Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Fråga till Vimes

Vimes. Varför tror du att jag är ulv? Eller snarare, varför skriver du att du tror att jag är ulv?

Vimes said:
Recca said:
Vad tycker du att vi ska dreva om? Grupperingar inom byn antar jag?

Det är fine med mig. För mig får du gärna vara lekledare, som sagt. *Ger facklan till Vimes.*

Outningar:
Vimes: Har information som han tycker pekar åt att det finns grupperingar inom byn, exempelvis "Krangs livvakter" eller liknande.
Tbh är jag osäker på om det i praktiken kommer fungera att dreva. Att skriva "Röst: xyas" kommer ju vara pointless, precis som anklagelsesystemet i Klassikern. Jag tycker att vi för ett samtal där vi bollar lite idéer om spelupplägget. Jag tycker alltså, se min outning", att "grupper inom byn". Är en bra plats att börja på. Let the talk begin.

Du får gärna snacka om det (eller något annat intressant) nu Recca. Inte minst sedan mitt intryck av dig hitintills är att du är varulv :gremwink:
Jag har bett dig motivera det här och varför du tyckte att jag skulle va nr 2 att outa. Jag har inte fått något svar ännu. Kom igen nu daggmask, svara.

Röst: Vimes
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Recca said:
Innan vi röstar ut Spider för att gröna hans information tycker jag att alla går ut med Har rykte: Ja/Nej.
Va, rösta ut Spider? Nu går du väl häftigt fram? Du är den enda som hittills pingat och så pekar du på någon som är grönish som vi skall rösta ut för att checka hans info?

Eftersom det står "rykten" och inte "info" känner jag mig ganska trygg att anta att alla rykten inte stämmer. Och röstar vi ut Spider och han är röd är det inte automatiskt kvitto på att han ljugit.

Du har pingat en gång till för mig nu. Folk (eller ja, jag och Cassius bara) har börjat outa namn och då outar du att du har rykte (vilket alla som outat om rykte sagt att de också har). Tidigare när jag bad dig outa när jag hade min röst på dig så outade du bara att du inte hade info angående grupper. Som sagt, safe outingar som inte ger så mycket.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Fråga till Vimes

Jag börjar fundera mer och mer på om Vic kan ha byggt ut spelet så att outningar inte är lika bra som de har varit förut.

Missförstå mig inte, jag är fortfarande för att vi ska outa, men det kan vara bra om vi diskuterar spelets struktur lite mer övergripande INNAN vi lgår ut med grejer.

Tyrs senaste inlägg tyder lite på det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
!Paxen said:
Recca said:
Brynolf said:
Är det inte väldigt konstigt att ett rykte säger att hälften av alla rykten är falska? God potential för en logisk paradox. Men ok, det innebär ju iaf att ALLA rykten inte kan stämma. Antingen har Spider rätt och hälften är fel, eller så har han fel. Och ja, då är åtminstone ett rykte fel. Om han nu inte är en ljugande padda, förstås.
Det är ju bara en logisk paradox om Spiders rykte är falskt. Om Spiders rykte är falskt så är därför spelet brutet, alltså måste ryktet vara korrekt om inte Spider är ulv.

1. Spider är ulv och ljuger ihop information om sitt rykte.
2. Han är bybo och hans information är per all logik korrekt. Dvs. 50% av alla rykten är osanna - men inte hans egen information. Den måste vara sann per automatik. Duh.

Spider som ulv:
Varför ljuga? Om ulvarna inte har rykten på sina roller kan det vara en plan. Men den är inte så smart för vi kan kontrollera Spiders information genom att rösta ut honom.

Innan vi röstar ut Spider för att gröna hans information tycker jag att alla går ut med Har rykte: Ja/Nej.

Rykte: Ja.
eller så är det 25% av ryktena som är falska egentligen. Det här säger bara att vi inte kan lita på alla rykten, vilket är logiskt eftersom det är just rykten.
Visst. Men jag tycker att alla outar ifall de har rykte i första hand.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Fråga till Vimes

Basenanji said:
Jag börjar fundera mer och mer på om Vic kan ha byggt ut spelet så att outningar inte är lika bra som de har varit förut.

Missförstå mig inte, jag är fortfarande för att vi ska outa, men det kan vara bra om vi diskuterar spelets struktur lite mer övergripande INNAN vi lgår ut med grejer.

Tyrs senaste inlägg tyder lite på det.
Följer dig på detta. Bara för att alla rykten inte stämmer så betyder det inte att det kan finnas någon nytta av det.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
!Paxen said:
eller så är det 25% av ryktena som är falska egentligen. Det här säger bara att vi inte kan lita på alla rykten, vilket är logiskt eftersom det är just rykten.
Fast jag tror nog gærna på Spiders info. Det ger ju en sannolikhet och ett diskussions-unerlag om de rykten som efterhand kommer outas.

Vad jag æven tycker det gør ær att indikerar att vi har massor av rykten, troligtvis ett var. Jag kommer titta mycket snett på dem som hævdar att de inte har ett rykte.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Varför skriver du att du tycker det är en scumtell om någon inte har ett rykte? Är inte det helt uppenbart? Varför berättar du det för Ulvarna?

