Varulv Ulvgårdens gästabud - R1

Morsan är ju dock läskig, jag opponerade mig en gång mot henne! Jag gör aldrig me mr om det, berättelser om den dagen återberättas ännu som ett varnande ord att inte ställa sig upp mot Morsans skarpa blick och hårda knogar!
Jag har kanske gett dig en blick och ett morr en gång. Men vad gjorde du mot mig då i en slutduell när jag hade räddat kvar dig till slutet med trolldryck och allt.

Tack för förtydliganden!

Jag tror att en stor sak som bidrar till förvirring är att vi pratar om några olika saker samtidigt.

Framför allt:

1) AD och huruvida det finns några argument för varför AD är dåligt för byn eller om vi är överens om att köra på AD.

2) Familjeskydden och huruvida det finns ”konsensus” kring att dessa är uppenbart dåliga för byn och bör förstöras.

Fråga 1 ledde till en väldigt infekterad debatt som spårade ur när den ena sidan menade att den andra sidan inte kom med argument för sin sak utan bara förhalade ett beslut i frågan. Det blev stökigt och polariserat.

Fråga 2 är alltså egentligen en helt annan fråga men ordet ”konsensus” blandades ihop med fråga 1 så att vissa uppfattat att det ska ha funnits en ”tyst minoritet/majoritet” med typ fyra pers (varav jag skulle vara en) som hävdat att det finns konsensus kring AD och att det är rödande att ifrågasätta AD.

Så i detta fallet bb7 låter det som att vi kansle pratat om lite olika saker?
Jag har läst tillbaka och får erkänna att det finns en stor majoritet som vill att vi ska vaska familjeskyddet. Spelare som verkar landat i vaskning:
Brynolf, Impetigo, Vimes, Mr J, Vimes, Biobunker. Alla ni kan inte vara ulvar men flera skulle kunna vara det.

Basse, BM och Isaac har varit mer tveksamma.

Kvarstår flera spelare som inte har uttalat sig men vi får väl betrakta även icke-röster som röster på majoritetsbeslutet. Här finns definitivt lågflygande ulvar gömda som är väldigt nöjda över utvecklingen.

Över till frågan om det är överhuvudenas eget beslut att förvalta sin powerroll eller om vi ska tvingas att följa majoriteten (troligtvis en blandning av ulvar och bybor). Jag förstår att det kan vara självmord att inte följa majoritetens beslut. Jag väljer själv om jag tycker det är rätt väg att gå. Länge Leve Byn!

Back