Witcher: Blood origin

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Bara ett avsnitt in. Holy shit det är amazing. Det börjar med att en karaktär skriker ordet fuck en massa gånger. Vå hoppar till den roliga delen av palats intrigerna direkt. Folk är äventyrar ronins. Folk svär eder och har hedersfantasygrejer mem sammtidigt svär alla som om det vore en modern gangster serie. Och kul fäktning!

Det är alltså super dumt. Gillar du Willow serien kommer du gilla detta!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,920
Bara ett avsnitt in. Holy shit det är amazing. Det börjar med att en karaktär skriker ordet fuck en massa gånger. Vå hoppar till den roliga delen av palats intrigerna direkt. Folk är äventyrar ronins. Folk svär eder och har hedersfantasygrejer mem sammtidigt svär alla som om det vore en modern gangster serie. Och kul fäktning!

Det är alltså super dumt. Gillar du Willow serien kommer du gilla detta!
Då kanske jag ger den en chans! Låter som att de maxat de bitarna med Witcher säsong 2 som jag gillar! Hur verkar tempot vara? Är det fartfyllt?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Då kanske jag ger den en chans! Låter som att de maxat de bitarna med Witcher säsong 2 som jag gillar! Hur verkar tempot vara? Är det fartfyllt?
Jag har sett hela nu. Serien går i 250 km i timmen. Det är som att de tagit en hel säsong av resande, lära känna varandra, politiska intriger och bara pressat ihop det till 4 avsnitt. Folk blir kära för livet på ett par scener, hela någons backstory är 2 minuter, det är enormt snabbt. De bara kastar in nya koncept och karaktärer, dödar eller exploderar dem, följer upp saker någon nämnde i en mening och det är guld.

Så mycket idiotiska svordomar och skämt :ROFLMAO: De dunkar också på Daenerys blir ond i Game of Thrones som om det här var en parodiserie.

Det enda jag inte gillar är att serien framhåller blod och mark gruppen av alver/dvärgar i ”nutiden” av the Witcher som hjältarna. Vilket är lite obekvämt.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Efter att sett den här recensionen så har jag insett att denna serie är definitivt inget för mig men utifrån recensionen tror att det nog skulle tilltala majoriteten av forumet.

 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Efter att sett den här recensionen så har jag insett att denna serie är definitivt inget för mig men utifrån recensionen tror att det nog skulle tilltala majoriteten av forumet.


Nåt skumt när inte ens kritikerna sägs älska den.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Darren Mooney lyfter debatten från just den här serien till att kommentera om industrin i allmänhet:
Den här grejen är gjord av Iron Fist killen? Det här är ändå en miljon gånger bättre än Iron Fist. Iron Fist är kanske den värsta tv-serien jag såg hela av.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Serien har tydligen slagit rekord i att ha Netflix sämsta tittar omdömen någonsin
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,462
Location
Helsingborg
Jag har varken spelat spelen eller läst böckerna. Jag ogillade första säsongen av Witcher, som var en röra. Jag såg ändå första säsongen två gånger för att se om den blev bättre om jag visste plotten men det blev den inte. Andra säsongen var mer städad men hade ingen tilltalande historia. Jag tycker också att filmen Conan Förgöraren är bättre än Conan Barbaren, för den är mer rollspelsaktig.

Så varför skriver jag detta? Serien har under fem i betyg på imdb, men jag tycker det är ett riktigt skönt rollspelsscenario. Hur sju äventyrare sammansluter sig. En värld som bara består av alver. Ett alvrike som faller. Personer som har en övertro till sig själva i vad de vill uppnå. Och en dvärg som är det ballaste sedan ... ja, någonsin (Tyrion Lannister räknas inte från Game of Thrones, för han är människa).

Historien är återberättad, vilket gör att den känns som en sammanfattning. Särskilt de två första avsnitten. Den blir mer sammanhängande i de två sista, även om fördjupningar i karaktärerna mest går åt till att de berättar om sig själva. Två gånger blev jag riktigt gripen (bankräden och lärkans sång), vilket är ungefär lika många gånger jag blev gripen i Game of Thrones (som jag aldrig gillat, utöver säsong 3).

En helt klart sevärd serie om man är rollspelare. Jag önskar att de hade visat den här serien innan Witcher.

Om inte annat så har du bara suttit igenom fyra timmar.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Är det samma personer som skapat denna serie som skapat the Witcher? För då förstår man varför Henry Cavill hoppa av.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Senaste kontroversen kring blood origins

Tydligen skall dom ha använt sig av konstnären/illustratören Shawn cross illustrationer utan hens medgivande.
 
Top