Varulv Ulvgårdens gästabud - R2

Jag har tidigare varit kritisk till AD men nu när jag sett den live så är den inte så pjåkig. Att gå till röstverktyget och se vad alla velat rösta på vid olika tidpunkter är ju ganska tjusigt.

Jag sitter på restaurang imorgon kväll 19.30 så det blir samma panik som idag för mig. Jag kommer dock ha en lucka 17-18.30. Är det möjligt att vi kan göra AD och bestämma vilken familj som ska vaska i det tidsspannet?

Berätta är du snäll @Big Mama? Är du lack för att jag skrev nån post om att familjeöverhuvudena skulle vaska sin förmåga och du inte var så pepp på det eller är det något anant du syftar på?

Röst: @Vimes

Motivering: Dennes ställningstagande i R1 vad gäller Basse och inblandning i den eviga AD-följetongen. Vidare reaktioner på info vi fått av SL i R2 ger indikationer på att vi har en ulv här.

Visst gjorde Vimes en röd-gul-grön lista. Hittar inte den. Vore intressant att kika på nu.

Även Basses grin-lista kan vi ju ta en översikt på👍

Jag vet inte hur det kom sig att hela röstdrevet flyttade från Hägern till Basse idag med det blev ju bra till slut. Nu är det väl dags för Hägern va?

Röst: @Hägerstrand

@Brynolf, @Impetigo och @Hägerstrand. Vad tänker ni om min plan att byn bör massouta ovan? Då får vi jättemycket fakta på bordet. Och för varje runda ökar risken att vi har power-roller som är ute ur spel utan att vi vet om det.

För varje runda vi väntar blir det också farligare då vi är närmre slutet av spelet. Har vi fel på en 50/50 nu med vem som är väktaren exempelvis har vi fortfarande gott om tid att vaska den riktiga väktaren och sedan slänga ut lögnaren exempelvis. Om ett par rundor är det inte säkert att vi har samma lyx.

Så vad säger ni är det inte dags?
Jag tycker det låter rätt smart. Fem grönade plus ett par överhuven. Blir många mål för ulvarna att gnaga sig igenom. Plus att vi har en fet väktare då.

Och jag sa väl att du var megaulv om Basse var grön? Nu var han ju inte det, vilket gör dig betydligt mindre suspekt.

Och oavsett om du nu är ulv eller ej så tycker jag det är en klyftig plan.

Såhär satt jag o fnulade mellan rundorna:

.........

Ulvarna vill förstås gärna komma åt överhuvudposterna.
Dessutom är det ju huvudena som lär grönsias i högsta grad, så det är bra att mörda dem av den anledningen också.

Alltså kommer de mörda huven tidigt i spel. Problemet är att vi inte vet vilket huve som de siktar på. Så att ett huve överlever kan både betyda att han är ulv, blev väktad, eller att ulvarna helt enkelt siktade på någon annan. Så om inte väktaren stiger fram (och det ska han ju inte) så säger det inte så mkt om huvena.

Nu när vi bara har två huven med skydd kvar vet jag iofs inte om ulvarna vågar ge sig på en av dem.

...........

MEEN nu mördade de Anth istället. Lite skumt? Visst, det hade luftats att undertecknad stod först i mord-kön. Och just därför kunde förstås ulvarna räkna med att jag skulle väktas. Så mordet fick hamna nånannanstans. Men varför inte mörda BM istället och hoppas på att hennes Skydd ramlar till en ulv? Är det för att hon ÄR ulv? Eller för att det inte finns några ulvar alls i hennes familj som kan plocka upp Skyddet? Hm och hm

Jag försöker sova men grubblar på spelet, och @Octagonal s outningsplan specifikt.

Det är bara i Anthrox familj svintryne som en ulv teoretiskt kan falskclaima oemotsagt. Om powerrollen i den familjen uppmanas att börja outa sin roll, och de två andra familjernas powerroller outar därefter så måste de BÅDE chansa på att Anthrox var powerroll och välja rätt powerroll att claima.

@Impetigo mejkar det här sense? Hur mycket låter det som att vi ramlar i en dum ulvfälla?

@Octagonal har Basses status fått dig att se något från förra rundan i ett nytt ljus? Jag tänker inte bara på timmarna kring AD, utan spelet som helhet sen du kom in igår eftermiddag.

Hur ser din spontana rödgrönlista ut nu?

Man kan tycka att vi inte borde outa väktaren. Men om siarna kliver fram så vet ulvarna hyfsat säkert vem väktaren är ändå, så nog lika bra att outa allihop om vi nu ska köra på den planen. Och jag tycker allt det.

Det är bara i Anthrox familj svintryne som en ulv teoretiskt kan falskclaima oemotsagt. Om powerrollen i den familjen uppmanas att börja outa sin roll, och de två andra familjernas powerroller outar därefter så måste de BÅDE chansa på att Anthrox var powerroll och välja rätt powerroll att claima
Yes, klokt. Svintrynarnas powerroll får börja.

Att Isac brände sitt Skydd blixtsnabbt efter den fiktiva deadlinen tycker jag är rätt grönande. Det hade snackats om att BM skulle köra först, han hade lätt kunnat vänta på henne sisår 25 minuter åtminstone.

Kan vara så att Isac och Impe är grönast på bananen just nu.

Jag är för outning med Hägerstrands tillägg om Anthrox familj först. 3 (förhoppningsvis) gröna namn + två sianden måste smaka fågel i det här läget.

Back