Varulv Ulvar på puben R1

Såg att Brynolf föreslog att Hägern skulle börja👍
Hägern outade och skickade vidare till Brynolf👍
Brynolf svarade👍 men skickade inte vidare??? Märkligt.
I stället gick Vimes in utan anledning och svarade??? Märkligt.
Vad är det som är så märkligt här? Vimes sa inget om sitt yrke eller dylikt. Han bygger vidare på Brynolfs resonemang som jag läser det och förklarar hur han själv tänkt. Sen kan jag hålla med om att resonemanget kan se konstigt ut, men det kan helt enkelt hänga samman med att vi läste av reglerna som de stod från början helt olika. Något som avhandlats lite snabbt.

Sen undrar jag om du var stressad när du skrev eller om du medvetet väljer att inte ta med vissa detaljer. Jag utgår från att det är stress som ligger bakom och slarv, men det skaver lite för du brukar inte vara så här slarvig. Jag bemött Brynolf varpå kedjan fortsatte, bollen ligger hos Vimes. Det kanske inte är sagt att vi kör på den planen, men då den bollen redan är i rullning utgår jag från att det är en tyst överenskommelse där.

Sidd, du agerar väldigt förvirrat här. Om det är medvetet för att dribbla bort och så tvivel så är det inte helt schyst bybospel. Om det är på grund av stress och att du skrev ett långt inlägg och därför missade andra inlägg i tråden, så kan jag köpa det. Något skaver dock här.

Röst: @Sidd

Vad är det som är så märkligt här? Vimes sa inget om sitt yrke eller dylikt. Han bygger vidare på Brynolfs resonemang som jag läser det och förklarar hur han själv tänkt. Sen kan jag hålla med om att resonemanget kan se konstigt ut, men det kan helt enkelt hänga samman med att vi läste av reglerna som de stod från början helt olika. Något som avhandlats lite snabbt.

Sen undrar jag om du var stressad när du skrev eller om du medvetet väljer att inte ta med vissa detaljer. Jag utgår från att det är stress som ligger bakom och slarv, men det skaver lite för du brukar inte vara så här slarvig. Jag bemött Brynolf varpå kedjan fortsatte, bollen ligger hos Vimes. Det kanske inte är sagt att vi kör på den planen, men då den bollen redan är i rullning utgår jag från att det är en tyst överenskommelse där.

Sidd, du agerar väldigt förvirrat här. Om det är medvetet för att dribbla bort och så tvivel så är det inte helt schyst bybospel. Om det är på grund av stress och att du skrev ett långt inlägg och därför missade andra inlägg i tråden, så kan jag köpa det. Något skaver dock här.

Röst: @Sidd

Ja feltänk från mig: Vimes snackade möjliga yrken å orter i sin första post bara.
Fick av någon outgrundlig felaktig anledning för mig att denne gick in å skrev det sen i ”outningståget”
Jag läste av tråden fel.
Sorry alla 😇

Nu outade Vimes och skickade vidare till Basse👍
————
Utgår från 3 ulvar till start.

Outningståg: @Basenanji ska svara och skicka vidare till nån av:
@Octagonal
@Impetigo
@Anthrox
@Sidd
@Big Mama
@StradhLestat

Ta gärna Octa här nu som mumlade i sin första post.

Överlag verkar de som outat hittills hållit sig inom ramarna ok:
Noterar att enhetschef är yrken som finns och kan vara inom olika ansvarsområden så det kanske är en dublett som SL Bb7 råkat använda i spel.
Dock: Vimes titel finns ej längre!
(Varför reagerade Sidd på det? Jo för att jag har den korrekta titeln)
Miss av Bb7? Tvek.
Skulle Vimes ej skriva exakt rätt? Tvek.

Vimes är även luddig på arbetsplats/ort…?
En av dem saknas.
Kan det alltså vara påhittat.

