Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
Recca said:
Jag vet inte hur Vicotnik har tänkt när han har designat systemet men tycker förstås det är konstigt om det finns en person som har ryktet att det bara finns en miller och så en person som har ett rykte som betyder samma sak men också betyder andra grejer. Vill Vicotnik förstärka ryktet eller ljuger Lu-Kaazh?
Jag kan inte tala för hur Vic designat detta spel men jag skulle vilja fråga dig "varför skulle jag skapa den här lögnen"?
jag menar när jag skrev det så låg jag totalt under radaren och skulle förmodligen bara kunnat skriva obetydliga saker och endå överleva några runder (man försvinner lätt med så här många spelare). SÅ varför skulle jag välj att ljuga ihop det här?
Om du saknar rykte i rollpm är det väl en okay lögn? Det enda du behöver vara säker på är att en bybo inte kan ha samma rykte... Hm. Okay det är inte så troligt att du skulle göra en sån chansning sådär. Det betyder att du antingen är en ulv med just det ryktet på ditt rollpm, eller en bybo. Det är mer sannolikt att du är en bybo dock.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Lu-kaazh said:
SÅ varför skulle jag välj att ljuga ihop det här?
För att du är Donatello och vill få oss att koka våra millers för att sedan lugnt kunna säga "oops, ja mitt rykte var väl på fel sida 50%-strecket då"?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: We are 138?

Vimes said:
Fortfarande krävs fler än 100 inlägg för att avsluta rundan... Det är nästan så att xyas kan få köra "Jag gillar kossor!" x 100 efter kl 2200...
Ja! För det gör jag ju, gillar kor alltså.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Re: We are 138?

xyas said:
Vimes said:
Fortfarande krävs fler än 100 inlägg för att avsluta rundan... Det är nästan så att xyas kan få köra "Jag gillar kossor!" x 100 efter kl 2200...
Ja! För det gör jag ju, gillar kor alltså.
Jag med, jag diggar kor som fan. Det är sjukt snälla djur, och de har fina ögon :gremsmile:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: We are 138?

Nässe said:
Vimes har hittat den obskyra gruppen Shredders Rogues (som han inte kan stava till...). Ingen har sagt sig ha detta i sitt pm. Vimes har överlag gjort så mycket konstigt så - läs tråden igen! Fotsoldater, någon?
Nu ser det ju ut som att Nässe åker, men det här är ju faktiskt intressant. Att Vic refererar till en gruppering i fluffet på rollerna, utan att det faktiskt finns definierat i spel. Och det dessutom visar sig vara lite småsvårt att hitta info om det överhuvudtaget. Jag är inte helt säker på att det är rimligt beteende från Vics sidan, vilket i så fall gör Vimes till en lögnare. Och om det funkar kommer ulv-vimes ha oss till att jaga folk i den här gruppen resten av spelet. Vidare så verkar det inte som att vi kan hitta tillräckligt med folk för att fylla gruppen.

Vimes har inte pingat i övrigt, men det här är intressant.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: We are 138?

xyas said:
Att Vic refererar till en gruppering i fluffet på rollerna, utan att det faktiskt finns definierat i spel.
Å andra sidan finns inga "titlar" definierade heller.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: We are 138?

Det verkar som de flesta är redo att rösta ut Nässe. Jag håller inte med, utan tycker vi borde ta ut Spider eller Tyr denna rundan, men majoriteten har sagt sitt och jag lägger då också min röst på Nässe för att reducera risken att ulvarna kapar röstandet.

Så jag tänker återigen föreslå att vi tar slut på rundan vid 22.00
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: We are 138?

Brynolf said:
xyas said:
Att Vic refererar till en gruppering i fluffet på rollerna, utan att det faktiskt finns definierat i spel.
Å andra sidan finns inga "titlar" definierade heller.
Nej, och jag föreslår inte heller att vi röstar ut Vimes. Men det kan vara värt att hålla i åtanke senare i spelet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

Brynolf said:
Nässe said:
Jag missade faktiskt att Brynolf skrev i plural.
Innan någon blir hängd för det får jag väl korrigera min outnig. Det ÄR singular, EN person som ser fraktion. Jag tänkte man kunde fånga en uv genom att vara lite otydlig och skriva "folk", men det kommer ju ta hus i helvete om vi hänger Nässe på en halvlögn från mig. Så, singular ska det vara.
Åh fan. Det ändrar iof inte anklagelserna mot Nässe (han har fortfarande resonerat väldigt märkligt). Men det får mig att misstänka att ditt rykte är falskt. Det borde falla på sin egen orimlighet att vi bara har en person med denna förmåga.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: We are 138?

Vimes said:
Brynolf said:
Nässe said:
Jag missade faktiskt att Brynolf skrev i plural.
Innan någon blir hängd för det får jag väl korrigera min outnig. Det ÄR singular, EN person som ser fraktion. Jag tänkte man kunde fånga en uv genom att vara lite otydlig och skriva "folk", men det kommer ju ta hus i helvete om vi hänger Nässe på en halvlögn från mig. Så, singular ska det vara.
Åh fan. Det ändrar iof inte anklagelserna mot Nässe (han har fortfarande resonerat väldigt märkligt). Men det får mig att misstänka att ditt rykte är falskt. Det borde falla på sin egen orimlighet att vi bara har en person med denna förmåga.
Precis det har jag också varit tydlig med att tycka. Men vi får ju veta 100% snart nog.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

Fråga:

vilka har INTE outat rykte (förutom Recca då)?

