Nekromanti Supernaturalgate - runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Så.

Vi har några timmar kvar nu till utröstningen.

Jag vill att Unfair börjar snacka!

Just i detta nu är DU online så ansträng dig i alla fall en aning, och visa att du bryr dig om byborna. Jag vet att du inte riktigt känner dig motiverad (har för mig att jag läst det?), men vafals.

Röst: Unfair
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Okej, jag är med.

Röst: unfair

(3) Smrt: Fain, Recca, unfair
(3) Unfair: Paxen, K.K, Vimes

(1) Fain: Lukas
(1) Lukas: Smrt [/quote]

Nu hoppas jag att Recca inte vill sitta i samma tåg som ulvarna Fain och unfair längre, och att Smrt överväger en röstflytt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Så.

Hur många "fel" har inträffat?

1. Fain siade Dr.F och det visade sig att denne hade ett gevär. Vimes har efter det bekräftat att Dr.F bar en kniv.
2. Smrt. har saltat Korpa, men inte lyckats med det.

Jag tvingades att rösta på Dr.F (ser inte det som ett fel, men lägger in det i beräkningarna ändå)

Det finns inga fler va?

I så fall kommer troligen ännu ett fel att inträffa nu i runda 3. Går vi alla ut med vad vi skall göra, och sedan gör något helt random borde det förvirra ulvarna tillräckligt för att använda sin pajko-förmåga eller?

Inträffar inget fel så finns ingen pajko-förmåga utan den är fabriserad av ulvarna eller?
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Du resonerar kring att Korpa var väktare. Varför drar du det ur häcken såhär i elfte timmen? Vi vet ju att så inte var fallet.

Korpa said:
Med en timme kvar börjar det kännas som om det finns en risk att jag kommer bli utröstad och med tanke på att jag inte har använt min förmåga än så är det ganska dumt.

Jag visste att alla pistolbärande personer var icke-demoner eftersom att jag i min ägo har vigvatten. Jag har kvar av detta vigvatten som gör att jag kan sia efter demoner! Men, precis som med Smrtiharas förmåga, är den begränsad och hade jag haft fyra användningar hade jag redan använt den men det har jag inte.

Så, rösta ut mig om ni vill, men jag kan ta reda på om någon är demon eller inte.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Smrtihara said:
Du resonerar kring att Korpa var väktare. Varför drar du det ur häcken såhär i elfte timmen? Vi vet ju att så inte var fallet.
Vaket, men ingen biggie väl? Eftersom "vi" röstade ut Korpa blev hennes förmåga aldrig relevant. Jag kunde inte svara på om Korpa var engångsväktare eller -siare ärligt talat förrens jag läste din recap av vad hon skrev.

Tänker du flytta din röst till unfair, Smrtihara? Vad talar emot att göra det anser du?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Smrtihara said:
Du resonerar kring att Korpa var väktare. Varför drar du det ur häcken såhär i elfte timmen? Vi vet ju att så inte var fallet.

Korpa said:
Med en timme kvar börjar det kännas som om det finns en risk att jag kommer bli utröstad och med tanke på att jag inte har använt min förmåga än så är det ganska dumt.

Jag visste att alla pistolbärande personer var icke-demoner eftersom att jag i min ägo har vigvatten. Jag har kvar av detta vigvatten som gör att jag kan sia efter demoner! Men, precis som med Smrtiharas förmåga, är den begränsad och hade jag haft fyra användningar hade jag redan använt den men det har jag inte.

Så, rösta ut mig om ni vill, men jag kan ta reda på om någon är demon eller inte.
Okay. My bad.

Fnuk.

Har ingen koll på Korpa förutom att det var rätt dumt av oss i byn att hänga denne. Vigvatten var det. Skall lägga in det blad det vi vet i nästa uppdatering.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Err.. Jo. Jag är helt med på att rösta på unfair som jag sagt hela tiden.

Jag har hela tiden bara failat med att lägga in rösten också verkar det som:

Röst: unfair
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
(4) Unfair: Paxen, K.K, Vimes, Smrtihara

(3) Smrt: Fain, Recca, unfair

(1) Fain: Lukas

-*-

Jaha? Hur ska vi ha det? Fain, vad säger du om att cementera unfairs uttåg ur spelet? Lukas? Recca? Hur ställer ni er till unfair-tåget?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Nu kommer jag försvinna från partiet fram tills det börjar dra ihop sig till deadline. Att unfair är scum är jag nästan övertygad om, så jag tror inte att det gör något.

Heja byn!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag tycker att han har varit VÄLDIGT inaktiv denna runda, så jag ser det som att vi antingen röstar ut en Ulv eller en inaktiv bybo, båda sakerna är positiva för byn.

