Nekromanti Supernaturalgate - runda 3

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Nej, jag är inte helt hundra jag heller. Mest pga av att Unfair har picka. Men han säger ju inget! Alls. Och det är varulvigt som tusan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
(4) Unfair: K.K, Vimes, Smrtihara, Fain

(2) Smrt: Recca, unfair

(2) Fain: Lukas, Paxen



Jag är inte heller 100% säker, men vem är det egentligen. Unfair´s ovilja att hjälpa byn tycker jag är ett rätt starkt tecken på ulvighet, och sen tror jag inte ett skit på att alla pistoler är gröna.

Men ni som är väldigt osäker, typ Recca (som röstar på Smrt.) misstänker alltså att det sitter ett gäng med ulvar och röstar ut Unfair eller?

Jag har ju greppat att i alla fall Recca har Smrt. högst upp på sin lista, och sen kommer Fain/Lu-kaazh efter det.

Som det ser ut nu håller en av ulvkandidaterna på att rösta ut Fain (nämligen Lu-kaazh) och de andra ulvkandidaterna Fain/Smrt håller på och röstar ut en bybo (Unfair).

Har jag uppfattat dig rätt då Recca?

Om vi kollar tillbaka hur det gick förra gången så lyckades Recca övertyga många att ta ut Korpa. Med all rätt visserligen för det pingade varulv lite här och var.

En av de som inte tvekade en millimeter på att haka på Recca´s resonemang var Unfair, och i slutändan stod det ju trots allt mellan dessa två. Sen var Unfair även benägen att hänga Dr.F, vilket också är ett starkt tecken.

Ta er samman och häng Unfair nu.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Bara jag som känner mig helt borta? Visst, denna rundan var tyst, men fortfarande.

Jag har några tankar om nästa runda, men jag kan ju inte vara säker. Vi får se då.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca, Lu-kaazh, Paxen.

Röstar ni på en av Demonerna nu? Om så är fallet övertyga oss andra att göra det samma.

Är ni inte säker alls på vad ni håller på med så är det ju rätt dumt att splittra gruppen.

Kom med någon nu innan det är försent. Klockan tickar på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Recca lägger iofs fram en valid poäng för att rösta på Fain (hans "misslyckade" förmågeanvändning är sett ur retrospektiv sammankopplad med min lyckade och Smrts misslyckade förmågeanvänding). Jag tror jag byter. Unfair är skummast, men jag börjar misstänka att han är det för att han är någon form av DTF eller nått åt det hållet. Jag vet inte.

Fain + Unfair är en möjlighet.

Jag byter. Recca, du vill inte byta? Smrt är inte ett alternativ ser det ut som, och om du tycker Fain (du har själv plockat upp två oegentligheter i hans spel den här rundan som ingen annan sett) är ett bra alternativ så häng me!

Röst: Fain
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Konrad Konvalj said:
Recca, Lu-kaazh, Paxen.

Röstar ni på en av Demonerna nu? Om så är fallet övertyga oss andra att göra det samma.

Är ni inte säker alls på vad ni håller på med så är det ju rätt dumt att splittra gruppen.

Kom med någon nu innan det är försent. Klockan tickar på.
Jag vet allvarligt tala inte.
Det finns mycket som pekar mot Fain och jag skulle inte ha något emot om det var han som rök.
MEN
jag är inte fientlig mot att rösta ut Unfair, mycket på grund av att jag tyckte Vimes teori om att unfair var skurk och tog info från Maniac

Röst: Unfair
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
(3) Unfair: K.K, Vimes, Smrtihara, Fain

(3) Fain: Lukas, Paxen, Vimes

(2) Smrt: Recca, unfair

-*-

Pass på nu! Om det mot förmodan skulle vara så att det finns tre ondigar kvar i spel så kan de stänga spelet i den här rundan om inte alla bybor har sina röster samlade på en demon. Jag skulle inte bli förvånad om det blir lite omflyttningar i slutet.

Nu vill jag se action från de som är inloggade. Det står 3-3! Smrtiharadrevet är null and viod. Kom igen nu!
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag har svårt att tro på att unfair inte skulle vara inloggad och säga bu eller bä om han var på väg mot galgen om han var bybo. Jag köper inte det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Bra Lukas! Det var helrätt tycker jag. Unfair borde du vilja ta kol på iom att det är du som outat "Maniac är farlig för änglarna".

Spänningen stiger!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Det här kan jag inte mer än hålla med om, han är för tyst.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Konrad Konvalj said:
Är det lage att singla slant? En lite coinflipp och hoppas på den gode turen.
Nej, fy fan.

Vi kör. Vem som åker av Fain och Unfair är mig ganska skit samma. Det lutar åt Unfair nu, och det är jag helt ok med.
 
Top