Varulv Ulvgårdens gästabud - R1

Vet ni: det här med AD är att inte så jävla intressant. Även om AD är den bästelibästa strategin och vi bestämmer oss för att följa den så gör den inte i sig själv att vi vinner spelet. Vi vinner spelet genom att hitt och rösta ut ulvarna. Alla som inte hittat ut ur den egna naveln som är AD-diskussionen väljer aktivt att låta tråden handla om ointressanta saker och är eventuellt ulviga.

Vad är det som inte är helt över efter en artificiell deadline?
Personen är kvar i spel och kan fortfarande argumentera sig kvar. Outa en roll, allt möjligt kan hända. Därav är det inte på långa vägar en lika säker död. Vilket är helt uppenbart. Att nån blir dömd till döden eller får huvudet avhugget är olika saker. Det ena är definitivt och oåterkalleligt. Det andra är det inte om än att det ser mörkt ut.

Kan du vara så vänlig och svara på min fråga nu. Länkar inlägget på nytt då du på nåt mystiskt sätt tycks ha missat det... ;)

Jag är för att vi på något sätt ska kunna rösta på våra familjemeddlemar i båda posterna. Vad är det som skaver så väldans?

Hur är mina två poster ovan skriven av olika personer @Anthrox?
I grunden samma budskap. Vem är det som sprider detta brus, @Impetigo och @Hägerstrand?

Vet ni: det här med AD är att inte så jävla intressant. Även om AD är den bästelibästa strategin och vi bestämmer oss för att följa den så gör den inte i sig själv att vi vinner spelet. Vi vinner spelet genom att hitt och rösta ut ulvarna. Alla som inte hittat ut ur den egna naveln som är AD-diskussionen väljer aktivt att låta tråden handla om ointressanta saker och är eventuellt ulviga.
stronk werds

Vad gör du själv för att hitta ulvar menar du? Också en typisk ulvgrej att skriva.

Har läst igenom spelet från start nu.

1. Vimes håller jag som grönast. Klassiska bybo Vimes som kör på. Som ulv brukar Vimes inte alls vara lika bra. Håller också BB7 som hyfsat grön. Basse har blivit utröstad många gånger i R1. Det misstaget vill vi inte göra igen. Jag tror inte Basse är ulv.

2. Mycket fladdrigt från övriga. Anthrox, Hägern och Impetigo blir jag nojjig kring. Får en känsla av att de jobbar synkroniserat. Sidd är också lurig. Ligger i vassen.

Jag har - tycker jag själv då - i dialogen med Häger fått honom att trassla in sig i ett till synes (tycker jag) orimligt resonemang om regelfrågan, vilket gör mig mer nöjd med att rösta på honom än vad jag brukar vara med mina R1-röster. Så, jag jag fått en helt del gjort utanför den här diskussionen.

Jag har - tycker jag själv då - i dialogen med Häger fått honom att trassla in sig i ett till synes (tycker jag) orimligt resonemang om regelfrågan, vilket gör mig mer nöjd med att rösta på honom än vad jag brukar vara med mina R1-röster. Så, jag jag fått en helt del gjort utanför den här diskussionen.

"Utanför den här diskussionen" = utanför AD-diskussionen alltså.

Personen är kvar i spel och kan fortfarande argumentera sig kvar. Outa en roll, allt möjligt kan hända. Därav är det inte på långa vägar en lika säker död. Vilket är helt uppenbart. Att nån blir dömd till döden eller får huvudet avhugget är olika saker. Det ena är definitivt och oåterkalleligt. Det andra är det inte om än att det ser mörkt ut.

Kan du vara så vänlig och svara på min fråga nu. Länkar inlägget på nytt då du på nåt mystiskt sätt tycks ha missat det... ;)
Ja, alltså, om vi inte hade tänkt att förhålla oss till den artificiella deadlinen är det ju självklart att den inte fungerar. Men det tycker jag ändå är en så dum argumentation att den inte borde vara värd att ens lyftas. Självklart ska vi ju hålla på AD om vi kör på AD, och allt som sker efter AD är sus av rang och jag kommer hålla alla som byter röster eller strular runt efter AD som illröda. Något annat vore ju konstigt.

Den frågan har jag ju svarat på. Det är två olika argumentationer, med två olika slutmål (vi ska ha en hård gräns att förhålla sig till för att rösta ut spelare/röster på familjen har inget värde).

Svara igen, eller länka till inlägget där du svarade @Anthrox. Jag hittar inte😇 Hur är de inläggen skrivna av olika personer när de i grunden har samma budskap?

Svara igen, eller länka till inlägget där du svarade @Anthrox. Jag hittar inte😇 Hur är de inläggen skrivna av olika personer när de i grunden har samma budskap?
Det är två olika argumentationer, med två olika slutmål (vi ska ha en hård gräns att förhålla sig till för att rösta ut spelare/röster på familjen har inget värde).

Ska jag svara en gång till efter det här eller?

Så, vi bestämmer att vi kör på AD imorgon 19:30. Klappar och klart. Alla blir glada. Så släpper vi den teoretiska diskussionen om huruvida AD är det bästa sedan skivat bröd.

Back