Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Teenage Mutant Ninja Turtles - Sköldpaddssoppa?
Efter ännu ett misslyckat försök att ta Turtles av daga så har ni alla enats för att engång för alla göra slut på de för hatliga sköldpaddorna.
Ni befinner er nu i Teknodromen samlade runt ett stort bord av metal. Vid den bortre väggen så står Dimensionsporten redo för använding, vilken i sig är fullt bevakad av krang's stensoldater.
Ni är totalt 18 stycken skrurkar som slagit er ner vid bordet för att smida den ultimata planen att engång för alla göra slut på turtles och få er en god sköldpaddssoppa.
Dock är det något i stämningen i luften som är fel, kan det vara så att ni trots er försiktighet att hålla detta möte hemligt fått oinbjudna gäster? Kanske behöver ni inte en plan trots allt, sköldpaddorna kanske redan finns bland er och väntar enbart på att bli hittade och dödade.
Så vad väntar ni på, gör ordning grytan och se till att hitta sköldpaddorna innan de börjar göra slut på er.


Regler
Spelet tar slut den 25/11-2012 klockan 22:00.

En runda tar slut när ett vist antal inlägg har uppnåtts.
Första rundan tar slut efter 700 inlägg. Använd dem efter bästa förmåga.
Jag kommer med andra ord avsluta rundorna så fort jag ser att mängden inlägg har uppnåtts. Så start och stopp tider kan vara när som helst.

Ni får inte citera era pm (copy/paste).
Ni får inte editera era inlägg.
Ni får inte prata utan för tråden, om det inte står angivet i er roll.
Åker ni ut får ni skriva ett sista inlägg utan att avslöja något.


Skurkarna vinner då alla Hjältar är döda.
Hjältarna vinner då de är lika många som Skurkarna

Röstning sker dolt. Detta görs genom att skicka in det namn du vill rösta på till mig via pm (inget annat medium godtas).

Varje runda ska ni även utse en ordförande som kommer få en extra röst. Även detta sker dolt.

Så varje runda vill jag ha följande av er:
Röst: Den som du helst vill se utröstad.
Ordförande: Den som du helst vill ha som ordförande.
Förmåga: Vem du riktar din eventuella förmåga mot.

Ersättare kommer endast ta in ifall en spelare rapporterar att den inte har tid till att delta i spelet.
Ersättare sätts in med omedelbar verkan.

Exempel roll:
---
Fraktion: Skurk
Namn: Vicotnik
Liv: 1
Förmåga: Vet vem som åker ut före alla andra (Passiv)
Rykte: Sägs vara galen.
---

Skurk = bybo.
Hjälte = Ulv.

Deltagare:
!Paxen
Arvidos MC
Basenanji
Brynolf
Cassius
Konrad Konvalj
Laowai
LJSLarsson
Lu-kaazh
Möller
Nässe
Recca
Spider Jerusalem
Tjavva
Tyr
Vimes
w176
xyas

Vid tveksamheter kontakta mig så fort som möjligt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Må bäste fotsoldat vinna! :D

Yay nu startar det. Jag kanske får första posten också! :gremsmile:

Måste börja med en liten ursäkt om att mina musarmar visserligen är bättre men långt från helt bra. Därför kommer jag återigen vara aktiv lite passivt så i tråden.

Tankar om spelet: Vi måste fatta lite snabba beslut. Jag föreslår att vi föregår Vicotniks röstningssystem lite och väljer ut en ordförande med erfarenhet av spelet: Vimes. Det blir därmed, i min åsikt, Vimes jobb att bestämma vad vi ska dreva om! Det här kommer spara inlägg eftersom vi inte sitter och lallar om hur vi ska göra hela första dan av spelet. Jag ville först välja K.K som nominerad lekledare men jag har bestämt för mig att han återkommer på måndag.

Eftersom det blir sjukt jobbigt om Vimes är ulv så föreslår jag att han outar något i samband med att han bestämmer hur vi lägger upp drevet.

