Nekromanti Trackad

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Skärpning!

<I>"Har själv aldrig stöt på samma problem. har aldrig haft problem med folk som stör sig på min hobby."</I>

Det har jag faktiskt. I lumpen så var det några som verkligen var anti-rollspel. Trist att en del personer skall vara så "tuffa" och inte pyssla med något så "löjligt" som rollspel...

 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Skärpning!

I lumpen så var det några som verkligen var anti-rollspel.

Intressant. När jag gjorde lumpen (civilplikt förvisso) så var frekvensen rollspelare den högsta jag varit med om i hela mitt liv.

Sedan har vi det här med "tuffhet". Alla former av intressen blir ju löjliga för de som inte sysslar med dem. Sedan spelar det väl ingen roll om det rör sig om rollspel, myntsamlande eller fotbollstränande. Om det krävs att man skall inte skall ha en hobby för att vara "tuff", ja då är jag hellre en mes med ett liv än "tuff" och utan.

/Azagthoth
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
vad du helt enkelt bode göra är att förnedra dom å det grövsta , så att de istället blir utsatta!

Låter som en sällsynt korkad idé. Om man själv blivit mobbad borde man veta att det inte är en särskilt rolig känsla. Varför skulle man då önska att någon annan fick uppleva samma sak (även om det rör sig om personen som mobbar en)? Mobbing är ett stort samhällsproblem, och lösningen på detta problem är inte mer mobbing.

/Azagthoth
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Jag blir trakaserad...

Har du lust att förklara vad du menar med "trakasserad"? Som att de retas när du och dina vänner pratar om er senaste kampanj eller är det mer i form av mobbing, och hur långt går den i så fall?

/Azagthoth
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Är de nåt att bry sig om då...
Skit i dom bara, låt dom hålla på bäst fan dom vill.
Skulle de vara så att trackingen går lite långt och över till mobbing bör du ta kontakt me rektorn eller nåt i den stilen. Men jag skulle inte brytt mig ett smack.

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
En liten tröst

En liten tröst är ju att ditt lilla problem med största sannolikhet kommer att försvinna med åldern. Om ett par år kommer du ge blanka fan i om folk tycker det är geekigt med rollspel eller inte. De grabbar som är "de tuffa" brukar några år senare ha bytt roll till tvättäkta losers som harvar sig fram i sin trista vardag.
Själv tyckte jag att det var lite besvärligt att behöva skylta med mitt rollspelande när jag gick i skolan, jag var nog en av de "tuffa" grabbarna i klassen och ville liksom inte att brudarna skulle veta vad man höll på med. Men jag redde upp mig :gremsmile: Jag löste mitt problem med att inte tala om rollspelandet, och varför skulle jag egentligen göra det med folk jag visste tyckte det var fulkomligt ointressant och nördigt. Jag åker mycket skidor men jag går för det inte runt och skyltar med det heller liksom...

/ Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Område Femtielva

"Detta va en idé jag fick en gång. Att skriva om Delta Green i sverige och blanda in toppolitiker, kändisar med mera."

Två kända profiler inom forumsverksamheten håller redan på med projekt DSG (De Små Grå), sponsrade av Dussinfigurerna för att utbilda en kader med motståndskämpar utan att de vet om det och mentalt förbereda dem på arbetet med att befria Fäderneslandet från DSGs grepp om toppolitiken. Dessa två forumsprofiler (låt oss kalla dem agent K och agent B) har kartlagt stora delar av svensk nutidshistoria och kommit fram till överraskande slutsatser. Till exempel finns det ett solklart samband mellan fluorsköljningen i skolan, Palmemordet och Catalina-affären, och den spikraka linjen från IB-affären via U-137 till Göran Persson är uppenbar.

Intresserade att delta i motståndskampen mot DSG anmäler sig vid vakten vid Område Femtielva utanför Esrange, Kiruna.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Skärpning!

Det jag menade var att han ska göra motstånd på alla sätt som funkar. Och det var inte meningen att han hela tiden skulle göra detta utan göra det en gång så att dom fattar...
och visst det krävs kanske mitt sinne för hur saker kan göras för att se den genialitet som jag ser ( /images/icons/wink.gif )

Det detta gör är förhoppningsvis att han inte får samma töntstämpel på sig eftersom han gör motstånd mot dom (och om du läste längst ner på mitt inlägg så skrev jag att det bästa var om dom slutade redan efter han sagt det som jag tyckte han borde säga).

Och visst rollspel har en liten töntstämpel på sig, men man blir ingen tönt om man inte är det. Ta mig som exempel jag spelar Rollspel, Tv-spel Data spel och kortspel men betraktas jag som tönt? nej (jag är tom nykterist, har aldrig rökt och aldrig knarkat), jag tycker väldigt många utav dom som betraktas som töntar är just det töntar för deras värld börjar och slutar i rollspels världen vilket inte är så himla tufft så att säga.
Tack för mig

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Hm...

Det handlar i mina ögon inte om att "mobba tillbaks"... det rör sig snarare om att jämna ut en inbillad maktbalans, för att sedan helt låta konflikten dö ut när man har visat att man kan jävlas tillbaks precis lika hårt. Få förtryckaren att inse att det inte är värt det.