Röst: @Vimes

Ja feltänk från mig: Vimes snackade möjliga yrken å orter i sin första post bara.
Fick av någon outgrundlig felaktig anledning för mig att denne gick in å skrev det sen i ”outningståget”
Jag läste av tråden fel.
Sorry alla 😇

5/20

Du är förlåten. Jag friar nog hellre än att fälla. Kommer dock låta min röst ligga kvar en stund till, tills jag har mer på bordet. Just nu får den vara en markör över något jag såg men som jag förlät.

OK jag var tvungen att få ur mig ett inlägg för min hjärna kan inte hantera att jag missade skriva vilket inlägg jag var uppe i, i och med förra inlägget! Jag trodde inte jag skulle störa mig på en sådan detalj så mycket som jag gjorde. Så tack Sidd att du gav mig något att svara på, även om mitt femte inlägg endast blev luft utan substans. Jag är fan sämst på att följa mina egna rekommendationer, inte konstigt att köket jag ansvarar för går bättre när jag är bort på kurs.

Dock: Vimes titel finns ej längre!
(Varför reagerade Sidd på det? Jo för att jag har den korrekta titeln)
Miss av Bb7? Tvek.
Skulle Vimes ej skriva exakt rätt? Tvek.

Vimes är även luddig på arbetsplats/ort…?
En av dem saknas.
Kan det alltså vara påhittat.

Vad är det du skriver?

På vilket sätt finns inte min titel "längre"?

På vilket sätt har du den "korrekta" titeln?

Vad är det du menar att jag saknar?

Jag ändrar min boll till Basse och skickar den till dig istället, bättre att du outar nu istället för att du ska brusa tråden.

Vad är det du skriver?

På vilket sätt finns inte min titel "längre"?

På vilket sätt har du den "korrekta" titeln?

Vad är det du menar att jag saknar?

Jag ändrar min boll till Basse och skickar den till dig istället, bättre att du outar nu istället för att du ska brusa tråden.
Post 3/20

Din okunskap om vad jag snackar om avslöjar dig.

Jag är förskolerektor på förskolan Lastbilen i Ställdalen

Yrke/Tjänst: förskolerektor
Arbetsplats: förskolan Lastbilen

Jag var övertydlig i min första post om att dessa tre kategorier fanns att outa.

Förskolechef finns inte längre.
Det heter förskolerektor
Kan vara slarv från Bb7.
Eller ulv-miss från Vimes.
Vimes har förstås inte skrivit nåt annat än vad som skulle stå från SL.

Du har angett Kumla kommun.
Väldigt generell arbetsplats OCH ELLER ort att verka i. Inte riktigt så bra formulerat för varken arbetsplats eller ort.
Framförallt saknas en av arbetsplats/ort.

Tror du ulvade dig snabbt å slarvigt.
Att du inte ser det jag ser är märkligt.

Min röst står kvar.

Tackar för att du skickade bollen till mig då jag nu tror jag bland bybor kan ses som grönare med denna outning.
Så fick jag även välja vem som blir näst på tur: @Octagonal
Spill the beans å kom inte dragande med nåt om enhetschef på Socialtjänsten i Götet eller nåt…😇

Nu rullar vi ut röda outnings-mattan för ulvarna att dansa över i ljusskenet på pubens dansgolv👹💃👹🕺👹
Octa: skicka gärna vidare till @Anthrox eller @Impetigo då jag vill ha in dessa i spel👍
Sen så är jag väldigt intresserad av cyklisten Basse i Mälardalen🚴‍♀️

Ps: gjorde också en Basse å gnällde på @BiobunkerVII om min tjänst och ville säga upp mig hit å dit. Bossen nonchalerade😇

2/20. Trodde jag skulle ha massor att läsa ikapp men nada har skrivits hittills.
Såg 7 alerts o tänkte att nu är det bra driv och många som pingat mig.
Istället bara @Sidd som lyckats med bedriften på sina tre inlägg✌️

Det är skillnad på att outa och att outa. Förra spelet var det megabra då vi fick färg på typ alla spelare.
Ge mig fördelarna med att outa nu.
Och kom inte med att ”har du något att dölja tramset.”
Ni vill alltså chansa på att det är bra för byn. Det kan lika gärna ge bort väktare och siare om de har utstickande yrken.

