Starcraft 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Nog med skojsigheter! Nu är det allvar!

Vi ses kl. 20.00 ca (jag minns hur det var att ha småbarn mm mm) i Discordkanalen https://discord.gg/deBZ8Ymj

Där tjötar vi lite och testar ljud mm.

Sedan spelar vi Starcraft 2, jag bjuder in till ett party eller spel beroende på vad vi ska spela.

Sen kör vi bara!

:)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag!

Däremot inser jag att jag också vill betvinga Vindsjäl i Tant Ragnars rollspelsbokcirkel och i ivern tackade ja till båda evenemang utan att konsultera kalender, minne eller andra kognitiva strukturer.

Så nu undrar jag om jag kan förstå och tillämpa principen bakom Schrödingers katt tills på onsdag. Annars ser det ut som att jag har dubbelbokat mig. Och Vindsjäl var först. :/

/Basse, vill göra allt!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag!

Däremot inser jag att jag också vill betvinga Vindsjäl i Tant Ragnars rollspelsbokcirkel och i ivern tackade ja till båda evenemang utan att konsultera kalender, minne eller andra kognitiva strukturer.

Så nu undrar jag om jag kan förstå och tillämpa principen bakom Schrödingers katt tills på onsdag. Annars ser det ut som att jag har dubbelbokat mig. Och Vindsjäl var först. :/

/Basse, vill göra allt!
Och där spikar vi datum för röst-chat till onsdagen den 16e juni!
Inget schemalagt för bokcirkeln förrän 16:e juni! Nu på onsdag är väl 3:e juni, om jag inte räknar helt fel....
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Inget schemalagt för bokcirkeln förrän 16:e juni! Nu på onsdag är väl 3:e juni, om jag inte räknar helt fel....
Grymt! Count me in! Stracraft 2 på ONSDAG IT IS!

Tänk om det fanns en uppfinning där man skrev ned åtaganden så man kunde komma ihåg lättare?!

Hm, det vore nåt!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ja, det är sjukt det här att vi kan flyga i luften, besöka havsbotten, titta på televisionen och allt möjligt, men inte uppfunnit något sätt att hålla reda på planerade händelser och åtaganden i framtiden. Den som fixar ett hjälpmedel för oss att minnas saker som inte ligger i den direkta närtiden kommer bli rik.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Åh! Vilken fin fråga! 😀

Egentligen borde man dricka "Hot6" energidrycken som sponsrar major events i Sc2. Men den verkar vara ganska knepig att komma åt utanför Korea, så vi drar till med följande:

1. Kaffe eller té
För att hålla sig pigg och alert. Vatten är förstås alltid bra att dricka!

2. Men om man är mer ute efter att ta det här nöjet på oblodigt allvar föreslår jag:

ROSÉ
M de Minuty Rosé 2020 art 2590 (139 kr)
Vad dricks på de mest exklusiva "efterfesterna" i näringslivets motsvarighet till Roskildefestivalen Almedalsveckan? Minuty! Tänk bort vardagsbudgeten och slå till på blekt rosé med smak av blodgrapefrukt och ytliga komplimanger!

RÖTT
Casa Ferreirinha Vinha Grande art 2752 (139 kr)
Vi får inte glömma bort pärlorna från västra delen av Iberiska halvön! Här en portugis med allt från svarta vinbär, kakao, plommon, kryddor och viol! Och namnet sen! Säg över axeln "Här är det "Ferrejrinja" i glasen..." till gästerna samtidigt som bossa novan ackompanjerar din bästa grillkväll nånsin!

VITT
Trimbach Riesling 2018 art 2639 (150 kr)
Det här kommer bli din favoritriesling med både nyanserad mineralrik smak och friskheten från gröna frukter. Dyrt måhända, men när du behöver skämma bort dig själv eller bara fira livet kommer Trimbach hjälpa dig hela vägen och lite till.

TRÖSTPRIS
När du känner dig lika exklusiv som en dålig såpa på en bortglömd kanal någon gång efter tre på natten:
Glen Ellen Chardonnay Reserve, 2019 art 7096 (89 kr). En habil chardonnay som du dricker samtidigt som vineliten stammar "anything but...". Vi vet alla att vinets namne Sue Ellen ändå var den starkaste karaktären av alla i Dallas.


---

Och i förnumstighetens tecken vill jag förstås avsluta råden med att vi bör dricka ansvarsfullt och med måtta. Vatten före vin! :)
 
Top