BiobunkerVII
Kaoskardinal - Svintryne
bra inlägg octa!Skrev detta igårkväll som jag skulle skickat precis vid spelstart imorse. Men glömde och har jobbat hela dagen. Ni får tro vad ni villkänner inte heller för att formulera om så här får ni!
Godmorgon på er, alla vet ju att Falkenknös är bästa familjen. Fint att se Brynolf och Hägern i samma näste. Är väl bara Anthrox som fattas. Uppenbarligen har SL toppat oss knösare. MVP ersättare med Fjodde och Basse också! Gött att slippa rösta men framförallt att bli röstad på av er
Lite tankar om spelet.
Falkenknös i all ära men ska vi köra på den tråkiga taktiken att vi får rösta på de inom egna familjen trots allt. Med denna taktik kan man rösta på vem man vill för att vi sedan skickar den med mest röster på sig. Att vi sätter en deadline och sedan fixar så denne åker.
Lite tråkig taktik men det kan bli aktuellt. Framförallt senare rundor då det kanske är tydligt att nån i min egna familj är ond. Då behöver vi sammarbeta mellan familjerna istället för att stirra sig blind på att "ingen ur min fina familj får åka".
Risken för nattmord får också anses aningen högre hos Gyllenbjörnarna. Då det är färre är det enklare för ulvarna att pricka power-roll där. Sen beror det ju också på hur många ulvarna är och i vilka familjer de är lottade i.
Byn tycks också ha starka roller vilket blir intressant. Ulvarna lär försöka göra sig av med dessa illa kvickt. Med två siare och en väktare som kan väkta fem till fyra pers samtidigt är det ju en extremt stark förmåga i detta spel. Blir intressant hur ulvarna ska navigera genom detta. Om byns power-roller lyckas överleva två rundor har vi med lite tur 4 sianden i hamn och en väktare som lyckats med väktande och har ett till på gång. Är byn så stark eller tänker jag fel?
min spontana känsla när jag läste reglerna var att det här har vi som i en liten ask om vi bara kan hålla sams och spela som en by - nu när vi är 9 timmar och 14 sidor in känns det inte riktigt så längre. men har inte byn här dåligt track record i spel som ser ut att vara tiltade till byns fördel?