Nekromanti Supernaturalgate - runda 3

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Vad grönar Vimes?
Det som görnar mig borde rimligtvis vara utröstandet av Vicotnik, inte några svajiga resonemang baserade på ofullständiga uppgifter som vi inte vet om de stämmer.

Det är i trådarna vi ska kolla.
Men du. Hur ofta har inte ulvarna offrat någon för att bli "gröna" i det här spelet. Att du väntade till sista sekunden med att outa infon om att det var två kvinnliga demoner är inte grönande. Om jag var ulv så skulle jag verkligen ha väntat med en sån chansning till sista minuten så att ingen annan hade snott den infon. Det är dock ett plus i kanten mot en gröning eftersom byn i det läget var på väg att rösta ut Lukas(?).

Det som gör dig helgrön är att Smrtihara har sagt 50% pistoler. Ytterligare en safe outning btw...

Jag börjar känna mig så jäkla maktlös, just nu. Om vi röstade ut Smrtihara så skulle vi bara ha tre möjliga ulv-kandidater kvar enligt min rimlighets-kalkylering (alltså om hon är bybo). Dessa är Fain, Lukas och K.K. Om Smrt däremot är demon så har vi massor att välja mellan. Jag tycker det är anledning nog att plocka Smrtihara. Sedan är det en sak att ha vettiga argument för varför någon är demon och därför rösta på den personen, men att bara strunta i alla fakta vi har nu känns jättekonstigt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Rösträkning

Recca said:
Röst: Smrtihara
Jag har ont i magen och är helt snurrig.
Demonerna matförgiftade min pizza så att jag inte skulle kunna tänka klart.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Vad grönar Vimes?
Det som görnar mig borde rimligtvis vara utröstandet av Vicotnik, inte några svajiga resonemang baserade på ofullständiga uppgifter som vi inte vet om de stämmer.

Det är i trådarna vi ska kolla.
Men du. Hur ofta har inte ulvarna offrat någon för att bli "gröna" i det här spelet. Att du väntade till sista sekunden med att outa infon om att det var två kvinnliga demoner är inte grönande. Om jag var ulv så skulle jag verkligen ha väntat med en sån chansning till sista minuten så att ingen annan hade snott den infon. Det är dock ett plus i kanten mot en gröning eftersom byn i det läget var på väg att rösta ut Lukas(?).

Det som gör dig helgrön är att Smrtihara har sagt 50% pistoler. Ytterligare en safe outning btw...

Jag börjar känna mig så jäkla maktlös, just nu. Om vi röstade ut Smrtihara så skulle vi bara ha tre möjliga ulv-kandidater kvar enligt min rimlighets-kalkylering (alltså om hon är bybo). Dessa är Fain, Lukas och K.K. Om Smrt däremot är demon så har vi massor att välja mellan. Jag tycker det är anledning nog att plocka Smrtihara. Sedan är det en sak att ha vettiga argument för varför någon är demon och därför rösta på den personen, men att bara strunta i alla fakta vi har nu känns jättekonstigt.
Det som talar emot det är ju det att det inte fanns någon anledning att offra någon, då varken Vic eller Vimes låg illa till. Om, låt oss säga, folk misstänkte Vic och det redan låg ett starkt drev så skulle jag hålla med dig. Som det är nu, nope.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Paxen said:
Recca said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Vad grönar Vimes?
Det som görnar mig borde rimligtvis vara utröstandet av Vicotnik, inte några svajiga resonemang baserade på ofullständiga uppgifter som vi inte vet om de stämmer.

Det är i trådarna vi ska kolla.
Men du. Hur ofta har inte ulvarna offrat någon för att bli "gröna" i det här spelet. Att du väntade till sista sekunden med att outa infon om att det var två kvinnliga demoner är inte grönande. Om jag var ulv så skulle jag verkligen ha väntat med en sån chansning till sista minuten så att ingen annan hade snott den infon. Det är dock ett plus i kanten mot en gröning eftersom byn i det läget var på väg att rösta ut Lukas(?).

Det som gör dig helgrön är att Smrtihara har sagt 50% pistoler. Ytterligare en safe outning btw...