Jag har ett rykte.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
LJSLarsson said:
Du har pingat en gång till för mig nu. Folk (eller ja, jag och Cassius bara) har börjat outa namn...
Ja... och Brynolf förstås.

Att du outar Barney Stockman tycker jag är intressant. Enligt min kännedom var han bara med i ett enda avsnitt och skulle kunna vara en ganska safe varulvsbluff (i jämförelse med General Traag eller Lord Dregg som förekom i flera avsnitt).
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
xyas said:
!Paxen said:
eller så är det 25% av ryktena som är falska egentligen. Det här säger bara att vi inte kan lita på alla rykten, vilket är logiskt eftersom det är just rykten.
Fast jag tror nog gærna på Spiders info. Det ger ju en sannolikhet och ett diskussions-unerlag om de rykten som efterhand kommer outas.

Vad jag æven tycker det gør ær att indikerar att vi har massor av rykten, troligtvis ett var. Jag kommer titta mycket snett på dem som hævdar att de inte har ett rykte.
Det enda jag säger är att ett visst antal rykten inte stämmer. Om Spider är en ulv har han kanske ljugit ihop det, om Spider är en bybo så behöver inte hans rykte stämma. Men det betyder fortfarande att en viss % av ryktena är falska.

Förstår du vad jag menar?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har fört en liten anteckning om vad som outats hittills och vilka som outat.

Jag kan ha missat nåt, så kolla igenom och säg till eller typ citera och fixa.

Rykten:
Recca: Ja
Vimes: Ja
Spider: Ja
Brynolf: Ja.
Paxen: Ja
Basse: Ja
W176: Ja
cassius: Ja

Namn:
Brynolf: Barney Stockman
Paxen: The rat king
Larsson: Lord Dregg
Cassius: General Traag

Outade grejer:
w176: Jag har som rykte att någon/några kan röstmanipulera.
Recca: Jag har i min roll inget som indikerar att det finns grupperingar inom byn. Jag har dock inte heller någonting som indikerar motsatsen.
Vimes: Har information som han tycker pekar åt att det finns grupperingar inom byn, exempelvis "Krangs livvakter" eller liknande. Tillägger senare: Ryktet gäller, som jag uppfattar det, en namngiven grupp inom byn.
Arvidos MC: Utifrån mitt fluff så tror jag att vårat fluff spelar roll.
Spider Jerusalem: 50% av ryktena är osanna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tjipp! Då är jag med i matchen och har läst igenom alla inlägg.

Cassie said:
Alla som inte outar sitt namn i nästa inlägg ska förklara varför de inte deltar i outningen.
Rätt hårt av Cassie att i sitt första och ända inlägg komma inte och ställa krav på att alla skall outa sitt namn i sitt nästa inlägg. Jag gillar´t.

Mitt namn är: Chrome Dome

Att outa namn i ett tidigt skede är troligen en rätt bra plan. Lixom, vi är 18 spelare och det finns bara 4 turtlar (eller..?). Min fluffkunskap om turtlarna är inte så värst bra. Vad jag kan komma ihåg så handlar det om Raphael, Michelangelo, Donatello och Leonardo. Sen fanns det någon form av mus som hette Splinter.

Vico ligger ju bakom spelet så det lär ju handla om 4 (möjligen 5 turtlar). 25% ulvar är Vico´s måttstock så det kan vi jobba efter.

Dessa turtlar måste ju bluffa sitt namn så det är klart en stor fördel att få ut alla namn snarast möjligast.

Brynte said:
1. Rykte? (Ja/Nej)
Ja

Dåså. Då var jag skapligt med i matchen. Nu skall jag fila igenom alla inlägg lite hårdare.

Vi har 700 inlägg att jobba på. I och med att vi är 18 spelare så tror jag att vi får hålla inne lite med inläggen så att inte rundan får ett abrupt slut. I tidigare spel med 10-12 spelare pumpar vi ju lätt iväg 1000+ inlägg på en vecka så det kan rinna iväg rätt snabbt i och med att vi är så pass många. Det är ju ingen fara på taket än, men vi bör hålla lite koll runt 400 inlägg eller så. Just nu är det ett flertal som inte gjort några avtryck och måste steppa upp.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jag ser det såhär:

Mitt rykte säger att 50% av alla rykten är falska.
Dvs att 9 rykten av 18 är falska.

Det finns en logisk slutledning av detta, det finns rykten som inte är sanna. Och om mitt är falskt så finns det troligen någon annan som har ett rykte som säger x% är sanna.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Recca said:
Outade grejer:
Recca: Jag har i min roll inget som indikerar att det finns grupperingar inom byn. Jag har dock inte heller någonting som indikerar motsatsen.
Vill bara säga att jag tycker att det här än en märklig outning. Du säger att du inte har något som tyder på grupperingar men samtidigt att du inte har något som indikerar motsatsen... så dvs du har ingen information alls om det därför är detta en totalt meningslös outning och ingen outning alls.

