Varulv Ulvar på puben R1

2/20

Nej, om ”alla outar på en gång” ger vi ulvarna carte blanche att outa när det passar dem. Pingpongoutning är vårt sätt att störa ulvarnas tempo.

Skicka vidare nu, Octa! Om du inte begriper eller håller med om principen kan du väl ändå respektera byns vilja att pingpongouta?

Vad är detta med 17.00 och en lång lista på personer?
Låtsats du inte förstå? Alla som kan outar 17:00.

Om alla outar samtidigt på bestämd tid kan ju inte ulvarna outa när dom vill och ju färre de hinner läsa innan de själva ska outa. Ju svårare är det ljuga ihop. Du ger ju ulvarna medvetet carte blanche. Förstår inte alls din argumentation.

Om vi leker att alla sitter på ett hemligt lösenord. För att veta om två spelare har det säger man att ni outar exakt samtidigt.

Varför du får mig att slösa ett inlägg på detta är för mig väldigt oklart.

@Impetigo kan outa direkt. Alla andra outar 17:00 är ni snälla. Samma personer behöver självfallet inte outa igen…

Jag är Förvaltningschef på Teknik- och serviceförvaltningen i Marks kommun.
Vad det innebär att jag gör är en annan sak...förvaltar antar jag :P

Nu ks jag laga middag till familjen! KOm visst inte undan markservicen här trots Bonkers salespitch

Bonker sticker in med ett tips från den sköne lodaren Feuflux angående det här med att citera flera olika inlägg i samma svar - en rimlig fråga eftersom det är inläggsgräns.

Klicka "reply" på inlägg 1.
Spara det du fick ut i notepad.
Klicka "reply" på inlägg 2.
Klistra in det du har i notepad på lämplig plats i ditt inlägg.

Typ så.

ALLA INLÄGG RÄKNAS SOM ETT INLÄGG - ALLTSÅ ÄVEN ETT INLÄGG MED BARA EN RÖST I RÄKNAS

3/20 - Det blir lite rundgång i lågaktivitet med inläggsgränsen tycker jag. Mer försiktigt postande leder till att det finns mycket färre intressanta saker att läsa när man loggar in, så då går man in mer sällan och skriver mindre. Jaja, diskussion för efterspelstråden.

Blandad skit från tidigare idag:
Jag tycker också att snacket (tror att det var @Vimes) om att det skulle vara regelbrott att diskutera sitt PM är kneppt, såklart att vi kan outa vårt PM. Men givetvis har SL förberett nåt för att förhindra massoutning. Jag gissar på att en ulv har alibiroll.

Siare och väktare kan vi väl chilla lite med?

Röst: @Hägerstrand

Kollision med kollusionen! (Din outning är tveksam)
Det här är kryptiskt tycker jag. Jag fattar inte vad Basse säger här. Jag tror inte att någon annan fattar vad Basse säger här heller? När någon är kryptisk i spel med inläggsgräns så måste man slösa inlägg på att be om förklaringar, och en massa inlägg går åt i onödan.

Utan att säga något i endera riktning om Basse så tror jag att det är en bra ulvtaktik att göra av med sina inlägg i onödan. Det är mycket mindre risk att det startar ett drev mot en spelare som bara har ett inlägg kvar att skriva imorgon vid lunch, eftersom det kommer vara mindre givande att pressa en sån spelare. @Sidd s titel-inlägg om @Vimes är samma onödigt vaga post. Ingen fattar vad det betyder, någon måste lägga ett inlägg på att meddela att man inte fattar vad det betyder, Sidd måste lägga ytterligare ett inlägg på att förklara vad det var han pratade om, vilket han kunnat göra med en gång.