Jag börjar känna mig så jäkla maktlös, just nu. Om vi röstade ut Smrtihara så skulle vi bara ha tre möjliga ulv-kandidater kvar enligt min rimlighets-kalkylering (alltså om hon är bybo). Dessa är Fain, Lukas och K.K. Om Smrt däremot är demon så har vi massor att välja mellan. Jag tycker det är anledning nog att plocka Smrtihara. Sedan är det en sak att ha vettiga argument för varför någon är demon och därför rösta på den personen, men att bara strunta i alla fakta vi har nu känns jättekonstigt.
Det som talar emot det är ju det att det inte fanns någon anledning att offra någon, då varken Vic eller Vimes låg illa till. Om, låt oss säga, folk misstänkte Vic och det redan låg ett starkt drev så skulle jag hålla med dig. Som det är nu, nope.
Det har du rätt i. Jag flyttar tillbaks Vimes till toppen av min "mest trovärdig bybo"-lista att dela första plats med Paxen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Paxen said:
Det som talar emot det är ju det att det inte fanns någon anledning att offra någon, då varken Vic eller Vimes låg illa till. Om, låt oss säga, folk misstänkte Vic och det redan låg ett starkt drev så skulle jag hålla med dig. Som det är nu, nope.
Du sätter fingret på precis det jag tänker, men tänk om..

Ja du förstår vart jag vill komma. Vimes är ju den grönaste av dom gröna här i bland oss. Han styr och ställer, kommer med goda idéer, är en bybo ut i fingerspetsarna. Att offra Vic som varulv redan i omgång 1 är inte den bästa tänkbara varulvs-taktiken, men det är åh andra sidan väldigt bra för att göra oss helt förvirrade.

Det kan ju ha varit så att Vic. hade för mycket att göra, han kanske bad om det. Ja va vet vi?

Jag har ett scenario där Vimes är skurken, och försöker nu väva ihop vem hans kamrat är.

Varför gör jag det? Jo för att det vore fullständig katastrof för byn om vi tar ut en av våra egna, och att det är Vimes som ligger bakom det.

Nästa runda kommer Vimes att vara precis lika byboig som i denna, och ännu en av oss kommer att hängas.

Jag säger som Fain, häng mig! Nää.. skämt åh sido, jag är här för att hitta ulvarna, och ryker jag i denna runda så kom ihåg mina paranoida tankar.

K.K´s tankar om Vims som ulvachef:

* Recca har siat könet. Check
* Vimes har en pistol.
* Vimes har gått ut med informationen om att det finns minst 2 varulvshonor.
* Vimes har siat Dr.F´s kniv, och Smrts. hagelgevär.
* Finns nog inget mer på Vimes.

Så nu när jag kopplar på min varulvssökarnäsa så ger det oss:

Vimes är av könet man för det har Recca siat. Hans varulvskompis Vico var han högst delaktig till att hänga i första rundan. Hans andra varulvskompis är en kvinna. Inte Recca, ty hon har utnyttjats till att vara en bybo kompis istället. Så kvar har vi Smrt. och Fain.

Av dessa vill Vimes rösta ut Fain i nuläget. Det på grund av att denna verkligen kan sia vapen, och det kan inte Vimes göra själv. Han har i nuläget siat sin varulvskompis Smrts. hagelgevär, och sen valde han Dr.F´s kniv för den var ju rätt säker och satt Fain på pottan.

Smrts. knas med förmågan är ju ett bra drag, och som jag tidigare sagt har vi några riktigt slipade ulvar bakom skärmen, och Vimes är hjärnan.

Vidare, hur kommer man på den där pajkoförmågan egentligen? Jo det är ju inte så svårt eftersom det är Vimes som sitter på den förmågan. Han kan "markera" sina offer och på så vis få det hela att ge fel utslag.

Första rundan markerades Dr.F, och på Vimes order beslutades det att om någon siar dennes vapen så skall det visas att det är ett gevär. Troligen kan det bara göras en gång, men det bygger upp en bra mantel till Saltets icke funktion så att säga.

Andra rundan utnyttjades jag som sålt min själ till Demonen Vimes gode kompis. Min sak var att rösta ut Dr.F nu när det hela gått i lås, och Fain "siat" hans gevär.

Korpa hängde vi ju, och där hade vi vår Väktare.

