Nekromanti Trackad

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag blir trakaserad av mina klasskamrater för att jag spelar rollspel. De borde inte ha nåt att säga till om, utbölingar från förorten som de är (jag bor i Krokek 2 mil norr om mina klasskamraters hemort Norrköping). Vad ska jag göra??

Yassilus
--
Ei Saa Peittää
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Det beror på HUR allvarligt de trackar dig..
ÄR det äkta mobbing BÖR du prata med en vuxen troligast kommer denna vuxna individ inte kunna göra något för att hjälpa dig MEN ditt fall blir känt..
Specielt bra hjälp KAN du få från föräldrarna dina alternativt kan du tillsammans med DINA föräldrar kontakta mobbarens mamma och pappa....
Sen finns det ett alternativ som du kan göra NÄR skolan har dokumenterat att DU är mobbad alternativ NÄR DU skaffat Bevis ( micro video, micro bandspelare ) POLIS anmäl dom..
De kan be TV stationen om hjälp med att bevisa mobingen !

Sånt gick inte på min tid *suck*..

Sen OM mobbingen är äkta kanske du kan använda dig av vänner dina spelar vänner för att konfrontera mobbaren och bjuda honom på fika och bli vän med honom.
Och funkar inte det att göra odjuret till en vän så tja mobbare ÄR i mina ögon lågstånde fegisar som 9 grr av 10 flyr och ger upp när man sätter sig emot honom.
MEN försök att alltid lösa dina problem på ett fredligt sätt.

Jag vet av erfarenhet att mobbing ÄR ett problem och det svider i hjärtat man mår illa.


Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Det är lungt du, knalla bara över till du-vet-vem på gymnasiet bredvid så fixar han det.

Douggie
--
Vem dör först?
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Skratta åt dom...

Dom förtjänar tydligen inte din vänskap, så försök inte ge dom någon... och reagera framförallt inte som om dom vore dina vänner, då du faktiskt skulle ha en anledning att bry dig alls. /images/icons/cool.gif

Ärligt talat så tycker jag du kan ignorera det... jag menar, varför inte?

-Gaxar, som minns att några av hans klassmänniskor tyckte rollspel var mesigt i mellanstadiet...

Egentligen OT:
Mobbing. Jag kan inte säga att jag själv har blivit utsatt för det, och det finns en anledning till detta som faktiskt kan vara värd att ta upp.
Jag har alltid stuckit ut såpass mycket att någon har stört sig på mig, även om de allra flesta människor trivs bra i mitt sällskap (förutsatt att jag trivs i deras). Ibland har det hänt att vissa pojkars avsky för mig gått överstyr, och dom har gjort något dumt, oprovocerat eller elakt.

Jag kunde aldrig låta bli att bli förbannad... antingen gav jag tillbaks dubbelt så mycket med en gång, eller så (mer sällsynt) planerade jag mer uttänkta manövrar som drabbade dem långsiktigt. Och det hemska är att det alltid funkade: vissa människor förstår helt enkelt bara maktspråk. Maktspråk är väldigt, väldigt lätt att göra sig förstådd på.

Senare har jag förstått att min vägran att bara... ta emot "ondskan"... beror på att jag har haft en trygg uppväxt med många underbara vänner och föräldrar som alltid stöttat mig. Helt enkelt saker som har hjälpt mig att skapa en kraftig integritet och stark självkänsla. Alla har ju inte den här turen, men jag tycker ändå att man fanimig har en skyldighet att sätta en så-kallad mobbare på plats i vilket fall som helst. Hur kan man inte bli förbannad? Måhända kommer jag att bli kallad fascist för det här, men den som framför allt måste stå upp och slå tillbaks är "offret". Inget är så chockerande för någon som har etablerat en maktbalans som när den förtryckta plötsligt inte bryr sig längre, och faktiskt pinar tillbaka! Tro mig, ingen är så lätt att hitta svagheter hos som en mobbare...

Jaja, detta har som sagt ingenting med rollspel att göra. Men varje gång jag tänker på hur många som går runt utan att våga bry sig så knyter det sig bannemig i magen. Caramba!

-Gaxar, /images/icons/cool.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,460
Location
Helsingborg
Bli trackad är inte mobbing (enligt min åsikt och def.).

Gör som jag när nå'n säger nå't. Skit i't. De som snackar brukar inte veta nå't om rollspel så varför bry sig om dem? Efter ett tag brukar de glömma bort det.

/[color:green]Han</font color=green> som tycker N-köp.-bor inte är utbölingar och bor själv i närheten
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Vilken nivå ligger trakasserierna på och hur länge har de pågått?

Om folk börjar störa med mig så kan jag oftast inte bara skita i dem som man kanske borde göra om man inte bryr sig om deras åsikter. Utan man börjar käfta tillbacks eller är de riktigt fula så slår man i för dem. Det funkar ju inte alltid men nått kan jag säga och det är att man aldrig får acceptera att bli hånad och förolämpad för det ska ingen behöva göra.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Oroa dig inte!

