Varulv Ulvgårdens gästabud - R1

Nu tycker jag vi kan rösta fritt. Går ju alltid att ändra sig senare så vi ska nog inte känns någon panik idag gällande det.

Sen är det ju lite fegt att rösta så då det är ett slag i luften. Om jag röstar på Brynolf är det mycket passivit då den inte har någon faktisk bäring och ej är ett riktigt hot.
Med AD är det inte så. Då är din värd på syskon precis lika myclet värd som röst på annan familj.

Det är poängen med AD.

Kom på en mindre detalj. Om någon ulv blivit slumpad som familjechief nu i R1 gör de bäst att vara jävligt passiva, eftersom familjehuvudena löper störst chans att bli siade, så ett familjehuvud som trampar i fel getingbo outas snabbt som ulv. Ifall vi tycker något familjehuvud är passivare än normalt är nog det en anledning. Avskriver Brynolf som ulv lite extra för det. Kanske Isaac. Inte BM.

Två siare och over-power väktare!

Sucks to be ulv detta spel. Rent objektivt då, jag är inte en av dom.

@Sidd lika bra att ge upp direkt. Erkänn att du inte är bybo.
Jag ser gärna att Siare checkar av mig👍

Tror dock du kan vara nåt på spåren ändå.
Jag har inte koll på alla powerroller men är det så att ulvarna har större chans att bli Siade detta spel?

I så fall kan det nog vara en anledning för mer ”högprofilerade” spelare som brukar vara i strålkastarljuset och riskera att bli Siade att faktiskt köra järnet från start och hinna brusa så mkt det går innan det är Siat å kört för denne.

Förklara för mig: finns det en Siare i varje familj som bara får Sia en annan i sin familj?

Kom på en mindre detalj. Om någon ulv blivit slumpad som familjechief nu i R1 gör de bäst att vara jävligt passiva, eftersom familjehuvudena löper störst chans att bli siade, så ett familjehuvud som trampar i fel getingbo outas snabbt som ulv. Ifall vi tycker något familjehuvud är passivare än normalt är nog det en anledning. Avskriver Brynolf som ulv lite extra för det. Kanske Isaac. Inte BM.
till BM:s försvar skrev hon väl väldigt tidigt att hon inte kunde delta under dagtid, och har väl även tidigare varit tydlig med att spel under arbetstid inte funkar?

Ergo: AD är potentiellt katastrof för ulvarna iom att de förlorar sitt enda vapen förutom 1) enkelt nattmord mot superväktare och 2) familjeskydd
Min tolkning här är att AD är en sån grej som inte är så jävla svår att genomföra, men som inte blir av eftersom man tycker att man behöver konsensus och sen är det plötsligt för sent.

Det är med den tanken som jag läst @Vimes och @Basenanji s spretiga argument mot AD, som att de försöker strössla blandade tvivel och sidodiskussioner som gör att beslutet behöver förhalas tills det är för sent för att genomföra.

Jag har inte koll på alla powerroller men är det så att ulvarna har större chans att bli Siade detta spel?

I så fall kan det nog vara en anledning för mer ”högprofilerade” spelare som brukar vara i strålkastarljuset och riskera att bli Siade att faktiskt köra järnet från start och hinna brusa så mkt det går innan det är Siat å kört för denne.

Förklara för mig: finns det en Siare i varje familj som bara får Sia en annan i sin familj?
Nu håller jag dig onödigt mycket i handen, men jag känner mig välvilligt inställd idag.

Det finns en siare som BARA kan sia familjehuvuden (dvs Brynolf, Isaac och BM just nu).
Det finns en siare som BARA kan sia sina syskon (dvs har maximalt 4 sianden totalt i spel, som minskar drastiskt när vi sänker en familj).

Så det är svårt att rikta siarna mot något specifikt.

till BM:s försvar skrev hon väl väldigt tidigt att hon inte kunde delta under dagtid, och har väl även tidigare varit tydlig med att spel under arbetstid inte funkar?
Förvisso, men som sagt, lågflygande bland familjehuvuden är extra misstänksamt här eftersom det är de som löper störst chans att bli siade. Ju frejdigare huvudena spelar, desto grönare håller jag dem. Om ett huvud lågflyger så önskar jag se kompensation för det när de väl sen är i spel igen.

nej

§3.4 Varje familj har exakt en dold roll och varje roll förekommer bara en gång.

Det finns alltså en inte två inte tre inte 4 syskonsiare
Det finns alltså en inte två inte tre inte 4 familjeväktare SOM ALLTSÅ INTE ÄR DETSAMMA SOM FAMILJESKYDD
Det finns alltså en inte två inte tre inte 4 Överhuvudsiare

Min tolkning här är att AD är en sån grej som inte är så jävla svår att genomföra, men som inte blir av eftersom man tycker att man behöver konsensus och sen är det plötsligt för sent.

Det är med den tanken som jag läst @Vimes och @Basenanji s spretiga argument mot AD, som att de försöker strössla blandade tvivel och sidodiskussioner som gör att beslutet behöver förhalas tills det är för sent för att genomföra.
Är det någon annan än de två som försökt så tvivel kring det?

Jag spelar iaf som att AD är i effekt, och kommer rösta på familjemedlemmar som om de vore ingenting, och lägga slutröst på den som leder drevet en timme innan rundans slut. Blod är inget värt här.

