Nekromanti Starchallenge crowdfunding

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: STAR + Starchallenge Light Edition = Sant?

Hmm vore ju kul med 2. vad kostar en framsida i färg? Jag lär ju bara fota av den. Scanner har jag inte haft sen 2001.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Re: STAR + Starchallenge Light Edition = Sant?

Niklas73 said:
Hmm vore ju kul med 2. vad kostar en framsida i färg? Jag lär ju bara fota av den. Scanner har jag inte haft sen 2001.
Framsida i färg kostar inget extra alls; det enda som tillkommer är om man vill ha enstaka färgsidor i själva boken.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: STAR + Starchallenge Light Edition = Sant?

Haha det finns inte en enda bild i någon version utom Starchallenge -84 och Starchallenge - 14. Men -84:orna har sin charm. En soldat benämndes som en "galaktisk jultome" av min tjej vilket hon trodde att det var! Illustratör undertecknad.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Åter till nutid?

Jag har noterat att det finns ett stort intresse för äldre versioner av Starchallenge, och visst, hundratals osammanhängande sidor och en ung spelskapares tolkning av realistiska(?) yrkeskrav kommer att bli jättekul att läsa.

Men det jag har läst i Starchallengetrådarna här under det senaste 1,5 året låter betydligt mer intressant, för övrigt samma saker som nu står under rubrikerna Spelvärld, Berättande, Snabbt och enkelt, Kreativt, Detaljismen är nedtonad, Alla är med, Pulshöjande moment, Valfri dödlighet, Spelledarbeslut och Regler på crowdfundersidan. Bilder och stjärnkarta är för övrigt svinsnygga. Och inspirerande.

Mina förväntningar på den slutgiltiga versionen av Starchallenge är skyhöga.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Re: Åter till nutid?

Owlbearpig said:
Jag har noterat att det finns ett stort intresse för äldre versioner av Starchallenge, och visst, hundratals osammanhängande sidor och en ung spelskapares tolkning av realistiska(?) yrkeskrav kommer att bli jättekul att läsa.

Men det jag har läst i Starchallengetrådarna här under det senaste 1,5 året låter betydligt mer intressant, för övrigt samma saker som nu står under rubrikerna Spelvärld, Berättande, Snabbt och enkelt, Kreativt, Detaljismen är nedtonad, Alla är med, Pulshöjande moment, Valfri dödlighet, Spelledarbeslut och Regler på crowdfundersidan. Bilder och stjärnkarta är för övrigt svinsnygga. Och inspirerande.

Mina förväntningar på den slutgiltiga versionen av Starchallenge är skyhöga.
+1,3
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Bosse said:
Enligt det här blogginlägget på deras sida ska publiceringsavgiften nu vara på 249 kr:
"Nu blir vi billigare och snabbare"
Jävlar!

Det betyder att inte nog med att alla mina spel hos dem blivit billigare, utan framtida böcker blir dessutom skitbilliga att köra igång med.

Nä, jag ser verkligen inte någon anledning för mig personligen att välja något annat än Publit framöver...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Hans E Magnusson said:
Niklas73 said:
Jag har fått 10 Euro.... Tack, jag trodde på noll!
När decemberlönen kommer så kommer det öka, lite i alla fall :gremsmile:
Mjo, jag kommer nog också att vänta till decemberlönen. Eventuellt att det kan ändras om Rotsystem når sitt mål; med IndieGoGo får jag ju pengarna direkt när målet uppnås (och sedan i småklumpar) istället för som en enda klump på slutet. Så når jag 600 euro innan jul så kommer jag inte behöva lägga lika mycket av mina egna pengar på Rotsystem-illustrationer.

Då blir det nog åtminstone en Handlare-perk för min del. Man vill ju ha den fysiska boken!
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
krank vill ha SC. *stoooooolt* (Jag fattar att det är till samlingen men lixom ändå)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Klart man vill ha Starchallenge, men det här och nästa månad är riktigt tunga för mig. Först ska Ensamma Vargen backas. Vill backa både Starchallenge och Rotsystem, men vet inte om det går. Har fortfarande en del illustrationsutgifter till Leviathan. I värsta fall blir det inköp på GothCon först. Vi får se.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Myling tveksamma

En väldigt dålig uppslutning i crowdfuningen har fått Myling att tveka på att ge ut spelet. Hoppas några kan bidra för det går inte att skjuta upp crowdfundingen enligt dem.

Det var en tråkig avslutning på något som jag hade hoppats skulle hända eller förhoppningsvis kommer hända. Men just nu verkar allt mycket osäkert. :gremfrown:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Re: Myling tveksamma

Niklas73 said:
En väldigt dålig uppslutning i crowdfuningen har fått Myling att tveka på att ge ut spelet. Jag skulle vara evigt tacksam om ni kan backa eller i alla fall anmäla att ni tänker backa om december är en tung månad. DÅ kanske vi får skjuta fram releasen, jag vet inte vad myling säger.

Det var en tråkig avslutning på något som jag hade hoppats skulle hända eller förhoppningsvis kommer hända. Men just nu verkar allt mycket osäkert. :gremfrown:
Jag tror att det är extremt dålig timing, tyvärr, att ha en crowdfunder i december. Jag märker hos mina illustratörer att de har extremt svårt att hitta kunder nu, och jag vet själv att de pengar jag själv inte plöjer ner i illustrationer till Rotsystem nästan garanterat kommer att hamna på julklappar eller därtill relaterade omkostnader.

Det här är helt enkelt den månad på året då folk har flest "övriga omkostnader".

(Dessutom har du andra att konkurrera med; jag är själv mycket nöjd och glad över att Roberts Leviathan blev klar innan jag drog igång).

Ser man till övrigt gensvar här på forumet verkar det också som att jag inte är den ende som tänkt vänta tills decemberlönen (i mitt fall den 23:e).

Det här är också den lilla nackdelen med både IndieGoGo och, som jag förstått, även FundedByMe: Eftersom pengarna dras direkt så kan man inte låta det synas att man är villig att betala senare. Man kan bara betala nu.

Med det sagt tänker jag göra en överslagsräkning av julklappsomkostnader och annat ganska snart, och se om jag inte kan pledga iaf litegrann redan nu.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Tack!!!

Två bidragsgivare. Finns ni här så tack!!!! Kanske får vi ihop det här till efter nyår. Jag är så tacksam för alla som bidrar. Tack.
 
Top