Varulv Ulvar på puben R2

10

Här: http://www.rollspel.nu/threads/ulvar-på-puben-r1.86465/post-1357024 tycker jag se mig spår av att Häger redan krattar manegen för att göra ett fejkclaim. Han planterar tanken i byns huvud att det kan ske,

Hm, varför skulle Häger plantera tanken i byns huvud att han ska mörda Sidd och sno hans hatt? Varför inte bara... INTE nämna det? Vore inte det smartare som ulv?

Ett tillägg till den här är ju också att ni kanske inte var säkra på om även powerrollerna hade samma info, och att det fanns en oro att väktaren skulle kunna väkta siar-Sidd, och då hade ju ett siarclaiminlägg i slutet på rundan varit fruktansvärt idiotiskt av en ulv. Klart bättre att posta det rundan efter när ni är säkra på att Sidd inte finns kvar då.
Hur menar du att JAG är inblandad i det här? Jag var väl den som "tvingade" fram det här inlägget som Häger inte hade tänkt(?) posta.

DET SAGT. @Hägerstrand Årets outning i all ära, men inlägget ser ju jäkligt färdigt ut. Varför postade du det inte bara? Vad fanns kvar att göra? Lite slop och en outning mitt i.

8/20 (jag hade tydligen räknat fel på mina inlägg!)

Röstläget:

1000010369.jpg

Jag måste säga att jag inte fattar riktigt vad ulvarna sysslar med, antingen så är Basse-Anthrox-Impetigo ulvarna och de ägnar sig åt en avancerad plan för att rädda Basse (genom att dreva ut en outad siare?) ... eller så är de nöjda och vi drevar ingen ulv...

Jag har läst Anthrox "case" om Häger på alla ledder och fattar verkligen inte hur det inte kan aktiveras under "extremt obskyr fringe-spekulation". Att Anthrox luftar det må väl vara hänt, och @Basenanji känner jag lite att jag ger upp på att förstå, men vad fasen håller @Impetigo på med?

9/20

Noterar att min rösträkning ovan inte stämmer eftersom Basse och @Sömniga Isaac (et tu, Isaac?) väljer den helt glasklara strategin att börja dreva en grönsiad spelare.

Hörrni! Det måste finnas bättre drev än siaren och den han siat grönt, tror ni inte?

Jag testar såhär:

Röst: @Impetigo - anonym i R1, tycker vi ska rösta ut siaren i R2.

11/20
Jag tror alltså inte att en fejksiare som VET att det inte kommer något motclaim väljer att grönsia en bybo.
Jag vill påpeka att det inte finns något frågetecken som behöver besvaras av @Anthrox och din teori.

Frågan ”men hur kan det hänga ihop att Häger är siare när han spelat så ulvigt?” har inte ställts. Anthrox gick direkt in i rundan med frågan ”hur kan vi istället tolka en ensam siaroutning som ulvig?”

Det är den frågan ni försöker besvara, och det är den frågan ni slår knut på er själva och väljer att omtolka speldesignen på det mest långsökta sättet för att besvara.

Occam är så skäggig att han är oigenkännlig, för hans rakkniv är så slö nu.

11

är Basse-Anthrox-Impetigo ulvarna och de ägnar sig åt en avancerad plan för att rädda Basse
Fast då borde de ju ha försökt rädda Basse i R1 också, och det gjorde de inte. Det var du och jag som gjorde det. Anths slutröst låg på Basse i ett jäkligt tajt och kaosigt läge så de två är knappast ulvpolare. Impes röst på Octa var iofs skitgammal och kan absolut vara en ulvröst.

Så Basse och Impe möjligt ulvpar, om man inte tvivlar på Häger.

Var fan är @Impetigo apropå det?

9/20

Att jag råkar flytta min röst exakt samtidigt som Basse.... gör mig nervös. Men det är ovidkommande.