Jag är däremot väldigt ledsen att jag inte har kunnat vara särskilt aktiv, det beror på, som jag skrev tidigare, att allt från skolan kör ihop sig med allt annat. Jag skall dock försöka vara mer aktiv nu då jag fixat det mesta.

Okej, som det är nu:
Röst: Unfair
En inaktiv bybo är farlig för byn.

Det enda jag säger är att om det visar sig att Unfair är en bybo, vad gör vi då? I så fall har vi en runda kvar, och vi MÅSTE pricka en ulv då.

Jaja, jag skall vara med till slutet idag, och hoppas på att era argument stämmer.

(5) Unfair: Paxen, K.K, Vimes, Smrtihara, Fain

(2) Smrt: Recca, unfair

(1) Fain: Lukas
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
(4) Unfair: K.K, Vimes, Smrtihara, Fain

(2) Smrt: Recca, unfair

(2) Fain: Lukas


Så ser den rätta rösträkningen ut.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Nej, den ser ut såhär

(4) Unfair: K.K, Vimes, Smrtihara, Fain

(2) Smrt: Recca, unfair

(2) Fain: Lukas, Paxen


Så ser den rätta rösträkningen ut.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ah, ledsen, kopierade bara den förra och ändrade runt, bra att någon håller reda på oss.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Tja, frågan är väl varför jag valde att sia Dr Frankenstein och inte någon som outat pistol i förra rundan. Svaret är att jag är en envis jävel. Tyvärr kanske. Trots att jävligt lite talade för att Frankie skulle vara varulv i slutet av rundan (jag talar här om outningarna), kunde jag inte släppa hans beteende som jag tyckt varit mycket ulvigt. Jag tänkte att "Ok, byn vill inte döda Frankie, jag kan köpa det, han verkar ju vara siaren. Men jag vill fanimej var säker på honom om jag ska fortsätta lita på honom." Alltså siade jag honom. Sen hade demonerna ihjäl honom, så det var förstås helt bortkastat. Och jag skulle använt min föråga på någon med pistol.

Att jag siade Smrtihara i första rundan var egentligen inte så konstigt. Först hade jag skickat min siarförmåga på dig KK, eftersom din eldkastare stod ut rätt rejält i gänget. Men när Recca kom med "minst en demon har hagelgevär" bestämde jag mig för att sia Smrt som både var kvinna och hade hagelgevär. Det jag tänkte mig var att han sort of skulle grönas av det. (Han kan fortfarande var ulv förstås, det kan ju finnas två ulvar med hagelgevär, eller att Vico ljög om sin beväpning).
Okay. Det HÄR är jätteintressant.

Vimes siade Frankenstein samma runda som Smrt's förmåga inte fungerade på Frankenstein.

När Fains förmåga inte fungerade på Frankenstein skyllde han det på att tomtarna måste ha lagt en demonbesvärjelseförbannelse på honom. Men jag tror att de måste ha kört den på Frankenstein för det vore så konstigt att de körde den på Fain som bara vimsade runt i första och delvis andra rundan.
Runda 1: Fains förmåga misslyckas.
Runda 2: Smrtiharas förmåga misslyckas. Vimes förmåga lyckas.

Vad betyder då det här?

Ja, antingen chansade ulvarna och la sin förmåga på Fain i runda 1, trots att han aldrig ens hintat åt att ha en förmåga. Och sedan körde de den på Smrtihara vilket i runda 2 vore väldigt logiskt.

Min tanke var från början att ulvarna la ett "disruption field" eller liknande på Dr F så att förmågor inte funkade på honom, men om Vimes siande ändå fungerade så betyder det, enligt teorin att de inte alls har en disruption field kraft. Men varför köra den på Fain när det sitter en demonsiar-ängel med i gruppen??

Mitt svar på frågan: Antingen har de inte kraften alls och då är Fain och Smrt demoner, eller så körde de kraften på Dr f och då är Vimes och Smrt demoner.

Min röst ligger kvar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Vimes said:
Tja, frågan är väl varför jag valde att sia Dr Frankenstein och inte någon som outat pistol i förra rundan. Svaret är att jag är en envis jävel. Tyvärr kanske. Trots att jävligt lite talade för att Frankie skulle vara varulv i slutet av rundan (jag talar här om outningarna), kunde jag inte släppa hans beteende som jag tyckt varit mycket ulvigt. Jag tänkte att "Ok, byn vill inte döda Frankie, jag kan köpa det, han verkar ju vara siaren. Men jag vill fanimej var säker på honom om jag ska fortsätta lita på honom." Alltså siade jag honom. Sen hade demonerna ihjäl honom, så det var förstås helt bortkastat. Och jag skulle använt min föråga på någon med pistol.

