Varulv Tjuvar & Lönnmördare – R1

Jag har nog missat vad jag missat, faktiskt. Vad har jag missat?
Du har inte missat ngt, du är bara inte "HÄGERN"... Något är annorlunda... I ton, aktivitet och ja...spelet. Du känns inte som Hägern gör normalt. Känsla som sagt, inget som skriker ULV. Bara att något är off?
Sen om det är pga annan orsak, sömnbrist, tidsbrist, stress eller vad som IRL, så är det någon skillnad här som jag inte riktigt kan sätta fingret på

Alla som läser spelet som att det inte är panik och inte förstår att vi möter ett väldigt starkt ulvlag har jag som röda.
Ulvlaget blir starkare över tid OM de inte förlorar vissa av ulvarna innan, då blkir de svagare över tid sen,....
Men i R1 är de inte särskilt starka alls. tvärtom, just nu är ulvlaget som svagast

I hägerns fall, så ör det kanske för att det mest brusas? Känner inget konkret där för byn i vare sig analyser, funderingar eller svar. Jag uppfattar dety som allt som skrivs är "svar på frågor genom att fråga ngt annat" eller bara brus? Det känns inte som normala Hägern. Jag kan ha fel, dety sker trots allt rätt ofta, men det känns inte normal häger alls i det här partiet hittils.... inget av det.

Jag håller inte med, Octa. Vi vinner det här. Så fort vi får ut en ulv - oavsett vem det är - är ulvlaget rejält vingklippt. Vad finns det att ha panik över?
Fyra förmågor och våra power-roller kan inte outa sig utan att dessa dödas på dirren.

Vi är rejält vingklippta.
Vi får leta i blindo tills siaren träffar ulv.

Ok @Vimes du jar en poäbg i att det är svårt att hitta något substantiellt i att analysera ulvförmågir. Jag fattar. Tycker ändå att det är viktigt med allmänbildningen kring hur förmågorna fungerar i spel och vad vi tycker om det.

Min förhoppning om en diskussion av guldmynten sprack på att powerroller har 2 istället för bybornas 1. Det missade jag. Nothing to see, please carry on.

Jag tror mer och mer på drev och röstanalyser i det här spelet. Jag vill att vi ringar in vilka som just nu är mest misstänkta och drevar där.

Jag blir lite bervös av @hägerstrands excentriska stil, tycker att @Sömniga Isaac ligger oroväckande lågt (det här är tidigt i R1 så jag har nog fel), att @Sidd är svårläst, tycker att @Big Mama har gjort en osedvanligt aktiv och lite gåpåig start, saknar @Brynolf och @damogn (vilka jag gissar har det hektiskt på sina jobb, om de är ulvar tror jag de hade varit med i spel)

Fick jag önska samlade vi ihop ett drev med:

1 Sömniga Isaac/Hägerstrand
2 Sidd
3 (nån ganska grön typ för att ta fram kontraster)

Nu ska jag jobba, ses till lunch!

Saker som talar för oss:
- ulvarna är färre än 1/4
- väktaren har inga begränsningar
- ulvarnas förmågor (även nattmord) är knutna till individuella ulvspelare

Precis som vanligt behöver vi rösta ut en ulv senast i R3. Inget att ha panik över. Chilla Gunilla, etc.

Du har inte missat ngt, du är bara inte "HÄGERN"... Något är annorlunda... I ton, aktivitet och ja...spelet. Du känns inte som Hägern gör normalt. Känsla som sagt, inget som skriker ULV. Bara att något är off?
Okej, i citatväxlingen nedan ser det jättemycket ut som att du skriver "hjur kan detta missats", så du förstår säkert varför jag frågade :)

Så antingen tolkar jag reglerna för simpelt och missar komplexiteten, eller så missar andra hur "raka" reglerna är och bygger in en komplexitet som inte finns där och förvirrar sig själva, eller så är det medvetna missar av spelare jag inte ser skulle göra sådana tolkningar normalt.
Rent krasst... det känns som att flera spelare i spel inte "är sig själva" riktigt.
Vilka spelare tänker du på?
Jag har både dig och Hägern här.... jag ska fundera på om det är någon till.
Inget som skriker ULV. Bara ett "men hjur kan detta missats" och känsla....

---

I hägerns fall, så ör det kanske för att det mest brusas? Känner inget konkret där för byn i vare sig analyser, funderingar eller svar. Jag uppfattar dety som allt som skrivs är "svar på frågor genom att fråga ngt annat" eller bara brus? Det känns inte som normala Hägern. Jag kan ha fel, dety sker trots allt rätt ofta, men det känns inte normal häger alls i det här partiet hittils.... inget av det.
Nä, du har väl en poäng kanske. Jag försöker ta spelet på lite mindre allvar istället för att detaljgranska vartenda inlägg som skrivs. Det blir säkert sämre bybospelande av det men allt är spelinnehåll och vi får ta ett holistiskt perspektiv (ping @Vimes @BiobunkerVII och @Basenanji som gillar att slänga sig med hippa business-buzzwords)

Det blir säkert sämre bybospelande av det men allt är spelinnehåll och vi får ta ett holistiskt perspektiv (ping @Vimes @BiobunkerVII och @Basenanji som gillar att slänga sig med hippa business-buzzwords)
Du försöker visa att nu har postmodernismen gått för långt?!