Men sen blev det bra! Bra hittat i förskolerektorgejt Sidd! <3 (Bättre att vänta med att förklara sånt tills alla outat dock, men jag gjorde samma sak i Mortal kombat när BM outade och jag skrek ut att hon hade fastnat med fingrarna i arborist-sylten (och då var hon dessutom bybo))

Sen lägger @Octagonal en massa inlägg på att tjafsa om outning. Det finns jättefå inlägg att läsa, och flera har tagit upp tidigare spel där byn vunnit på att outa PM-fluff, men Octa vill ha en lista på anledningar. Det enda egentligen motargumentet mot att outa som finns är ifall ulvarna fått någon info som de kan hitta powerroller på via fluffet, men eftersom siaren redan är gimpad jämfört med vanilj tror jag det är liten risk. Och sen den här konstiga massoutningsplanen, med lite tidsmarginal och utan att de som ska vara med och massouta ens är aktiva i tråden.

Äh, jag vet. Det här var ett kommenterande jävla bisittar-inlägg av mellanmjölkighet. Jag måste hitta hur man egentligen ska spela i såna här spel, jag vill ju stångas.
1763309538566.png
Men att @Basenanji avvek när det var hans tur att outa är lite intressant, fast det är inte i linje med att jag trodde att han blåste inlägg i onödan.

Och Octa får försvara sig nu medans han fortfarande har några inlägg kvar att göra det med.

Röst: @Octagonal

tror jag att det är en bra ulvtaktik att göra av med sina inlägg i onödan
4.
Ja, jag har en stund nu reagerat på att Isaac börjar närma sig halvtid i postandet, men verkar inte ta hänsyn till att det viktigaste spelet brukar hända i slutet på rundorna. Inte för att försöka tysta någon, men Isaac kan du ta det lite lugnt med postandet (helt jävla ofattbart att det är jag som skriver det också 😅) så du har kvar möjligheter att ge input i slutet av rundan med?

Jag är för övrigt museichef på Albert Engströmmuseet i Eksjö, passar på att skjuta in det medan jag ändå skriver en post.

4/20
Vimes tankar om upplägg och powerroller låter vettiga. Jag tror iofs att vi gör bäst i attköra på hansalternativ 1 med siaren, dvs att spara ett eller båda siandena (alltså inte sia någon r1).
Och förhoppningsvis hinna bli nattmördad innan R3? Jag vet inte det ja. Onödigt för siaren att outa innan den gjort sitt första siande, eftersom den bara blir väktad en runda till då. Om siaren blir drevad i R2 så är det också bra för ulvarna om hen avstått siande R1, eftersom hen blir tvungen att outa och sen bara kan ge byn ett siande innan nattmord.

Och soft för ulvar att kunna fejkclaima sent och ha en ursäkt för varför de inte sitter på några sianden.

I övrigt tänker jag att det bästa är att sia två så fort som möjligt och sedan outa = färg på tre spelare. Så ser en go outning ut.
I linje med det jag skrev ovan: en go outning är att outa innan sitt andra siande, så hen kan bli väktad.

Nä, jag tycker inte de här uppmaningarna håller.

4.
Ja, jag har en stund nu reagerat på att Isaac börjar närma sig halvtid i postandet, men verkar inte ta hänsyn till att det viktigaste spelet brukar hända i slutet på rundorna. Inte för att försöka tysta någon, men Isaac kan du ta det lite lugnt med postandet (helt jävla ofattbart att det är jag som skriver det också 😅) så du har kvar möjligheter att ge input i slutet av rundan med?

Jag är för övrigt museichef på Albert Engströmmuseet i Eksjö, passar på att skjuta in det medan jag ändå skriver en post.
10/20

Jag var först in i halvlek! Vinner jag nu?

Mer seriöst, jag har tänkt på det också. Ville dock peta lite på folk i början för att få folk att säga något. Vi tjänar inget på tystnad heller. Jag brukar inte vara den snacksalige, men när det finns en tydlig gräns att förhålla mig till så kände jag att det blev enklare att ta plats helt enkelt.

