Subterfuge - vilka spelar?

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Okej! Det funkar på min Chromebook! Så blir det spel är jag på (eventuellt gräver jag även fram min gamla Samsung Galaxy 8 eller vad det är för att spela därifrån på resande fot).
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Okej, då gör vi såhär!

Den som vill vara med installerar spelet (ios app, android app enligt länk ovan (ev inte kompatibelt med alla mobiler), androidemulator på pc (länk ovan).

Joina genom att klicka på den här länken (som förhoppningsvis fungerar…)

Spelstart på söndag!


I'd like to invite you to play a game of Subterfuge with me.

JOIN MY GAME
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Det finns också en tråd som heter ”Subterfuge” i #wrålan. Hojta om du vill ha hjälp att hitta dit!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Fråga! Jag skapade ett spel för 8 spelare, vilket jag gissar renderar en karta av viss storlek. Vi kommer nog inte att bli 8 spelare. Vill vi a) att jag skapar en ny karta av ”rätt” storlek inför spelstart på söndag eller b) skitsamma vi kör på ändå?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Hallå! Tyvärr blir det inget spel för mig. Jag får det inte att funka på Chromebooken och min gamla lur verkar vara bortlämnad sedan länge.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Hallå! Tyvärr blir det inget spel för mig. Jag får det inte att funka på Chromebooken och min gamla lur verkar vara bortlämnad sedan länge.
Trist! Är den emulatorn till PC som länkades längre upp i tråden ett alternativ?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Trist! Är den emulatorn till PC som länkades längre upp i tråden ett alternativ?
Jo, men det skulle kräva att jag sitter vid datorn på ett sätt som jag inte gör just nu.

Jag står över den här gången! Kanske nästa.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,166
Det finns, tydligen, ett sätt att installera spelet på nyare android-mjukvara. I korthet får du ladda ner spelet som en fil från tillverkarens hemsida, och så fippla in det manuellt. Lite pyssel, men inte omöjligt krångligt.
 
Top