Nekromanti Thibaultkoden - vv x

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
anth said:
Korpa said:
Jag kommer att läsa om och jag kommer att flytta på min röst om det känns befogat. :gremsmile:
Vilka har bestämt sig för BDG?
Vilka har bestämt sig för Basse?
Vilka bestämmer sig senare ikväll?
För säkerhets skull:
(ja, jag har satt larmet på mobilen till 22:00 för att vara säker på att inte missa)
Röst: ingen
Alla bör ju redan nu rösta. Vi har ju inte riktigt råd med att någon svajar in i det sista så att det öppnar upp för ännu en runda utan en hängning.

Blir det knas och ingen hängs så ligger vi brunare till men de som "glömmer" eller mögar till det i slutet lär ju ses som ulvar och det talar ju för byn att det kommer att bli en hängning ikväll.

Nu sjappar jag iväg och äter filét de chèvre.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Min röst får ligga kvar på BDG. Är han ulv så kommer jag anta att Basenanji är hans kompis och då tänker jag se teorin om att ulvarna inte nattmördar som bekräftad. Om han är grön så kommer jag inte att definitivt påstå att Basenanji är ulv, inte baserat på att BDG skulle vara grön, och då blir det tidigare ageranden och resonemang som avgör vem jag vill se utröstad härnäst.

Jag kommer kika in då och då innan deadline så om det blir kaos och kalabalik kommer jag märka det i tid för att kunna byta röst om situationen kräver det. :gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Korpa said:
Jag tror att det ni missar är själva grejen med att siffrorna har varit avslöjande. Recca med sin 29:a stack ut på en gång och siffrorna sa att hon var ulv, sedan rök Brynolf då det stod mellan honom och anth. Jag tror inte att ulvarna planerat att rösta ut två av sina egna, däremot kan jag tänka mig att bybornas info har lett till att det blev tvungen.
DET HÄR är en bra förklaring till varför varulvarna offrar Recca! Snyggt Korpa!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Röstningsläget 19.45

BDG (6): Paxen, K.K, Basenanji, anth, Korpa, BDG
Basenanji (2): BDG, LJSLarsson

BDG (5): Paxen, K.K, Basenanji, anth, Korpa
Basenanji (2): BDG, LSJLarsson

LJSLarsson->BDG
BDG (6): Paxen, K.K, Basenanji, anth, Korpa, LJSLarsson
Basenanji (1): BDG

LJSLarsson->Basenanji
BDG (5): Paxen, K.K, Basenanji, anth, Korpa
Basenanji (2): BDG, LJSLarsson

Vicotnik->BDG
BDG (6): Paxen, K.K, Basenanji, anth, Korpa, BDG
Basenanji (2): BDG, LJSLarsson
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Ahrrg.

BDG (6): Paxen, K.K, Basenanji, anth, Korpa, Vicotnik
Basenanji (2): BDG, LJSLarsson

...ska det vara, men det vore snyggt om BDG röstade på sig själv

:gremwink:
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Adjö Björn

Det verkar nu som att Björn kommer bli utröstad. Jag tycker det är tråkigt eftersom jag fortfarande tror på Björns grönhet, men någon behöver röstas ut - det är enda sättet att övertyga folk.

Men jag hoppas ni andra förstår att när det visar sig att Björn är grön så är det Konrad och Basse vi skall vända oss till härnäst? Det är dem som drev fram denna röstning (där Konrad åtminstone talat som en bybo och strängt pratat om hur det hjälper byn medan Basse som en nöjd ulv skrikit och pekat att Björn är röd för att han är röd) och det är de som enligt mig är mest röda.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Basenanji said:
Korpa said:
Jag tror att det ni missar är själva grejen med att siffrorna har varit avslöjande. Recca med sin 29:a stack ut på en gång och siffrorna sa att hon var ulv, sedan rök Brynolf då det stod mellan honom och anth. Jag tror inte att ulvarna planerat att rösta ut två av sina egna, däremot kan jag tänka mig att bybornas info har lett till att det blev tvungen.
DET HÄR är en bra förklaring till varför varulvarna offrar Recca! Snyggt Korpa!
Jag har redan svarat och förklarat varför det där inte är en bra förklaring.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Adjö Björn

Ok, då ska vi se då, först får jag säga att jag är väldigt förvånad över hur rösterna ligger. Jag hade högre förväntningar på byn, och det är väl bara att hoppas att spelet inte slutar ikväll. (vilket väl ändå inte känns speciellt sannolikt)

Äh fan, jag kan inte släppa det. Alltså ni som röstat på mig, menar ni på fullaste allvar att jag skulle varit en ulv som de två första dagarna i spelet drevade ut mina ulvkompisar? Det är ju bara fånigt.

Ok. Nu ska jag vara lite konstruktiv också. Jag tänker mig att imorgon när ni sett att jag var grön så kommer ni att gå tillbaka och kolla på mina inlägg och då vill jag inte bara lämna efter mig frustrerade skrik.

