Varulv Ulvgårdens gästabud - R2

Nice!! Hur ofta får man ut en ulv bara sådär första rundan? Tack för spel! Många hävdar att octa är röd, han påminner mig lite om BM i r1. precis som BM kämpade för att hålla kvar sitt familjeskydd mot hela byn av nån anledning så försvarade octa basse mot hela byn av nån anledning. Skulle verkligen en ulv göra så? Kanske dubbelkrossar han. Men kanske inte inderekt ulvigt. Förlåt octa jag kan inte avstå att försvara dig och gilla dina poster!

Ny Artificiell Deadline AD 19:30👍

Kan @StradhLestat och @Octagonal ta en ny funderare på hur vi kan få byn att samarbeta och lita på varandra med att tex följa överenskomna beslut. Även sånna som @Vimes tycker är onödiga (för han vill ha RÖSTKAOS).
Det är alltså jättebra helt ok att innan 19:30 rösta på den man tycker är rödast😇

Kan @StradhLestat och @Octagonal ta en ny funderare på hur vi kan få byn att samarbeta och lita på varandra med att tex följa överenskomna beslut.
Jag följde byns beslut att rösta ut Basse. Eller är det något annat du syftar på?

Ny Artificiell Deadline AD 19:30👍

Kan @StradhLestat och @Octagonal ta en ny funderare på hur vi kan få byn att samarbeta och lita på varandra med att tex följa överenskomna beslut. Även sånna som @Vimes tycker är onödiga (för han vill ha RÖSTKAOS).
Det är alltså jättebra helt ok att innan 19:30 rösta på den man tycker är rödast😇
imorgon jobbar jag fram till 19, kommer bli knepigt med den tiden kom jag på nu

@Octagonal jag ser din strategi, min rädsa är bara att så fort sianderna börjar komemr ulvarna direkt att hugga på de. Jag tänker att de ska spela defensivt och endast outa när det är läge, som t.ex om en grön är påväg att bli utröstad. Vad tänker ni?

@Brynolf, @Impetigo och @Hägerstrand. Vad tänker ni om min plan att byn bör massouta ovan? Då får vi jättemycket fakta på bordet. Och för varje runda ökar risken att vi har power-roller som är ute ur spel utan att vi vet om det.

För varje runda vi väntar blir det också farligare då vi är närmre slutet av spelet. Har vi fel på en 50/50 nu med vem som är väktaren exempelvis har vi fortfarande gott om tid att vaska den riktiga väktaren och sedan slänga ut lögnaren exempelvis. Om ett par rundor är det inte säkert att vi har samma lyx.

Så vad säger ni är det inte dags?

Förmodligen har vi två genomförda sianden denna runda också vilket gör det hela ännu mer intressant.

När bör byn outa? Spontant skulle jag säga senast nästa runda.

Om vi outar nu kan vi i bästa fall gröna:

1. Första siaren.
2. Andra siaren.
3. Väktaren.
4. En siad grön av siare 1.
5. En siad grön av siare 2.

Det skulle ge oss 5 gröna spelare direkt. Då har vi 7 spelare kvar vi inte vet rollen på. Av dessa 7 är tre ulvar. Nästan 50%. Och vi har två siare kvar som med lite tur kan fortsätta sia.
När jag räknar på det tror jag nog det smartaste är en massoutning. Ulvarna har bara ett nattmord i taget och med tre power-roller blir det väldans svårt för dom.
Om en ulv outar roll är det 50% och vi får ut den jäkeln tillslut. Tror inte de är tillräckligt många i relation till oss bybor för att klara det.

Så vad säger ni? Massouta och röka ut ulvarna?

Det enda som jag ser kan sabba denna plan är om Anthrox hade en power-roll ulvarna claimar. Då hamnar vi i en liten jobbig sits. Men med väktande och siande kvar borde vi lösa det också utan större problem.
Bra att du lyfter frågan.
Jag har för dålig koll på räkningen vad som är bäst. Om Siare fått in en röding så är det inget snack och bara ut met👍

Adjö och tack Basse. Jag tycker du har varit lite tvär detta spel men nu förstår jag varför, inte kul att vara ulv.

Adjö och tack Antrox. Ses i eftersnacket.

@Brynolf, @Impetigo och @Hägerstrand. Vad tänker ni om min plan att byn bör massouta ovan? Då får vi jättemycket fakta på bordet. Och för varje runda ökar risken att vi har power-roller som är ute ur spel utan att vi vet om det.
Jag tänker spontant att planen är cool, men jag tänker också att du har spelat superulvigt så jag tänker inte stötta några planer för dig direkt på uppstuds.

Jag är lite slutkörd så jag ska sova gott på det här resultatet nu.

Om väktaren är kvar i spel är det också väldans kraftfullt. Då kan väktaren skydda en av siarna som får ännu en grön. Och då måste ulvarna bestämma sig för om de ska nattmörda väktaren eller den andra siaren, osv. Blir ju win win för byn. En väldans jobbig sits för ulvarna som bara har ett nattmord per runda och kan bli stoppade av en op väktare.

Jag tänker spontant att planen är cool, men jag tänker också att du har spelat superulvigt så jag tänker inte stötta några planer för dig direkt på uppstuds.

Jag är lite slutkörd så jag ska sova gott på det här resultatet nu.
Jag hade fel i en R1. Nu ska vi inte dra för stora växlar. Men fair enough.

Det ska ju vara för att planen är bra. Absolut inte för att det är jag som för fram idén som den ska genomföras.

Back