Nekromanti Starchallenge crowdfunding

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Re: Myling tveksamma

Jag är rädd att jag helt håller med Krank. Det är väldigt mycket olika spelsläpp och crowdfundingsar på gång just nu, vilket ger lite av en konkurrenssituation. Dessutom, decemeber i största allmänhet... kan känna att det nog varit bra för dig att avvakta lite.

Sedan såg jag nu att du tar upp förhandsbeställningar - är det inte bättre om man förhandsbeställer genom finansieringen?

Jag känner själv att rollspelsbudgeten är lite ansträngd för ögonblicket. (Känner mig lite snål för att jag bara tog PDF-nivån på rotsystem, Leviatan missade jag datumet på, till min förtret). Nåväl, en liten PDF får det bli! Så länge.

Hoppas det går bra - lycka till!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Myling tveksamma

Håller med, crowdfundingen till Svenska kulter blir i senvinter gissar jag. Just nu är det för mycket på G.

Sen tycker jag att man ska ge ut spelet ändå, oavsett hur det går med c-fundingen. I liten upplaga. Som en trevlig ego-boost.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Re: Myling tveksamma

Niklas73 said:
Tack, och jag förstår ditt resonemag.
Jag har tipsat alla som följer mig, Rotsystem eller More than Human på Facebook om din crowdfunder, och även passat på att slänga med en länk när jag mailade till SF-bokhandeln i Malmö appropå "spel de missade" i sitt senaste blogginlägg om vad som händer på svenska rollspelsfronten. Jag skrev en rad till SF-bokhandeln på facebook också.

Så du vet, liksom, och kanske slipper tjata själv =)

Hoppas det löser sig!

//Krank, som gärna ser att Niklas får ett ordentligt avslut på projektet Starchallenge.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: Myling tveksamma

Stort tack. Ska ge mig ut på en del fysiska turnéer. Nu får vi se om hårt arbete lönar sig.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Re: Myling tveksamma

krank said:
när jag mailade till SF-bokhandeln i Örebro appropå "spel de missade"
WTF?

Vi har ingen SF-Bokhandel i Örebro, så jag vet inte var du mejlar någonstans. :gremtongue:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Re: Myling tveksamma

Robert Jonsson said:
krank said:
när jag mailade till SF-bokhandeln i Malmö appropå "spel de missade"
WTF?

Vi har ingen SF-Bokhandel i Örebro, så jag vet inte var du mejlar någonstans. :gremtongue:

Pfft, dunno what you're talking about =)
 

DynamicMan_UBBT

Veteran
Joined
5 Nov 2013
Messages
34
Location
Sundsvall
Så där, nu har jag gått in på Handlare-nivån trots allt. Bilen får lagas till våren istället... :gremsmile:

Jag undrar dock lite över hur det är tänkt med perk-nivåerna och bonusmålen egentligen. Det enda som skiljer Handlare från Prisjägare är ett antal saker som bara ingår _om_ de blir upplåsta. Som tidig backare så finns det med andra ord inga incitament att välja den dyrare nivån, mer än möjligen att man har mer pengar än man behöver och vill vara snäll. Eller har jag missat något?

En fråga om Indiegogo, appropå det: kan man höja eller sänka sitt bidrag i ett senare skede, som på kickstarter?
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Som svar på din sista fråga tror jag Tina på Myling precis skrivit om det påsidan. Jag bollar den första frågan till henne.:)
BTW: Tack! Jag jublade då jag såg det för en timme sen. Lycka till med bilen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
DynamicMan said:
En fråga om Indiegogo, appropå det: kan man höja eller sänka sitt bidrag i ett senare skede, som på kickstarter?
Niklas förtydligade detta via en uppdatering på IndieGoGo, men jag tänker att det kan vara bra att ha svaret här också:

I och med att pengarna dras direkt så kan man, vad jag vet, inte uppgradera på det sättet. Men man kan skicka in mer pengar, och då kanske snacka med den som har fundern om hur man tänkt.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Svar från MylingSpel.
ejsan,

Läser man texten ser man att det är ganska stor skillnad. Jag skrev en uppdatering om det på projektsian. Men allt ingår. Låses specialversionerna upp av något ingår dock de istället. Det var platsbrist i beskrivningen så det gick inte at vara mer tydlig.

