Impetigo
Svintryne
nu skrev jag inte att du försökte döda debatten - det var inte heller min tanke. Jag är rätt trött och borde nog logga ut för kvällen, känns som jag mer hamnar i sidodiskussioner om spelstil och att jag märker ord - men jag tror att det var du som citerade mitt inlägg om majoritet? eller minns jag fel?
Jag upplever rätt eller fel att det var en kvartett tunga spelare (du, Brynolf, Anthrox och Hägern) som trummade igenom strategin tidigt.
Ni upplever säkert att det var en majoritet som gjorde det, men för att upprepa så var alla inte i spel och hela AD-gate berodde ju på att några inte höll med.
Att jag skrev om majoritet till att börja med var att Hägern hävdade att en tydlig majoritet "röstat" för strategin - det menar jag inte stämmer.
Sen är det ju inte skitkul att komma in som spelar sent i spelet och närmast idiotförklaras förr att man inte håller med om strategin DET VAR INTE DU SOM GJORDE. Egentligen har jag väldigt lite att anmärka på ditt spel, du liksom Brynolf tillhör helt enkelt de som la upp strategin.
I sakfrågan kring familjesskyddet tycker jag att det ska vaskas, jag har svårt att se i vilket läge det är så bra för byn att det väger upp alla tillfällen då det är bra för ulvarna.
Tack för förtydliganden!
Jag tror att en stor sak som bidrar till förvirring är att vi pratar om några olika saker samtidigt.
Framför allt:
1) AD och huruvida det finns några argument för varför AD är dåligt för byn eller om vi är överens om att köra på AD.
2) Familjeskydden och huruvida det finns ”konsensus” kring att dessa är uppenbart dåliga för byn och bör förstöras.
Fråga 1 ledde till en väldigt infekterad debatt som spårade ur när den ena sidan menade att den andra sidan inte kom med argument för sin sak utan bara förhalade ett beslut i frågan. Det blev stökigt och polariserat.
Fråga 2 är alltså egentligen en helt annan fråga men ordet ”konsensus” blandades ihop med fråga 1 så att vissa uppfattat att det ska ha funnits en ”tyst minoritet/majoritet” med typ fyra pers (varav jag skulle vara en) som hävdat att det finns konsensus kring AD och att det är rödande att ifrågasätta AD.
Så i detta fallet bb7 låter det som att vi kansle pratat om lite olika saker?