Angående spelupplägget, med tanke på att folk inte verkar dö på natten, så känns det inte helt orimligt med två ulvar till, det gör spelet betydligt mer svårspelat än annars och kan kanske vara en anledning till att drevet mot mig har gått så bra.

Jag tycker fortfarande att det verkar väldigt elakt av Vimes att lägga in en väktarroll ifall ulvarna inte kan nattmörda alls, min gissning är därför att dom antingen kan välja att göra det, eller har någon slags begränsning. Så även om det fortsätter att inte dö folk på natten, så om spelet börjar närma sig slutet, utgå inte ifrån det utan om det är 4 spelare kvar, spela som att det är sista chansen att rösta ut någon och inte näst-sista.

Så vilka finns det kvar som är ulvar? Just nu har jag lite svårt att se klart om jag ska vara helt ärlig (och det är förvånansvärt vad mycket bleed det blir i varulvsspel, särskilt på forum känner jag, men det är rätt häftigt, och något jag gärna pratar mer om i teoriforumet). Men enligt min genomgång tidigare så tycker jag det finns hur mycket som helst som pekar på att Basenanji är röd, så om inte han ryker väldigt snart efter mig så kommer jag bli ännu mer besviken. Skulle det vara så att han är grön så har han i princip själv lyckats vinna spelet åt ulvarna vilket ju visserligen är en ganska imponerande bedrift som bybo.

Därefeter har jag KK på radarn, idag verkar han ha lutat sig tillbaka lite och låtit Basenanji agera bulldoozer men det finns som jag pekat på tidigare en hel massa saker som pekar på att KK också är röd. Här är jag dock betydligt mer tveksam, eftersom det som jag också pekat på i inlägget finns saker som tyder på att han är grön, om han är röd så har han medvetet sett till att göra en del byboiga saker för att se grönare ut, men det kan också vara så att han faktiskt är grön (mindre troligt dock).

Om ni har röstat ut dessa och vi fortfarande inte vunnit, då är det korpa som jag skulle titta på i första hand på grund av tidigare resonemang. Hon känns som att hon försöker få ut mig utan att påstå att jag är ulv för att sen när jag är grön kunna säga "ja det var ju väldigt svårt, men vi var ju tvungen att rösta ut någon".

Alla som skyller på det imorrn kan ni förövrigt gärna också rösta ut, eftersom någon lika gärna hade kunnat vara Basenanji.

Och så slutligen några generella punkter:

Tills det börjar dö folk på natten så måste vi rösta ut någon varje dag (IRL).

Gå igenom väldigt noga hur Basenanji och KK agerat mot mig och se om ni inte tycker att det är ulvigt.

För varje dag som går så får byn mer och mer information, så håll inte det jag säger idag för sanning (förutom att Basenanji är ulv då, det är jag säker på), utan ta till er den nya informationen och resonera er fram till vem som är mest ulvig. Vi har trots allt (tack vare mig btw) blivit av med två ulvar redan, det kommer inte vara kört när jag dör nu, utan återstående bybor (som jag visserligen just nu har väldigt lågt förtroende för) kan fortfarande vinna det här åt mig. Det finns hopp.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
note to self

BDG: Innan nästa parti så måste du träna på lite retorik och härskartekniker, din analysförmåga är bra, men din debatteknik är uppenbarligen urusel.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Adjö Björn

Jag är ledsen, men jag kommer inte att flytta min röst. Jag tror att du är ulven. Även om du inte är det så ger det byn info som behövs, iom att vi kan se om vi förlorar deltagare utan vår "väktare".
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Adjö Björn

!Paxen said:
Jag är ledsen, men jag kommer inte att flytta min röst. Jag tror att du är ulven. Även om du inte är det så ger det byn info som behövs, iom att vi kan se om vi förlorar deltagare utan vår "väktare".
Men sluta vara dålig! Jag har ju sagt att jag inte väktade någon förra kvällen, det vet vi ju redan. Om jag är grön så ger det byn absolut ingen info alls, förutom att jag är grön, men just det visste jag ju redan :gremwink:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Adjö Björn

Björn den gode said:
!Paxen said:
Jag är ledsen, men jag kommer inte att flytta min röst. Jag tror att du är ulven. Även om du inte är det så ger det byn info som behövs, iom att vi kan se om vi förlorar deltagare utan vår "väktare".
Men sluta vara dålig! Jag har ju sagt att jag inte väktade någon förra kvällen, det vet vi ju redan. Om jag är grön så ger det byn absolut ingen info alls, förutom att jag är grön, men just det visste jag ju redan :gremwink:
Fast det är fortfarande mystiskt. Varför har vi en väktare om inte ulvarna kanta ut bybor? visst kandet vara planerat att vara förvirrande, men det ger mycket att rösta ut dig enbart för att se om det blir ändring i nattmördandet eller inte.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Ta inte ut något i förskott

