Varulv Ulvgårdens gästabud - R2

Det var väl inte så AD skulle funka?
Jo så var det AD skulle fungera. Efter vår artificiella deadline 19:30 skulle alla rösta på den med flest röster på sig.
De som inte kunde rösta på denna pga familjeskäl skulle rösta neutralt.

Det var väl inte så AD skulle funka? Man skulle ju kunna gå tillbaka och kolla vad varje spelare landade på för senare analys.

Du både argumenterade för att vi absolut inte skulle rösta på Basse för du visste minsann och du signerade det med en röst på Ingen.

Du gick emot byns plan. Det är helt Ok tycker jag och visar på integritet. Men klaga inte på mig sen när jag väljer att gå egen väg och inte slaviskt följa majoriteten.
Nej, han gick inte mot byns plan.

Det var röstläget klockan 19.30 som man kan gå tillbaka och kolla på. I det läget spelade alla röster roll, och var inte påverkade av vem man kunde och inte kunde rösta på. Klockan 1930 var röstläget en helt vanlig utröstning, och de som röstade på Basse i det läget röstade ut en ulv (som kastat in handduken).

Efter klockan 1930 var röstläget administration.

Nej, han gick inte mot byns plan.

Det var röstläget klockan 19.30 som man kan gå tillbaka och kolla på. I det läget spelade alla röster roll, och var inte påverkade av vem man kunde och inte kunde rösta på. Klockan 1930 var röstläget en helt vanlig utröstning, och de som röstade på Basse i det läget röstade ut en ulv (som kastat in handduken).

Efter klockan 1930 var röstläget administration.
Ok. Då är det jag som inte tolkade AD så.

Om jag, Big mama och Sömnige S är goda måste Vimes nästan vara ond väl?

Eller har ulvarna helt kastat stackars Basse under bussen i R1?

Jag förstår inte utfallet av röstningen. Det hade som jag förstår varit tillräckligt med att en ulv hade bytt från Basse till Hägern för att Hägern skulle åkt.
Varför hände inte det?

Är Hägern också ulv så de offrade Basse.
För som det ser ut kunde ulvarna välja vem som skulle överleva. Och de tycks ha valt Hägerstrand.

Om jag, Big mama och Sömnige S är goda måste Vimes nästan vara ond väl?

Eller har ulvarna helt kastat stackars Basse under bussen i R1?

Uppenbarligen har de offrat Basse. Eller helt enkelt inte klarat av att koordinera sig ordentligt. Om man är konspiratoriskt lagd (vilket man gärna blir i varulvsspel, om man inte redan är det) kan man ju tänka sig att ulvarna (i det här scenariot typ Impetigo och Hägerstrand plus nån till) konstaterar redan innan spelstart att AD verkar vara den rimligaste strategin ("Anthrox kommer säkert föreslå det!") och tidigt bestämmer sig för att verka för det, samtidigt som Basse offrar sig som kontrapunkt till den linjen för att gröna övriga.

Men mer sannolikt var det här bara något som blev tänker jag. Ulvar brukar vara ovilliga att investera för mycket i att försvara kollegor under galgen tidigt i spel.

(Ytterligare en förklaring är förstås att Hägerstrand är ulv och att ulvarna har en lite brun sits när Basse och Häger är ledande drev. Jag tyckte det såg ut som att Basse ville flytta från Häger under andra halvan av förra rundan men inte riktigt hittade utrymme, men det behöver jag leta rätt på.)

Om vi bara utgår ifrån resultatet i omröstningen ser Hägerstrand ut att vara ulv.

Noterar också att Impetigo är den som försöker blåsa liv i Vimes-drevet innan deadline när det står mellan Basse och Häger.

Jag förstår inte utfallet av röstningen. Det hade som jag förstår varit tillräckligt med att en ulv hade bytt från Basse till Hägern för att Hägern skulle åkt.
Varför hände inte det?

Är Hägern också ulv så de offrade Basse.
För som det ser ut kunde ulvarna välja vem som skulle överleva. Och de tycks ha valt Hägerstrand.
Nu är jag ju part i målet, men Basse var outad ulv där, så om en ulv skulle göra ett räddningsförsök hade de gått in i R2 med två outade ulvar.

Det hade varit väldigt svårt att förklara räddningen i efterhand.

Snajpräddningar blir ju också svårare med AD. Om en ulv gör ett snajpräddningsförsök 19:29 måste de fortsätta argumentera för att det inte var ett ulvmove. Om en ulv gör ett räddningsförsök tidigare är det inte alls lika säkert.

Men om Häger är bybo så kastade ulvarna def basse under bussen. Kam vara värt att leta bland folk som hoppade på basse sent när det började se kört ut.

Nu sitter jag på tåget med mobilen och kan inte göra något ordentligt analysarbete, men jag noterar att de Basse pekar ut som ulvar i slutet (även efter AD) är Anthrox, Häger och Impetigo. Diskursivt lägger han dem i samma korg så att säga. I och med mordet (som ju är kommunikation, också) har jag svårt att tro att alla tre är bybor.

Back