För mig verkar det som att du vill verka som du håller på information men då du redan sagt att du inte har någon så förstår jag inte poängen eller meningen med att skriva upp detta som en outning.

Så min fråga till dig, varför tar du upp något som du inte har information om samt ställer upp det som du skulle ha det?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Spider Jerusalem said:
Jag ser det såhär:

Mitt rykte säger att 50% av alla rykten är falska.
Dvs att 9 rykten av 18 är falska.

Det finns en logisk slutledning av detta, det finns rykten som inte är sanna. Och om mitt är falskt så finns det troligen någon annan som har ett rykte som säger x% är sanna.
Din information borde du hållit för dig själv.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Spider Jerusalem said:
Recca said:
Outade grejer:
Recca: Jag har i min roll inget som indikerar att det finns grupperingar inom byn. Jag har dock inte heller någonting som indikerar motsatsen.
Vill bara säga att jag tycker att det här än en märklig outning. Du säger att du inte har något som tyder på grupperingar men samtidigt att du inte har något som indikerar motsatsen... så dvs du har ingen information alls om det därför är detta en totalt meningslös outning och ingen outning alls.

För mig verkar det som att du vill verka som du håller på information men då du redan sagt att du inte har någon så förstår jag inte poängen eller meningen med att skriva upp detta som en outning.

Så min fråga till dig, varför tar du upp något som du inte har information om samt ställer upp det som du skulle ha det?
Jag har visst information, va pratar du om?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
LJSLarsson said:
LJSLarsson said:
Du har pingat en gång till för mig nu. Folk (eller ja, jag och Cassius bara) har börjat outa namn...
Ja... och Brynolf förstås.

Att du outar Barney Stockman tycker jag är intressant. Enligt min kännedom var han bara med i ett enda avsnitt och skulle kunna vara en ganska safe varulvsbluff (i jämförelse med General Traag eller Lord Dregg som förekom i flera avsnitt).
Jag vet, det är glittriga gullan all over again. Men sant den här gången.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Jag har fört en liten anteckning om vad som outats hittills och vilka som outat
Bra jobbat!

Det finns lite snack om Recca´s träighet eller icke.

Tjava, Möller, Vimes, Lu-Kaazh och Brynolf är de som uppfattar Recca som ulvig. Det tåls att tänka på.

Jag får bra bybo-Recca-vibbar förutom i starten där Recca fäller en rätt störande kommentar som svar till W176.

W176 said:
Utifall att någon tycker Vimes är olämplig av någon anledning, har vi några andra som kan tänka sig vara ordförande?
Recca said:
Hej hej, w176. Välkommen till varulsspelet.

Varför skulle nån tycka att Vimes är olämplig? Upplever du honom som olämplig, w? Vem tror du är bättre som lekledare?
Jag tycker Recca´s "attack" mot W176 är onödig och något märklig. Mig veterligen har inte W176 deltagit i något varulvsspel de senaste åren så att ta upp Vimes lämplighet eller inte tycker jag är fullt normalt. Utöver detta tycker jag att Recca är så där lagom aggressiv på rätt ställen.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Recca said:
Outade grejer:
w176: Jag har som rykte att någon/några kan röstmanipulera.
Recca: Jag har i min roll inget som indikerar att det finns grupperingar inom byn. Jag har dock inte heller någonting som indikerar motsatsen.
Vimes: Har information som han tycker pekar åt att det finns grupperingar inom byn, exempelvis "Krangs livvakter" eller liknande. Tillägger senare: Ryktet gäller, som jag uppfattar det, en namngiven grupp inom byn.
Arvidos MC: Utifrån mitt fluff så tror jag att vårat fluff spelar roll.
Spider Jerusalem: 50% av ryktena är osanna.
Jag outade att jag inte hade något i min info som indikerade som indikerade olika grupperingar, men däremot i mitt fluff. Syftade till att Lord Dredd är en alien och inte en card-carrying member av fotklanen.

Och Recca... jag vill att du förklarar för mig varför du tycker att vi skall rösta ut Spider Jerusalem och vad vi tjänar på detta.

Röst Recca

Utöver Recca är de nu som dragit på sig svaga ping Brynolf och Konrad för sina safe-outingar. Jag tyckte Barney Stockman var obskyr , men Chrome Dome? Där var jag faktiskt tvungen att ta bussen till biblioteken och slå i lexikon för att fatta vem det var. Någon robot som också bara varit med i ett enda avsnitt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Laowai said:
Samma gäller för mig. Som nybörjare vill jag förstå hur det hela går till.

Än sålänge är jag helt lost.
Ställ frågor, gärna i punktform så att vi snabbt kan få in dig i spel.

Du läser ju tråden ser jag så det är bara att ta ställning. Visa tydligt vart du står och vad du tänker.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Jahapp. Lunch och har hunnit läsa igenom allt som hänt sedan jag kollade sist.

Jag har ett rykte.

Sen vet jag fortfarande inte hur positiv jag är till att outa all eller väldigt mycket info så här tidigt.
Ska gräva lite till och ta tydligare ställning senare.
 
Top