Härligt att vara i gång och vad annorlunda med spelstart dagen före!
Jag tycker efter min kanske något slarviga genomläsning att det ändå står väldigt klart att vininte ska outa powerroller. Det verkar uppenbart kass.
Andra som ens mumlat om eller funderat på det har rödat sig lite i min bok.
Jag omvärderar inte den den ståndpunkten förrän nån TYDLIGT förklarar hur ddt skulle kunna vara bra för byn.
Nästa fråga blir om en powerroll står med tom portmonnä, ska man då outa? Vid första ögonkastet ja, ulvarna har redan infon så klart att byn ska ha den också.
Outa roll eller bara ”jag har förlorat två pengar” är däremot en knivigare fråga. Rikingen vill nog alltid outa roll, väktaren aldrig (rikingen riktar heat bort från sig när hen outar roll och grönar sig, det blir stensaxpåse mot lönnmördaren om hen kommer vara väktad eller inte). Väktaren kommer få äta gift eller korruption eller vad som nu tar bort väktarförmåga om hen outar så det verkar inte vettigt. Siaren känns också positiv till att outa roll för att hjälpa väktaren.
Men om både siaren och rikingen outar så blir ju väktarens ivke-outning också en outning.
Så antingen outar ingen nånsin roll eller också outar bara rikingen när börsen gapar tom. I det andra fallet får ju väktaren infon som behövs för att fatta bäst beslut (det blir ju tydligt då att rikingen är rikingen och ickeoutaren är siare).
Nej, det är nog bättre att ingen outar roll nånsin förresten. Skyddar powerrollerna mest och rikingen får vi ju ändå facit på efter mordet.
…
Flera har lyft fram
@Sysp och
@StradhLestat som grönish och jag håller med. Bra, konstruktova tankat från de båda.
När bm ber
@Hägerstrand förtydliga om han skämtar svarar Hägern sarkastiskt att han inte skämtar. Det är allt annat än konstruktivt och rätt märkligt att han verkar tilta så här tidigt i spelet.
Röst: @Hägerstrand
Sen lyfter hägern en intressant poäng att
@Basenanji och nån mer (var det
@Sömniga Isaac ?) verkade vääldigt förvånade över att det var tre ulvar i spel. Resktionerna där när flera ba: ”jaaaa, det måste vara just tree ulvar i spel!!” Kändes märkliga.
Tycker inte
@Sidd spelar särskilt ulvsiddigt så där känns det som att det kan ha lagts några slappa ulvröster.
Varför röstade du på bm
@Vimes ? Vimes känns hrönish bortsett från den mräkliga rösten men behöver se honom interagera mer eller hamna i klinch för att få bättre färg.
@Octagonal kommer väl in ganska grönt antar jag om jag nu måste se objektivt på saken. Hans patos resonerar med mitt eget.
bbb7, bm har jag inte fått så myclet känsla av. De jag glömmer hamnar väl också i det facket.
Att lågflyga i dag tycker jag blir magstarkt att röda folk för. Anthrox var som sagt väldigt progressiv med tänket kring spelstart.