Varulv Ulvar på puben R2

Varför i hela fridens namn blev det inte beef mellan @Brynolf och @Hägerstrand över att den andre verkade sno deras roll?

Och återigen, de FÖRSTA två outnkngarna i pingpong (som knitierades spontant av Hägern som sen valde att skicka till Brynolf) var ”enhetschef”. Den där Occman säger ”nix pix”.
What? Har du nån aning om vad en enhetschef är? Det betydet typ "CHEF"

13/20

Men varför skulle Brynolf och Häger bolla pingpongbollen till varandra om det här med enhetschef betyder något?
Jag tänker alltså att ulvarnas prio 1, 2 och 3 är att få till outning nu.

De har inga egna roller i min modell men vet att det ska vara ”chefsyrke på kommunen från Anytown”.

För att dra igång pingpong kastar de då ut ”enhetschef” som är det sejfaste jobbet åtminstone jag kan komma på i ”tema kommunal förvaltning” som sagt.

Sen biter det dem stenhårt i röven att ALLA andra har unika yrken (förskolerektor och förskolechef på kommunen är inte samma jobb) så då tiger de stilla och hoppas att klara sig genom att de var aå tidigt ute - ”det är en sjukt kaxig ulv som gör nåt sånt” som jag sa i r1. @Anthrox påpekade redan då att Hägern kan vara så kaxig.

14/20

BM är ett jättedumt val till utröstning. Dummare än att rösta ut hägrr. Antingen är hon ulv, och då är hägerulv. Eller så ör hon bybo och då kan häger vara bybo eller ulv. Om vi tror att BM är ulv måste Häger vara det. Men är BM bybo såger det inte nödvändigtvis något om Häger.
Det är detta som skaver för mig. Men jag fattar knappt vad jag gör just nu. Jag tror jag sa det också någonstans att Hägern kan lika gärna, om han är ulv, valt att "sia" en grön spelare för att hålla ryggen fri vid en utröstning av den han siat.

Vimes håller jag dock för grön just nu. Har en tanke bakom det.

Röst: @Basenanji

Men tycker även vi ska hålla ögonen på Anth som ganska snabbt hängde på mitt och Basses knäppa infall.

15.
Att jag inte röstat är för att jag inte hängt med så bra den här rundan pga IRL. Men when in doubt...
Inte hängt med? Du var inne när rundan startade, och var aktiv fram till strax efter tio. Du var inne 7 på morgonen och petade lite fram till 8.35. Du var sen inne igen 14.30 och har varit aktiv mer eller mindre hela eftermiddagen. Hur menar du att du inte hängt med då? Du har ju haft närvaro i princip hela rundan, det var ju därför jag reagerade på att du inte hade röstat. Du hade liksom då postat typ åtta gånger i tråden, utan att lägga en enda röst.
Att Impe inte lagt en röst är ju liksom en helt annan grej, han har ju inte haft någon närvaro alls. Men du har ju varit inne nästan hela tiden?

Röst: @Brynolf

Visst är det lite många ägg i samma korg. Men om ulvarna nu VET att de inte kommer motclaimas så är det väl bara att köra.

Bättre att dela up riskerna OM ”siaren” skulle faila. Så hade jag resonerat.

What? Har du nån aning om vad en enhetschef är? Det betydet typ "CHEF"

Ja, det är det jag menar. Occham sa inte nej till att titeln skulle finnas i spel utan att det slumpade sig så att den enda titeln som fanns i två uppsättningar råkade outas som nummer ett och två OCH dessutom var den mest slätstrukna generikatiteln på brädet.

Ingen annan titel är så generisk som ”enhetschef”, möjligtvis undantaget ”socialsekreterare”.

Det talar för att du och Hägern chansade på en trovärdig titel i er iver att dra igång outandet.

Röst: @Basenanji

Men tycker även vi ska hålla ögonen på Anth som ganska snabbt hängde på mitt och Basses knäppa infall.
15/20

Alltså, jag tycker det här inlägget går att läsa som att du försöker få det (rösten på BM) att verka som en honungsfälla (d.v.s. att du gör något tokigt för att se om ulvar hänger på) och att det är det (klampandet i honungen så att säga) som skäl att misstänka Anth. Är det korrekt uppfattat? Var rösten på BM inte allvarligt menad (det var en förklaring jag hade i bakhuvudet till både din BM-röst, och Impetigos Häger-röst)?

