Nekromanti Teenage Mutant Ninja Turtles (Varuvlsspel)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: We are 138?

Möller said:
Ordföranderöst: Vimes

sen tidigare har jag nu röstat på att hänga Nässe.

Skulle ulvarna fimpa tilltänkte ordförande bara för hindra att ge byn en extra röst nästa runda? Njaa, lite mer diaboliska planer förväntar jag mig av ulvarna. Men det beror iochförsig på hur ulvarna spelar, om de kan nattmörda etc.

Om Spider visar sig vara grön antar jag att vi måste hänga Tyr, men det känns ju osannolikt.

Jag är också för att avsluta rundan idag.
Har läst lite och druckit mig lite bladig så ja läre va kortfattad.
Jag följer med och röstar på nässe. Får Pölzemannen fealings är. Sen har ju Vimes jobbat igång bra!

Min ordförande röst ligger på w175 så vi får se om jag kommer ihåg att ändra. Hur som så år fortfarande w176 fortfarande topp material.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Re: We are 138?

Har jobbat hela dagen och har inte hunnit läsa allt som har skrivits (annat än det jag har svarat på då)

Men för att förtydliga hur jag står:

Röst: Nasse bara så att ingen missar det

Ordförande: Vimes Velade mellan vimes och W178, men hennes frånvaro har gjort att jag inte litar på henne alls längre. Vimes it is!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: We are 138?

Spider Jerusalem said:
Möller said:
Om Spider visar sig vara grön antar jag att vi måste hänga Tyr, men det känns ju osannolikt.
Tyr måste inte vara röd bara för jag är grön.
Och du behöver inte vara grön för att han är röd. Och han behöver inte vara röd om du är röd och tvärt om. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: We are 138?

Spider Jerusalem said:
Möller said:
Om Spider visar sig vara grön antar jag att vi måste hänga Tyr, men det känns ju osannolikt.
Tyr måste inte vara röd bara för jag är grön.
Låt mig formulera mig så att alla förstår: Om båda ni är gröna så är både Lu-kaazh' rykte och mitt falska.

Det enda vi kan säga säkert är att om Lu-kaazh rykte är sant så är en av er grön och en av er röd.

Det är alltså 50/50 att ta en ulv om vi vågar lita på att NÅGON av min eller Lu-kaazh rykte stämmer.

Brynolf said:
Nu enas vi om följande:
[...]
In other news ska vi avsluta rundan ikväll, men innan dess ska vi ha ut alla rykten, förmåga ja/nej och om man är med på listan över rogues.
Jag kan ställa mig bakom att alla ska ut med rykte utom jag själv. Jag tänker vänta med mitt. Hah. Ägd. :gremcool:

Sure. Alla ut med förmåga ja/nej. Det är jag på. Kör.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: We are 138?

Recca said:
Spider Jerusalem said:
Möller said:
Om Spider visar sig vara grön antar jag att vi måste hänga Tyr, men det känns ju osannolikt.
Tyr måste inte vara röd bara för jag är grön.
Låt mig formulera mig så att alla förstår: Om båda ni är gröna så är både Lu-kaazh' rykte och mitt falska.

Det enda vi kan säga säkert är att om Lu-kaazh rykte är sant så är en av er grön och en av er röd.

Det är alltså 50/50 att ta en ulv om vi vågar lita på att NÅGON av min eller Lu-kaazh rykte stämmer.

Brynolf said:
Nu enas vi om följande:
[...]
In other news ska vi avsluta rundan ikväll, men innan dess ska vi ha ut alla rykten, förmåga ja/nej och om man är med på listan över rogues.
Jag kan ställa mig bakom att alla ska ut med rykte utom jag själv. Jag tänker vänta med mitt. Hah. Ägd. :gremcool:

Sure. Alla ut med förmåga ja/nej. Det är jag på. Kör.
Åh just det:

Om mitt rykte stämmer så Stämmer Lu-kaazh rykte automatiskt.

Det är alltså i teorin större chans att Lu-kaazh rykte stämmer än att mitt gör det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: We are 138?

Ska bygga hinderbana åt snel hest. Ikväll ska jag sätt mig och försöka få lite reda i allting och hitta en hängnigskandidat. Promiss!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: We are 138?

Tjavva said:
Spider Jerusalem said:
Möller said:
Om Spider visar sig vara grön antar jag att vi måste hänga Tyr, men det känns ju osannolikt.
Tyr måste inte vara röd bara för jag är grön.
Och du behöver inte vara grön för att han är röd. Och han behöver inte vara röd om du är röd och tvärt om. :gremsmile:
Om Båda är röda så stämmer inte Lu-kaazh rykte men mitt kan fortfarande göra det.
:gremtongue:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: We are 138?

Recca said:
Tjavva said:
Spider Jerusalem said:
Möller said:
Om Spider visar sig vara grön antar jag att vi måste hänga Tyr, men det känns ju osannolikt.
Tyr måste inte vara röd bara för jag är grön.
Och du behöver inte vara grön för att han är röd. Och han behöver inte vara röd om du är röd och tvärt om. :gremsmile:
Om Båda är röda så stämmer inte Lu-kaazh rykte men mitt kan fortfarande göra det.
:gremtongue:
Mjao, vi kan ju alltid ha en "tredje" miller...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

Recca said:
Svart på vitt, Recca: NÄR kommer du outa ditt rykte?