Jag kommer från samma stad. Norrköping alltså, inte hålan Krokek /images/icons/smile.gif.

När jag började var det samma sak. Tillslut var det de "tuffa" killarna som ville vara med och spela.

Håll ut

Wille

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Jag skulle slå dom, sycka dom och sedan dumpa resterna i havet.

... våld löser alla problem

"Soylent Green is people!"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Stå på dig !!!!

Visa att det är en hobby som alla andra !! Visa dem hur man gör !!

Det låter kansek enkelt, men om det inte hjälper så snacka med dina lärare.

Eller varför inte visa den här sidan så de kan lära sig vad det hela går ut på.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Frågor...

Är de större än dig? om inte så kan ni i eran spelgrupp stå upp emot dom fysiskt och det löser faktist problemet med tråkiga personer.

om dom är det så finns det ju en sak du kan göra (kan låta fruktansvärt oseriöst men det är det inte menat som.)

Säg saker som sug *** till dom och ta ett slag och gå sedan till en lärare och anmäl dom (se bara till så att absolut INGEN hörde att du sa det till dom) sen när du förhörs om händelsen nämn inte det du sa... ingen kommer tro dom ändå...

Men som sagt då måste du vara redo att ta smäll för det, men det löser problemen. fast det bästa är ju om dom blir förvånade över att du säger saker tillbaka och slutar redan där

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Davio_UBBT

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
57
Location
Götene
Gör så här

Kom ihåg att det är ett populärt yrke Rollspelare som går under flera namn; Skådespelare, filmstjärna eller aktör.
Säg bara att du påbygger dina erfarenheter inom film och teater, medans dom håller på sin idiotiska datorspel... och vad blir man av det?

"Du kommer in till en dvärgafästet och där står den jättestora fjaken.. uhm.. draken"
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
jag har själv haft smärre problem med mobbing , då mpnga personer i grupp , då jag är störst i klassen och absolut starkast , vilket jag tyvärr har fått lov att visa ett antal gånger. min lösnign på det hela brukar vara att jag slår till dom på käften allt vad jag kan och han stöper i backen men jag har märkt att detta är ett högst ointelligent allternativ då de ofta kommer tillbaka tackvare grupptrycket som han upplever från sina Alkholoserade kompisar. alltså , våld löser ingeting , bara på kort sickt , vad du helt enkelt bode göra är att förnedra dom å det grövsta , så att de istället blir utsatta!



MVH Sir William Besario , Nybörjare , Småtting , 13år...
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Mitt råd är (som en som oxå blev mobbad i högstadiet) att prata med din klassföreståndare. Han/Hon SKALL ta tag i det, hjälper inte det så vänd dig till rektorn.

//Kalle - som gick tll sin klassföreståndre när han blev mobbad och det hjälpte...
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Skärpning!

<I>Säg saker som sug *** till dom och ta ett slag och gå sedan till en lärare och anmäl dom (se bara till så att absolut INGEN hörde att du sa det till dom) sen när du förhörs om händelsen nämn inte det du sa... ingen kommer tro dom ändå...</I>

Herregud, menar du allvar?? Så där kan man inte hålla på! Vi har en kille i vår klass som provocerar folk och sedan försöker anmäla dom. Alla hatar honom, han är en patetisk loser!

Yassilus> Hur pass jobbiga är dom här killarna. Så länge vi inte snackar wedgies och toalett-doppning så är det väl bara att skämta bort det. I vilket fall som helst ska du absolut inte vissa dig "rädd". (säger inte att du gör det heller)

I vilket fall som helst tycker jag att det är intressant att det är först nu detta ämne kommer upp på forumet.
Folk här verkar inte riktigt vilja erkänna töntstämpeln som finns på rollspel.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Skärpning!

Vaddå inte erkänna töntstämpeln? Personligen tycker jag att diskutionen om nördigheten i att spela rollspel har varit uppe tillräckligt många gånger för att i varje fall jag ska vara redigt trött på den.
Däremot så är detta inte riktigt samma ämne och klart intresant. Har själv aldrig stöt på samma problem. har aldrig haft problem med folk som stör sig på min hobby.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Naturligtvis så kontaktar du närmaste sverok-organisation. Inte de vanliga nej, utan de där andra hemliga, våldsama som vi ska ta över landet med. Dem vi inte ska prata högt om när utomstående hör på. Tillsammans med dem kan du med de destruktiva färdigheter du tillgodosett dig genom dit rollspelade sedan utkräva en gruvlig hämnd på dina antagonister.
Muhahahahaha(ondsint skratt för de som inte fattade det)

LL - som faktiskt bara skämtar /images/icons/smile.gif

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 
Top