Tre viktiga spelare på två rundor. Möller, Dr.F, och Korpa. På bekostnad av Vicotnik. Rätt bra utdelning.

I mitt andra scenario är det Fain som är den tredje ulven. Han har ingen förmåga som kan sia vapen, men han kan gott åh väl tänka sig att "sia" Dr.F för att få fram ett felaktigt gevär, och han kan säga att jag har en Eldkastare. Vilken idiot skulle ljuga fram en sån sak?

Fain vill nu hängas, och den som styr hängande är ju Vimes. Han vet ju att det räcker om han själv är kvar till slutet för då är vinsten för ulvarna ett faktum. Det är ingen problem att offra ännu en ulv för att visa sig som den gröne Vimes.

Pistolen som Vimes har är ju ett ljug, och det precis lika mycket som Fains gevär. Bort med en pistol ur spel och bort med ett gevär så funkar fortfarande 50% regeln.

Det hela kräver ju egentligen inte så mycket av Vimes. Han behöver komma med bra planer, och få några ulvar hängd för att själv sitta kvar i slutet.

Att bluffa fram en pistol är inte så svårt. Att helt plötsligt sitta med en siarförmåga, och välja att kolla uppenbara vapen så som Dr.F´s kniv, och Smrt´s hagel är ju inte heller så svårt.

En med hagelbrakare är ju redan hängd, och det trodde då Vimes inte va någon bluff.
Att gå ut med att två ulvar är kvinnor är inte heller så svårt när man har koll på sina ulvkamrater.

Det som "grönar" Vimes mest är hängningen av Vico, men det kan ju vara uppgjort från start det. Sen så grönas Vimes kön av Recca.

Pistolen grönar ingen. Så länge inte någon har dubbecheckat det hela.
Att gå ut med informationen att det finns minst två ulvkvinnor grönar ingen heller.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes, varför har du inte valt att sia någon med Pistol?

Unfair har ju varit din bastar rätt länge exempelvis. I stort sätt hela denna runda, och slutet av förra rundan så var det Unfair som skulle till galgbacken.

Du valde förra rundan att sia Dr.F, men var inte det lite waste of time lixom. Dr.F hade vi ju alla i stort sätt grönat i slutändan.

Din outning av förmågan kommer ju också lite smålägligt. Vafals, att sia en döing, och sen köra en "grönande" sining av Smrt. känns väl lite nja. Sammtidigt som detta är Unfair den som pingar mest ulv, och Fain den som måste hängas.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Paxen said:
Det som talar emot det är ju det att det inte fanns någon anledning att offra någon, då varken Vic eller Vimes låg illa till. Om, låt oss säga, folk misstänkte Vic och det redan låg ett starkt drev så skulle jag hålla med dig. Som det är nu, nope.
Du sätter fingret på precis det jag tänker, men tänk om..

Ja du förstår vart jag vill komma. Vimes är ju den grönaste av dom gröna här i bland oss. Han styr och ställer, kommer med goda idéer, är en bybo ut i fingerspetsarna. Att offra Vic som varulv redan i omgång 1 är inte den bästa tänkbara varulvs-taktiken, men det är åh andra sidan väldigt bra för att göra oss helt förvirrade.

Det kan ju ha varit så att Vic. hade för mycket att göra, han kanske bad om det. Ja va vet vi?

Jag har ett scenario där Vimes är skurken, och försöker nu väva ihop vem hans kamrat är.

Varför gör jag det? Jo för att det vore fullständig katastrof för byn om vi tar ut en av våra egna, och att det är Vimes som ligger bakom det.

Nästa runda kommer Vimes att vara precis lika byboig som i denna, och ännu en av oss kommer att hängas.

Jag säger som Fain, häng mig! Nää.. skämt åh sido, jag är här för att hitta ulvarna, och ryker jag i denna runda så kom ihåg mina paranoida tankar.

K.K´s tankar om Vims som ulvachef:

* Recca har siat könet. Check
* Vimes har en pistol.
* Vimes har gått ut med informationen om att det finns minst 2 varulvshonor.
* Vimes har siat Dr.F´s kniv, och Smrts. hagelgevär.
* Finns nog inget mer på Vimes.