Svarar du "aldrig" blir jag sur, svarar du "när alla andra har outat sina" kan jag köpa det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

Recca said:
Vimes said:
Recca said:
Svart på vitt, Recca: NÄR kommer du outa ditt rykte?

Svarar du "aldrig" blir jag sur, svarar du "när alla andra har outat sina" kan jag köpa det.
aldrig :gremtongue:
Haha.

Nä men allvarligt.

När kommer du outa ditt rykte?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

GUD vad segt det blev nu. Har vi helt tappat bollen?

Jag såg Nässe online för någon timme sedan, men han har inte sagt något i tråden? En ulv som gett upp?

Kom igen nu, Nässe! Är du bybo behöver du skriva en massa bra saker så att vi kan använda dem sedan. Heja heja!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

Sen va:

mina toppkandidater:
1. Nässe (såklart)
2. Tyr eller Spider
3. Brynolf
4. ?

Det är lite tomt sen ju. Den känslan jag hade kring Larsson har vaporiserats och byggde antagligen inte på något heller. Laowai känns som en välvillig nybörjare. Arvidos/anth är dock fortfarande intressant, tycker jag. Men det är förstås svårt att säga något innan anth kommit in i spel. KK har visseligen varit blekare än vanligt, men jag tycker han har känts vettig och grön i det han skrivit.

Så, anth på fjärdeplatsen där då antar jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: We are 138?

Fortfarande krävs fler än 100 inlägg för att avsluta rundan... Det är nästan så att xyas kan få köra "Jag gillar kossor!" x 100 efter kl 2200...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: We are 138?

Vimes said:
GUD vad segt det blev nu. Har vi helt tappat bollen?

Jag såg Nässe online för någon timme sedan, men han har inte sagt något i tråden? En ulv som gett upp?

Kom igen nu, Nässe! Är du bybo behöver du skriva en massa bra saker så att vi kan använda dem sedan. Heja heja!
Kanske inte gett upp, men orkar inte lägga tid på det här ikväll mer än detta:

Rock-steady heter jag. 2 liv har jag, och ingen förmåga. Ryktet är att titlar är viktiga.

Jag tror att Spider Vimes och Basse är ulvar. Misstänker några till, men det kan ni se tidigare i tråden.

Spiders rykte är för orimligt för att vara sant. Alla pratar på som om alla rykten är sanna- men ingen tänker på att detta antingen innebär att Spider är ulv, eller så pratar vi bara dynga om saker vi inte vet något om. Så rösta ut Spider, eller sluta förhålla er till rykte som om de går att lita på. Hur lång tid tar det innan Spider lägger en röst på Tyr? Låååång betänketid.

Vimes har hittat den obskyra gruppen Shredders Rogues (som han inte kan stava till...). Ingen har sagt sig ha detta i sitt pm. Vimes har överlag gjort så mycket konstigt så - läs tråden igen! Fotsoldater, någon?

Basse gör en del grejer. Tex: skriver in Shredder Rogues i sitt protokoll fast det inte är info som någon outat. Om JAG hade satt ihop ett excel-blad så hade det varit för att samla FAKTA, dvs saker som outats. Det är själva poängen och funktionen med ett sådant blad. Så hur kommer det sig att han skriver in saker som Vimes påstår?



Titta på ryktena. Antingen är hälften blaj- då kan ni skita i dem.

Om ni tror Spider är ulv- fundera då på vilka som låter rimliga. Påhittade?

Hur kommer det sig att det är så svårt att få folk att skriva ut rykten (som ändå är falska i 50% av fallen...) och röster? Vilka stretar emot? Hur kan någon bybo tycka detta är dumt att göra? Ingen har missat mitt spammande (inte ens Lu-kaazh).

Och de som höll inne sina rykten- hur bra är dessa rykten? Var de värda att hålla på? Skulle du hålla på dem. Larssons rykte- hur rimligt låter det?





Angående Vimes analys- så gör jag absolut ett misstag i mitt allra första inlägg där jag inte läst Vics inledning- och tänker att siare och dyl funkar som vanligt. Ganska tydligt också att jag menar att kombon Brynolfs rykte och Spider är svårsmält? Jag missade faktiskt att Brynolf skrev i plural.


Tjing!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: We are 138?

Kanske inte gett upp, men orkar inte lägga tid på det här ikväll mer än detta:
Vimes har hittat den obskyra gruppen Shredders Rogues (som han inte kan stava till...). Ingen har sagt sig ha detta i sitt pm. Vimes har överlag gjort så mycket konstigt så - läs tråden igen! Fotsoldater, någon?
Så vi ska läsa tråden igen och du ska se på tv? Latmask.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Okej då har jag läst ikapp,
den som sken rödast i mina ögon vid genomläsningen var Nässe.

