Nekromanti Troberg - kontroversiell forumit

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Re: Aningen OT-fråga

Jag har bara sjungit den till Batman låten...
Men... texten passar ju inte till den melodin?

Det ska ju vara pampig Wagner!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Aningen OT-svar

"Hur många är det egentligen som försökt sjunga min nuvarande signatur?"

Vad får dig att tro att vi överhuvudtaget kan sjunga? :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Aningen OT-fråga

Dyn-dyn.dyn-dyn
dyn-dyn-dyn-dyn
DYNMAN!

Tvinga mig inte att spela in det också... :gremgrin:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Re: Aningen OT-svar

"Hur många är det egentligen som försökt sjunga min nuvarande signatur?"

Vad får dig att tro att vi överhuvudtaget kan sjunga?
Frågan var försökt sjunga.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Troberg är en funkig programmerare, och som sådan så drar han ibland lite technosnack eller träiga skämt. Men det, mina vänner, säger jag bara för att det är de enda tider jag känner delaktighet med Troberg. För delaktighet känner jag alltid annars.

Delaktighet som i att jag uppskattar hans sällskap på forumet, uppskattar att ha inlägg att läsa, med engagemang och kvick humor.
Troberg är också den enda som gått om mig. Rising kommer också det, och sedan är ordningen fastställd.
Troberg har alltså gjort sig en plats här på forumet, och gett programmerare på forumet ett extra djup - Nu är det inte bara Krille som är programmerare. Men visst märker man likheterna mellan dem - De fokuserar på problemlösning och funktionalitet, regler och världskonsekvens.
Lustigt att just dessa skriver mest.

-Arvidos, Speaker for the not dead.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Delaktighet som i att jag uppskattar hans sällskap på forumet, uppskattar att ha inlägg att läsa, med engagemang och kvick humor.
Tackar! Det är kul att folk inte bara kommer ihåg när jag säger något korkat!

Troberg är också den enda som gått om mig.
Japp, det var steg 1 i planen.

1. Fler inlägg än Arvidos
2. Fler inlägg än Krille
3. (censurerad)
4. Utropa mig till kejsare över hela världen utom Smedjebacken (som ska utplånas)

gett programmerare på forumet ett extra djup
Programmerare är också människor, vi vill bara inte erkänna det.

Lustigt att just dessa skriver mest.
Vi jobbar vid en dator...

Tack för uppmärksamheten. Inte enbart från Arvidos, utan från allihop. Även om diskussionerna ibland går höga så ska ni veta att jag alltid uppskattar dem!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Aningen OT-fråga

Hur många är det egentligen som försökt sjunga min nuvarande signatur?
Mjaee, om sanningen ska fram så har jag nog inte gjort det.. Kommer inte ennns på hur orginalmelodin går.. Fast att jag känner igen namnet..
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Re: Aningen OT-fråga

Kommer inte ennns på hur orginalmelodin går.. Fast att jag känner igen namnet..
Tänk helikopterscenen i Apocalypse Now, när helikoptrarna sveper in i gryningen mot en vietnamesisk by med den brölande i högtalarna.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jaha !

Jaja, den ja !!
Nu är jag ju med i leken igen !!

/ Johan K, lite mer upplyst... :gremtongue:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
"Vad kan jag säga annat än usch?...

...När man tänker o god när ens dotter tar en dusch!"

Som Just D så dåligt, plumpt och pubertalt rappar i en känd melodi.

Och på något outgrundligt sätt summerar detta även trobergs gärning på detta forum... :gremgrin:

Förutom detta har jag sagt allt jag vill ha sagt om troberg under rollspelsvalet, och det var redan det alldeles för snällt och positivt.

För övrigt är det i alla fall mitt fel att han är här, om jag inte nämnt honom i ett inlägg hade han aldrig fått nys om det här, och då hade JAG varit nummer 20 på listan över flest inlägg. Och inte på plats 21. :gremmad:

Ska det verkligen vara på det här sättet!