Nominering till ordförande: Vimes
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Hejhej.

Det här med Varulvspel verkar kul, så jag tänkte testa vara med den här omgången. Så, hejsan alla.

Utifall att någon tycker Vimes är olämplig av någon anledning, har vi några andra som kan tänka sig vara ordförande?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

w176 said:
Hejhej.

Det här med Varulvspel verkar kul, så jag tänkte testa vara med den här omgången. Så, hejsan alla.

Utifall att någon tycker Vimes är olämplig av någon anledning, har vi några andra som kan tänka sig vara ordförande?
Hej hej, w176. Välkommen till varulsspelet.

Varför skulle nån tycka att Vimes är olämplig? Upplever du honom som olämplig, w? Vem tror du är bättre som lekledare?

En sak som är konstig är att jag sett Vimes, Tyr, Tjavva med flera online sedan spelstart och ingen har skrivit i tråden än. Det luktar lite sköldpadda, enligt mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Tjo, vad kul att vi är så många. Vad tror vi, är det bara törtlar som smugit sig in eller tror ni de kan ha polare med sig? Fyra eller fem torde de ju vara iaf.

Angående ordförare, frågar man sig ju när den omröstningen ska ske? Ska vi skicka in pm och sedan räknar vic rösterna i slutet av rundan och ger vinnaren en extra röst? Låter vettigt.

Om så är fallet, är det ju ingen ide att börja diskutera det redan nu, vi ska ju så klart rösta fram den grönaste till ordförande. Och i dagsläget är det bara jag själv som jag vet är grön. Eller, ja, inte GRÖN som en slemmig tvåtåad mutant men, ni hajar...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Förtydligande!

När det gäller ordförande så kommer ni inte ha någon första rundan. Utan omröstningen som sker kommer gälla nästa runda och då kommer det presenteras vem som blir ordförande.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Brynolf said:
Tjo, vad kul att vi är så många. Vad tror vi, är det bara törtlar som smugit sig in eller tror ni de kan ha polare med sig? Fyra eller fem torde de ju vara iaf.

Angående ordförare, frågar man sig ju när den omröstningen ska ske? Ska vi skicka in pm och sedan räknar vic rösterna i slutet av rundan och ger vinnaren en extra röst? Låter vettigt.

Om så är fallet, är det ju ingen ide att börja diskutera det redan nu, vi ska ju så klart rösta fram den grönaste till ordförande. Och i dagsläget är det bara jag själv som jag vet är grön. Eller, ja, inte GRÖN som en slemmig tvåtåad mutant men, ni hajar...
Men eh. Både Vic och Brynolf har ju missförstått vad jag skrev. Jag skrev så här:

Jag föreslår att vi föregår Vicotniks röstningssystem lite och väljer ut en ordförande med erfarenhet av spelet: Vimes.
Vi pratar om LEKLEDARE eller dylikt. Personen som drar igång drev. Istället för att vi sitter här och lajjar om spelet så kan vi gå rakt på sak. Tänk på att vi dels har en tidsgräns på spelet och dels har 700 inlägg på oss i rundan. Vi behöver börja syna spelare, helt enkelt och det bästa är om en erfaren lirare som Vimes eller KK håller i facklan, enligt mig. Men för all del, välj mig i stället om ni vill; jag har okay med erfarenhet. Brynolf kanske också är ett alternativ. Han är en skarp och farlig spelare. Egentligen kvittar det vem för planen att funka. Helst hade jag velat se Vimes som ju varit online i en timme lite drygt steppa upp och nappa på lekledar-grejen. Men icke...

/Recca, som hoppas slippa vara lekledare för att skrivandet kostar på orken i armarna. :gremfrown:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Recca said:
En sak som är konstig är att jag sett Vimes, Tyr, Tjavva med flera online sedan spelstart och ingen har skrivit i tråden än. Det luktar lite sköldpadda, enligt mig.
Jag lever. Och har som du så uppmärksamt noterat varit inloggad.