(Kul, men jag gillar nog den skarpa bybovinnande Hägerstrand ännu mer! Du som är ingenjör och allt, kan inte du räkna lite på om det är troligare att ulvarna kommer gå för tjyveri än inbrott tex? Hur länge tror du att ulvarna räknar med att spelet pågår?)

Okej, i citatväxlingen nedan ser det jättemycket ut som att du skriver "hjur kan detta missats", så du förstår säkert varför jag frågade :)

---

Nä, du har väl en poäng kanske. Jag försöker ta spelet på lite mindre allvar istället för att detaljgranska vartenda inlägg som skrivs. Det blir säkert sämre bybospelande av det men allt är spelinnehåll och vi får ta ett holistiskt perspektiv (ping @Vimes @BiobunkerVII och @Basenanji som gillar att slänga sig med hippa business-buzzwords)
Mitt "hur kan detta missas" var tänkt mer generellt. Jag hade i bakhuvudet att det var någon mer än vimes som missade tidigare när jag skrev, men det var inte dig jag tänkte på där (jag är ofta lite för snabb i mitt skrivande, så det kan bli lätt att feltolka). Jag tror nu att det var octa, men jag vill gå tillbaka och kolla innan jag sätter namn hårt här.
Du är "bara" att du inte "KÄNNS" som vanligt.

gillar nog den skarpa bybovinnande Hägerstrand ännu mer!
Han kommer säkert fram han också, men det är ju fortfarande en R1 med begränsad spelbar info. Jag unnar mig att klacksparka det här ett tag till, jag har tillräckligt på mitt bord ändå.

Du som är ingenjör och allt, kan inte du räkna lite på om det är troligare att ulvarna kommer gå för tjyveri än inbrott tex? Hur länge tror du att ulvarna räknar med att spelet pågår?)
Nä, det kan man inte :)

Men jag tycker det är lite intressant psykologiskt vad de väljer. Inbrottet ger ju ett väntevärde på 1,5 guld, vilket är högre än att råna en vaniljbybo. Men väntevärdet är bara intressant om man gör tillräckligt många försök, ifall ulvarna kör inbrott R1 och R2 och missar båda gångerna skjuter de ju sig i röven rätt rejält, så om jag var ulv hade jag nog valt att bygga en strategi på garanterat framgångsrika rån snarare än kanske framgångsrika inbrott.

Men det mest spännande blir ju om ulvarna har balls nog att claima att de blivit rånade eller inte.

Jag kom på nu att rånmord är potentiellt farligt för byn. Om ulvarna rånmördar en spelare och får två guld på det så är det mycket säkrare för dem att falskclaima efter det. Det behöver man ha lite i bakhuvudet ifall det börjar outas.

Jag kom på nu att rånmord är potentiellt farligt för byn. Om ulvarna rånmördar en spelare och får två guld på det så är det mycket säkrare för dem att falskclaima efter det. Det behöver man ha lite i bakhuvudet ifall det börjar outas.
Eller det var inget, anthrox skulle outa roll när man åker ut

När du ska checka in på Zarta-cla behöver du uppge:
  • Namn
  • Släkte
  • Yrke
  • Ålder
  • Skostorlek
  • Fraktionstillhörighet
Eventuella ägodelar vid tillfället tillskansas den fängelsevakt som tömde dina fickor.
Gäller det här även för spelare som blivit nattmördade?

Alltså reglerna säger bara:

§3c: Alla utslagna spelares fraktion avslöjas i uppstarten av nästa runda.

Varifrån kommer detta med att roll ska avslöjas?

Alltså reglerna säger bara:

§3c: Alla utslagna spelares fraktion avslöjas i uppstarten av nästa runda.

Varifrån kommer detta med att roll ska avslöjas?
Alltså det kommer ju från att @Anthrox förklarade det i inlägget som jag citerade. Men det är lite fluffigt formulerat och Zankta Klara-fängelset hamnar man ju bara på vid utröstning, inte nattmord.
(Ja, jag avslöjar vilken roll som åkt ut med)

Men intressant att @Sysp tog upp det här som fråga till SL och fick veta att det fungerar annorlunda från normala spel. Kanske kan det vara något som kommit upp i en ulvchatt (där SL brukar kunna vara lite snaskigare) som @Sysp tog upp i tråden för att få hjälpsamhetspoäng.

Hur kom du på att frågan behövde ställas, @Sysp ?

Back