Så jag bollar tillbaka. Ge mig listan med alla fantastiska fördelar ni tycks se. Om listan är bra så outar jag.

5/20 tror jag

Så jag bollar tillbaka. Ge mig listan med alla fantastiska fördelar ni tycks se. Om listan är bra så outar jag.
Återigen, det är historiskt sett jättebra att outa. Ulvarna får då hitta på nåt skit som kommer avslöja dem när vi märker att deras info inte följer samma mönster som våra. Även när SL ger ulvarna alibin så brukar de få paranoja och ljuga ihop nåt ändå.

Det här vet du redan, octa. Och nu när du varit Anton Anti två poster i rad så får du minsann vara nästa outare på tur.

Röst: @Octagonal

2/20. Trodde jag skulle ha massor att läsa ikapp men nada har skrivits hittills.
Såg 7 alerts o tänkte att nu är det bra driv och många som pingat mig.
Istället bara @Sidd som lyckats med bedriften på sina tre inlägg✌️

Det är skillnad på att outa och att outa. Förra spelet var det megabra då vi fick färg på typ alla spelare.
Ge mig fördelarna med att outa nu.
Och kom inte med att ”har du något att dölja tramset.”
Ni vill alltså chansa på att det är bra för byn. Det kan lika gärna ge bort väktare och siare om de har utstickande yrken.

6/20

Jag tänker i första hand information. Vi behöver få information för att kunna agera som by. Vi saknar information och behöver information för att kunna ta ställning. Desto fler ytor vi har där ulvarna kan säga dumheter eller göra bort sig, desto bättre. Lite som sker mellan Vimes och Sidd nu där de petar på detaljer som kan verka orelevanta, men som kan bära ganska stor relevans vid analys i senare rundor när vi fått färg bekräftad på olika spelare.

Jag vet inte om Bio skulle lägga in information på det sättet som lämnar ut vem som har vilken roll. Kanske, men låter osannolikt i mina ögon. Ser då hellre att vi får ut informationen på brädet så vi kan ta ställning till vad folk har sagt. Så tycker det finns mer som talar för att få ut information, än vad det finns som talar mot. Ängslighet att dela information talar inte din favör just nu, även om jag fortsatt har min blick riktad mot andra håll.

Förhoppningsvis finns det någon som kan föra fram ett bättre argument än mitt argument.

3/20.
Så att hoppas BB7 har lagt in fluff i våra roller som avslöjar ulvarna är planen.
Och även om så inte är fallet vilket ni tydligen inte tror kommer ulvarna försöka ljuga och misslyckas eller bli så nervösa att de skriver i fel tråd. Right…

Det jag hade gjort som ulv är hålla med er för att gröna mig. Klassiskt alibi-grönande i mina ögon.

3/20.
Så att hoppas BB7 har lagt in fluff i våra roller som avslöjar ulvarna är planen.
Och även om så inte är fallet vilket ni tydligen inte tror kommer ulvarna försöka ljuga och misslyckas eller bli så nervösa att de skriver i fel tråd. Right…

Det jag hade gjort som ulv är hålla med er för att gröna mig. Klassiskt alibi-grönande i mina ögon.
7/20

En observation. Säger inte att det är rätt av dig att stå på dig Octa, och just nu finns inget konsensus att vända sig mot, så kan inte heller säga att du gör fullt motstånd mot något som somliga deltagare gått med på. Däremot kan det vara klokt att vara vaksam mot den som vägrar, men även mot de som ganska snabbt går in och ser misstanke när en spelare opponerar sig på goda grunder. Tycker ändå du har ett hållbart resonemang, även om jag inte håller med dig. Samtidigt som jag kan se att smarta ulvar kan försöka gömma sig i den misstanke som kommer skapas omkring en spelare som inte vill falla in i ledet.