Jag funderar lite på hur man spelar det här spelet bäst med tanke på reglerna. Spontant tycker jag att ordföranderollen känns som något vi kan skita i tills vidare, en extra röst är inte så värst relevant förrens vi har blivit många färre.

Jag kommer försöka vara aktiv imorgon.

Slänger ut en fråga: finns det "grupper" i byn/skrukgänget, tror ni? Typ "Krangs livvakter" och liknande? Jag har information som jag tycker pekar åt det hållet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Och, några fler tankar:

* vi behöver inte bry oss jättemycket om inläggstaket. Inte ännu. Men vi måste hålla koll. Det är helt ok att vi kommer upp i 300-400 inlägg utan att ha någon riktigt bra kandidat att ta ut, sen behöver vi kanske börja fokusera.

* jag tror vi tjänar på att vara ganska outningsoffensiva. Utifrån min roll ser jag inga nackdelar med att outa grejer (förutom siarförmågor och dylikt hotta grejer, jag pratar "fluffinfo").

* jag tycker Recca ska berätta något om sin roll härnäst.

* ALLA RÖSTER SKA OCKSÅ DELGES I TRÅDEN. Allt annat är dumheter. Öppenhet och ärlighet är byns bästa vapen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Recca said:
Tankar om spelet: Vi måste fatta lite snabba beslut. Jag föreslår att vi föregår Vicotniks röstningssystem lite och väljer ut en ordförande med erfarenhet av spelet: Vimes. Det blir därmed, i min åsikt, Vimes jobb att bestämma vad vi ska dreva om! Det här kommer spara inlägg eftersom vi inte sitter och lallar om hur vi ska göra hela första dan av spelet. Jag ville först välja K.K som nominerad lekledare men jag har bestämt för mig att han återkommer på måndag.

Eftersom det blir sjukt jobbigt om Vimes är ulv så föreslår jag att han outar något i samband med att han bestämmer hur vi lägger upp drevet.
Jag kan tänka mig att vi väljer ut en lekledare. Den enda starka åsikten jag om hur vi ska spela spelet i nuläget är att vi ska göra så med öppenhet. Trots att röstningen är dold så måste vi vara noga med att skriva i tråden vilka vi röstar på, både för ordförandeposten och utröstningen.

När det gäller outningar så är jag lite kluven. Spontant så känns det bäst att börja med namn eller ett par bokstäver från namnet. Det spelar ingen roll för mig när jag går ut med det.

Ordförande: Vimes

Det är väl inte helt dumt att låta någon med stor erfarenhet ta tag i lekledarrollen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Vimes said:
Recca said:
En sak som är konstig är att jag sett Vimes, Tyr, Tjavva med flera online sedan spelstart och ingen har skrivit i tråden än. Det luktar lite sköldpadda, enligt mig.
Jag lever. Och har som du så uppmärksamt noterat varit inloggad.

Jag funderar lite på hur man spelar det här spelet bäst med tanke på reglerna. Spontant tycker jag att ordföranderollen känns som något vi kan skita i tills vidare, en extra röst är inte så värst relevant förrens vi har blivit många färre.

Jag kommer försöka vara aktiv imorgon.

Slänger ut en fråga: finns det "grupper" i byn/skrukgänget, tror ni? Typ "Krangs livvakter" och liknande? Jag har information som jag tycker pekar åt det hållet.
Vad tycker du att vi ska dreva om? Grupperingar inom byn antar jag?

Det är fine med mig. För mig får du gärna vara lekledare, som sagt. *Ger facklan till Vimes.*

Outningar:
Vimes: Har information som han tycker pekar åt att det finns grupperingar inom byn, exempelvis "Krangs livvakter" eller liknande.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hej allihopa! Var lite skeptisk att delta efter Thibault-koden beroende på tråkiga saker som "skola" och "jobb", fast ett spel med Turtles-tema kan man inte tacka nej till!

