The Rings of Power

Status
Not open for further replies.
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Syftade på alverna i andra åldern och just numenoranerna. Det rätt många tusen år mellan som kan användas som motiv för att göra dem annorlunda mot hur de ser ut vid andra åldern slut. Men mest tycker jag inte att serien behöver känna sig bunden vid hur de utformas i filmerna för att det ska bli bra.

Fast annars håller jag med dig. Jag tror att de vidhåller den generella look filmerna etablerade och att det nog blir bra.
Ja, de börjar ju filmerna med slutet på S.A, så de etablerar ju många saker där, så jag tror de kommer fånga upp samma utseende.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Hörde nyss Tolkien-podden återge en intressant teori att titeln Rings of Power öppnar för att berätta de olika ringarnas historier, alltså antagligen framför allt om de nios bärare. Ganska klurigt om det skulle visa sig vara något som görs, då kan man ha rätt aparta historier om olika personer som ändå knyts in i det större temat genom en biroll eller två.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,269
Hörde nyss Tolkien-podden återge en intressant teori att titeln Rings of Power öppnar för att berätta de olika ringarnas historier, alltså antagligen framför allt om de nios bärare. Ganska klurigt om det skulle visa sig vara något som görs, då kan man ha rätt aparta historier om olika personer som ändå knyts in i det större temat genom en biroll eller två.
Så inga hobbitar eller enter... :cry: Inga ringar till dem, inte.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Twenty....hrum hrum.... no four....hrum hrum....no six...what is the word...? Six rings, yes. Six rings to....hrum hrum...ents...or that is what they call us. Yes, ent is the word. Ents we are, you might say, in your manner of speaking.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Det finns ett gammalt Lord of the Rings-brädspel (det med hysteriskt mycket små tärningar) där det är möjligt att balrogen får Ringen. Då vinner spelet och bägge spelarna förlorar.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Hörde nyss Tolkien-podden återge en intressant teori att titeln Rings of Power öppnar för att berätta de olika ringarnas historier, alltså antagligen framför allt om de nios bärare. Ganska klurigt om det skulle visa sig vara något som görs, då kan man ha rätt aparta historier om olika personer som ändå knyts in i det större temat genom en biroll eller två.
Det har de ju bekräftat att de ska göra, så är väl inte direkt en teori :)

1643717012808.png
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Ryktas enligt fellowship of fans med betoning på ryktas att amerikanske skådisen Benjamin Walker känd ifrån flags of our fathers och Abraham Lincoln vampire hunter kommer spela Gil-Galad i serien.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,056
Ryktas enligt fellowship of fans med betoning på ryktas att amerikanske skådisen Benjamin Walker känd ifrån flags of our fathers och Abraham Lincoln vampire hunter kommer spela Gil-Galad i serien.
Jag undrar vem de ska hitta som är 7'11" att spela Elendil.
 
Status
Not open for further replies.
Top