Så nu när jag kopplar på min varulvssökarnäsa så ger det oss:

Vimes är av könet man för det har Recca siat. Hans varulvskompis Vico var han högst delaktig till att hänga i första rundan. Hans andra varulvskompis är en kvinna. Inte Recca, ty hon har utnyttjats till att vara en bybo kompis istället. Så kvar har vi Smrt. och Fain.

Av dessa vill Vimes rösta ut Fain i nuläget. Det på grund av att denna verkligen kan sia vapen, och det kan inte Vimes göra själv. Han har i nuläget siat sin varulvskompis Smrts. hagelgevär, och sen valde han Dr.F´s kniv för den var ju rätt säker och satt Fain på pottan.

Smrts. knas med förmågan är ju ett bra drag, och som jag tidigare sagt har vi några riktigt slipade ulvar bakom skärmen, och Vimes är hjärnan.

Vidare, hur kommer man på den där pajkoförmågan egentligen? Jo det är ju inte så svårt eftersom det är Vimes som sitter på den förmågan. Han kan "markera" sina offer och på så vis få det hela att ge fel utslag.

Första rundan markerades Dr.F, och på Vimes order beslutades det att om någon siar dennes vapen så skall det visas att det är ett gevär. Troligen kan det bara göras en gång, men det bygger upp en bra mantel till Saltets icke funktion så att säga.

Andra rundan utnyttjades jag som sålt min själ till Demonen Vimes gode kompis. Min sak var att rösta ut Dr.F nu när det hela gått i lås, och Fain "siat" hans gevär.

Korpa hängde vi ju, och där hade vi vår Väktare.

Tre viktiga spelare på två rundor. Möller, Dr.F, och Korpa. På bekostnad av Vicotnik. Rätt bra utdelning.

I mitt andra scenario är det Fain som är den tredje ulven. Han har ingen förmåga som kan sia vapen, men han kan gott åh väl tänka sig att "sia" Dr.F för att få fram ett felaktigt gevär, och han kan säga att jag har en Eldkastare. Vilken idiot skulle ljuga fram en sån sak?

Fain vill nu hängas, och den som styr hängande är ju Vimes. Han vet ju att det räcker om han själv är kvar till slutet för då är vinsten för ulvarna ett faktum. Det är ingen problem att offra ännu en ulv för att visa sig som den gröne Vimes.

Pistolen som Vimes har är ju ett ljug, och det precis lika mycket som Fains gevär. Bort med en pistol ur spel och bort med ett gevär så funkar fortfarande 50% regeln.

Det hela kräver ju egentligen inte så mycket av Vimes. Han behöver komma med bra planer, och få några ulvar hängd för att själv sitta kvar i slutet.

Att bluffa fram en pistol är inte så svårt. Att helt plötsligt sitta med en siarförmåga, och välja att kolla uppenbara vapen så som Dr.F´s kniv, och Smrt´s hagel är ju inte heller så svårt.

En med hagelbrakare är ju redan hängd, och det trodde då Vimes inte va någon bluff.
Att gå ut med att två ulvar är kvinnor är inte heller så svårt när man har koll på sina ulvkamrater.

Det som "grönar" Vimes mest är hängningen av Vico, men det kan ju vara uppgjort från start det. Sen så grönas Vimes kön av Recca.

Pistolen grönar ingen. Så länge inte någon har dubbecheckat det hela.
Att gå ut med informationen att det finns minst två ulvkvinnor grönar ingen heller.
Okay, jag måste erkänna att jag suttit och fantiserat ihop mardrömsscenarion där Vimes är den jätte-intelligente super-demon som lurat oss fullständigt.

Dock så tror jag inte att någon annan än Smrt kan vara hans ulv-kompis i så fall. Att både Fain och Vimes skulle ljugit ihop gevär+pistol blir så fruktansvärt riskfyllt att det bara kan funka om de vet vad smrt vet.

För övrigt undrar jag varför du inte inkluderat Lukas i dina misstankar? Han skulle väl ha kunnat ljuga om sitt kön och vara ulv nr 3 om Vimes nu ljugit om sitt vapen. Den elaka duon skulle då vara Vimes+Lukas.