Det är spännande hur regler kan bli en så stor diskussion. Samtidigt som argument lyfts för att respektera det SL skrivit. Samtidigt som SL var extremt tydlig med att alla skulle läsa igenom reglerna ordentligt med tanke på spelets upplägg.

En stillsam observation. Så jag förstår helt varför Vimes blir irriterad. Jag själv kan känna att flera sidor använts till att diskutera något som inte borde varit en diskussion om en läst igenom reglerna ordentligt. Ställer mig även bakom det Vimes säger att det inte är så svårt att fråga SL om vad som faktiskt gäller. Här känns det som att någon valt att stånga sig blodig över något som endast ger en massa bös som inte säger särskilt mycket. Jo, möjligen att det går att se två spelare som stångat sig blodiga, där det går att se vilka som lagt sig i och valt sida mellan de två.

Sidd har vaknat till lite mer. Kommit in i spel och vågat komma med lite utlåtande. Skönt. Dock inte den Sidd jag känner igen från tidigare spel, så mina misstankar är fortfarande inte stillade.

Big Mama får gärna komma in i spel och göra något. Octa har kommit in, om än inte särskilt mycket skrivet så upplevde jag det som skrevs som vettigt.

Med det sagt flyttar jag min röst till den som Vimes stångats med så länge. Det skaver att en spelare som säger sig respektera SL inte respekterat den tydliga uppmaningen att läsa igenom reglerna ordentligt först, utan istället snöat in på formuleringar i PM som är en del av spelet. Visst finns det fler som slarvat med att läsa reglerna, även jag har missförstått delar efter genomläsning, så Hägern är inte ensam om att blivit osäker.

Ska tillägas att det inte är någon stark röst på Hägern, jag är fortfarande misstänksam mot Sidd som grundinställning. Det skaver i mig att han sitter vid mitt eget bord som en broder, den usla skalden!

Röst: @Hägerstrand

Men ok: vad är planen med AD om vi ska följa det? Alla kan ju rösta på vem de vill och sedan flytta till en möjlig eller lägga ner sin röst vid AD om det är så. Men jag gissar att det mer är något åt det här hållet ni tänker er:
1. Alla röstar hur de vill
2. Kl 19:30 imorgon kollar vi röstläget. Den som då har flest röster är byns val (oavsett varifrån rösterna kommer).
3. Alla som kan (d.v.s. inte ingår i samma familj) flyttar sina röster till byns val
4. Övriga (de som ingår i samma familj) lägger ner sina röster

Är det så ni tänker att vi ska göra?

Är det någon annan än de två som försökt så tvivel kring det?

Jag spelar iaf som att AD är i effekt, och kommer rösta på familjemedlemmar som om de vore ingenting, och lägga slutröst på den som leder drevet en timme innan rundans slut. Blod är inget värt här.
Inte vad jag sett, så om någon av dem är ulvar tänker jag att resten av ulvarna är spelare som spelat mer lågprofilerat eller faktiskt haft IRL-förhinder.

@Octagonal är också en kandidat, som stövlar in och har ett ”färdigskrivet” inlägg där han argumenterar för AD (och har alltså tyckt det hela tiden) men sen verkar vara lite oklar på vad det innebär när man röstar på sina familjemedlemmar när man kör med AD.

Fast då kan den röde huvet ju skydda sig själv från utröstning så inte så farligt trots allt.

Fast då kan den röde huvet ju skydda sig själv från utröstning så inte så farligt trots allt.
Sant, men tror ändå de hade önskat avvärja sig från siande så länge som möjligt.

Vilket också är en sak värt att tänka på, kanske smal grej egentligen men: Har vi inte röstat ut ett familjehuvud efter R3 så har huvudsiaren slut på mål att sia. Sen innebär det ju förvisso troligtvis att vi har tre gröna familjehuvuden, men ändå.

Vilket också är en sak värt att tänka på, kanske smal grej egentligen men: Har vi inte röstat ut ett familjehuvud efter R3 så har huvudsiaren slut på mål att sia. Sen innebär det ju förvisso troligtvis att vi har tre gröna familjehuvuden, men ändå.
Så här går det i realtid när Anthrox tänker att han fått en smart tanke, och sen fullföljer den innan han inser hur dum den egentligen var.

@Octagonal är också en kandidat, som stövlar in och har ett ”färdigskrivet” inlägg där han argumenterar för AD (och har alltså tyckt det hela tiden) men sen verkar vara lite oklar på vad det innebär när man röstar på sina familjemedlemmar när man kör med AD.

Det är onekligen ett observandum.

”Lite oklar” är ju milt uttryckt. Detta skriver Octa en bra stund efter inlägget där han presenterar en variant av AD:

Nu tycker jag vi kan rösta fritt. Går ju alltid att ändra sig senare så vi ska nog inte känns någon panik idag gällande det.

Sen är det ju lite fegt att rösta så då det är ett slag i luften. Om jag röstar på Brynolf är det mycket passivit då den inte har någon faktisk bäring och ej är ett riktigt hot.

Så han kommer på en idé som är snarlik AD men förstår sen inte implikationerna av en sådan idé.

Sorry att jag och Brynolf ville fixa basses spelbalans. Att du ska hugga din egen falkenknösbroder för en sådan bagatell tycker jag känns onödigt😇 Brynolf var försiktig, du är nog näst på tur.

Menar du att jag ljuger? Eller att du tror att jag ljuger om det ”färdigskrivna” inlägget?

Back