D&D TSR3-såpan fortsätter

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Varför är det störande?
Om jag skriver vad jag tycker om de som startat KS skulle jag bli bannad här.
Om jag skriver vad jag tycker om de som kickstartat skulle jag också bli bannat.
Låt oss säga att alla inblandade får vad de förtjänar. Varken mer eller mindre.
Låt oss bara säga att oavsett vad jag tycker om de som backat så tycker jag inte att nuTSR är värda att få en enda krona
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Låt oss bara säga att oavsett vad jag tycker om de som backat så tycker jag inte att nuTSR är värda att få en enda krona
Precis. De som startat den där crowdfundern kommer ju få alla de där pengarna. Precis som de ville.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Det som verkligen stör mig är att det är ett rörligt mål, så de kommer att ta ut varenda spänn. Och det är ju knappast så att de som backat kommer att få det korståg mot WotC som utlovats.
Om det kan glädja dig lite, så innebär Flexible Goal att man bara får 70% av insamlade pengar. Om de nu inte har ändrat reglerna sedan jag körde min kampanj.
 

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
It's worth noting that its possible they put up some of that money themselves to make it look like they had support. Kinda like how street musicians are supposed to leave a few coins in the cup so that it looks like others thought it was worth throwing in some coins.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Två personer har tydligen backat på $1,000-nivån... Det är mer än en tredjedel av de insamlade pengarna ($5,636)...
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,867
Location
Ludvika
Två personer har tydligen backat på $1,000-nivån... Det är mer än en tredjedel av de insamlade pengarna ($5,636)...
Och nån/några verkar också ha kastat in extra pengar, för totalsumman ligger drygt 1000 dollar mer än om man lägger ihop de separata posterna vilket bara blir typ 4500 dollars.
 

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
Also note that there is a huge gap between what the campaign talks about (FIGHT THE POWER MAN), what the actual legal filing talks about (er..can we have this old trademark for a dumb lizard picture?) and what the comments on the campaign talks about (various complaining about ..well, you can see for yourself)

What is being sold is not at all what they say they are selling, nor what the audience thinks they are buying.
 
Last edited:

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Also note that there is a huge gap between what the campaign talks about (FIGHT THE POWER MAN), what the actual legal filing talks about (er..can we have this old trademark for a dumb lizard picture?) and what the comments on the campaign talks about (various complaining about ..well, you can see for yourself)

What is being sold is not at all what they say they are selling, nor what the audience thinks they are buying.
Many a low level Keyboard Warrior with the Bitter feat among those commenting there …
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Also note that there is a huge gap between what the campaign talks about (FIGHT THE POWER MAN), what the actual legal filing talks about (er..can we have this old trademark for a dumb lizard picture?) and what the comments on the campaign talks about (various complaining about ..well, you can see for yourself)

What is being sold is not at all what they say they are selling, nor what the audience thinks they are buying.
Exakt det här har jag lyft till IGG. Jag har påpekat detaljerna i den faktiska stämningen om trademark, hur det omöjligt kan vinna, hur retoriken kring kampanjen inte stämmer överens med agerandet, och hur det inte finns någon faktisk produkt eller handling som ska uppfyllas utan bara ett luddigt "fight the power" helt utan substans, och hur uppdateringar och ändringar skett utan kommunikation till backers. De svarade naturligtvis med att de har ett team som regelbundet kollar kampanjer men att de inte uttalar sig om sånt. Det var ett par veckor sedan nu, så jag antar att de bestämt att den här kampanjen är legit enligt deras riktlinjer.

Trots att den är helt bonkers.
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Jämfört med nästan alla andra företag så är ju Wizards fantastiska för oss konsumenter. De säljer alltjämt "alla" gamla TSR-grejer, många av dem går till och med att få tryckta, till priser som nästan är välgörenhet... det enda man kan invända emot är disclaimern (om man nu hör till dem som ogillar den) på försäljningssidan.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Jämfört med nästan alla andra företag så är ju Wizards fantastiska för oss konsumenter. De säljer alltjämt "alla" gamla TSR-grejer, många av dem går till och med att få tryckta, till priser som nästan är välgörenhet... det enda man kan invända emot är disclaimern (om man nu hör till dem som ogillar den) på försäljningssidan.
En kul sak i sammanhanget är ju att om nuTSR skulle vinna sin rättssak, så kommer ju Wizards så klart plocka bort det gamla materialet från försäljning.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,539
Location
Umeå
Jag tycker det är lite roligt att nuTSR hävdar att de har rätt till gamla TSR-logotyper men samtidigt skriver i sin stämning att WotC fick all IP som tillhörde TSR vid köpet av företaget. Undrar hur långt de kommer med det resonemanget.

Men jag börjar bli uttråkad av bristen på drama i frågan. Kan inte någon inblandad kläcka ur sig något kontroversiellt snart? Kan inte någon domstol ge utlåtanden om stämningarna? Jag vill ha mer underhållning!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Fortfarande 116 backare, nio dagar kvar. Så där hittar vi inget drama.
Det tog rätt hårt stopp efter att LaNasa sagt att Tim Kask var en BEEEEEEP som kunde BEEEEP av WotC:s BEEEEEP. Till och med de mest inbitna grognarderna fattar ju att Kask var med på riktigt i gamla TSR och har enorm kredd i de kretsarna.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,231
Top