Ingen annan titel är så generisk som ”enhetschef”, möjligtvis undantaget ”socialsekreterare”.
10/20 - det här är ändå ganska bra observerat. Inte tänkt utifrån vinkeln att det är en ganska blasé titel på jobbet man har. Tåls att tänkas på.

Just det - ett bärande argument som jag inte nämnt:

Det hade varit märkligt om rollerna inte hade bäring på spelet. Vi (Antjroxk) har vänt och vridit på dem förbaty hitta mönster men med tre eller färre ulvar tycks det inte finnas några sådana.

Så vad fyller rollerna för funktion?

Ingen alls? Skulle inte tro det.

@Octagonal hade rätt. Rollerna är ulvverktyg. Det kan vi sluta oss till efter att vi konstaterat att de inte är byverktyg.

Om de är ulvverktyg så är de verktyg för att identifiera powerrollerna.

Ergo: Ulvarna har med logisk nödvändighet identifierat siaren, mördat denne och tagit dennes plats. Ulven är därför den claimade siaren.

PS. Kan nån räkna inlägg på ett smart sätt och meddela mig hur många jag skrovot? Jag hade bråttom inninspel och tappade räkningen. Jag räknar själv om enstund men det är så sjukt jobbigt på telefon och utan script eller vad man nu använder.

Ja, det är det jag menar. Occham sa inte nej till att titeln skulle finnas i spel utan att det slumpade sig så att den enda titeln som fanns i två uppsättningar råkade outas som nummer ett och två OCH dessutom var den mest slätstrukna generikatiteln på brädet.
16/20

Det här är en ganska bra grej faktiskt! Även om vi tänker oss att det finns två enhetschefer i spel är det lite märkligt att de slumpmässigt hamnar efter varandra i outningen.

15/20

Alltså, jag tycker det här inlägget går att läsa som att du försöker få det (rösten på BM) att verka som en honungsfälla (d.v.s. att du gör något tokigt för att se om ulvar hänger på) och att det är det (klampandet i honungen så att säga) som skäl att misstänka Anth. Är det korrekt uppfattat? Var rösten på BM inte allvarligt menad (det var en förklaring jag hade i bakhuvudet till både din BM-röst, och Impetigos Häger-röst)?
Du förstår mig rätt, ville se vilka som hängde på. Sen var jag inte beredd på att Basse skulle slänga en röst på BM exakt samtidigt. Det gjorde det hela förvirrat och vet inte riktigt vad det säger om mig och Basse.

16/20

Det här är en ganska bra grej faktiskt! Även om vi tänker oss att det finns två enhetschefer i spel är det lite märkligt att de slumpmässigt hamnar efter varandra i outningen.

.. och först av alla inte minst i ett uttryck av spontan outningsglädje!

De lär ha fått Sidds titel ”förskoleCHEF” serverad men det känns ju magstarkt kansle att inleda outningen med två stycken förskolechefer…

11/20 - jag vet inte om det här är så klokt överhuvudtaget. Men det känns som Impe är något på spåren.

Hade lika gärna kunna lägga min röst på vår andra enhetschef, men denne är inte lika nära galgen.

8/20

Det är ju luugnt med mitt inläggstak. Kändes som att jag skrivit typ tio senaste kvarten men icke.

Bara trettio minuter kvar. Bedrövliga drev! Häng Hägern! Eller Brynolf i värsta fall.

Vargör lajkar du mitt inlägg om att flytta rösten utan att sen föytta rösten @Hägerstrand ?

Det är sjukt ulvigt att inte flytta den omedelbart. Den är död där den ligger nu!

Häng Hägern!
Det var ju ett ”misstag”? Ingen jävla koherens på dig idag.

Jag har sagt att jag ska släppa Basse så jag stoppar pengarna i munnen. Eventuellt snodde Brynolf enhetschef-grejen från mig och det var han som lanserade den tokiga idén som Anthrox spann vidare på.

Back