M.

(Och troberg, nu finns det bara ytterligare en placering du måste sikta på. Go, man! Go!)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Re: "Vad kan jag säga annat än usch?...

Förutom detta har jag sagt allt jag vill ha sagt om troberg under rollspelsvalet, och det var redan det alldeles för snällt och positivt.
Yeah, nu börjar det likna något!

För övrigt är det i alla fall mitt fel att han är här, om jag inte nämnt honom i ett inlägg hade han aldrig fått nys om det här
Bara nästan rätt. Det var Tamshan (Jonas Sand) som lockade hit mig genom att påstå att jag sagt något om din spelledarstil som jag inte sagt, varpå jag naturligtvis måste försvara mig. Sedan skrev jag några inligg då och då när jag var hemma från Jordanien (att foruma på en modemlina med 3-5 sekunder pingtid är inte kul) och när jag var tillbaka permanent (för stunden i alla fall) så började jag drabba er på allvar.

Bästa sättet att bli av med mig är alltså att fixa ett nytt projekt i Jordanien.

Och troberg, nu finns det bara ytterligare en placering du måste sikta på. Go, man! Go!
Finns bara ett sätt att gå om Krille, och det är att kidnappa honom och tvinga honom att skriva inlägg i mitt namn. Någon som har en träklubba?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Aningen OT-fråga

Varför tänker jag på ett gammalt dataspel från Lucas arts med en motorcyckelknutte som skickar kycklingar över ett minfält?
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: "Vad kan jag säga annat än usch?...

Finns bara ett sätt att gå om Krille, och det är att kidnappa honom och tvinga honom att skriva inlägg i mitt namn. Någon som har en träklubba?
Du kan ju:
1, klona dig till 100 troberg.
2, använda dig av en tidsmaskin (pulsjetdriven, förstås) för att färdas i en timeloop och använda samma tid flera gånger.
3, konstruera en självmedveten dator med trobergs personlighet som skriver inlägg åt dig nonstop.
4, uppfinna en ny sorts kaffe (alt. Jolt Cola) som accelererar din metabolism hundrafalt så du hinner skriva fler inlägg.

Alternativen är många.

Erik
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Re: "Vad kan jag säga annat än usch?...

1, klona dig till 100 troberg.
There can only be one.

2, använda dig av en tidsmaskin (pulsjetdriven, förstås) för att färdas i en timeloop och använda samma tid flera gånger.
Och du tror inte att jag skulle komma på någon bättre användning för den?

3, konstruera en självmedveten dator med trobergs personlighet som skriver inlägg åt dig nonstop.
Hur vet du att jag inte är en sådan?

4, uppfinna en ny sorts kaffe (alt. Jolt Cola) som accelererar din metabolism hundrafalt så du hinner skriva fler inlägg.
Med tanke på hur mycket cola jag bäljar så skulle jag studsa omkring som en känguru i ett minfält då...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Aningen OT-fråga

Eh... lite grann jo, måndagen efter Dancon II tror jag... :gremblush:


Storuggla, trallar
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: "Vad kan jag säga annat än usch?...

Hur vet du att jag inte är en sådan?
För att då SKULLE du skrivit inlägg nonstop, och i varje tråd, istället som för nu, var femte minut och i varannan!

Erik, Turing var en loser
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Ekivokhumor

"Någon som har en träklubba?"

App app app! Stäng gylfen! :gremmad:


Storuggla, kunde inte motstå
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Re: "Vad kan jag säga annat än usch?...

För att då SKULLE du skrivit inlägg nonstop, och i varje tråd, istället som för nu, var femte minut och i varannan!
Såvida jag inte håller igen för att du ska tro att jag inte är en maskin...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Re: Aningen OT-fråga

Varenda jävla gång jag hör orginalet. Känn dig hatad.
Nu ska du inte vara negativ, jag lade ner mycket arbete på att skriva den texten!
 
Top