Varulv Ulvgårdens gästabud - R1

Jag är bara rädd att frågan är driven av ulvar som ju vet att vi familjeöverhuvuden är bybor, i alla fall är jag det. Men visst, jag ska räkna vilka som stödjer linjen. Dock måste jag vara väldigt jobbig och be alla att åter lämna sin ståndpunkt då det kanske har kommit fram nya argument som gör att en del spelare ändrat sig i frågan.
Jag tror Bio gjorde en ganska bra sammanställning av vilka som yttrat sig i frågan. Sen vet jag att Stradh har yttrat sig att mekaniken är gynnsam för ulvarna, tillsammans med andra spelare. Men bra att du driver frågan! Sen kanske det inte ger så mycket, men kanske ger det något till senare rundor när vi går tillbaka och analyserar vilka frågor alla blanda sig i och blev osams om.

@Octagonal fint att du är med, vad känner du för just nu med allt som händer?
Stökig R1 och ovanligt grupperad.
Vad tänker du själv?

Jag tolkar Vimes offensiva men raka spel som bybo.

Anthrox och Hägerstrand är mer konfrontativa och svepande i mitt tycke vilket ger ulvvibbar.

@Basenanji du är en spelare byn ofta röstar ut i R1 och du är ju i princip alltid missförståd bybo. I den kontexten vill jag inte rösta ut dig. Du kör på som ditt vanliga du vad jag kan se.

Resten skvalpar mest och observerar från sidan.

OK! Nu är jag med på vad du menar. Du menar att BM opponerar sig mot majoritetsbeslutet? Och därför inte kommer använda sin förmåga, även om det är vad majoriteten vill. I så fall ser jag även var jag och BM skiljer oss åt i vår retorik. Jag kan infinna mig i majoritetens vilja, men tycker det är sunt att vända och vrida på frågan då det verkar vara oklart hur många som egentligen står bakom beslutet.
Precis så ja.
Jag är bara rädd att frågan är driven av ulvar som ju vet att vi familjeöverhuvuden är bybor, i alla fall är jag det. Men visst, jag ska räkna vilka som stödjer linjen. Dock måste jag vara väldigt jobbig och be alla att åter lämna sin ståndpunkt då det kanske har kommit fram nya argument som gör att en del spelare ändrat sig i frågan.
Och det här tolkar jag som att du ändå kommer följa ett majoritetsbeslut. Det tycker jag känns skönt.

Jag är alltså för att vi bränner av familjeskydden under kontrollerade former, av anledningar som listats tidigare. Den huvudsakliga anledningen är att det är snudd på omöjligt att använda dem för att hjälpa byn men går att göra det för att hjälpa ulvarna.

jag tycker att ett gäng röststarka profiler gärna gör nån Nixon-tolkning att ni är en majoritet, men i ett spel med 14 spelare är inte du, brynolf, anthrox och hägern i majoritet - vilka mer ingår i er tydliga majoritet?
Jag skrev ”jag har uppfatatt att det finns konsensus”, ”protestera gärna om ni inte håller med om att vi har konsensus”.

Detta i en fråga där Vimes redan vid lunch skrev ”det finns konsensus (det är inte varulvskonsensus om inte Basse tycker tvärtom)”

Jag vet inte hur mycket tydligare jag kunnat vara i det sammanhanget.

Precis så ja.

Och det här tolkar jag som att du ändå kommer följa ett majoritetsbeslut. Det tycker jag känns skönt.

Jag är alltså för att vi bränner av familjeskydden under kontrollerade former, av anledningar som listats tidigare. Den huvudsakliga anledningen är att det är snudd på omöjligt att använda dem för att hjälpa byn men går att göra det för att hjälpa ulvarna.
Hade vi precis ett konstruktivt samtal... tappar vinglaset i golvet

Det verkar som att Isaac och jag tvekar inför att bränna familjeskyddet. Så @Brynolf kan väl börja med att bränna sitt familjeskydd först då. Näää tusan, då får vi inte ut Hägern den första natten.

Med tanke på att allt fler ifrågasätter konsensusen, så verkar det vilat på väldigt sköra grunder. Samtidigt försvann frågan ganska snabbt i och med, diskussionen jag inte ens tänker nämna vid namn, som åt upp tid och energi från spelet.

Som sagt, har du argument så är det precis vad jag tycker du ska skriva om.