Kommer vara mer sparsam med mina 10 sista inlägg, men vill påpeka att det fortfarande går att skriva fler inlägg därefter - risken är om man får så många straff-röster att man åker ut. Skulle jag få blickarna på mig, så skulle jag undvika att delta i slut diskussionen i rädsla av straff-röster. Samtidigt skulle jag räkna med att, vi i tidiga rundor, kan skriva 2-3+ inlägg över gränsen så länge vi inte är i riskzonen för att bli utröstade. Våghalsigt kanske, men fullt möjligt. Det gör även att en spelare kan använda sitt första straff-rösts-inlägg till ett försvar. Samtidigt är det bra att ha en buffert upplagd om det blir ett utdraget försvar.

Jag tror inte ulvarna tjänar på att få ut sina poster snabbt. Snarare tror jag det skulle väcka misstänksamhet. Då riktar jag hellre blicken mot att folk använder sina inlägg istället för att sitta i tystnad. Det går att stångas fortfarande! Det måste bara ske med mer finess och eftertanke! Var inte rädda att skriva folk! Men, spela så som känns bekvämt för er.

Nu ska denna speedade utter lugna sig en stund, tills det kommer lite mer saker från andra som jag kan reagera och hugga på!

4/20

Och förhoppningsvis hinna bli nattmördad innan R3? Jag vet inte det ja. Onödigt för siaren att outa innan den gjort sitt första siande, eftersom den bara blir väktad en runda till då. Om siaren blir drevad i R2 så är det också bra för ulvarna om hen avstått siande R1, eftersom hen blir tvungen att outa och sen bara kan ge byn ett siande innan nattmord.

Och soft för ulvar att kunna fejkclaima sent och ha en ursäkt för varför de inte sitter på några sianden.

I linje med det jag skrev ovan: en go outning är att outa innan sitt andra siande, så hen kan bli väktad.

Nä, jag tycker inte de här uppmaningarna håller.
3/20

Kanske det ligger mycket i detta MEN jag tycker nog ändå att det finns några klara poänger med att siaren har krut kvar iom att ulvarna då får press på sig attnattmörda densamme vilket väktaren kan utnyttjani sin sten-sax-påse PLUS att det blir mindre heat på väktaren (ulvarna måste ju ta ut siaren så de kan inte jaga väktaren lika enträget).

Siare r1 är sannolikt det svagaste siandet, därav min tanke att eventuellt spara båda siandena. Men det kanske är vettigast att sia i r1 och spara ett (1) siande i påsen.

Det blir jubockså en fet sten-sax påse i r2 om den outade siaren EVENTUELLT håller inne med sitt andra siande.

Men det enda som är viktigt än så lönge är väl huruvida man bör sia i r1 och det bör man väl då helt enkelt. Två färggivna i r2 och ett siande i tanken är nog rätt optimalt.

Dessutom lär ulvarna motclaima i r2 och det är ju alltid kul! Två spelare i Thunderdome!

Jag är badmästare på badhuset i Vansbro.

@Basenanji du får outa härnäst!

5.
Även om siaren är begränsad tycker jag det är bättre att siaren bränner av allt krut omgående och sen outar (dvs sia i R1 och outa i R2 och bli väktad). Vi såg i förra spelet vad multipla grönade spelare ger byn, och tre gröna spelare är mycket bättre än att tjuvhålla ett siande till senare och riskera att siaren blir mördad utan att ha sagt något imo. Har vi tre ulvar (for arguments sake, det kan kanske bara vara 2? men det känns lite skevt) så har vi 8 bybor. Så att få i princip hälften grönade (exakt hälften ifall väktaren outar i framtiden) ger oss ganska mycket spelutrymme.