-Gaxar, som inte har träffat en enda människa som "tycker att rollspel är töntigt" sedan han var 14
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Hm...

Så din lösning på problemet är alltså mer våld? Vad är det som säger att den "inbillade" maktbalansen inte fortsätter med repressalier på motaktionen? Våld har en tendens att enbart skapa mer våld, och är aldrig en lösning på ett problem.

som inte har träffat en enda människa som "tycker att rollspel är töntigt" sedan han var 14

Har ingen aning hur många jag mött som tycker rollspel är töntigt. För mig spelar många av dessa individer inte särskilt stor roll, då man inte kan uttala sig förrän man provat, och många av de som hävdar att rollspel är töntigt aldrig har provat.

/Azagthoth
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
sant förvisso

<I>jag tycker väldigt många utav dom som betraktas som töntar är just det töntar, för deras värld börjar och slutar i rollspels världen, vilket inte är så himla tufft så att säga.</I>

Där håller jag fullkomligt med dig. Men idén med arrangerat stryk och anmälning kan du aldrig få med mig på. =)
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
varför töntstämpel

<I>Vaddå inte erkänna töntstämpeln? </I>

Ja, alltså, jag vet inte hur jag ska uttrycka det på ett annat sätt.
Många rollspelare hakar upp sig i ett försvarsläge och deklarerar desperat att dom minsann inte är några töntar, fast ingen har sagt det, utan faktum har bara konstaterats, <B>det finns en töntstämpel.</B>
Sedan tror jag att anledningen till töntstämpeln är precis som Largoi skrev i svar till mitt inlägg, att många rollspelare är helt insnöade på rollspel, och man kan höra deras pipiga tonårsröster på tunnelbanan "Ja, fett skraj orcen vart när min level 8 krigare drog fram värsta feta Holy Avenger svärdet, ja ba.." typ... =)
Eller så sitter dom och diskuterar olika skjutvapen m.m. och det ger ju inte ett speciellt sympatiskt intryck. =)
Så skapas myten om "alla" rollspelare som rätt udda figurer.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Förtydligande

I mitt fall är det inte mobbing. Dom bara dummar sig så fort jag pratar med de som intresserar sig så kommer dom och kommenterar. "Idiot, rollspel är så jävla töntigt".

Jag tackar för de råd och tips som jag fått.

Jag kom på en egen variant. Eftersom ingen i min klass har mer än IQ fiskmås har jag börjet med att kommentera vad de säger. Dom är så tröga så de inte fattar vad jag menar och jag mår lite bättre inombords.

Det är skönt att man har kompisar som spelar rollspel och är lite äldre så man får nåt sorts stöd mer påtagligt en era utomordentliga förslag och tips.

Lyfter ödmjukast på hatten och tackar...

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Skärpning!

<I>"Intressant. När jag gjorde lumpen (civilplikt förvisso) så var frekvensen rollspelare den högsta jag varit med om i hela mitt liv."</I>

Faktum va att av 36 stycken i min pluton så var det 12 stycken som antingen spelade rollspel eller hade gjort det tidigare. Rätt hög frekvens alltså...

<I>"Om det krävs att man skall inte skall ha en hobby för att vara "tuff", ja då är jag hellre en mes med ett liv än "tuff" och utan."</I>

Håller med. Fast jag nämner ju inte det för vem som helst att jag är rollspelare.


/Andreas, blir jag Paladin med detta inlägg?

 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Skärpning!

Fast jag nämner ju inte det för vem som helst att jag är rollspelare.

Inte? Varför inte då?

/Azagthoth
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Dum fråga måhända...

...men kan någon förklara för en oallmänbildad (ja, jag hatar TP) psykologstudent vad Delta Green är/var?

Melius frangi quam flecti
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Fega mobbare...

Beror på. Jag brukade dela in dem i schakaler respektive tigrar (Nightowls djungelboksteroi). Schakaler är fega som satan - men förekommer oftast i grupp och/eller svansande runt en tiger. Schakaler är osäkra på ALLT och saknar varje form av självförtroende.

Tigrar däremot är inte osäkra på en sak; de är starka nog för att klå alla. De kan ha fel, men man skall inte lita på det. Eftersom de är osäkra på sig själv i skolan bestämmer de sig för att allt de inte förstår är värdelöst, alltså slår de ned på dem som sysslar med detta (oftast går det bra för dem i skolan) för att bevisa att de är "bättre".

Man skall akta sig jävligt noga för att gå över till våld, eftersom de vuxna ofelbart ger sig på _dig_ då. Men det verkar inte någon fara att Yassilius gör så efter vad jag läser ovan. Det är strongt.

Dessutom: Jag tycker mig märka på den här tråden folk som ligger efter varandra med näbbar och klor, men är går samman och hjälper någon. Fanimej, det är nästan så jag blir rörd! Var jag bara fysiskt närvarande skulle ni alla få varsitt fikon av mig! :-D

Nightowl, f.d. mobboffer - och f.d. schakal. Tyvärr.

"Varje gång jag trampat ned rabatter, doftar mina stövlar av blommor."
Sifu Nightowl
 
Top