Nekromanti Supernaturalgate - runda 3

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag är riktigt ledsen, men idag hinner jag inte skriva eller läsa något förmodligen. Det har blivit väldigt mycket jag måste få klart, som jag tyvärr har varit dum nog att skjuta upp. Ledsen!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har kört fast lite i tänket. Som det ser ut ur mitt perspektiv måste jag nog rösta på Smrtihara för att det känns mest logiskt men jag har fortfarande dåligt samvete för att stackars Korpa åkte förra rundan med samma orsak. "Logiskt att sparka ut någon trots att de eventuellt är på vår sida."

Jag sitter liksom i tysthet just nu för att jag är osäker på alternativen. Som jag ser det så har jag också en skyldighet att driva igenom mitt logiska resonemang eftersom det kostade en bybo livet. Det är inte mindre logiskt nu. Faktum är att huruvida du är bybo eller varulv minskar eller ökar de personer vi kan misstänka.

De andra alternativen känns inte lika självklara men det finns några som "pingar" mer ulv än du och om det bara kom något vettigt argument för att ta ut dem före vi går på dig skulle jag överväga det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Smrtihara said:
Herre min skapare va alla är tysta.

Är alla jäkla ord sagda eller?
Nej, däremot så är det enda som händer att "vi" spekulerar i olika "om den och den, så det och det, om den och den, vilket borde innebära det, om inte det andra" o.s.v. Det drevas inte ett skvatt.

Vilket enligt mig är ett ganska dåligt sätt att jaga varulvar på. Vi knep en varulv första rundan på att nita scum tells, inte på några teoretiska resonemang utifrån ett ofullständigt empirsitk material med hundratals potentiella felkällor.

Så. Jag ser två alternativ den här rundan:

1. Unfair. Unfair har betett sig mycket, mycket märkligt. Kopplingen "Maniac farlig för änglarna" via "Unfair och Manaic delar info" till "Unfair är demon", tycker jag är rätt solid. Unfair har näppeligen kommenterat detta på ett speciellt ingående sätt, och detta plus hans minst sagt svajiga spel gör att han är en bra kandiat. Han har iofs outat pistol, men det kan vara en lögn.

2. Fain. Jag ser helst att vi röstar ut Fain. Han är kvinna, han har inte hagelgevär. Jag vill också peka på hans agerande kring Dr. Frankenstein i förra rundan. Han är väldigt villig att hoppa på mitt drev mot Frankie, men kommer på sitt siande först efter ett tag. Lägg därtill KKs order. Varulvarna ville rösta ut Frankie förra rundan. Dock gick det i stöpet via Lukas och Paxen. Jag tror inte Fain ens har en siarförmåga, det verkar inte finnas dubletter av könssiare, och jag undrar om det verkligen finns det av beväpningssiare. Är Fain varulv borde Lukas var grön, eftersom de s.a.s. agerade emot varandra i förra rundan. Dessutom spelar Fain mer än gärna ut "Det är nog bäst att rösta ut mig. Buhu."-grejen, vilket jag blir mycket skeptisk mot.

Så, Fain och Unfair tror jag på som våra varulvar. I första hand vill jag rösta ut Fain.

Röst: Fain
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Konrad Konvalj said:
Vad grönar Vimes?
Det som görnar mig borde rimligtvis vara utröstandet av Vicotnik, inte några svajiga resonemang baserade på ofullständiga uppgifter som vi inte vet om de stämmer.

Det är i trådarna vi ska kolla.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Ytterligare ett argument mot Fain:

Vimes said:
Recca said:
Nu hänger jag med och din information säger alltså att Fain är demon eftersom han säger att femtio procent av kvinnorna är demoner. Om det finns 5 kvinnor vilket din information bevisar så ljuger Fain, om det finns 3 kvinnor så ljuger Fain.
Det är skitbra fångat!

Röst: Fain
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Rösträkning

Eftersom ingen verkar vara intresserad av att rösta ut någon eller ens dreva lite kanske det här får fart på er:

Smrt (3): Fain, Recca, unfair

Fain (2): Vimes, Lukas
Lukas (2): KK, Smrt

Unfair (1): Paxen

Just nu kommer en utröstning av Smrt inte säga ett jävla skit om någon eftersom det inte händer något i partiet. Jag menar fortfarande att det är skitdåligt att rösta ut SMrt, inte minst för att ulvarna Fain och Unfair sitter i det tåget.

De två drev jag kan tänka mig är Unfair och Fain, är Unfair ett alternativ till Smrt kommer jag hoppa på det, annars ser jag helst Fain ut.

