Kikade igenom rundan nu innan läggdags, då jag inte kommer ha tid att spela innan sen eftermiddag/kväll imorgon. Möjligen något kort inlägg runt lunch.
Stradh - Upplever Stradh som väldigt vass. Lyfter fram olika resonemang som ulvarna skulle kunna föra omkring sin användning av förmågor, samtidigt som han analyserar hur utfallet skulle bli gentemot reglerna. Klargör flera gånger saker, innan det hinner uppstå förvirring omkring reglerna. Diskuterar även hur olika faktorer påverkar powerroller, något som hjälper byn i deras agerande. Ser en bybo som hjälper byn att göra kloka val.
Sysp - Liks Stradh, fast senare in i spel. Gör liknande iakttagelser av spelet, men lyfter andra faktorer som kan påverka ulvarnas sätt att se på spelet. Min upplevelse här är att Sysp, likt Stradh, är hjälpsam bybo.
Basse - Börjar tidigt nysta i det här med guldmynt och om vi ska diskutera det eller inte. En fråga jag snurrar in mig i utan att komma med något vettigt. Basse inser dock bristerna i att diskutera mängden guldmynt, vilket kan bero på miss vid läsandet av reglerna. Gjorde själv samma miss vid läsningen, då jag inte läste reglerna helt noga. I övrigt inte mycket som varken friar eller fäller här. Behöver se mer av Basse för att kunna ge ett bättre utlåtande.
Sidd - Sidd är Sidd. Kastar ut krokar här och var. Pushar folk med frågor om deras agerande och förehavande. Är tidigt ute med att säga att vi inte ska diskutera mängden guldmynt. Vågar ge sig på och vara jobbig mot flertal spelare, samt även söka tvinga in spelare i spelet.
Hägern - Vet inte vad jag ska säga. Känner mest att jag halkade in i en trist diskussion om guldmynten, där jag borde klargjort vad jag menade mycket tidigare. I övrigt mest lite arrogant i tonen. Osäker på vad jag ska säga om Hägern.
Magkänslan just nu pekar mot Hägern och Basse som spelare jag inte har förtroende för. Främst Hägern, men det kan hänga samman med den syrliga tonen jag upplever han har. Basse är mer att jag inte riktigt har någon klar uppfattning om honom, utöver att han tycker jag håller låg profil och att han var den som startade diskussionen om guldmynten.
Röst:
@Hägerstrand