Subterfuge - vilka spelar?

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Subterfuge är ett Dippy-liknande mobilspel. Det är ett strategispel där diplomati står i centrum. Jag har just börjat spela och undrar nu om vi har några andra spelare på WRNU? Och, följdfråga: när tar vi första Subterfuge-uppgörelsen på WRNU?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ja, det är kul! Jag spelar mitt första parti just nu. Det är ju mycket likt Diplomacy, men är i realtid och har lite fler saker att pilla med. Det har kanske inte Dippys elegans, men har en annan nerv i och med realtid och fog of war.

I appen finns en toppenbra tutorial där man lär sig spelet steg för steg genom att lösa "taktiska pussel".
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Har laddat ned och kört ett par tutorial-drag. Verkar kul! Ungefär hur mycket tid tar det att köra "på riktigt"? Det är något form av realtid, right?

Jag är nog på och testar ett wrnu-parti. Hur många spelare krävs det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Tant Ragnar;n348372 said:
Har laddat ned och kört ett par tutorial-drag. Verkar kul! Ungefär hur mycket tid tar det att köra "på riktigt"? Det är något form av realtid, right?

Jag är nog på och testar ett wrnu-parti. Hur många spelare krävs det?
Som jag fattar det pågår ett parti en vecka. Man interagerar ju inte med spelet hela tiden utan antagligen bör det räcka med att titta in typ två gånger per dag (jag som är någon form av knarkare när de kommer till de signalsubstanser den här typen av spel släpper lös är ju inne betydligt oftare, men 4 av 5 gånger har mina incheckingar ingen betydelse för spelet :) ).

Vore toppenkul om vi kan dra ihop något! Jag tror man kan vara mellan 3 och 10 i ett parti.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Då är vi fyra (Basse?). Det känns ju som att det är underlag för att köra. Men vore kul med någon mer!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Det såg ju ball ut. Jag lär ju åka ut på stubben om jag är med men men.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hellzon;n348398 said:
Det såg ju ball ut. Jag lär ju åka ut på stubben om jag är med men men.
Klart du ska vara med!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hey! WRNU ska göra upp i Subterfuges djup! Nu jäklar ska det manipuleras och grävas upp neptunium.

Som jag fattar det: Basenanji, Tant Ragnar, Lukas, xyas och Vimes är med. Hellzon kanske. Alltså 5-6 spelare.

Tydligen behöver man skaffa L2 (betalversionen) för att sätta upp ett privat spel. Jag kan tänka mig att göra det.

Ska vi bestämma en dag då vi börjar?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Om någon hitter en funktion för hur man "lägger till vänner" i appen får ni gärna säga till :)

Jag heter "Whymes" i spelet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag har samma namn som jag har överallt på internet som inte är här.
Lavalampa
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Start när som from imorgon funkar för mig. Har bara kört igenom tutorialen men trial and error är bästa sättet att lära sig.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag använde mitt riktiga namn för enkelhetens skull, det vill säga "Tant Ragnar".
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Vimes;n348425 said:
Om någon hitter en funktion för hur man "lägger till vänner" i appen får ni gärna säga till :)

Jag heter "Whymes" i spelet.
Verkar finnas en vänfunktion eftersom man kan bjuda in vänner till spel men jag hittar inte hur man lägger till folk. Det kanske ger sig när man spelar med dem.

Det verkar kräva betalversionen att vara med i flera partier samtidigt också, så starta inga testspel med pubbies om ni inte vill betala en hundring för att kunna spela med oss.
 
Top