Sist jag frågade svarade du som jag förstod att det kunde finnas en risk med att bränna förmågorna för att ulvarna då fick mer tid åt att planera annat än vad de skulle använda förmågorna till?

Var det ditt argument eller hade du fler?

Stökig R1 och ovanligt grupperad.
Vad tänker du själv?

Jag tolkar Vimes offensiva men raka spel som bybo.

Anthrox och Hägerstrand är mer konfrontativa och svepande i mitt tycke vilket ger ulvvibbar.

@Basenanji du är en spelare byn ofta röstar ut i R1 och du är ju i princip alltid missförståd bybo. I den kontexten vill jag inte rösta ut dig. Du kör på som ditt vanliga du vad jag kan se.

Resten skvalpar mest och observerar från sidan.
Jag tycker att intensiteten mellan Hägerstrand-Impetigo-Vimes med lite stöd av Anthrox är intressant. Vimes är grön i mina ögon, nu också efter en omläsning av posterns från kl 16 och framåt.

Men Brynolf är också med och sluggar lite.

Vet inte riktigt, men jag vill nog ha ut Sidd om inte Hägern är ulv.

Big Mama, Mr J och Vimes är mina tre grönaste this far.

Som sagt, har du argument så är det precis vad jag tycker du ska skriva om.

Sist jag frågade svarade du som jag förstod att det kunde finnas en risk med att bränna förmågorna för att ulvarna då fick mer tid åt att planera annat än vad de skulle använda förmågorna till?

Var det ditt argument eller hade du fler?
Du har uppfattat rätt, det var nog det argumentet jag hade.

Go och grön utan att ta fight vilket alltid är läskigt. Är det en fasad, men har inget att gå på
Jag håller faktiskt med om det! Slickt lir!
Jag undrar vad jag gör för fel :gremooo: Tycker jag försöker bråka och ifrågasätta folk lite här och var. Uppenbarligen att jag har konstant fummel i att ta konflikter och bråka med folk.. Om jag fattar er rätt...

Jag skrev ”jag har uppfatatt att det finns konsensus”, ”protestera gärna om ni inte håller med om att vi har konsensus”.

Detta i en fråga där Vimes redan vid lunch skrev ”det finns konsensus (det är inte varulvskonsensus om inte Basse tycker tvärtom)”

Jag vet inte hur mycket tydligare jag kunnat vara i det sammanhanget.
jag släpper det här efter det här meddelandet för det riskerar att bli brus.

hatar att citera mer än ett inlägg så ni får leva med det här

i meddelande 424 skriver du till BM att det finns en majoritet
Hägern skriver också att det finns en tydlig majoritet för att vaska familjeskyddet.

min uppfattning är att besluten trummades igenom av färre än hälften av spelarna tidigt i spelet - ett koppel spelare hade inte ens kommit in i spel.

men det här är ett sidospår som kanske lämpar sig bättre i en eftertråd.

Jag undrar vad jag gör för fel :gremooo: Tycker jag försöker bråka och ifrågasätta folk lite här och var. Uppenbarligen att jag har konstant fummel i att ta konflikter och bråka med folk.. Om jag fattar er rätt
Hade vi precis ett konstruktivt samtal... tappar vinglaset i golvet
vinglas på ett gästabud och sen undrar du varför ingen tar dig på allvar när du moppsar upp dig.
morsan skulle knäcka dig som tändved - med vänsterhanden din halvmesyr till Gyllenfjant

Jag undrar vad jag gör för fel :gremooo: Tycker jag försöker bråka och ifrågasätta folk lite här och var. Uppenbarligen att jag har konstant fummel i att ta konflikter och bråka med folk.. Om jag fattar er rätt...
Det är bara jag som som vill gardera och i eftersnack-tråden vill kunna säga att jag minsann var dig på spåren efter att du har lurat oss alla upp på läktaren och snott hem vinsten till ulvarna😉

Du har uppfattat rätt, det var nog det argumentet jag hade.

Jag tycker det är ett väldigt svagt argument.

Har vi ingen väktare eller siare i spel så blir det mindre att tänka på för oss som bybor men det är ju uppenbart sämre än om vinhar powerrrollerna kvar.

Ulvarna har på samma sätt mindre att tänka på utan tillgång till familjeskydd men det är ändå uppenbart sämre än om de hade familjeskydden kvar.

Byn har i princip aldrig nytta av familjeskydd, för ulvar är det en kraftfull förmåga.

Det är för mig därför uppenbart bra för byn att vi blir av med familjeskydden.

Back