Varulv Ulvar på puben R2

5.

Jag har väldigt svårt att se att en bybo-Häger väljer att sia Big mama av alla möjliga andra alternativ (jag, Anthrox, Vimes, …). @Hägerstrand du får gärna förklara valet av siarmål en gång till.

Sedan tror jag att ulvarna tog ut Sidd för att de trodde att han hade en powerroll och för hans energiska spel.

Det är ju jätteskönt att se hur Vimes grönar mig, men jag vågar inte riktigt lita på honom än. Jag tror att han vill skaffa grönpoäng genom att gröna en deltagare som efter utröstning visar sig grön.

Min ulvtrio just nu: Hägerstrand, Vimes, Big Mama. (Ja, jag kan ha helt fel!)

Om det står 6-3 just nu och ulvarna nattmördar en bybo och byn röstar ut en bybo blir det matchboll nästa runda: 4-3. Vilken info vill vi ha då? Jag undear om det trots allt kan vara värt att en eventuell väktare outar nu, bara för att vi ska kunna få ett grönt namn.

@Impetigo och @Anthrox får gärna delta mer, ni behövs!

5.
Jag undear om det trots allt kan vara värt att en eventuell väktare outar nu, bara för att vi ska kunna få ett grönt namn.
Skojar du nu eller? Eller försöker du inte ens dölja svansen längre? Du vill alltså fiska fram väktaren i en runda där väktaren MÅSTE väkta siaren och troligtvis inte ens kan väkta sig själv. Så vi får ett grönt namn i en hel runda, tills väktaren blivit mördad inatt?

Bra plan!
Inte alls ulvig!

Röst: @Basenanji

2/20

Okej, 3-3 mellan mig och Basse nu alltså?

Jag tror det är fel att rösta ut Basse, och jag vet att det är fel att rösta ut mig. Så vi behöver testa andra vägar tror jag.

Jag funderar på Anthrox och Isaac. Ingen av dem har blivit granskade under spel, mig veterligen. Jag börjar såhär:

Röst: @Anthrox - lider helt säkert av inläggstaket, men jag har svårt att dra mig till minnes något från hans penna utöver sammanställningen och analysen av outningarna. Borde rimligtvis pressas.
6.
Folk skrev i snitt färre än 15 inlägg förra rundan och du kan "bara dra dig till minnes att Anthrox skrivit två bra inlägg", och därför är röd för det?
Pressa mig gärna, för all del, men det här är ju bara brunsmetning utan substans. Det är ju liksom inte ens en fråga ställd till mig här? Eller ville du bara att någon annan skulle ha frågor till mig, så du kunde stå bredvid och nicka och se duktig ut?

jävla kuken tryckte på postknappen
Du kanske skulle prova att spela i kalsonger åtminstone.

......

Lite fnul ang upplägget:

BB påstår att vi spelar "vanilla med en twist", nämner "kaos" etc. Vilka möjliga twistar finns det man kan ympa in i ett sånt här upplägg?

1. Ulvarna har förmågor vi inte känner till eller nåt annat hemligt. Det kan röra sig om millers, miffosiare etc etc. Ok, möjligt.

2. Fluffet HAR inverkan på spelet mer än vi tror. Vi nojjar oss ju ofta över "näääe men vi kan väl inte outa utan vidare, tänk om ulvarna har info om att "siaren är från Smygehuk". Jag tror aldrig vi har upplevt ett spel där ulvarna faktiskt HAR sådan info (eller?). Kan det vara första gången nu? Är det där twisten ligger? Är det ens något man kan kalla en "twist"? Jag vet inte. Men om det nu är så, så var ju Sidd garanterat siare.

3. Det finns fler fraktioner. Stöds ej av fluffet. Osannolikt.

4. Insert your crazy idea here.

...

@Vimes jag håller med om att egentligen ingen alls "räddade" Basse på slutet, förutom du och jag. Men om du nu inte tycker att vi grönas av att ha startat drevet så håller väl inte det du säger? I så fall borde du/jag och basse vara ulvar ihop eller bybor ihop.

