Basenanji said:Nejnejnej, nu ser jag att anth mördades? Fuck.
Jaha, då återstår LJSLarsson.
Röst: LJSLarsson
Konrad Konvalj said:Basenanji said:Nejnejnej, nu ser jag att anth mördades? Fuck.
Jaha, då återstår LJSLarsson.
Röst: LJSLarsson
Lyfter upp Basse som bybo igen. Är Basse så kall att han går in i tråden med vetskapen att han precis fimpat anth med sitt nattmord och fäller kommentarer som att vi nu skall rösta ut anth.
Strax därpå fortsätter han spela det spelet och ser sitt misstag. Ändrar sin röst och så vidare.
Alltså, redan i slutet av förra rundan började Basse sin nya list med att skriva att han byter måltavla att kontrollera (alltså, han bytte till anth). Basses spel i spelet här är ju sjukt bra överlagt och det finns ju sjukt bra ulvningar genom tiderna här så det är inte en omöjlighet. Dock så ser då inte jag Basse som en sådan stabil ulv. Andra med mer Basse-koll kan ju kanske lufta lite tankar på hur en ulv-Basse kan tänkas spela.
Ja jag kan tänka mig det. I och med att BDG var grön så ser jag dig nu som fri från misstankar, samma gäller med !Paxen.LJSLarsson said:Vicotnik, Paxen och Korpa. Jag föreslog röstningskartell där vi fyra gick ihop och bestämde vem som skulle röstas ut förra rundan. Har jag större gehör denna gång?
Vilket för mig klart och tydligt skriker ulv i mina ögon.Basenanji said:Åmen vafan!
Förlåt* BDG, men för i helvete, varför varnade du oss inte tidigare för att det var något sjukt med din väktarförmåga?
Jaha, nu kommer jag hamna i strålkastarn.
Nåväl, jag siade anth. Han har en förmåga. Om det är så att ingen ulv har förmåga och information borde han vara vårt mål.
Röst: anth
*upphöjt i världens största tal
LJSLarsson said:Just det ja. Kollade Konrad denna natt.
Konrad använder inte någon förmåga
Basenanji said:Om vi utgår från att vi röstar ut en bybo och att ulven tar en borde det bli så här:
Idag:Bybo, Bybo
Kvar: Bybo, Bybo, Bybo, Ulv
Imorgon:Bybo, Bybo
Kvar: Bybo, Ulv
Vinst för ulvarna
Om du nu är bybo, vem vill du då se oss hänga nästa runda?Basenanji said:...och om ni ändå hänger mig – vid gud jag förstår er och ber om det för att få slippa vara med – slösa inte bort den här dagen med att endast hänga mig.
Fundera också på en reservplan, vad gör ni om jag visar mig grön?
Då blir nämligen nästa drag helt avgörande.
Behöver byn en sån svår situation?
Basenanji said:Okej, jag går och jobbar nu.
Det är alls ingen dum idé att rösta ut mig - jag har förvirrat er långt bortom tålamodets gräns.
Men ändå, bara som en sorts övning eller som en lek:
OM jag visar mig vara grön, hur borde man resonera då?
(Jag försöker hjälpa till i alla fall, må man minnas detta)