Sömniga Isaac
Gyllenutter - Rollspelsinkvisitor
12/20Tramsposter helt utan innehåll för spelet är lite rödflaggigt för mig.
Med risk för självmål i viss utsträckning. Det här bör väl ändå vara en ganska kraftig rödflagga? I och med inläggstaket så får varje inlägg mer inlägg mer värde. Inlägg är viktiga, eller får ett helt annat värde i det här spelet. Att då "slösa" med inlägg kan tolkas som att man är oförsiktig eller som du säger försöker hitta en väg att slippa stå till svars senare i rundan med undanflykten att ens inlägg börjar ta slut.
5/20
Fast nu har du inte tänkt på att vi kan kuppa spelledaren och spela VJVS genom artificiella deadlines!
Såhär: artificiell deadline klockan 19 imorgon, fram till dess får vi posta hur mycket vi vill. Klockan 19 kollar vi vem som blir utröstad, och hen skriver hundratusen inlägg i tråden för att se till att hen åker ut! Det är idiotsäkert, och vi kan skriva hur mycket vi vill helt utan hänsyn till dumma postgränser!
(Förutom ifall vi röstar ut en ulv, och hen då skiter i vår överenskommelse. Men ärligt talat, vi kan väl inte bygga en strategi kring såpass osannolika scenarion?)
Ok, jag känner nästan att jag borde börja skriva ut mig själv eftersom jag öppnade den här porten. Kan vi hålla oss till ämnet? Jag var helt seriös när jag sa att det kan vara en given strategi och något att ha i åtanke att vi kan bryta taket. Med det menade jag inte att vi ska missbruka eller hitta konstiga strategier runt det. Det gynnar ingen. Tvärsom gör det här att tempot dras ned och flera hinner med. Problemet är dock att det råder en rädsla från alla att snacka, det är det vi måste komma åt.
Just nu är det lite vi spelare som styr tempot. Inläggstaket gör inte att slutet av rundan handlar om en tidpunkt, det gör att det handlar om när de flesta spelare börjar närma sig taket. Vi får helt enkelt tänka på ett nytt sätt, istället för att hänga upp oss vid rundans slut. Sen måste det också tas i beaktande, men vi har två parametrar som avgör när rundan närmar sig slutet i detta fall. Dels tiden för rundans slut, men även den punkt där flera spelare börjar nå inläggstaket innan de får straffröster på sig.
Skärpning på er alla pajaser. Försök vara lite mer konstruktiva med era inlägg. Med andra ord, gör inte som mig! Jag vet inte varför, men inläggstaket får mig nästan att vilja skriva mer, snarare än mindre! Något som ställer till det.