BDG (5): Paxen, K.K, Basenanji, Korpa, Vicotnik
Basenanji (2): BDG, LJSLarsson

Ingen: anth
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Re: Ta inte ut något i förskott

...ska vi slå till på att anth kommer lägga en röst på mig vid tiotiden?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Björn Den Motsägelsefulle

BDG said:
Angående spelupplägget, med tanke på att folk inte verkar dö på natten, så känns det inte helt orimligt med två ulvar till, det gör spelet betydligt mer svårspelat än annars och kan kanske vara en anledning till att drevet mot mig har gått så bra.
Jag noterar att du nu, när det börjar dra ihop sig till hängning, överger din tidigare ståndpunkt att spelet inte kan innehålla så många ulvar som fem från början (enligt BDG: Recca, Brynolf, Basenanji, KK, Korpa).

Jag noterar också att du i det här inlägget grönar både anth och LJSLarsson.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Ta inte ut något i förskott

BDG said:
Och så kommer vi också ihåg att innan jag gick ut och verkligen började tjata! om hur viktiga de här siffrorna var så var den allmänna uppfattningen att "lite intressant men spelar egentligen ingen roll eftersom vi vet att ulvarna ljugit så kan detta inte säga oss något"
Hade jag verkligen kämpat så hårt för att ta bort den villfarelsen och jag var ulv som bett mina ulvkompisar bluffat höga siffror?
BDG said:
recca spelar superskumt varför skulle siffersumman ha någon som helst betydelse? Detta är ju det javulska med siffror att vi kan se mönster som överhuvudtaget inte finns...
Det hela ovan kan ha missuppfattats av mig men så som jag förstår det så är alltså BDG inne rätt tidigt i spel på att Recca är fel ute med att summan har någon som helst betydelse.

Detta bör vara efter Vicos outning och det är även efter det att Recca fällt en kommentar gällande anths höga summa i samband med att anth låg i skottgluggen.

Har inte tid att jobba så hårt påt nu men ja ska kolla igenom det hela lite hårdare senare om vi måste hänga en fjärde ulv.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Ta inte ut något i förskott

Konrad Konvalj said:
BDG said:
Och så kommer vi också ihåg att innan jag gick ut och verkligen började tjata! om hur viktiga de här siffrorna var så var den allmänna uppfattningen att "lite intressant men spelar egentligen ingen roll eftersom vi vet att ulvarna ljugit så kan detta inte säga oss något"
Hade jag verkligen kämpat så hårt för att ta bort den villfarelsen och jag var ulv som bett mina ulvkompisar bluffat höga siffror?
BDG said:
recca spelar superskumt varför skulle siffersumman ha någon som helst betydelse? Detta är ju det javulska med siffror att vi kan se mönster som överhuvudtaget inte finns...
Det hela ovan kan ha missuppfattats av mig men så som jag förstår det så är alltså BDG inne rätt tidigt i spel på att Recca är fel ute med att summan har någon som helst betydelse.

Detta bör vara efter Vicos outning och det är även efter det att Recca fällt en kommentar gällande anths höga summa i samband med att anth låg i skottgluggen.

Har inte tid att jobba så hårt påt nu men ja ska kolla igenom det hela lite hårdare senare om vi måste hänga en fjärde ulv.
Alltså mitt citat här handlade om hennes virriga saker om att det borde finnas högst två stycken med summa 18 osv, inte det som gällde Vicotnik och !Paxens information.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: Björn Den Motsägelsefulle

Basenanji said:
BDG said:
Angående spelupplägget, med tanke på att folk inte verkar dö på natten, så känns det inte helt orimligt med två ulvar till, det gör spelet betydligt mer svårspelat än annars och kan kanske vara en anledning till att drevet mot mig har gått så bra.
Jag noterar att du nu, när det börjar dra ihop sig till hängning, överger din tidigare ståndpunkt att spelet inte kan innehålla så många ulvar som fem från början (enligt BDG: Recca, Brynolf, Basenanji, KK, Korpa).

Jag noterar också att du i det här inlägget grönar både anth och LJSLarsson.
Fem ulvar? Nej nu får du väl ändå ge dig, det säger jag väl inte. Två ulvar till säger jag ju, det ger oss 4 ulvar. Saken är den att jag är inte allsmäktig, jag kan ha fel på antingen dig eller KK och då är Korpa mitt alternativ. Hade vi haft fem ulvar hade det liksom inte varit någon idé att spela, hur vi skulle kunna överleva dag 1 då är ju bara magiskt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
Re: Björn Den Motsägelsefulle

Så du tror att det finns fyra ulvar? Men då är väl inte Korpa misstänkt?

BDG said:
Hade vi haft fem ulvar hade det liksom inte varit någon idé att spela, hur vi skulle kunna överleva dag 1 då är ju bara magiskt.
Tja, eller så har det blivit fler ulvar på något sätt.
 
Top