Nekromanti Thibaultkoden - vvx xx

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Spelet slut!

Korpa said:
Recca och Brynolf: Tack för er hjälp och ert sällskap. Jag hade garanterat blivit avslöjad långt mycket tidigare om jag hade varit helt ensam!
Korpa, varför var det inget nattmord när Björn inte kunde vakta?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Spelet slut!

LJSLarsson said:
Fast du förtjänade att jagas lite pga ditt och Konrads utröstande av Björn. ;-p
Ja, Basse och KK förtjänar titeln forumets sämsta bybor. :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Spelet slut!

Som jag sa under runda 1 så ska jag nu ta och överväga om jag ska sluta spela maffia spel. Uppenbart så är jag inget vidare bra på dessa. Hålla i spel kommer jag garanterat att göra, men det kanske är dags för mig att sluta spel dem.
Vicotnik said:
Brynolf (1up) - Bybo. Jag kommer seriöst överväga att sluta spela maffiaspel om Brynolf är ulv.
Brynolf du måste verkligen har garvat när jag skrev detta eller hur?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
TACK TILL ALLA!

Kanske omedvetet kaxig ubrik men jag är bara oskyldigt nyfiken!

Och TACK till alla, ulvar, utröstade, nattmördade och bybor! Jag tyckte att det var spännande alla rundor faktiskt.

Och kram till Recca som plågades av armont, men ändå gav järnet! Hoppas det är bättre nu!

Och förstås till Vimes! Krya!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Spelet slut!

anth said:
Korpa, varför var det inget nattmord när Björn inte kunde vakta?
Första nattfasen försökte vi döda BDG, men misslyckades då han väktade sig själv. Där märkte vi hur nervösa byn blev av bristen på nattmord och så insåg vi att vi vinner om spelet drar ut på tiden, så vi sket i att nattmörda. Så snart BDG försvann återupptog jag nattmördandet och plockade anth så att jag inte skulle åka dit som lögnare.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Spelet slut!

Korpa said:
anth said:
Korpa, varför var det inget nattmord när Björn inte kunde vakta?
Första nattfasen försökte vi döda BDG, men misslyckades då han väktade sig själv. Där märkte vi hur nervösa byn blev av bristen på nattmord och så insåg vi att vi vinner om spelet drar ut på tiden, så vi sket i att nattmörda. Så snart BDG försvann återupptog jag nattmördandet och plockade anth så att jag inte skulle åka dit som lögnare.
Och jag som ville hänga dig för att få reda på om det var två trackers. :gremsmile:

Hade byn lyssnat på mig hade vi vunnit på tre rundor. :gremsmile:
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Re: Spelet slut!

Jotack, jag la märke till det, jag är glad att ingen nappade på det. jag är lite lagomt förbluffad över att jag klarade mig så långt som jag faktiskt gjorde. Det var bara en tidsfråga innan någon kom ihåg att jag var med i spelet och faktiskt reflekterade över hur bra allting passar om jag blir ulven.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Spelet slut!

Vicotnik said:
Som jag sa under runda 1 så ska jag nu ta och överväga om jag ska sluta spela maffia spel. Uppenbart så är jag inget vidare bra på dessa. Hålla i spel kommer jag garanterat att göra, men det kanske är dags för mig att sluta spel dem.
Vicotnik said:
Brynolf (1up) - Bybo. Jag kommer seriöst överväga att sluta spela maffiaspel om Brynolf är ulv.
Brynolf du måste verkligen har garvat när jag skrev detta eller hur?
Hähä, jovars. Det kändes bra, jag kände mig rätt grön hela tiden. Jävla siffror bara, som ställde till det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Spelet slut!

Tack alla! Tack Vimes!

Jag upplevde det hela som ett superbra lir och jag har haft det jätteroligt.

Sen så får jag lov att påstå att jag och Basse inte var helt förtäskiga bybor. Vi hade ljusglimtar båda två. Det var snarare om så att övriga bybor inte riktigt klaffade med vårt spel :gremsmile:

BDG, all heder. Du va kung!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Spelet slut!

Fraktion: Bybo
Sifferkod: 3 2 7 6
Förmåga: Ingen
Information: Summan av två av ulvarnas lägsta siffror är lika med den deltagare med högst totalsummas lägsta siffra
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Spelet slut!

Fraktion: Varulv (de andra är Korpa, Recca, ni får prata)
Sifferkod: 6 9 4 3
Förmåga: NATTMORD - En gång per runda kan du "nattmörda" en spelare. Om du röstas ut går denna förmåga över till en annan varulv.
Information: Ingen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Björn, förlåt för allt!

Basenanji said:
Jag dedikerar den här segern till varulvsspelens kung no. 1:

Björn den gode
Va?? Inge cred till vår fantastiska plan som fick er sopor att rösta ut er frälsare? :gremwink:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Spelet slut!

