Subterfuge - vilka spelar?

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Okej, men vad säger ni, start imorgon kväll?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Kör. Tidigast 19 kanske så har jag en chans att vara med från början?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
Vimes;n348442 said:
Okej, men vad säger ni, start imorgon kväll?
Fungerar för mig!

För dem som känner sig osäkra på sina färdigheter i spelet: jag var tvungen att inte bara läsa på en wiki, utan dessutom kolla på Youtube för att fatta hur hälften av tutorial-pusseln skulle lösas.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,606
I morgon kväll blir nog bra!
/Basenanji, allt utom sista platsen är en vinst
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Hellzon;n348443 said:
Kör. Tidigast 19 kanske så har jag en chans att vara med från början?
Absolut. Vi sparkar igång cirkus 20:00 tänker jag.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,049
Location
Ereb Altor
Tant Ragnar;n348444 said:
Fungerar för mig!

För dem som känner sig osäkra på sina färdigheter i spelet: jag var tvungen att inte bara läsa på en wiki, utan dessutom kolla på Youtube för att fatta hur hälften av tutorial-pusseln skulle lösas.
Haha, tack! Då ska jag ge det en ny chans :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Så: vill vi spela anonymt? D.v.s. att man inte kan se att röd spelare är Basenanji, eller att rosa spelare är Lukas. Jag tycker nog att det är sympatiskt att köra med den inställningen.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vimes;n348475 said:
Så: vill vi spela anonymt? D.v.s. att man inte kan se att röd spelare är Basenanji, eller att rosa spelare är Lukas. Jag tycker nog att det är sympatiskt att köra med den inställningen.
Förstår tanken, men jag tycker nog det är roligare att köra om man vet vem som är vem?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Xyas;n348477 said:
Förstår tanken, men jag tycker nog det är roligare att köra om man vet vem som är vem?
Ligger något i det också! Vad tycker ni andra?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
För mig spelar det ingen större roll. Jag hänger så pass lite på wrnu att "Babiankatt2000" är lika anonymt som "blå".
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Vimes;n348475 said:
Så: vill vi spela anonymt? D.v.s. att man inte kan se att röd spelare är Basenanji, eller att rosa spelare är Lukas. Jag tycker nog att det är sympatiskt att köra med den inställningen.
Jag tycker nog också det är lite roligare om man vet vem som är vem. Men visst är det väl så att du räknar med en superallians mot dig? ;)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Placeringar.
1. Xyas
2. Basenanji
3. Tant Ragnar
4. Vimes
5. Hellzon
6. Lukas (eliminated)
7. RasmusL (eliminated)

Total speltid: 8 dagar, 6 timmar, 40 minuter.

Kul spel, men väldigt krävande i tid och uppmärksamhet. Kommer själv att ta en rejäl paus innan jag spelar det igen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Det jag är nyfiken på i efterhand är vad Xyas sa bakom min rygg till er andra spelare, För han var så vänlig till mot mig att jag undrar lite om han hela tiden plottade min undergång?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
Xyas, jag, basse och whymes skapade ganska tidigt en pakt, som vi höll genom hela spelet. Anfallet mot dig kom nog mest från min sida - både Rasmus och Hellz verkade vid det tillfället ha en rejäl ledning i produktion, och åtminstone jag antog att de var allierade. Vi behöver därför erövra fler baser, och då fanns det inte så mycket att välja på - i synnerhet för mig som bara hade gränser mot allierade.

Xyas verkade må uppriktigt dåligt över att ha svikit ditt förtroende - han hetsade verkligen inte mot dig. Jag tyckte själv att det kändes sunkigt att hugga dig i ryggen efter vår överenskommelse - men alternativet (som jag uppfattade det då) verkar vara att Rasmus och hellz skulle rulla över oss inom en snar framtid.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Det var nog jag som drev på mest för att slå ut dig, Lukas.

Jag hamnade någon helt annanstans i det här partiet än jag önskade. Min plan inledningsvis var att göra mig kompis med de flesta, vara tillmötegående och deala om neutrala baser. Absolut försöka göra deals som gynnade mig, men ändå vara rimlig. Sedan skulle jag gå Tycoon och växa mig fet i fred.

Meeeen...

Ganska snart trillade jag in i ett knivslagsmål med Lukas och Rasmus. Problemet här var att jag inte kände att jag kunde lita på Rasmus, och att Lukas inte verkade vara så intresserad av diplomati. Så istället för att uppgradera min smuggler till tycoon fick jag köra skytteltrafik längs gränsen för att försvara det jag hade. Samtidigt började jag stampa upp en allians för att knäcka Rasmus. I det här arbetet upplevde jag att det blev så att jag, Ragnar, Basse och xyas blev ett team. Både Lukas och Hellzon var involverade i anti-Rasmus-pakten, men aldrig riktigt en del av det inre samarbetet. Ett naturligt andra steg efter att Rasmus var neutraliserad var att bygga vidare på mitt och Ragnars samarbete mot Lukas och bjuda in övriga i det. Xyas hoppade väl inte högt av glädje, men bestämde sig för att vara med på tåget.

När väl Rasmus och Lukas var utslagna var det bara Hellzon kvar som var utanför alliansen. Han hade lyckats växa sig stark och hade den största armén. Alliansen vänds mot honom. Men här skickade jag ut lite feelers till både Basse och xyas för att se hur vi skulle positionera oss inför slutet. Det landade i någon form av överenskommelse med xyas om att jag skulle hjälpa honom till förstaplatsen och han mig till andraplatsen. Jag var dock för uppbunden i mitt krig med Hellzon för att kunna göra något ärligt försök att rusha mot andraplatsen.

Kul parti! Men så himla intensivt! Min andra match mot randos hade en helt annan lunk...
 
Top