(Fast det gör fortfarande ont i hjärtat att det inte blev något av Batman-spelet. Hade varit kul att köra lite manligt Dark Knight Returns-style)

När jag skummar tråden ser jag att Recca redan rekommenderat (eller snarare reccomenderat) Vimes eftersom han är erfaren. Att han är erfaren håller jag med om, men jag har faktiskt ingen koll på alla de andra spelarna. Vilka andra är det som kan räknas som potentiellt erfarna och goda ordförare? Vilka är helt nya spelare (har för mig att jag läste i anmälningtråden att det var någon som spelade för första gången)?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Recca said:
Vad tycker du att vi ska dreva om? Grupperingar inom byn antar jag?

Det är fine med mig. För mig får du gärna vara lekledare, som sagt. *Ger facklan till Vimes.*

Outningar:
Vimes: Har information som han tycker pekar åt att det finns grupperingar inom byn, exempelvis "Krangs livvakter" eller liknande.
Tbh är jag osäker på om det i praktiken kommer fungera att dreva. Att skriva "Röst: xyas" kommer ju vara pointless, precis som anklagelsesystemet i Klassikern. Jag tycker att vi för ett samtal där vi bollar lite idéer om spelupplägget. Jag tycker alltså, se min outning", att "grupper inom byn". Är en bra plats att börja på. Let the talk begin.

Du får gärna snacka om det (eller något annat intressant) nu Recca. Inte minst sedan mitt intryck av dig hitintills är att du är varulv :gremwink:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Vimes said:
* jag tycker Recca ska berätta något om sin roll härnäst.

* ALLA RÖSTER SKA OCKSÅ DELGES I TRÅDEN. Allt annat är dumheter. Öppenhet och ärlighet är byns bästa vapen.
Får jag fråga varför herr ordförande önskar att jag outar först i ledet? Det känns som något du kan motivera.

Angående röstningarna så är det ett vapen vi i byn har. Håller med om att vi borde köra det öppet och om folk bryter mot det de sagt kanske vi kan knipa folk på det viset. Är det en bra plan?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Vimes said:
Tbh är jag osäker på om det i praktiken kommer fungera att dreva. Att skriva "Röst: xyas" kommer ju vara pointless, precis som anklagelsesystemet i Klassikern. Jag tycker att vi för ett samtal där vi bollar lite idéer om spelupplägget. Jag tycker alltså, se min outning", att "grupper inom byn". Är en bra plats att börja på. Let the talk begin.

Du får gärna snacka om det (eller något annat intressant) nu Recca. Inte minst sedan mitt intryck av dig hitintills är att du är varulv :gremwink:
Spännande. Motivera. Varför tycker du att jag är varulv?

Jag tycker absolut att vi kan dreva. Om man skriver Röst: xyas så innebär det att xyas åker ut om vi även skickat den rösten till Vic, vilket vi mycket väl kan ha gjort, det väl inte han nåt om.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Recca said:
En sak som är konstig är att jag sett Vimes, Tyr, Tjavva med flera online sedan spelstart och ingen har skrivit i tråden än. Det luktar lite sköldpadda, enligt mig.
Ja, jag kan ju bara tala för mig själv... men eftersom jag är helt grön, i meningen nybörjare, så är det inte typiskt mig att skriva första eller andra inlägget för jag är fortfarande osäker på spelupplägget. Men jag kommer nog in i det. Ge mig lite tid.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Vimes said:
* ALLA RÖSTER SKA OCKSÅ DELGES I TRÅDEN. Allt annat är dumheter. Öppenhet och ärlighet är byns bästa vapen.
Det här.

Följt av:
Tbh är jag osäker på om det i praktiken kommer fungera att dreva. Att skriva "Röst: xyas" kommer ju vara pointless, precis som anklagelsesystemet i Klassikern.
Känns ogenomtänkt. Jag förstår ju vad du menar, Vimsy, men vad du gör är att du tar bort en av de positiva aspekter som röstandet innebär för byn. Drevandet. Enligt mig är Röst: namn det bästa sättet vi vet hur folk resonerar. Det är ett klart och tydligt ställningstagande som någon gör iom ett drev mot någon. För att inte tala om att det är lättare att utläsa mönster i hur folk resonerar. Att på det sättet som du menar göra röstandet impotent vore som att skjuta vår kollektiva bybofot i ...foten. (Get it? Foten.)