Korpa said:
Jotack, jag la märke till det, jag är glad att ingen nappade på det. jag är lite lagomt förbluffad över att jag klarade mig så långt som jag faktiskt gjorde. Det var bara en tidsfråga innan någon kom ihåg att jag var med i spelet och faktiskt reflekterade över hur bra allting passar om jag blir ulven.
Här måste jag tillägga att jag har blivit bättre på att hitta ulvar.. Både dig och Recca var jag starkt misstänksam mot (tog dock tid innan jag misstänkte dig)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
!Paxens roll

Fraktion: Bybo
Sifferkod: 1 8 4 5
Förmåga: Ingen
Information: Medelvärdet av varulvarnas siffersumma är högre än medelvärdet av alla deltagares siffersumma
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Björn, förlåt för allt!

Recca said:
Basenanji said:
Jag dedikerar den här segern till varulvsspelens kung no. 1:

Björn den gode
Va?? Inge cred till vår fantastiska plan som fick er sopor att rösta ut er frälsare? :gremwink:
Jo.
Framför allt ska jag slå en skogaholmslimpa i huvudet på KK för att han sa att ni OMÖJLGT skulle kunna använda er av den planen. :gremlaugh:
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Björn, förlåt för allt!

Fraktion: Bybo
Sifferkod: 5 4 2 3
Förmåga: TRACKER - du kan varje runda sia en spelare och se om denne använder en förmåga
Information: Ingen
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Björn, förlåt för allt!

Såklart att ni ska ha cred för det!

Det var faktiskt spännande att den där "Men tänk om det inte finns en väktare då?"-frågan dök upp. Jag förstår att vi framstår som dummerjönsar för er andra, men är man mitt inne i spelet så...

Sedan hade ju inte Vimes gått ut med att ulvarna hade nattmord som förmåga. Hade det funnits med antar jag att jag inte hade tvivlat så mycket på BDG.

Men nu verkade det som att det fanss en hygglig chans att spelet skilde sig från andra spel i designen. Kanske är jag skadad av Mukwas lir där ALLA var siare... :gremwink:

(Och jag börjar känna en viss revanschlusta i takt med hånflinen... :gremsmile: )
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Björn, förlåt för allt!

anth said:
Recca said:
Basenanji said:
Jag dedikerar den här segern till varulvsspelens kung no. 1:

Björn den gode
Va?? Inge cred till vår fantastiska plan som fick er sopor att rösta ut er frälsare? :gremwink:
Jo.
Framför allt ska jag slå en skogaholmslimpa i huvudet på KK för att han sa att ni OMÖJLGT skulle kunna använda er av den planen. :gremlaugh:
Jag tänker ta cred för idéen men det var faktiskt så att någon bybo lekte med tanken redan första rundan. I samband med att Brynolf låg risigt till så kläckte jag idén att om han tar på sig väktarrollen så kommer BDG (som vi visste var väktare btw) ta ut honom. Vi avstår nattmord tills dess att byn riktar in sig på den "lögnaktige" väktaren. Det var dock väldigt tur för oss att byn tog ut BDG just när han gjorde det för Anth var Korpa "på spåren" bisarrt nog, och hon ljög ju faktiskt (onödigt visade det sig försent) om sina siffror. Så vi behövde ta ut Anth helt enkelt och BDG behövde hängas samtidigt. Genomförandet av den planen gav mig mersmak av ulvandet vill jag lova. :gremsmile:

Lite kritik till själva spelet då:
När vi fick se att vi hade siffror hela ulvgänget samt såg på vår information att nr 17 var väktaren så trodde vi (jag kläckte idéen tror jag :gremfrown: ) att byborna måste ha haft liknande information. Jag misstog vår information som en hint om att byborna kanske visste att någon av våra summor var en ulv. För att inte tala om att det kändes jävligt läskigt att en ulv hade samma nummer som väktaren, tydlig scumtell tänkte jag. Därför övertalade jag alla att ljuga om sina siffror. Utan att ha en aning om vad det skulle innebära så ljög både jag och Brynolf upp oss. Tyvärr satt ju Paxen och Vico på information som fällde oss direkt på det. Däri anser jag att det finns en liten feldesign i spelupplägget. Det känns inte riktigt rättvist att det är 50/50 att man ljuger fel och ljuger upp sina siffror istället för ner och därmed auto-loosar pga byns information. Hade vi alltså ljugit till oss låga Larsson-siffror så hade jag aldrig blivit utröstad i första rundan.

Med facit framför oss tycker jag också att byn har för mycket information som endast är givande om man sätter dem samman, t.ex. Paxen och Vico, Anth och K.K. De här paren grönar ju varandra genom sin information, och det gör det väldigt svårt för ulvarna. Det är också endast ulvarna som förlorar på full outning av all information, och det ska man ju lite undvika som designer av spel, föreställer jag mig. Det ska ju inte vara nästan ensidigt i bybornas favör att outa allt. Därför borde ulvarna fått nån hint om att deras siffror var semi-alibi-siffror, enligt mig.

Men jag hade skitkul med spelet iaf och det var inte så vansinnigt obalanserat heller. Vi fick väldigt mycket upprättelse efter att vi lurade byn att rösta ut Björn den Allsmäktige och den känslan är värd rätt mycket. :gremwink:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Björn, förlåt för allt!

Fraktion: Varulv (de andra är Brynolf, Korpa)
Sifferkod: 8 4 7 6
Förmåga: Ingen
Information: Två bybor har samma förmåga

Sen hade Korpa info: Väktaren har samma summa som du har.
 
Top