Men ärligt talat tror jag inte på det. Jag tror däremot att en utröstning av Smrtihara skulle kunna gröna Unfair lika mycket som jag anser att Vimes måste vara grön. Jag tycker inte heller det ger något att sitta här och konstruera scenarios för hur varje person skulle kunna vara ulven, utan någonstans måste vi titta på vad som verkar mest rimligt kontra minst rimligt.

Men sen gillar jag inte riktigt att Vimes så slappt väljer att gå på scum-tells när vi faktiskt har jätte-mycket information att arbeta med. Jag vill se honom resonera lite kring faktan, inte bara säga: "Men hallå, Fain är ju så himla ulvig." Vad sades om Dr frankenstein egentligen?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Första dan på min praktik, nerverna är som gitarrsträngar. (Don't mess with me.) xD

Av naturliga skäl grundar jag inga teorier på information kring din tvingade röstning.

Din information säger att det inte är fullt två tredjedelar män vilket tyder på att det antingen är tre eller fem kvinnor; någon har dock föreslagit en könlös filur, så Fain/du kommer undan igen. Din information kollaborerar således med Lukas' för att skapa ett litet oheligt Fain, Lukas, K.K monster. Det verkar vara slut på ulvar som outar motstridig information, så vi kanske inte kan ta någon på ren logik.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Smrt (3): Fain, Recca, unfair

Fain (2): Vimes, Lukas
Lukas (2): KK, Smrt

Unfair (1): Paxen

Är det så här vi vill ha det?

Vi kan inte använda oss av logik i detta skeende hävdar Recca så låt oss göra något crazy då.

Alla gör en varsin ulv-lista, och de namn som förekommer i toppen är de som skall röstas ut. Vi graderar det från 1-8 på ulv-skalan, och vi gör denna lista på kommando från föregående listmakare. 1:an pingar ulv mest, och 8:an är mest grön.

Jag börjar:

1. Lu-kaazh
2. Fain
3. Smrt.
4. Unfair
5. Vimes
6. Recca
7. Paxen
8. K.K

Nu vill jag se Recca´s lista.

Det här är väl ungefärligen som att lägga röster, men det kanske ger oss något?

Jag har ingen aning om vad Unfair tycker exempelvis, inte Lu-kaazh heller för den delen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Konrad Konvalj said:
Vi kan inte använda oss av logik i detta skeende hävdar Recca så låt oss göra något crazy då.

Alla gör en varsin ulv-lista, och de namn som förekommer i toppen är de som skall röstas ut. Vi graderar det från 1-8 på ulv-skalan, och vi gör denna lista på kommando från föregående listmakare. 1:an pingar ulv mest, och 8:an är mest grön.

Jag börjar:

1. Lu-kaazh
2. Fain
3. Smrt.
4. Unfair
5. Vimes
6. Recca
7. Paxen
8. K.K

Nu vill jag se Recca´s lista.

Det här är väl ungefärligen som att lägga röster, men det kanske ger oss något?
Är du inte orolig att du förser varulvarna med en lista på "bästa" att döda?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Är du inte orolig att du förser varulvarna med en lista på "bästa" att döda?
Ulvarna är rejält slipade, och de har redan en plan. Jag tror inte att det är en slump att ulvarna hittills lyckats med:

1. Möller, Ängel, ulv-siare
2. Dr.F, Ängel, ulv-siare

+ att dom har lyckats få oss att hänga Korpa som var någon form av väktare.

+ att Maniac också gick och dog på något vis, men det är mest förvillande. Jag tror inte ulvarna hade något annat val, eller så har någon annan fimpat Maniac.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Konrad Konvalj said:
Vimes, varför har du inte valt att sia någon med Pistol?

Unfair har ju varit din bastar rätt länge exempelvis. I stort sätt hela denna runda, och slutet av förra rundan så var det Unfair som skulle till galgbacken.

Du valde förra rundan att sia Dr.F, men var inte det lite waste of time lixom. Dr.F hade vi ju alla i stort sätt grönat i slutändan.

Din outning av förmågan kommer ju också lite smålägligt. Vafals, att sia en döing, och sen köra en "grönande" sining av Smrt. känns väl lite nja. Sammtidigt som detta är Unfair den som pingar mest ulv, och Fain den som måste hängas.