Just nu kan jag tänka att ditt beteende möjligen friar dig då du kommer få fokus mot dig. Kanske ska ögonen istället riktas mot de som kastar misstanke mot dig och försöker ställa dig i strålkastarljuset just nu. Oavsett, så är jag för att ge information snarare än att hålla inne på den. Även om det senare skulle visa sig att informationen är menlös. Men hellre det än att vi håller inne på information som kan leda oss framåt.

Däremot händer absolut nada i tråden.

Om det är det som krävs för att det ska skrivas så kör vi. Att byn skulle tjäna på det i övrigt har ni hittills slängt fram noll argument för. Svaret är att vi inte har någon aning om vi tjänar på att outa men ni vill chansa. Det kan lika gärna vara så att alla outar och en bybo råkar vara ”ulvigast” för att denne väntar till sist och blir hängd. Eller att power- roller outas för att dessa sticker ut.

Men men, for the plot och för att ingen skriver:

Jag är administratör på vård- och omsorgsförvaltningen i Hällefors.

2.
Häger: enhetschef på Parkförvaltningen i Skånes-Fagerhult
Brynolf: enhetschef för hemtjänsten i Föllinge
Isaac: kökschef, vid ett ålderdomshem i Bastuträsk
Vimes: förskolechef i Kumla kommun
Sidd: förskolerektor på förskolan Lastbilen i Ställdalen

En snabbkoll på det som outats hittills visar på flera diskrepanser. Häger jobbar på en parkförvaltning i en småort, där det snarare borde vara kommunorten som står som arbetsgivare? Brynolf och Isaac har inte namngivna arbetsplatser, till skillnad från Sidd. Men Sidds arbetsplats verkar inte existera. Vimes har inte angivit arbetsplats/ort alls, trots ett väldigt specifikt uppdrag som borde ha en specifik plats.

Min egna sån flufftext passar tveksamt in bland de andra, så min slutsats just nu är att jag tror eventuellt att det här kommer bli en fruktlös satsning som leder till att vi hakar upp oss på dumheter och ser rött där rött inte finns, för att SL red herringat fluffet lite extra (29 % kaos ni vet). Så jag tror Octa har rätt i att det nog inte finns något värde i att outa. Jag tror dock att det också inte finns något värde i att inte outa, så jag tänker att vi likagärna kan fortsätta (för den minimala förhoppningen att det ger något positivt) men inte lägga alltför jävla många ägg i den här korgen, för jag tror det bara blir pannkaka av det. Så om ni anthrox-spinner in i ett 4D-resonemang om Föllinges bristande närvaro av hemtjänst bland sina 421 invånare så har ni nog tagit det ett steg för långt och behöver backa lite.

Om det är det som krävs för att det ska skrivas så kör vi.
8/20

En snabbvändning gör mig dock mer misstänksam. Även om vi har ett generöst inläggstak, så kommer det påverka spelare. Sen har många redan sagt att helger är svårt för dem. Här rusar du istället fram och kastar in handduken snabbt. Tacksamt att du delar information, men det gick lite väl snabbt. Jag fattar, det kan vara ren frustration, men det gick väldigt snabbt. Du gav inte riktigt utrymme för folk att bemöta dig, innan du gjorde din vändning.

3/20.

1/20

Hej alla!

Jag ogillar starkt att Octa jiddrar om att det är sus med pingpongoutning. Du är ingen springkyckling, Octa, du vet att det 1) historiskt sett är till bynd fördel med pingpong som @Brynolf påpekat, 2) är sus att kämpa emot pingpongen när den är ett faktum.

Nu hann du ju outa innan jag skrivit klart mitt inlägg men jag lägger ändå rödten här tills du valt nästa person.

Vimes tankar om upplägg och powerroller låter vettiga. Jag tror iofs att vi gör bäst i attköra på hansalternativ 1 med siaren, dvs att spara ett eller båda siandena (alltså inte sia någon r1).

Det som sticker ut hittills är att @Sidd och @Vimes tycks ha typ samma yrke?

