Subterfuge - vilka spelar?

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Också: det verkar jobbas på, klart över sommaren att kunna ladda ner det som vanligt. 1716670016248.png
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Okej, liten uppdatering från spelet som det står just nu.

Rasmus fick alla mot sig tidigt.

Jag lovade allt till alla, och högg dem i ryggen i ordningen: Rasmus, Lukas.

Vid det tillfället valde Xyas och Hellz att hugga mig i ryggen, så nu ser det mörkt ut för mig.

Gissningsvis kommer Xyas eller Hellz att vinna, lite beroende på hur de väljer att hugga varandra i ryggen och/eller om jag eller Lukas får för oss att leka kingmaker (ge bort alla båtar till någon, skicka allt vi har mot en gruva).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,795
Location
Stockholm
Okej, liten uppdatering från spelet som det står just nu.

Rasmus fick alla mot sig tidigt.

Jag lovade allt till alla, och högg dem i ryggen i ordningen: Rasmus, Lukas.

Vid det tillfället valde Xyas och Hellz att hugga mig i ryggen, så nu ser det mörkt ut för mig.

Gissningsvis kommer Xyas eller Hellz att vinna, lite beroende på hur de väljer att hugga varandra i ryggen och/eller om jag eller Lukas får för oss att leka kingmaker (ge bort alla båtar till någon, skicka allt vi har mot en gruva).
Gg!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Känns bekant
Kan ge mig fanken på att Xyas kommer att vinna i slutändan. Igen.

Positionen "finna sig omkring dag 2-3 med en tycoon och en miljon trupper" är läskigt bekant från ett parti jag körde med (andra) bekanta för ett tag sedan. Fun fact, om du är top dog med avseende på el, produktion och borrning och beter dig som en stjärt mot en mindre spelare så kommer alla andra att gadda ihop sig mot dig :D
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Som sagt, det finns en god anledning till att vi röstar ut @Xyas först i alla varulvsspel.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Några kommentarer
Jag tycker lite synd om @RasmusL som knappt inte fick spela spelet då alla beslutades sig för att gå på han direkt.
Jag är inte riktigt hundra på hur det gick till.

Jag hade storslagna planer som alla gick upp i rök, vilket gjorde att jag mest satte på ett hörn och gjorde ingenting.

Jag är glad att @Tant Ragnar inte vann, då hans försök att hugga mig i ryggen var fult.
Jag är glad att @Xyas kom före @Hellzon, då xyas var den enda som inte högg mig i ryggen.

Allt som halvt tappade jag Energi efter de första dagarna.
Jag gillar spelet, men önskar att det var typ hälften så långt.
 
Last edited:

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Jag tycker lite synd om @RasmusL som knappt inte fick spela spelet då alla beslutades sig för att gå på han direkt.
Jag är inte riktigt hundra på hur det gick till.
Finns en risk att wrnu-metat är "ingen litar på @RasmusL , så stabba honom". Det blev ju likadant i förra partiet.
Nästa gång får jag vara trogen Rasmus hela partiet för att förvirra folk.
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Kul parti, tack alla!

En fråga: när jag efter 2-3 dagar hade massiv produktion av drillers samt ett gäng baser…. hade det funnits något scenario där @Xyas och @Hellzon inte paktade och slaktade mig? Jag börjar misstänka att förstaplatsen är en riktig giftbägare, och att man bör sikta på plats 2-3 tills man kan komma överens om att mörda den som leder.

Jag menar, jag säger inte att jag spelade snällt, rent och ärligt, men handen på hjärtat - hade det gjort någon skillnad?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Kul parti, tack alla!

En fråga: när jag efter 2-3 dagar hade massiv produktion av drillers samt ett gäng baser…. hade det funnits något scenario där @Xyas och @Hellzon inte paktade och slaktade mig? Jag börjar misstänka att förstaplatsen är en riktig giftbägare, och att man bör sikta på plats 2-3 tills man kan komma överens om att mörda den som leder.

Jag menar, jag säger inte att jag spelade snällt, rent och ärligt, men handen på hjärtat - hade det gjort någon skillnad?
Hade du inte attackerat mig, så hade jag varit mer sugen att gå på hellzon.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Kul parti, tack alla!

En fråga: när jag efter 2-3 dagar hade massiv produktion av drillers samt ett gäng baser…. hade det funnits något scenario där @Xyas och @Hellzon inte paktade och slaktade mig? Jag börjar misstänka att förstaplatsen är en riktig giftbägare, och att man bör sikta på plats 2-3 tills man kan komma överens om att mörda den som leder.

Jag menar, jag säger inte att jag spelade snällt, rent och ärligt, men handen på hjärtat - hade det gjort någon skillnad?
Tveksamt. Själv var jag sugen på förstaplatsen och tänkte att jag kan nog deala med Xyas och Lukas, när "vi" började stabba Lukas.
Det gick ju sådär, Xyas var bättre på att ta och hålla vinsterna efter styckandet av Rasmus.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,795
Location
Stockholm
Tveksamt. Själv var jag sugen på förstaplatsen och tänkte att jag kan nog deala med Xyas och Lukas, när "vi" började stabba Lukas.
Det gick ju sådär, Xyas var bättre på att ta och hålla vinsterna efter styckandet av Rasmus.
Jaa, ni missad eju chansen när Xyas dödade mina sista styrkor, då hade han nästan färst drillers och låg 3:a i produktion.
 
Top