Frågan ”men hur kan det hänga ihop att Häger är siare när han spelat så ulvigt?” har inte ställts. Anthrox gick direkt in i rundan med frågan ”hur kan vi istället tolka en ensam siaroutning som ulvig?”
Här lyfter du en klok poäng. Frågan är vad som skulle tala emot ditt siar-claim utifrån hur du spelat och varit resten av spelet. Jag har helt ärligt inte kikat om du har något som sticker ut, vilket jag borde göra före jag bara följer med och tänker att du har fuffens för dig. Samtidigt finns det den extremt minimala chansen att siaren är död och du tog rollen - vilket då skulle handla om ren slump. Jag ska kika lite och se om jag kan göra något vettigare av min röst. Blir lite nojig när både du och Vimes kommenterar hur korkat jag och Basse agerar med vår röst just nu. Eller i vilket fall Vimes kommenterar det.

13.
13/20

Sömniga Isaac skrev:

Bra @Sömniga Isaac. Hakar du på drevet mot Hägerstrand då? Eller tycker du att det är bättre att ligga kvar på mig? Eller vänta, jag har ett 'nnu bättre förslag efter att ha läst vad Brynolf skrev

Brynolf:

Bra Brynolf Det här tycker jag är väldigt byboigt skrivet. Jag är på att rösta ut Big Mama. En ulv-Hägerstrand hade inte valt ut henne om han kunnat gröna en ulv-kompis som jag ser det.

Och det här är viktigt! OM vi drevar Big Mama så kommer det innebära att vi kan få färg på henne. I så fall (givet att Häger är ulv) lär Team Ulv bli rejält stressade: de riskerar att få en ulv-BM utröstad OCH få en fejk-siare avslöjad (Hägerstrand). Bara att testa detta vore oerhört tillfredställande!

Let's do it!

Röst: @Big Mama
Motvilligt erkännande att du har mer rätt än mig här. Givetvis är det smartare att gröna en ulvpolare än att fejksia en bybo när en står som oemotsagd ulvsiarclaimare.
Så att rösta ut BM för att testa Häger känns solitt, jag hakar på.

Röst: @Big Mama

Jag vill påpeka att det inte finns något frågetecken som behöver besvaras av @Anthrox och din teori.
Jag vill påpeka att jag mest gör en sorts Steelman av Anths teori. Att tvivla på dig och rösta på mig är ju halvdumt at best, när man i så fall borde rösta på BM.

Så det är inte så att jag bygger ett case mot dig, Häger. Jag står ovanför Anths kaninhål och ropar ned att hans spade är defekt.

Var fan är @Impetigo apropå det?

11/20 (?)

Han skrev något om dåligt med tid. Och så kan det förstås vara, men jag tycker det känns väldigt off av honom att rösta på den outade siaren.

Kanske dåligt med chans att han ska in och försvara sig här, så jag vet inte hur mycket nytta min röst gör om ingen annan vill överväga Impe som utröstning.

Varken Basse eller BM tycker jag är bra val för hängning... Men är det här status innan deadline gissar jag att Basse är det minst dåliga alternativet då jag inte alls köper "Häger fejkar!"-scenariot.

Är inne och läser i kapp nu.

Noterat att jag la min röst på Hägern tidigare men det var ju total goof.

Röst: @Brynolf skulle det ju vara

Varken Basse eller BM tycker jag är bra val för hängning... Men är det här status innan deadline gissar jag att Basse är det minst dåliga alternativet då jag inte alls köper "Häger fejkar!"-scenariot.
Om jag blir utröstad nu vill jag att ni kommer ihåg det här, för i mitt kaninhål är det bevis för att Vimes räddar Big mama och Hägerstrand.

Jag har läst i kapp!

Jag tycker fortfarande att @Anthrox gräv på Hägern/Brynolf håller. Det finns ingenting som talar mot d ett upplägget och väldigt många små omständigheter som talar för:

- ”Enhetschefer”. Det har skavt och skavt i mig.

- De är föest ut i pingpongoutning. Och det då med ”enhetschef” i ett spel där förhandsinfon är ”kommunal förvaltning”

- Varför mördar de Sidd? Har han smulat eller om de har info från sina pm är det solklart, annars är det ett udda val.

- sättet som Hägern avfärdar Antjrox tänk känns inte genuint. Det känns som att han säljer nåt och det får mig att hålla hårt i plånboken (valutan är alltså tillit i det här exemplet.

- Brynolf gav ulvvibbar i r1, det tror jagvatt jag skrev ut också. Ulvvibbar frmst i form av ”svaga bybovibbar” och brynolf tycker jag annars är en av de bästa på att ge bybovibbarnär han är geön.