Det finns liksom inte så mycket anledning att sitta och trycka på dem...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: We are 138?

xyas said:
Så jag tänker återigen föreslå att vi tar slut på rundan vid 22.00
Äuh, lugna sig nu, jag har inte börjat misstänka nån än. Och det finns fortfarande outningar kvar.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: We are 138?

Vimes said:
Fråga:

vilka har INTE outat rykte (förutom Recca då)?

Det finns liksom inte så mycket anledning att sitta och trycka på dem...
Såvitt jag kan se med mitt tragiska anteckningsblock på mobilen som jag tänkte föra över till gdocs snarast:

Paxen
Möller
Recca
Tjavva
Tyr
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

Äh. Jag tycker Nässe känns ulvig och oulvig på samma gång. Drygt som fan.

Eftersom han aldrig varit bybo har jag ingen aning om vad man ska förvänta sig av bybo-Nässe under press.

Men, liksom. Det här stämmer inte:

Nässe said:
Spiders rykte är för orimligt för att vara sant.
Det går inte ihop med att Nässe köper Brynolfs rykte. Inte minst sedan han på telepatisk väg lyckats läsa om "folk" till "EN person" vilket ju dessutom stämde. Att det bara finns en person är fraktionssiare vid utröstning är, som jag visat tidigare, galet. DET är orimligt. Och följaktligen (nu när Brynolf korrigerat sitt numerus) borde Brynolfs rykte vara falskt.

Nässes outning:

Nässe said:
Rock-steady heter jag. 2 liv har jag, och ingen förmåga. Ryktet är att titlar är viktiga.
Detta känns rätt solitt dock. 2 liv (tar ett nattmord?) istället för förmåga, check. Rock-steady tycker jag känns som en fluffstark claim.

Ryktet däremot... "titlar är viktiga". O'rly? Det slog inte dig, Nässe, att ditt eget rykte är jävligt konstigt? Vad kan vi rimligtvis få ut av det? Det om något känns väl som ett av Spiders falska rykten?

Nä. Min röst står kvar ändå.

Spider/Tyr ÄR ett annat hett spår. Men jag kommer inte kunna släppa Nässe.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

Brynolf said:
Vimes said:
Fråga:

vilka har INTE outat rykte (förutom Recca då)?
Paxen
Möller
Recca
Tjavva
Tyr
Tjavva har outat rykte. Övriga vet jag faktiskt inte... Eller ja, Recca har inte gjort det. Men övriga.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

Lite nojja:

Vimes said:
Nässes outning:

Nässe said:
Rock-steady heter jag. 2 liv har jag, och ingen förmåga. Ryktet är att titlar är viktiga.
2 liv (tar ett nattmord?) istället för förmåga, check.
Är det så att alla som saknar förmåga har två liv? Är det viktigt för ulvarna (eller DTF) att veta? Kommer Tjavva vinna nu?

Teh horrorz!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: We are 138?

Vimes said:
Äh. Jag tycker Nässe känns ulvig och oulvig på samma gång. Drygt som fan.
Jag är gärna med och skonar Nässe denna rundan. Jag är inte alls övertygad om att han skulle vara ulv och hade gärna gett det en runda till till förmån för andra kandidater.

Men aktiviteten har sjunkit till noll och vi har en bit under 100 inlägg kvar att jobba med. Och vi behöver verkligen vara eniga om röstandet. Det är katastrof om någon annan än Nässe (i nuläget) åker på röstningen för vi kommer aldrig att kunna spåra det. Jag tror verkligen vi har mer ut av att avsluta rundan nu, och se vad vi får.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tänkte bara säga att jag förtvivlat försöker läsa in tråden - och har hittills hunnit 2 sidor (har inställt 99 inlägg per sida). :gremtongue:

Jag skulle bli jätteglad om någon ville posta en sammanställning av rykten röster etc.

Nu försvinner jag ner i de dammiga arkiven igen.
(jag tar mig en titt vad som händer i tråden efter varje sida (99 inlägg))
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

Äh, jag vill hänga Nässe. Han har pingat mest, även om han också (och det ska han ha cred för) har bidragit till spelet på flera sätt (genom att driva på ryktesoutning och fokusera diskussionen mot utröstning).

Men jag tror att han är ulv. Hans resonemang om rykten och förmågor är, ju mer de synas, jäkligt konstiga.

Det stör mig lite att han claimar ett fluffstarkt namn (så uppskattar jag Rock Steady iaf, Shredders ständige side-kick). Men å andra sidan hade ulvarna "Sigge MacKvack" som alias i Ankeborg.

Så hängning tycker jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
anth said:
Nu försvinner jag ner i de dammiga arkiven igen.
(jag tar mig en titt vad som händer i tråden efter varje sida (99 inlägg))
Heja!

Jag är en otroligt dålig bokhållare så jag har ingen aning om det här med vad som är outat (gud vad jag suger, och mig vill ni ha som ordförande!?).
 
Top