Vilket kan tyda på att en av dessa är ulv.

I övrigt tänker jag att det bästa är att sia två så fort som möjligt och sedan outa = färg på tre spelare. Så ser en go outning ut.

Jättelarvigt att ni vill att jag ska skicka ett namn vidare. Om det nu är outning för att hitta ulvar som sticker ut är det bästa att alla outar samtidigt. Om du är ulv blir det enklare att hitt på något trovärdigt om en i taget ska gå ut. Så alla samtidigt som gäller. @Impetigo sluta med tramset.

17:00 som gäller.
Deltagare:
@Sömniga Isaac
@Anthrox
@Sidd
@Vimes
@Basenanji
@Hägerstrand
@Big Mama
@StradhLestat
@Brynolf
@Octagonal
@Impetigo

2/20
Var det ping pong som gällde= Har bollen tappats?
Nåja,... Passar på att skriva annat då, när jag ändå skriver. Veckan som kommer är körig för mig... jag har i princip kontorsdagar alla dagar denna vecka samt att jag har en utredning som tar massa tid dagtid. Oklart hur aktiv jag kan vara dagtid... (och kvällarna är inte mycket bättre...styrlersemöta på måndagskvällen och "workshop" på jobbet på onsdagen. Gissar att familjen kommer kräva uppmärskashet en del oxo...
Men jag försöker så gott jag kan att vara med och läsa/skriva när jag hinner

I övrigt tänker jag att det bästa är att sia två så fort som möjligt och sedan outa = färg på tre spelare. Så ser en go outning ut.

Jättelarvigt att ni vill att jag ska skicka ett namn vidare. Om det nu är outning för att hitta ulvar som sticker ut är det bästa att alla outar samtidigt. Om du är ulv blir det enklare att hitt på något trovärdigt om en i taget ska gå ut. Så alla samtidigt som gäller. @Impetigo sluta med tramset.

Deltagare:
@Sömniga Isaac
@Anthrox
@Sidd
@Vimes
@Basenanji
@Hägerstrand
@Big Mama
@StradhLestat
@Brynolf
@Octagonal
@Impetigo

2/20

Nej, om ”alla outar på en gång” ger vi ulvarna carte blanche att outa när det passar dem. Pingpongoutning är vårt sätt att störa ulvarnas tempo.

Skicka vidare nu, Octa! Om du inte begriper eller håller med om principen kan du väl ändå respektera byns vilja att pingpongouta?

Vad är detta med 17.00 och en lång lista på personer?

Deltagare:
@Sömniga Isaac
@Anthrox
@Sidd
@Vimes
@Basenanji
@Hägerstrand
@Big Mama
@StradhLestat
@Brynolf
@Octagonal
@Impetigo
9/20

Här blir du ändå mer konstruktiv. Samtidigt, ska alla som outat information outa igen? Är det för att få informationen samlad på en och samma plats? Annars är jag helt med på vad du menar, massoutning hade kanske varit den smarta vägen att gå från början då alla delat information samtidigt. Det är ett hållbart resonemang.

Samtidigt svårt kan jag tänka, hur ska du säkra att alla är med på att det kommer ske vid 17? Jag tror inte folk är villiga att offra sina inlägg för att bekräfta att de hänger med på tåget. Klokt hade väl varit om du använde funktioner för att säkra att folk är med på planen utan att offra sina inlägg, genom att lägga in "lika inlägget om du är på att outa vid 17". Då kommer vi runt eventuella spelare som inte vill bekräfta genom att posta i rädsla att förlora ett av sina inlägg.

Jag är ju tydligen extremt orädd att slösa inlägg till exempel. Men tror det finns spelare som är mindre försiktiga än mig.

Deltagare:
@Sömniga Isaac
@Anthrox
@Sidd
@Vimes
@Basenanji
@Hägerstrand
@Big Mama
@StradhLestat
@Brynolf
@Octagonal
@Impetigo
3.
33 minuter för en organiserad massoutning, när vi vet att BM är upptagen idag?

Back