Starcraft 2

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Rasmus proffs-harassar... gäller att steppa upp nu för att hänga med.

Vår första 2vs2 var den mest spännande match vi kört i wrnu-tappning. Den sista mot AIn laggade en del (mycket trupper på banan).
Ja första 2v2 var riktigt nervig, riktigt bra match! Andra var också bra tycker jag, tror ärligt att ni hade starkare armé större delen av matchen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Vad gäller harassen så handlar det ju om att lyckas täppa till. Både lingsen i början och mutasliskerna sen är ju ganska lätta att få stopp på om man är redo.

(Angående harass var vi ju vidriga med warp prisms och DT:s i första matchen)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Vad gäller harassen så handlar det ju om att lyckas täppa till. Både lingsen i början och mutasliskerna sen är ju ganska lätta att få stopp på om man är redo.

(Angående harass var vi ju vidriga med warp prisms och DT:s i första matchen)
Ja, det gjorde ont! Så himla lätt att tappa fattningen också, rätt var det är har en inte en enda worker kvar :p
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Verkligen superkul, och vill ova att vi inte dragit iväg till några pro-skill-nivåer ännu! Vill fler haka så är det helt okej även som total nybörjare, vi formar lagen jämt och vi är ju alla (förutom Basse kanske) faktiskt nybörjare med stort N :)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Verkligen superkul. Och jag kan konstatera att jag är både bättre med terran och tycker det är mycket roligare 🙂 Nu ska jag bara lära mig någon annan taktik är siege tanks 😅
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Så... Det är visst någon fotbollsmatch på onsdag. Är ni sugna på att spela imorgon?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Tack för idag! Jag tyckte nog ändå att vi var halvnära att tvinga våra motståndare till knäna, men en bra idé kan ju vara att inte låta dom bygga en kritisk massa BC:s som smälter allt i sin väg.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tack för idag! Jag tyckte nog ändå att vi var halvnära att tvinga våra motståndare till knäna, men en bra idé kan ju vara att inte låta dom bygga en kritisk massa BC:s som smälter allt i sin väg.
Ja, det där fixar vi snart! Men först midsommar!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vi spelade lite mot datorer men när det blev för lätt mot Very Hard började vi testa lite 3v3. Tre matcher tror jag?

Match 1: Ostig match mot tjabbig cannonrushande protoss. 1/5
Match 2: Inte så jämn match mot en samspelt klan. 2/5
Match 3: Nu snackar vi! Xyas och Vimes gjorde ett bra jobb mot störiga mutalisker, men vi förbisåg en liten detalj. Terrans kan tydligen - om man lämnar dem i fred - bygga asmånga Battlecruisers (Rymddammsugare tycker jag att de borde kallas) och en taktisk finess en av våra motspelare tog vara på och sedan gjorde processen kort med oss.

Ändå kul och visade på framtida potential!
3/5

Coach-Basses tankar:

Jag vill bli bättre på själva grundspelet och inte lockas till att lägga energi på små meningslösa nålstick i tron att det ska "störa" motståndarna. Jag ska göra slåssagubbar! Fokus Basse, fokus!

När vi koordinerar våra attacker blir vi bättre! Mer sånt! Kanske också fundera på när det är optimalt att attackera och tajma attackerna? Typ "Vid sju minuter har vi fem siege tanks och kan droppa DT:s. Vi siktar på attack då!"

Jag vill ju gärna pusha för Darkgrids tangentbordslayout för genvägar. Har lagt upp länk i Discordkanalen.

Till sist: jag drack kaffe igår. Bevisligen spelar jag ungefär lika bra oavsett dryck och tilltugg, men rosévin är ju så gott!

Tack för kul spel och glad midsommar!
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Jag tyckte nog att vi stod oss ganska bra i två av matcherna i varje fall. Sen är det absolut som du säger, Basse, de här små nålsticken är nog mindre betydelsefulla i lagmatcher. I någon (var det den sista?) tror jag att vi sårade våra motståndare ganska mycket: Xyas siege tanks belägrade deras expansioner, mina carriers flöt fram och spred död under sig (note to self: använd recall när det dyker upp 12 battlecrusiers), vi droppade deras baser och var allmänt störiga. Jag tyckte det kändes som att vi hade initiativet. Dock är ju en utslagen expansion inte lika viktig i en 3v3 som i en 1v1. Jag tror att det kan vara en bra idé att kanske försöka slå till gemensamt i de här räderna. Sedan, kanske en lite kontroversiell åsikt men lyssna... kanske kan det vara en smart idé, tror jag, att eventuellt liksom ha någon form av, vad ska man kalla det, plan? Liksom: vi gör dom här grejerna, men sen då? Vad ska det leda till? Hur ska vi använda utrymmet vi skapar oss? Nått att tänka på.
 
Top