5.
Även om siaren är begränsad tycker jag det är bättre att siaren bränner av allt krut omgående och sen outar (dvs sia i R1 och outa i R2 och bli väktad). Vi såg i förra spelet vad multipla grönade spelare ger byn, och tre gröna spelare är mycket bättre än att tjuvhålla ett siande till senare och riskera att siaren blir mördad utan att ha sagt något imo. Har vi tre ulvar (for arguments sake, det kan kanske bara vara 2? men det känns lite skevt) så har vi 8 bybor. Så att få i princip hälften grönade (exakt hälften ifall väktaren outar i framtiden) ger oss ganska mycket spelutrymme.
ag fattar inte vad Basse säger här. Jag tror inte att någon annan fattar vad Basse säger här heller? När någon är kryptisk i spel med inläggsgräns så måste man slösa inlägg på att be om förklaringar, och en massa inlägg går åt i onödan.
Jag är inte heller säker på vad Basse menar, men jag tänker att han kanske kände att hans yrkesval och hemvist inte ringde i ton med ditt? Men med tanke på vad alla andra nu outat så är det ju rätt enkelt att hitta diskrepanser mellan allas fluff, och att försöka analysera det på något konstruktivt sätt kommer garanterat att ge huvudbry för alla inblandade. Jag menar, en del sitter på kommunala poster men har inte kommunens centralort som arbetsplats, en del har namngivna arbetsplatser, men andra inte, en del har märkliga arbetstitlar (Är badmästare ens något riktigt?), en del har arbeten som inte rimligt kan finnas i så små samhällen, någon har en arbetsplats som inte existerar, vi har fler än en enhetschef osv osv.
@Basenanji får gärna förklara sig, för även om det inte är massiva textmängder att kravla igenom i det här spelet så är det som Häger säger väldigt frustrerande med vague posting när det finns begränsat utrymme att få klarhet i vad som menas. Och om det bara handlar om att Hägers fluff inte passar in med Basses fluff tycker jag inte det är något att lägga värdering i just nu.
Det är vad jag kan se Basse och BM kvar som inte har outat, så de flesta bybor lär ha gjort det (samt minst en ulv) och om vi ska hitta någon samhörighet i vad folk outat så kommer det nog oundvikligen hamna i felaktiga slutsatser för jag tror det går att hitta något "felaktigt" i varenda outande so far.
Postar hela listan med så den finns samlad:
Häger: enhetschef på Parkförvaltningen i Skånes-Fagerhult
Brynolf: enhetschef för hemtjänsten i Föllinge
Isaac: kökschef, vid ett ålderdomshem i Bastuträsk
Vimes: förskolechef i Kumla kommun
Sidd: förskolerektor på förskolan Lastbilen i Ställdalen
Octa: administratör på vård- och omsorgsförvaltningen i Hällefors
Stradh: Förvaltningschef på Teknik- och serviceförvaltningen i Marks kommun
Anthrox: museichef på Albert Engströmmuseet i Eksjö
Impe: badmästare på badhuset i Vansbro
Basse: ??
BM: ??