Börja spela varulvsspel nu.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Re: Rösträkning

Röst: unfair

Okej, jag hoppar på detta tåget. Jag hade helst hängt Lukas högt, men det kan vänta. Fain är givetvis misstänkt, men jag är inte sådär jättesäker på att han är varulv... Bara.. Lite småkass på att spela.

Unfair har ju spelat skitkonstigt denna rundan så jag är verkligen inte emot att dreva mot honom!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Ytterligare ett argument mot Fain:

Vimes said:
Recca said:
Nu hänger jag med och din information säger alltså att Fain är demon eftersom han säger att femtio procent av kvinnorna är demoner. Om det finns 5 kvinnor vilket din information bevisar så ljuger Fain, om det finns 3 kvinnor så ljuger Fain.
Det är skitbra fångat!

Röst: Fain

Okej, vi gör så.

Min röst: Fain
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Smrt (3): Fain, Recca, unfair

Fain (3): Vimes, Lukas, Paxen
Lukas (1): KK

Unfair (1): Smrt

Sådär ser det ut nu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Paxen said:
Vimes said:
Ytterligare ett argument mot Fain:

Vimes said:
Recca said:
Nu hänger jag med och din information säger alltså att Fain är demon eftersom han säger att femtio procent av kvinnorna är demoner. Om det finns 5 kvinnor vilket din information bevisar så ljuger Fain, om det finns 3 kvinnor så ljuger Fain.
Det är skitbra fångat!

Röst: Fain
Ju mer jag tänker på det, desto uppenbarare är det att Fain fabricerat infon "50% av kvinnorna är demoner". Eftersom KK verkar genuin (är han demon har han lyckats med jävligt vågade varulvslögner och dragit i varje fall mig i båda benen) så tror jag på hans info. Och den infon innebär att Möller var kvinna. Och i så fall var kvinnorna 5 från början, vilket gör 50% till en omöjlighet.

Dessutom är "50% av kvinnorna demoner" en jäkligt märklig info att ge som SL till en spelare.

Fain är vår man.


Okej, vi gör så.

Min röst: Fain
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Fuckade upp citatnivåerna, det här var vad jag skrev nyss:

Ju mer jag tänker på det, desto uppenbarare är det att Fain fabricerat infon "50% av kvinnorna är demoner". Eftersom KK verkar genuin (är han demon har han lyckats med jävligt vågade varulvslögner och dragit i varje fall mig i båda benen) så tror jag på hans info. Och den infon innebär att Möller var kvinna. Och i så fall var kvinnorna 5 från början, vilket gör 50% till en omöjlighet.

Dessutom är "50% av kvinnorna demoner" en jäkligt märklig info att ge som SL till en spelare.

Fain är vår man.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag kan förstå att man röstar på Smri för att man inte har bevis på att hennes förmåga har fungerat, men jag förstår inte riktigt hur ni kan tycka att hon är mer misstänkt än Fain just nu.

Tänk på att om 2 personer får lika många röster så lottas det utifrån dom 2. Om Smri blir då vald och vi har tagit en varulv (inte så roligt) så kommer Fain fortfarande vara misstänkt och vi kommer jaga efter honom. Men, som det är just nu så finns det ingen jag misstänker mer.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Smrtihara said:
Smrt (3): Fain, Recca, unfair

Fain (3): Vimes, Lukas, Paxen
Lukas (1): KK

Unfair (1): Smrt

Sådär ser det ut nu.
Jag tänkar inte sitta kvar ensam på Lu-kaazh tåget i morgon.

Mycket talar för att det är Fain som det skrivs lite varstans. Det som talar emot i mina öron är hans vädjan att bli utröstad så fruktanslöst mycket.

Visst det kan vara en ulv-taktik, men likväl en bybos som hellre ser att vi löser problem genom dennes hängning.

Om vi i slutändan väljer Fain, vem är då dennes kamrat?

Aktiviteten denna runda är för övrigt katastrofal. Jag tror ulvarna sitter och ler i mjugg. Dom har spelat bort oss rätt hårt, och kniper vi inte en ulv nu så tror jag att vi kommer få det svårt nästa runda.

Det är en rätt avgörande hängning så väljer vi fel igen lär vi ju inte vara så värst mycket klokare nästa sväng.

Återkommer med tankar, förslag, paranoida exempel, och en röst.

Nu lite svettigt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Jag är ledsen för min totala frånvaro, men jag har mycket som händer i mitt liv just nu, plus att jag känner mig krasslig.

Jag är klyven på om vi bör lyssna på Recca och rösta ut Smit eller lyssna på Vimes och rösta ut Fain.
och i mitt nuvarande tillstånd så orkar jag inte gå tillbaka och läsa vad de borda ha skrivit.

