Varulv Ulvgårdens gästabud - R1

Du är hysteriskt rolig alltså, jag ligger på golvet och skrattar

Ja, men vem menar du? Syftar du på mig? Det enda som är hyfsat nytt är väl att Brynolf röstar på mig också, jag har varit ett lika hett alternativ som Basse länge väl?

Det är som om du inte riktigt är med i tråden.

(vi ska ha en hård gräns att förhålla sig till för att rösta ut spelare/röster på familjen har inget värde)
Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Det finns ingen motsägelse med att...

1. Det är bra om man röstar på den som är ulvigast, även om det är ens familjemedlem. Och...

2. Det är lite fegare att rösta på sin familjemedlem då rösten är mer symbolisk och bygger på att andra spelare i nästa skede ska byta sina röster till en spelare de håller som mindre ulviga.

Jag ser inte motsägelsen eller slutmålen. Bara ett resonemang om att det inte är helt svart eller vit. Du gör ett medvetet val att läsa det på det vis du gör.

Ja, men vem menar du? Syftar du på mig? Det enda som är hyfsat nytt är väl att Brynolf röstar på mig också, jag har varit ett lika hett alternativ som Basse länge väl?

Det är som om du inte riktigt är med i tråden.
Jag sa inte att du var ett hett alternativ, jag sa att du var ulv.

Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Det finns ingen motsägelse med att...

1. Det är bra om man röstar på den som är ulvigast, även om det är ens familjemedlem. Och...

2. Det är lite fegare att rösta på sin familjemedlem då rösten är mer symbolisk och bygger på att andra spelare i nästa skede ska byta sina röster till en spelare de håller som mindre ulviga.

Jag ser inte motsägelsen eller slutmålen. Bara ett resonemang om att det inte är helt svart eller vit. Du gör ett medvetet val att läsa det på det vis du gör.
Och som jag sagt ganska många gånger, till flera olika personer, nu så stämmer inte din 2. En röst på en familjemedlem är med AD precis lika giltig som alla andra.

@Sysp det är nog dags att börja spä ut vinet nu för att lugna ner känslorna och till byn (gäller även mig) så vinner vi väl knappast på one-liners?

Jag väntar fortfarande på svar från @Basenanji utöver det skulle jag gärna se mer från @Big Mama , var inne och lajkade meddelanden för en stund sen men inte ett ljud, fan Morsan nu får du stå upp för Svintryne så den dära rättvisan du brukar babbla om skipas nån gång.
Annars lite press på vår egen Maverick - lågflygarnas kung @fjodorsenuba - få spelare kan vara så aktiva i att gröna sig själva som en fjodde under galgen

Av egen erfarenhet som ulv går det åt skogen för byn i stora spel med många deltagare när byn bråkar och sabbar för varandra.

Det har hänt flertalet gånger förrut. Och det kommer hända igen är jag rädd...

Still, jag har inte sagt något om vad som händer i tråden. Jag har inte sagt något om vad som händer med röstningarna.

Jag säger att du är ulv.

Fast ditt resonemang var att Basse drog sig tillbaka FÖR ATT hans ulvkollega (jag) fick heat. Du får tro att jag är ulv hur mycket du vill. Men det här resonemanget är felaktigt.

Jag säger att du är ulv.

Sjukt tjatigt för övrigt. Jag misstänker Häger. Och numera misstänker jag dig. Om du "säger" att jag är ulv tror jag du gynnar byn mer genom att argumentera för din sak snarare än bara "säga" det.

Glöm inte att Vimes i praktiken har 2 röster just nu...inte 3.
Min röst kommer inte räknas om den ligger kvar...så särskilt många på vimsan är det inte i praktiken

Fast ditt resonemang var att Basse drog sig tillbaka FÖR ATT hans ulvkollega (jag) fick heat. Du får tro att jag är ulv hur mycket du vill. Men det här resonemanget är felaktigt.

Den här tråden kanske vi kan släppa?

Du är ulv, nä DU är ulv..
Glöm inte att Vimes i praktiken har 2 röster just nu...inte 3.
Min röst kommer inte räknas om den ligger kvar...så särskilt många på vimsan är det inte i praktiken

Vi har kommit överens om att det är AD som gäller.

ALLA röster har samma värde. Det är inget vi behöver diskutera mer.

Om någon inte förstår varför det är så kan de hojta så går vi igenom det igen men inte bara upprepa ”alla röster är inte lika” utan vidare.

Den här tråden kanske vi kan släppa?

Du är ulv, nä DU är ulv..

Jag tycker det är rätt orättvist att skriva in mig i "DU är ulv" facket tillsammans med Anthrox. Jag har i varje fall försökt föra resonemang om sakfrågor här.

Ser gärna en genomlysning på våra ”Familjehuvudens” egna roll i detta spel.
Jag vet att de kan vara bybo/ulv👍

Vad gäller utröstning:
Vi vet ju att högröstade/drivande/”jobbiga” bybor möter nattmördsödet tidigt i spel.
Behöver vi tänka på om vi drevar ut ett Familjeöverhuvud eller vanlig spelare.
Är det nåt +/- på att dreva Familjeöverhuvud för byn?
Är det nån skillnad som byn behöver ta med i ställningstagandet?

Back