Att jag siade Smrtihara i första rundan var egentligen inte så konstigt. Först hade jag skickat min siarförmåga på dig KK, eftersom din eldkastare stod ut rätt rejält i gänget. Men när Recca kom med "minst en demon har hagelgevär" bestämde jag mig för att sia Smrt som både var kvinna och hade hagelgevär. Det jag tänkte mig var att han sort of skulle grönas av det. (Han kan fortfarande var ulv förstås, det kan ju finnas två ulvar med hagelgevär, eller att Vico ljög om sin beväpning).
Okay. Det HÄR är jätteintressant.

Vimes siade Frankenstein samma runda som Smrt's förmåga inte fungerade på Frankenstein.

När Fains förmåga inte fungerade på Frankenstein skyllde han det på att tomtarna måste ha lagt en demonbesvärjelseförbannelse på honom. Men jag tror att de måste ha kört den på Frankenstein för det vore så konstigt att de körde den på Fain som bara vimsade runt i första och delvis andra rundan.
Runda 1: Fains förmåga misslyckas.
Runda 2: Smrtiharas förmåga misslyckas. Vimes förmåga lyckas.

Vad betyder då det här?

Ja, antingen chansade ulvarna och la sin förmåga på Fain i runda 1, trots att han aldrig ens hintat åt att ha en förmåga. Och sedan körde de den på Smrtihara vilket i runda 2 vore väldigt logiskt.

Min tanke var från början att ulvarna la ett "disruption field" eller liknande på Dr F så att förmågor inte funkade på honom, men om Vimes siande ändå fungerade så betyder det, enligt teorin att de inte alls har en disruption field kraft. Men varför köra den på Fain när det sitter en demonsiar-ängel med i gruppen??

Mitt svar på frågan: Antingen har de inte kraften alls och då är Fain och Smrt demoner, eller så körde de kraften på Dr f och då är Vimes och Smrt demoner.

Min röst ligger kvar.
Hmm... Nu när jag tänker lite på det kan det ju vara ett knep för att få oss att rösta ut en bybo också: Lägga demonkraften på Fain så att han kommer ut och säger att nån har ljugit om kön/vapen. Å andra sidan vet de inte vem han siar. Vilket kan vara potentiellt skitfarligt om han skulle sia en ulv - såvida inte ulvarna har ljugit om vapen/kön förstås. Hm. Jag skulle mycket hellre röst på Lukas än Unfair iaf. Unfairs Maniac-grej känns för orimlig för att ha varit ett påhitt. Varför röstar ni på honom och inte på Lukas för?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Det kan också vara en runda sak, samma runda som jag använde min förmåga så användes den på DR.F, men det förklarar inte varför smrts inte funkade. Alternativ två är att de chansade, det var ju trots allt första rundan och la den på mig, för att sen lägga på smrt så dennes misslyckades. Jag har faktiskt ingen aning, det enda jag vet är att min sia förmåga tydligen slog åt helsike på något sett.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Paxen said:
Nej, den ser ut såhär

(4) Unfair: K.K, Vimes, Smrtihara, Fain


Jag fattar inte röstningen.

Unfair må vara konstig men alltså, Korpas information säger att alla med pistoler är bybor. Smrtiharas information säger att Nuvarande antal pistoler är det korrekta antalet. För att Unfair ska kunna vara demon så måste någon med gevär eller hagelgevär också ha ljugit till sig det vapnet. Det innebär att Unfair och den av Smrtihara, Fain och Lukas som är demon per automatik (i och med antagandet att Unfair är demon) hade eldkastare eller knivar eller yxor, dvs icke skjutvapen. Båda ljög till sig skjutvapen. Låter det rimligt?

Relationen mellan "pistoler" och "andra skjutvapen" är alltid lika stor enligt Smrtiharas information. Om Unfair är bybo har vi inte uppnått någonting. Om Unfiar är demon så har vi bara uppnått en sak: Smrtihara, Fain eller Lukas är demoner.

Men aja... Det är osäkert hur vi än gör, så jag hoppas att Unfair är demon nr 2.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Relationen mellan "pistoler" och "andra skjutvapen" är alltid lika stor enligt Smrtiharas information. Om Unfair är bybo har vi inte uppnått någonting. Om Unfiar är demon så har vi bara uppnått en sak: Smrtihara, Fain eller Lukas är demoner.
Det kanske är rimligt? För om det är rimligt att två demoner har eldkastare eller är obeväpnade eller nåt sånt och ljuger om sin beväpning så är Unfair i allra högsta grad den vi ska rösta ut... Hm.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag måste säga att jag inte står bakom denna utröstning till 100%, för mig är det mer att han knappt kommit med något, och att det är ett drev mot honom, som får mig att rösta åt det hållet.
 
Top