ag fattar inte vad Basse säger här. Jag tror inte att någon annan fattar vad Basse säger här heller? När någon är kryptisk i spel med inläggsgräns så måste man slösa inlägg på att be om förklaringar, och en massa inlägg går åt i onödan.
Jag är inte heller säker på vad Basse menar, men jag tänker att han kanske kände att hans yrkesval och hemvist inte ringde i ton med ditt? Men med tanke på vad alla andra nu outat så är det ju rätt enkelt att hitta diskrepanser mellan allas fluff, och att försöka analysera det på något konstruktivt sätt kommer garanterat att ge huvudbry för alla inblandade. Jag menar, en del sitter på kommunala poster men har inte kommunens centralort som arbetsplats, en del har namngivna arbetsplatser, men andra inte, en del har märkliga arbetstitlar (Är badmästare ens något riktigt?), en del har arbeten som inte rimligt kan finnas i så små samhällen, någon har en arbetsplats som inte existerar, vi har fler än en enhetschef osv osv. @Basenanji får gärna förklara sig, för även om det inte är massiva textmängder att kravla igenom i det här spelet så är det som Häger säger väldigt frustrerande med vague posting när det finns begränsat utrymme att få klarhet i vad som menas. Och om det bara handlar om att Hägers fluff inte passar in med Basses fluff tycker jag inte det är något att lägga värdering i just nu.

Det är vad jag kan se Basse och BM kvar som inte har outat, så de flesta bybor lär ha gjort det (samt minst en ulv) och om vi ska hitta någon samhörighet i vad folk outat så kommer det nog oundvikligen hamna i felaktiga slutsatser för jag tror det går att hitta något "felaktigt" i varenda outande so far.

Postar hela listan med så den finns samlad:
Häger: enhetschef på Parkförvaltningen i Skånes-Fagerhult
Brynolf: enhetschef för hemtjänsten i Föllinge
Isaac: kökschef, vid ett ålderdomshem i Bastuträsk
Vimes: förskolechef i Kumla kommun
Sidd: förskolerektor på förskolan Lastbilen i Ställdalen
Octa: administratör på vård- och omsorgsförvaltningen i Hällefors
Stradh: Förvaltningschef på Teknik- och serviceförvaltningen i Marks kommun
Anthrox: museichef på Albert Engströmmuseet i Eksjö
Impe: badmästare på badhuset i Vansbro
Basse: ??
BM: ??

4/20
röst: @Octagonal
Administratör låter inte som någon som skickas på "aglit ledarskap"
Rent krasst sticker din yrkesroll ut här. Något matchar inte det andra har, även om Badmästare låter suspekt, så gissar jag att en sådan har personalansvar

Minst 6

skriva 2-3+ inlägg över gränsen så länge vi inte är i riskzonen för att bli utröstade
Här slog det mig att vi ju KAN skriva hur mycket vi vill, så länge alla andra skriver lika mycket. Så om Isac skriver 40 inlägg, så är det ju kvitt om alla andra också skriver 40 inlägg.

Och de som inte når upp till tröskeln byn sätter upp är förstås ulvar.

Minst 6

Här slog det mig att vi ju KAN skriva hur mycket vi vill, så länge alla andra skriver lika mycket. Så om Isac skriver 40 inlägg, så är det ju kvitt om alla andra också skriver 40 inlägg.

Och de som inte når upp till tröskeln byn sätter upp är förstås ulvar.
11/20

Jag kan inte låta detta passera.

Så ni har nu hittat journalisten som ful-citerar och lokalpolitikern som försöker förklara varför vi spenderade en massa pengar på konst på skolgården... För i helvete Brynolf! Du gav mig ett gott skratt! xD

Men ja, admin sticker ut. Googlade badmästare, och det är en titel som finns. Jag känner att jag lär mig mer om olika yrken det här spelet, än något annat.

7/20

Lite ont om tid ikväll, så jag slösar lite inlägg, har jag 10 imorgon tror jag det är lugna pungen.

Röst: @Basenanji - var aktiv i början av spelet men försvann lagom till att han fick ping-pong-bollen. Han bör outa sin roll i nästa inlägg.

