Starcraft 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Mycket bra! Jag kommer nog hålla mig till maltbaserad dryck ikväll (så att jag blir mycket kissnödig mitt i min cannon rush). Vilka blir vi?

Basse, Rasmus, Feuflux, undertecknad... @Tant Ragnar? @Hellzon är väl helt säkert en pro-gamer när det kommer till RTS?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
.... Ok, nattningen ikväll är motsatsen till "snabb", "smidig" och "enkel".

Får se om/när jag kan ansluta, men vänta inte in mig ..
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Ni är jättetrevliga att spela med och jag har jätteskoj, men jag känner mig jättelångsammast.
3/3 jätte, men lite oklart hur jag ska ta det här vidare för 2vs2 funkar inte helt klockrent. Jag behöver nån plan så att jag vet vad jag ska göra för att få upp speltempot eller nåt. :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Ni är jättetrevliga att spela med och jag har jätteskoj, men jag känner mig jättelångsammast.
3/3 jätte, men lite oklart hur jag ska ta det här vidare för 2vs2 funkar inte helt klockrent. Jag behöver nån plan så att jag vet vad jag ska göra för att få upp speltempot eller nåt. :)
Vi gör ju alla vårt bästa, jag gör liksom samma sak varje game och är helt lost så fort jag ska göra ngt annat, så fort ni kontrar det (med voidrays exempelvis...) får jag börja om på noll :). Och det är trevligt att spela så jag tycker att vi hittar format som inte känns som en press. Personligen har jag haft superkul med att spela coop! Vi kanske ska fortsätta jobba på vår 4v4 matchup helt enkelt? :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Kul igår! Jag gillar både 2v2 och 4v4, men det blir rörigare och rörigare ju fler som är med. Vi kan väl fortsätta med 4v4, men försöka vara lite mer koordinerade i början. Dom vi spelade mot byggde ju en gemensam wall-in och så vidare. Nån behöver vara lagkapten!

Sen har jag för mig att man kan ge resurser till varandra och även låta andra kontrollera ens enheter. Det kanske är något vi ska kolla på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ni är jättetrevliga att spela med och jag har jätteskoj, men jag känner mig jättelångsammast.
3/3 jätte, men lite oklart hur jag ska ta det här vidare för 2vs2 funkar inte helt klockrent. Jag behöver nån plan så att jag vet vad jag ska göra för att få upp speltempot eller nåt. :)
När det gäller 2v2 är vi fler som ska bära bördan: Rasmus och Vimes lyckades inte bara vara snabba, de var nu också bra ihop. Men Feuflux! Vi kommer igen! Varför inte spela nån kväll du och jag och planera vår revansch? :) Jag är säker på att vi kan köra nån build ganska enkelt som ger oss segern lätt. Säg till om du blir sugen så kör vi nån kväll! Jag har några hemliga idéer...:devilish:

Just det! Tips på build orders för den nyfikne: https://lotv.spawningtool.com/build/

Sedan tycker jag verkligen inte att man ska överdriva hastigheten i spelet. Starcraft är ju beryktat för sina snabba spelare, men för oss ammatörer kommer det vara viktigare med vad man gör av den tid man lägger ned på klick. Så: om du lyckas tillverka probes hela tiden och samtidigt gör trupper kan du utan vidare ha en apm på 30-60 och ändå vinna. Jag jobbar fortfarande på det: att hinna tillverka scv's, kolla minikartan, göra soldater, tillbaka till scv's osv... Och det där tar (i alla fall för mig) tid.

Och nånstans i den där röran börjar jag undra hur mycket energi jag ska lägga på att bli bättre. Nu har jag nog börjat förlika mig med att jag är en gold/plat-spelare och försöker mest ha kul. Så jag anstränger mig så länge jag känner att ansträngningen är värd jobbet.

GL HF!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Kul igår! Jag gillar både 2v2 och 4v4, men det blir rörigare och rörigare ju fler som är med. Vi kan väl fortsätta med 4v4, men försöka vara lite mer koordinerade i början. Dom vi spelade mot byggde ju en gemensam wall-in och så vidare. Nån behöver vara lagkapten!

Sen har jag för mig att man kan ge resurser till varandra och även låta andra kontrollera ens enheter. Det kanske är något vi ska kolla på.
Ja, håller med! Jag röstar på vem som helst som inte är jag. :D Jag är också ganska medveten om att jag är usel på att kolla minikartan/resurser. Jag vill helst känna mig fram: "...ungefär NU borde det väl vara dags att expa? Vad säger magkänslan om det?..."

Men du har helt rätt Vimes, om vi ska klara den hårda tillvaron på laddern* borde vi har lite taktiksnack och tydlig ledning.

* jag säger bara: ryska** starcraftspelare är värst. De ba': sprotjinotji protji poor terran sprotji och därefter: obligatorisk förnedring mha oväntad proxy och några DT:s/Void Rays/en biljard zerglings/tusen cannons/nåt annat fuskigt. o_O

** förlåt för rasistisk stereotyp. Men jag har träffat på dem tillräckligt många gånger för att ha rätt, tro mig. ;)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det låter bra enligt principen att övning ger färdighet. Vi kanske kan hitta två ryssar att spela mot. :)
Rasmus och Vimes har absolut potential att bli lika kekekeke-OP som de som spöar mig på laddern. ;)
 
Top