ADR?Inte språkdubbad, utan efter dubbning där man lagt på tal efteråt.
Det kallas säkert något annat.
ADR?Inte språkdubbad, utan efter dubbning där man lagt på tal efteråt.
Det kallas säkert något annat.
Säkerligen!
Jag har inte skrivit något om Welcome to Derry på ett par avsnitt, men… OK, den har definitivt inte hållit vad den lovat med sina första två avsnitt, och kyrkogårdsavsnittet var hyfsat lökigt. Men å andra sidan har clownen själv aldrig heller varit speciellt läbbig, för mig. Ju mer man ser av honom desto mindre läbbig är han.Tredje avsnittet var mindre uppfinningsrikt och höll dessutom överlag klart sämre nivå på specialeffekterna. Fortsatt god stämning dock, och klar mersmak.
Typ som Frans säger. Säsong 1 hade en charmig ”monster of the weeek”-approach som när man väl greppade tidshoppen (som hade kunnat förklaras bättre) var välgjord. 4/5Nä jag anade att jag inte kunde stå för det ordentligt dagen efter, men tycker det gnälls för mycket ändå.
Har serien varit bättre än "godkänd" under någon säsong tycker du? (Jag är rätt kass på att minnas...)
Säsong 1 var bättre än övriga för att den fokuserade på det som borde vara huvudtema i en Witcher-serie: Monsterjakt.
Säsong 2 var inte bra egentligen, men hade tillräckligt högt tempo för att den skulle gå att uppskatta på samma sätt som exempelvis Beastmaster. Dum handling men lite så dum att det blir roligt. Jag menar, i sista avsnittet slåss de mot dinosaurier som kommer ut ur en svart sten som helt random befinner sig i häxkarlarnas borg, hur kan man inte ha kul när något sådant händer?!Det var dock rätt många på forumet som gillade säsong 2 på riktigt när det begav sig.
Säsong 3 hade alla chanser i världen att funka som dum underhållning på samma sätt som säsong 2, men tempot var tyvärr alldeles för segt.
Har inte sett säsong 4 och känner ingen brådska att göra det, men någon gång blir det nog av.
Typ som Frans säger. Säsong 1 hade en charmig ”monster of the weeek”-approach som när man väl greppade tidshoppen (som hade kunnat förklaras bättre) var välgjord. 4/5
Säsong 2 var fortsatt kul. Tidvis riktig bra, tidvis lite sämre. 3+/5
Säsong 3 katastrof. Kanske ngt ”ok” avsnitt men helt bedrövligt seg och meningslös och vissa avsnitt var verkligen en KAMP att ta sig igenom. 1/5.
Har inte sett tyvärr. Har hört att den inte ska vara bra, men är den rolig på samma sätt som säsong 2 är skulle jag absolut kunna ge den en chans. Har dock en enorm backlog på både serier och filmer som jag vill se, så det skulle inte ske inom den närmsta framtiden.Vad tycker ni om Blood Origins då?![]()
![]()
Den finns en witchertråd redan.
Ehm, ska vi inte ens prata om elefanten i rummet eller?
Bara ett avsnitt in. Holy shit det är amazing. Det börjar med att en karaktär skriker ordet fuck en massa gånger. Vå hoppar till den roliga delen av palats intrigerna direkt. Folk är äventyrar ronins. Folk svär eder och har hedersfantasygrejer mem sammtidigt svär alla som om det vore en modern gangster serie. Och kul fäktning!
Det är alltså super dumt. Gillar du Willow serien kommer du gilla detta!