Jag upplevde att han skrivit ganska mycket och det mesta var totalt meningslöst.
om jag hade tid så hade jag gått igenom antalet gånger han har spammat att vi måste rösta, (ja att rösta är viktigt, men du behöver inte på minna oss om det så himla många gånger). jag tycker det känns som om Nässe försöker fylla ut sina meningslösa inlägg med något.

Röst:Nässe

om det verkligen blir så att det står mellan Tyr och spider i morgon så ser jag till att ta ställning då.
Får vi bena ut det här.

Lu-kaazh har informationen om att det finns en miller.

Vi har två miller.

Spider/Tyr

Spider har infon att 50% av alla rykten är fel.

1. Det finns två millers
2. Det finns en miller

Okay. Hittade det här från Recca:

Recca said:
Jag kan faktiskt förstärka ditt rykte med mitt rykte, om det betyder att båda våra är sanna vet jag dock inte. Du skulle kunna vara en ulv som vill gröna dig själv genom att knäppa en ulvkompis. Dock är det så att om mitt rykte stämmer så stämmer ditt automatiskt. Men om ditt stämmer behöver inte mitt stämma.
Vart är ryktet Recca? Fram med det.

Har vi nått i stil med Laowai/Cassius så har vi nått att jobba med.

1. Ulvarna har alias
2. Ulvarna har det inte

Lixom, det ger sig själv. Ett av dom stämmer om vi kikar på 50%´s regeln.

Det känns som att det är av vikt att du slänger fram ditt rykte.

Åter till Lu-kaazh.

Tror du att din info är skit värd eller? Du har på papperet att det finns en miller. Vi har två.

Varför prickar du in Nässe tillsvidare och kan tänka dig att ta ställning mot Spider/Tyr i morgon?

Lu-kaazh said:
ledsen men just nu är jag totalt nerstompad i skolarbete. men det lär bli bättre på torsdag.
Vad händer om det dyker in rätt hårt med inlägg i morgon så att kvoten 703 uppnås och din aktivitet inte är den bästa? Uppenbarligen har den ju varit rätt låg hittills så det kan mycket väl ske att du inte hinner ändra röst fast du kan tänka dig att göra det. Således har vi en röst på Nässe som ligger och skräpar när vi vet riskerna.

Byn måste ju försöka hålla sig enade. Jag säger inte på nått vis att jag eller någon annan bestämt oss för Spidde/Tyr, men om det blir så behöver vi försöka ena oss så att inte ulvarna får läge att styra med sina röster.
Alltså igår kväll var jag lika bered att tro att mitt rykte var falskt som någon annan, jag tycker det känns dumt att välja att tro på sin egenförmåga bara för att det är en själv som har den.
och allvaligt så får jag en större varulvs känsla oss Nässe än oss Spider eller Tyr.

Jag kommer hålla kvar min röst på Nässe eftersom jag i nuläget efter sakerna som Vimes hitta är helt 100på att nässe är ulv.

men jag kommer endå ta en ställning mellan spider och tyr om vem jag skulle rösta på om det var så att jag skulle göra det.

med miller gjejen så ser jag två olika senarios
1. Spider är ulv och valde att ljuga sig till miller status, eftersom det är en ganska tacksam lögn att dra som ulv (kan inte kontroleras) Tyr (bybo) såg det här och valde att också gå ut som miller för att stärka upp möjligheten att det finns millers i spelet.

2. Spider är bybo och går ut som miller, tyr(som varulv) ser det här och tänker "hej det finns millers i spel, då skadar det inte att jag låtsas vara en också"

Jag tror på senario 1. jag skulle inte våga gå ut som miller om jag var ulv och visste att det redan fanns en. för två millers i ett spel är ovanligt varför skulle man som ulv skapa en lögn som drar uppmerksmahet mot sig?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: We are 138?

Nässe said:
Jag missade faktiskt att Brynolf skrev i plural.
Innan någon blir hängd för det får jag väl korrigera min outnig. Det ÄR singular, EN person som ser fraktion. Jag tänkte man kunde fånga en uv genom att vara lite otydlig och skriva "folk", men det kommer ju ta hus i helvete om vi hänger Nässe på en halvlögn från mig. Så, singular ska det vara.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Känner du igen någon av dessa skumma typer?

Vimes said:
Bra anth!

Har vi tre spelare till som har något av dessa namn:
Temptesstra
Scumbug
Antrax
Slash
?
jag har det inte
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Recca said:
Jag vet inte hur Vicotnik har tänkt när han har designat systemet men tycker förstås det är konstigt om det finns en person som har ryktet att det bara finns en miller och så en person som har ett rykte som betyder samma sak men också betyder andra grejer. Vill Vicotnik förstärka ryktet eller ljuger Lu-Kaazh?
Jag kan inte tala för hur Vic designat detta spel men jag skulle vilja fråga dig "varför skulle jag skapa den här lögnen"?
jag menar när jag skrev det så låg jag totalt under radaren och skulle förmodligen bara kunnat skriva obetydliga saker och endå överleva några runder (man försvinner lätt med så här många spelare). SÅ varför skulle jag välj att ljuga ihop det här?
 
Top