Tja, frågan är väl varför jag valde att sia Dr Frankenstein och inte någon som outat pistol i förra rundan. Svaret är att jag är en envis jävel. Tyvärr kanske. Trots att jävligt lite talade för att Frankie skulle vara varulv i slutet av rundan (jag talar här om outningarna), kunde jag inte släppa hans beteende som jag tyckt varit mycket ulvigt. Jag tänkte att "Ok, byn vill inte döda Frankie, jag kan köpa det, han verkar ju vara siaren. Men jag vill fanimej var säker på honom om jag ska fortsätta lita på honom." Alltså siade jag honom. Sen hade demonerna ihjäl honom, så det var förstås helt bortkastat. Och jag skulle använt min föråga på någon med pistol.

Att jag siade Smrtihara i första rundan var egentligen inte så konstigt. Först hade jag skickat min siarförmåga på dig KK, eftersom din eldkastare stod ut rätt rejält i gänget. Men när Recca kom med "minst en demon har hagelgevär" bestämde jag mig för att sia Smrt som både var kvinna och hade hagelgevär. Det jag tänkte mig var att han sort of skulle grönas av det. (Han kan fortfarande var ulv förstås, det kan ju finnas två ulvar med hagelgevär, eller att Vico ljög om sin beväpning).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jo det är precis som du säger.

Vico kan ha ljugit om sin hagelsprakare, men det har du själv ordat om att det vore dumt att göra som ulv.

I övrigt så förstår jag dig. Tycker din förklaring är rimlig, men det är fortfarande inget vattentätt i det hela utan det är mest väldigt safe så att säga.

Du är ju vår byboiga super-jägare som är väldigt eftertänksam, smart, och klurig så valet av att inte sia en pistol är ju inte riktigt du.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Recca said:
Men sen gillar jag inte riktigt att Vimes så slappt väljer att gå på scum-tells när vi faktiskt har jätte-mycket information att arbeta med. Jag vill se honom resonera lite kring faktan, inte bara säga: "Men hallå, Fain är ju så himla ulvig." Vad sades om Dr frankenstein egentligen?
Det är nog så jag spelar det här spelet egentligen. I det förra varulvsspelet, Paxens Varulvsgate, så hade jag väldigt mycket magkänsla för att KK och Xyas var ulvar. Men sedan började jag resonera kring information som outats och spelets uppbyggnad, och tappade tråden helt. SOm jag skrev i början av det här spelet ska jag arbeta mer med att scum tells i tråden.

Däremot, jag menar nog att vi i första hand ska ta en kvinna, och att vi inte ska ta någon med pistol. Det lämnar Fain och Smrt. Och där anser jag att Fains "50% av kvinnorna är demoner" uppenbart är en fabricering. Alltså tar vi Fain.

Mest scum är i mina ögon Unfair. Men han är a man with a gun. Så jag är villig att backa undan från honom tillfälligtvis.

Om vi röstar ut Fain och han visar sig vara ulv borde det innebära att:
-Lukas inte är det (Lukas är skum imo, men det är han i alla varulvsspel även när han är bybo, så jag vet inte), se tidigare inlägg om ulvarnas strategi att döda Frankie.
-Smrt fortfarande kan vara det.

Är Fain däremot bybo kan jag tänka mig att:
-Smrt är ulv. Mest för att han är den enda kvinnan kvar (jag håller Recca som varulv för väldigt osannolik).

Jag tror nämligen att ingen ljugit om kön. Med tanke på Vicos fejkoutning "Minst en kvinna är ulv". Jag tror att Vico försökte rädda sig själv, och det såg ju faktiskt ut som om han skulle klara sig, hade då en annan kvinnoulv blivit nitad senare hade Vico grönats iom sin outning. Dock är det uppenbart att Vico la fram sin outning utifrån att en till (eller fler för all del) ulvar hade outat kvinnokön.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Konrad Konvalj said:
Du är ju vår byboiga super-jägare som är väldigt eftertänksam, smart, och klurig så valet av att inte sia en pistol är ju inte riktigt du.
Jag köper inte riktigt den beskrivingen av mig själv som bybo. Min enda stora förtjänst som bybo är att jag är duktig på att bete mig som en bybo.