- brynolfröstar inte. Sten i glashus jag vet men det är ytterligare en sån där liten grej som skaver och passar in i målkingen jag ser feamför mig.

Sen tycker jag tvärtemot Hägern att d ett är ganska sanollikt att bb7 lagt in riller aom visar sig var pissdåliga att outa, just för att dst inte brukar vara så. Inte som en ”näsbränna” som jag tror han skrev utan som en feature.

Octa var den ende som trodde nåt sånt i r1 och vi mördade honom våldsamt för det. Det är mest Hägerns fel. Inte till exempel mitt. 😬

Just nu är dessutom den roligaste vinsten jag ser framför mig att Hägern är ulv som mördat siar-Sidd men inte kommer undan med det. Dst kanske ger mig lite bias eller tunnelseende men so be it.

@Basenanji tycler jag nästan har gjort så myclet konstigheter att han kommit ut på andra sidan av rödheten och nu är Basse den vite typ.

Löser man rätt upp och ner tycker jag det känns självklart att hänga Basse men löser man med hjärtat och magen känns det rätt att hänga Hägern/Brynolf.

Kan nån förklara igen varför BM är ett bra val för hängning? Blir det inte lite onöfigt många ägg i samma korg att gröna sin ulvkompis om Högern nu är ulv?

Just dst: Tror det var Basse (som skrivit klart mer stringenta grejer i dag än i r1 ochbtidig r2) som sa: Om ulvarna får veta var siaren och väktaren bor så lär det inte vara tre ulvar. Det utgår jag från icy det kan föeklara varför så många i fältet ger bybovibbar. Alltså för att de är byborx.

Just det, glömde min smoking gun!

Om någon outat ”badmästare” i r1 hade jag inte gett mig förrän de flöt med ansiktet nedåt i 25-metersbassängen.

Varför i hela fridens namn blev det inte beef mellan @Brynolf och @Hägerstrand över att den andre verkade sno deras roll?

Och återigen, de FÖRSTA två outnkngarna i pingpong (som knitierades spontant av Hägern som sen valde att skicka till Brynolf) var ”enhetschef”. Den där Occman säger ”nix pix”.

Kan nån förklara igen varför BM är ett bra val för hängning? Blir det inte lite onöfigt många ägg i samma korg att gröna sin ulvkompis om Högern nu är ulv?
Nu jobbar jag stenhårt utifrån tesen att Hägern och Vimes är ulvar. Och med de glasögonen på så har jag svårt att se hur en ulv-Häger skulle göra något annat än att gröna en ulv-kompis (Big Mama).

Sedan är det ku lockande att se vad som händer med team ulv (se ovan) om vi presssr just Big Mama och då lyckas få ut två på en gång.

14.
Varför mördar de Sidd? Har han smulat eller om de har info från sina pm är det solklart, annars är det ett udda val.
En detalj där:
Häger var ruggigt snabb med att poängtera att Sidds mord var ett vinbägarfinger riktat mot Vimes.
Och jag måste läsa om förra rundan med Sidd, BM och Octas färg i åtanke (nattmordet på Sidd är ett väldigt tydligt vinmuggsfinger mot @Vimes ), men det känns ändå okej att börja på

13/20

Men varför skulle Brynolf och Häger bolla pingpongbollen till varandra om det här med enhetschef betyder något?

Det har jag gjort massor av gånger. Visst är det lite många ägg i samma korg. Men om ulvarna nu VET att de inte kommer motclaimas så är det väl bara att köra. Sen att byn befinner sig i paranoida kaninhål hade väl ulvarna inte räknat med. Även om de kanske borde veta bättre vid det här laget.

Att hänga Häger är väl väl dumt. Låt honom köra sitt sista siande åtminstone. Att hänga mig är väl ok, men det säger i mina ögon betydligt mer om häger att hänga BM än att hänga mig.

Att jag inte röstat är för att jag inte hängt med så bra den här rundan pga IRL. Men when in doubt...

Röst: @Basenanji

14/20

BM är ett jättedumt val till utröstning. Dummare än att rösta ut hägrr. Antingen är hon ulv, och då är hägerulv. Eller så ör hon bybo och då kan häger vara bybo eller ulv. Om vi tror att BM är ulv måste Häger vara det. Men är BM bybo såger det inte nödvändigtvis något om Häger.

Back