Jag tänker låta min föst på Fain ligga kvar, eftersom jag tycker att hans 50% förmåga känns konstig.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag ville bara påpeka att unfair har varit inne helt utan att ha skrivit något. Jag tror på dubbla drev i detta.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Mina fem cent ligger på Unfair och Fain som varulvar. Är Fain inte varulv kan Unfairs varulvskompis vara Lukas. Fain + Lukas som varulvar tror jag inte stämmer alls.

F.ö. trodde jag det var utröstning ikväll, nå, dåså. VI har lite mer tid på oss. Som Smrtihara skriver är dubbla drev (Unfair-Fain) nog det bästa.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag är riktigt ledsen för att jag inte har kunnat skriva något, men som det är nu så kör alla skolans saker ihop sig. Jag skall försöka hinna lägga in lite kommentarer imorgon, åtminstone innan utröstningen är.

Återigen väldigt ledsen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Rösträkning

Vimes said:
Eftersom ingen verkar vara intresserad av att rösta ut någon eller ens dreva lite kanske det här får fart på er:

Smrt (3): Fain, Recca, unfair

Fain (2): Vimes, Lukas
Lukas (2): KK, Smrt

Unfair (1): Paxen

Just nu kommer en utröstning av Smrt inte säga ett jävla skit om någon eftersom det inte händer något i partiet. Jag menar fortfarande att det är skitdåligt att rösta ut SMrt, inte minst för att ulvarna Fain och Unfair sitter i det tåget.

De två drev jag kan tänka mig är Unfair och Fain, är Unfair ett alternativ till Smrt kommer jag hoppa på det, annars ser jag helst Fain ut.

Börja spela varulvsspel nu.
Nä Unfair? Kan inte vara ulv. Smrtihara säger 50% pistoler, Korpa säger pistoler är bybor. För att han ska vara ulv måste antingen Smrt ljuga om 50% pistoler, eller två demoner ha ljugit om beväpning, när de hade antingen knivar, påkar eller eldkastare och ljugit till sig pistol+hagelbrakare eller gevär.

Men Fain kan vara det. Jag lägger min röst där. Lukas är också skum men jag orkar inte tänka, just nu.

Röst: Fain
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Rösträkning

Recca said:
Vimes said:
Eftersom ingen verkar vara intresserad av att rösta ut någon eller ens dreva lite kanske det här får fart på er:

Smrt (3): Fain, Recca, unfair

Fain (2): Vimes, Lukas
Lukas (2): KK, Smrt

Unfair (1): Paxen

Just nu kommer en utröstning av Smrt inte säga ett jävla skit om någon eftersom det inte händer något i partiet. Jag menar fortfarande att det är skitdåligt att rösta ut SMrt, inte minst för att ulvarna Fain och Unfair sitter i det tåget.

De två drev jag kan tänka mig är Unfair och Fain, är Unfair ett alternativ till Smrt kommer jag hoppa på det, annars ser jag helst Fain ut.

Börja spela varulvsspel nu.
Nä Unfair? Kan inte vara ulv. Smrtihara säger 50% pistoler, Korpa säger pistoler är bybor. För att han ska vara ulv måste antingen Smrt ljuga om 50% pistoler, eller två demoner ha ljugit om beväpning, när de hade antingen knivar, påkar eller eldkastare och ljugit till sig pistol+hagelbrakare eller gevär.

Men Fain kan vara det. Jag lägger min röst där. Lukas är också skum men jag orkar inte tänka, just nu.

Röst: Fain
Usch nä. Nu ångrar jag mig.

Röst: Smrtihara
Jag har ont i magen och är helt snurrig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
För övrigt undrar jag varför du inte inkluderat Lukas i dina misstankar? Han skulle väl ha kunnat ljuga om sitt kön och vara ulv nr 3 om Vimes nu ljugit om sitt vapen. Den elaka duon skulle då vara Vimes+Lukas.
Absolut kan Lu-kaazh vara den tredje ulven i partyt.

Jag har mina misstankar gentemot Lu-kaazh, och har förklarat dem. Han kan mycket väl vara den som styrde mig att rösta på Dr.F just av den enkla anledningen att det var han som gick ut med informationen om att det fanns en Jägare som sålt sin själ till demonerna.

Lu-kaazh är egentligen en toppenbra tredjeman i uppställningen. Det är han som sitter på infon om vilka som måste dö först nämligen Änglarna. Han har inte gått ut med någon förmåga, och spunkat fram ett gevär hårt pressat.

Alla gevär känns ju rätt off när det är hagelbrakarn som är utvalt till weapon of choice hos ulvarna.
 
Top