Alltså använder vi röstandet som vi ska göra, såsom Shredder en gång bestämde i begynnelsen av själva tiden. Annars går vi miste om en stor fördel vi har!

Huruvida vi faktiskt skickar rösten till Vic eller ej lämnar vi osagt. Det är irrelevant fram tills dess att vi vill ända rundan.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Vimes said:
Och, några fler tankar:

* vi behöver inte bry oss jättemycket om inläggstaket. Inte ännu. Men vi måste hålla koll. Det är helt ok att vi kommer upp i 300-400 inlägg utan att ha någon riktigt bra kandidat att ta ut, sen behöver vi kanske börja fokusera.

* jag tror vi tjänar på att vara ganska outningsoffensiva. Utifrån min roll ser jag inga nackdelar med att outa grejer (förutom siarförmågor och dylikt hotta grejer, jag pratar "fluffinfo").

* jag tycker Recca ska berätta något om sin roll härnäst.

* ALLA RÖSTER SKA OCKSÅ DELGES I TRÅDEN. Allt annat är dumheter. Öppenhet och ärlighet är byns bästa vapen.
Emfatiskt medhåll på att röster ska delges i tråden!
Utifrån mitt fluff så tror jag att vårat fluff spelar roll.

Recca said:
Jag tycker absolut att vi kan dreva. Om man skriver Röst: xyas så innebär det att xyas åker ut om vi även skickat den rösten till Vic, vilket vi mycket väl kan ha gjort, det väl inte han nåt om.
Ja, vi kan dreva som i att sätta press på en deltagare, inte sant? Däremot så kommer hens eventuella ulvkompisar kunna "hoppa på" utan att faktiskt rösta på denne, så man kan ju inte utläsa lika mycket ur vilka deltagarna säger att de röstar på.

Det gör ju det extra viktigt att vi är noga med att skriva vem vi röstar på här i tråden. Om Vico publicerar röstresultaten kan vi spåra lögnare (ulvar) därigenom, och om inte så är det iaf lättare att schabbla till det när man argumenterar för en lögn.

Jag vet inte så mycket om grupperingar, men jag gissar nästan att det måste finnas det, det finns inte så många karaktärer i fotklanen. Spelar vi i ett givet turtleverse eller flera blandade blir ju då en relevant fråga.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Tjavva said:
Recca said:
En sak som är konstig är att jag sett Vimes, Tyr, Tjavva med flera online sedan spelstart och ingen har skrivit i tråden än. Det luktar lite sköldpadda, enligt mig.
Ja, jag kan ju bara tala för mig själv... men eftersom jag är helt grön, i meningen nybörjare, så är det inte typiskt mig att skriva första eller andra inlägget för jag är fortfarande osäker på spelupplägget. Men jag kommer nog in i det. Ge mig lite tid.
Samma gäller för mig. Som nybörjare vill jag förstå hur det hela går till.

Än sålänge är jag helt lost.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: Må bäste fotsoldat vinna! :D

Vi har nu ett litet beef mellan Recca och Vimes. Jag är inte helt säker på vem jag vill outar först. Recca var den första som var på, föreslog Vimes och ville han skulle outa. Det ger Recca ett litet svagt ping, så jag tycker hon kan börja (jag får dubbelkolla hur hon spelade i Thibault-koden där hon var ulv - var hon på liknande sätt då?).

Tyr said:
När det gäller outningar så är jag lite kluven. Spontant så känns det bäst att börja med namn eller ett par bokstäver från namnet. Det spelar ingen roll för mig när jag går ut med det.
Det här tycker jag är en bra outnings-modell. Inte hela namnen, eftersom det ger sköldpaddor för mycket att gå på, men bokstäver (eller annan krånglig info) som gör det svårt att ljuga i efterhand.
 
Top