Skojar du nu eller? Eller försöker du inte ens dölja svansen längre? Du vill alltså fiska fram väktaren i en runda där väktaren MÅSTE väkta siaren och troligtvis inte ens kan väkta sig själv. Så vi får ett grönt namn i en hel runda, tills väktaren blivit mördad inatt?
6.

Tja, kanske för farligt, men jag tänker så här:

1. Hägern, Vimes och Big Mama är ulvar. De flesta bybor tror att de är gröna. Jag lär ju åka nu, även om ulvarna hellre att fått ut en Brynolf eller Anthrox.

2. Jag är ganska säker på att Sidd/Octa var siaren nu när ingen counter-claimar. Det förvånar mig ingenstans att ulvarna kör den här slicka manövern, nu ser alla Hägern som grön samtidigt som han kan gröna sina kompisar i ulvlaget.

3. Desperate times helt enkelt.

4. Det står 6-3 just nu. Om vi tar bort ulvarna ur mitt hypotetiska tänk återstår:
  • Anthrox
  • Basse
  • Brynolf
  • Impetigo
  • Stradh
  • Sömniga Isaac
5. Om en av dessa kan grönas redan nu i R2 blir det lättare att analysera och spela R3 tänker jag. Det är en vågad plan, men i mitt paranoida scenario ligger vi illa till just nu.

6. Jag gissar att bybor lär rösta ut mig, ulvarna nattmördar en högprofilspelare. Bog Mama och Hägern är grönade, tja kanske att Vimes hamnar i syrplkastaren, men lika troligt att folk börjar hugga på varandra, varför inte över att ”knasiga Basse var ju grön, det kunde ju vem som helst se!”

Pressa mig gärna, för all del, men det här är ju bara brunsmetning utan substans.
Precis! Det här har Hägerstrand, Vimes och Big Mama kört hela spelet. Det är liksom inget genuint bybospel från deras sida.

Som jag skrev förut:

Ett tecken på att någon är ulv är att personen gärna för anklagande resonemang om andra, utan att personen röstar på dem! När jag spelar ulv gör jag så hela tiden. Förhoppningen är att någon bybo ska ta tag i det där och börja dreva mot en bybo.

Därför bör vi bybor hela tiden motivera våra röster så gott det går och i konsekvensens namn rösta på den vi misstänker mest. Att vi drevar folk är väl en sak, men att låta bli att rösta på någon vi utmålar som misstänkt är helt enkelt ulv-bus.

7/20
Simmat, på väg till intensivt jobb och sedan ut med kompis på kvällen. Så tyvärr ännu mindre spel från min sida idag.

@StradhLestat Jag vill gärna höra lite tydligare om du kommit fram till att några roller kan kopplas till fluffet nykterist. Superintressant och vi måste vända på varje sten. Jag hinner inte gräva i detta, snälla kan nån ta denna stafettpinne!

Smaklig spis på Ikea ikväll.

@Basenanji Jag hör att du håller det för helt otroligt att en siare skulle välja en så kass och ofarlig spelare som mig att granska. Jag tror han siade mig för jag var rödish. Men jag vill också gärna höra från @Hägerstrand varför du siat mig.

@Vimes jag håller med om att egentligen ingen alls "räddade" Basse på slutet, förutom du och jag. Men om du nu inte tycker att vi grönas av att ha startat drevet så håller väl inte det du säger? I så fall borde du/jag och basse vara ulvar ihop eller bybor ihop.

4/20

Jag tror inte det är möjligt att göra någon analys av oss om vi inte har Basses färg, alltså. Är Basse mot förmodan röd blir det alltså osannolikt att du och jag (och ett gäng andra) är röda. Men är Basse grön säger ju t.ex. din och min röstflytt inte så mycket.

Logiken, menar jag, säger att det är osannolikt att Basse är röd.

Back