Sedan undrar jag om du inte går bort dig lite i att vi i den här rundan vet att Korpas info om pistol=bybo är korrekt. I förra rundan var det bara något som någon sagt, i den här rundan är det bekräftat. Förra rundan handlade för mig huvudsakligen om Dr. Frankenstein.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Konrad Konvalj said:
Ulvarna är rejält slipade, och de har redan en plan. Jag tror inte att det är en slump att ulvarna hittills lyckats med:

1. Möller, Ängel, ulv-siare
2. Dr.F, Ängel, ulv-siare
Nej, det var inte en slump. Jag ser två alternativ:
1. Ulvarna (läs Vicotnik) fångade upp Möllers antydan om att han var en siare i första rundan och nackade hon därför. Jag såg ju denna antydan också, så att någon ulv sett den också är ju inte helt orimligt.
2. Ulvarna har infromation om kniv=ängel=siare. Detta verkar rimligt eftersom byn annars är löjligt potent med sina siare, väktare och fan och hans moster. Jag har presenterat scenariot där Unfair är demonen som får infon från bybon Manaic ("Maniac är farlig för änglarna").
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Jag har kommit på en ide
Paxen skulle kunna vara skurk.
sakerna som vi använder för att gröna honom är

1. Frankenstine siade honom
2. han pekade ut att det endast finns två änglar

Medan jag räknade på volymer som bildas av sinus kurvor som snurrar runt x-axeln så kom jag och tänka på att om fain är bybo så sitter han på en trasig förmåga, skulle inte frankenstines också ha fel på sin siar förmåga?

och vetskapen att det bara finns två änglar kan ha varit något som varulvarna sitter på.

Jag tycker fortfarande att vi ska rösta ut Fain MEN om han visar sig vara bybo så tror jag att vi gör ett misstag med att totalt gröna Paxen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
2. Ulvarna har infromation om kniv=ängel=siare. Detta verkar rimligt eftersom byn annars är löjligt potent med sina siare, väktare och fan och hans moster. Jag har presenterat scenariot där Unfair är demonen som får infon från bybon Manaic ("Maniac är farlig för änglarna").
Okay. Den här är bra.

Måste ha missat din tanke gällande att Unfair dragit ur Maniac denna info. Låter fan inte alls dumt.

Att tillägga är ju att Unfair är online typ jämt, men denne skriver inte ett ord i varulvsspelet. Det stör mig precis lika mycket som att Maniac inte engagerade sig i byns angelägenheter.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
2. Ulvarna har infromation om kniv=ängel=siare. Detta verkar rimligt eftersom byn annars är löjligt potent med sina siare, väktare och fan och hans moster. Jag har presenterat scenariot där Unfair är demonen som får infon från bybon Manaic ("Maniac är farlig för änglarna").
Okay. Den här är bra.

Måste ha missat din tanke gällande att Unfair dragit ur Maniac denna info. Låter fan inte alls dumt.

Att tillägga är ju att Unfair är online typ jämt, men denne skriver inte ett ord i varulvsspelet. Det stör mig precis lika mycket som att Maniac inte engagerade sig i byns angelägenheter.
Som jag skrivit tidigare. Jag kan ställa min röst bakom en utröstning av Unfair om det blir ett alternativ.

Jag vill också notera att jag i de tidigare spel han varit med i, tyckt att unfair har varit en ganska duktig spelare. Här lyckas han både vara anonym och jävligt skum på samma gång. Luktar mycket fisk, imo.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Lu-kaazh said:
Jag tycker fortfarande att vi ska rösta ut Fain MEN om han visar sig vara bybo så tror jag att vi gör ett misstag med att totalt gröna Paxen
Visst. Alltså, ingen information är säker. Vi har ingen aning om var varulvarna sitter på för förmågor för att störa informationen i spelet. Vi vet inte om xyas har konstruerat trasiga förmågor åt byborna, och så vidare.

Därför anser jag det bästa vara att gå på scum tells. Kan vi underbygga scum tell-resonemangen med info som kommit ut är det bra, men jag anser inte att informationen som ligger och skvalpar ska få vara styrande.

Men visst, vi ska inte gröna Paxen bortom all rimlighet. Ingen är helt grön förens denne åkt ut eller spelet avslutas. Även om Paxen inte hade haft det här siandet i ryggen hade i varje fall både Fain och unfair legat högre på min lista, så jag vet inte riktigt hur mycket betydelse det här har.
 
Top