Men ja, admin sticker ut. Googlade badmästare, och det är en titel som finns. Jag känner att jag lär mig mer om olika yrken det här spelet, än något annat.
6.
Ja, hittade också badmästare nu. Så då har alla förutom Octa en chefsposition, det är ju faktiskt fascinerande. Spontant kan det betyda två saker, i kombination med att han var avig till att vilja outa (läs tre). 1) Octa är ulv och försökte lägga sig på något som lät neutralt, men missförstod uppgiften. Vill förhindra massoutningar för att skydda sina ulvpolare som heller inte har alibin (ulvarna borde då ligga efter Octa i outningslistan). 2) Octa har powerroll och powerrollen syns genom yrkesvalet (som exv att väktaren är polischef eller något liknande), så Octa avviker för att inte avslöja sig, ifall ulvarna vet om att det är så. Octa vill förhindra massoutningar för att skydda den andra powerrollen. (3) BB7 trollar oss allihop och har medvetet stoppat in märkliga diskrepanser bland yrkesfluffet för att se oss gå batshit paranoia crazy på varandra över ingenting. Octa vill förhindra en massoutning för att Octa inte tycker om massoutningar, pga barndomstrauma).

Du har för övrigt haft längst att åka! (Ja, jag vet, jag säger att vi inte ska nysta onödigt mycket i vad som antagligen bara är fluff, och sen spenderar jag hela dagen med att nysta i vad som antagligen bara är fluff, det finns ju inget annat att göra här. Sue me.)

Det här med inläggstak alltså, vilken grej!

5/20
6/20

Eller är bybor som inte har tid?

Konstigt att @Anthrox inte är den som lägger fram denna eminenta plan!

(Alltså, jag tycker att det är dumt som plan, men jag utgår från att du skämtar oss aprillo)
Fast nu har du inte tänkt på att vi kan kuppa spelledaren och spela VJVS genom artificiella deadlines!

Såhär: artificiell deadline klockan 19 imorgon, fram till dess får vi posta hur mycket vi vill. Klockan 19 kollar vi vem som blir utröstad, och hen skriver hundratusen inlägg i tråden för att se till att hen åker ut! Det är idiotsäkert, och vi kan skriva hur mycket vi vill helt utan hänsyn till dumma postgränser!

(Förutom ifall vi röstar ut en ulv, och hen då skiter i vår överenskommelse. Men ärligt talat, vi kan väl inte bygga en strategi kring såpass osannolika scenarion?)

7.
@Big Mama Boda Borg stängde för nästan fyra timmar sen, kom in i spel med dig!

Jag klarar inte av att hantera det här tempot, det går alldeles för långsamt 😅
Men jag antar att det kan vara värt att analysera antal poster med i det här spelet, för ulvarna måste ju fortfarande göra något för att störa byns försök till samarbete. Så vad tänker vi är en rimlig kvot för en ulv att köra på med inläggstak? Jag spånar lite fritt: lågflygare är inte lika valid att köra på som ulv, för när det sätts en gräns för hur mycket du får vara med vill en ju ändå maximera den gränsen så gott det går. Att vara återhållsam tidigt i en runda, för att spara på handlingsutrymme senare känns som en byboig grej att göra med inläggstaket. Så en ulvstrategi borde ju då kunna vara att försöka pressa andra spelare till att posta. Vague posting från Basse exv har ju redan varit uppe. En annan är ju om någon ställer många direkta frågor (gärna små och obetydliga) till andra spelare, för att försöka tvinga dem svara upp sina inlägg. Och samtidigt att göra upp sina egna inlägg i raskt tempo möjliggör ju att en inte behöver ta lika mycket ansvar för spelet framåt rundans slut.
Så jag tror vi ska hålla lite koll på vilka som ser ut att försöka få andra att slösa på inläggen, och vilka som ser ut att försöka undfly ansvar genom att få slut på inlägg. Tramsposter helt utan innehåll för spelet är lite rödflaggigt för mig.

3/20

Hej hej, ja jag har alltså varit upptagen med tyngdlyftning i helgen (vad är nytt under solen?)…

IMG_2623.jpeg

Min roll är nämndsekreterare i Laxå.

Töntigt! Jag ville ha bättre och svårare uppdrag och vaddå Laxå?

Back