Man får som sagt tio tärningar oavsett vilket, men man får tio specialdesignade tärningar om det målet låses upp.

Så ja, du har missat något. =)
 

DynamicMan_UBBT

Veteran
Joined
5 Nov 2013
Messages
34
Location
Sundsvall
Niklas73 said:
Svar från MylingSpel.
ejsan,

Läser man texten ser man att det är ganska stor skillnad. Jag skrev en uppdatering om det på projektsian. Men allt ingår. Låses specialversionerna upp av något ingår dock de istället. Det var platsbrist i beskrivningen så det gick inte at vara mer tydlig.

Man får som sagt tio tärningar oavsett vilket, men man får tio specialdesignade tärningar om det målet låses upp.

Så ja, du har missat något. =)
Ah, slarvigt läst av mig. Särskilt vad gäller kortleken. Tärningarna förstår jag att jag missade - jag sorterade antagligen bort dem undermedvetet eftersom jag redan har näst intill säckvis med sex- och tjugosidiga tärningar... :gremsmile:

Nå, hur som helst ser jag fram emot att bläddra i det färdiga spelet! Kommer så klart fortsätta göra reklam för det bland bekantskapskretsen också, efter bästa förmåga. :gremsmile:
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Så! 50 flyers utlagda i scifibokhandeln och 50 på Dragons Lair om Starchallenge crowdfunding.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Jag undrar om det kan ha varit ett misstag att välja »flexible funding«.

Jag vet i varje fall att jag ställer mig väldigt tveksam till att gå in med pengar i en crowd funding där mina pengar dras oavsett om målet uppnås eller ej.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Dante said:
Jag undrar om det kan ha varit ett misstag att välja »flexible funding«.

Jag vet i varje fall att jag ställer mig väldigt tveksam till att gå in med pengar i en crowd funding där mina pengar dras oavsett om målet uppnås eller ej.
Ah det har jag inte sett, jo det känns lite knepigt, har gått med i en sådan tidigare, och det kändes lite knas när pengarna drogs men jag fick inget för det.
Men som jag fattat det så kommer Starchallenge komma ut hur som, det handlar mer väl i vilken form??
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Dante said:
Jag undrar om det kan ha varit ett misstag att välja »flexible funding«.

Jag vet i varje fall att jag ställer mig väldigt tveksam till att gå in med pengar i en crowd funding där mina pengar dras oavsett om målet uppnås eller ej.
Ja, det är en viktig psykologisk grej för mig också. Det är viktigt med ett mål, liksom. Och att målet faktiskt spelar roll. Så att man kan uppnå det, och känna att det betydde nåt.
 

DynamicMan_UBBT

Veteran
Joined
5 Nov 2013
Messages
34
Location
Sundsvall
Dante said:
Jag undrar om det kan ha varit ett misstag att välja »flexible funding«.

Jag vet i varje fall att jag ställer mig väldigt tveksam till att gå in med pengar i en crowd funding där mina pengar dras oavsett om målet uppnås eller ej.
Det första min flickvän sa till mig när jag visade vad jag blivit medfinansiär till var "att du vågar", just på grund av flexible funding-grejen.

Vad jag förstått så ska det väl släppas även om målet inte nås, och jag såg nu att Tina precis skrivit det tydligt som en update på Indiegogo också. Tummen upp för det, jag tror det kan vara bra att vara överdrivet tydlig med det - särskilt i början av kampanjen innan man nått det första målet så klart. :gremsmile:
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Jo ni får spelet ÄVEN om målet inte uppfylls

Så här lyder Tinas ord:

Vad händer om målet inte nås?

I och med att pengarna dras oavsett om målet nås eller inte kommer spelet att tryckas även om vi inte får in 500 euro. Och eftersom bonusmålen anger hur boken trycks kommer den troligen att få mjuka pärmar, limbindning och svartvit inlaga.

Så jag får mitt spel även om målet inte nås?

Ja!
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Myling tveksamma

Jag tycker SC ser ut att bli ett fint spel och som jag sagt tidigare så kommer spelbutiken Lekbergs att ta in några ex. när spelet är klart.

Men här kommer lite feedback om crowdfundingen.

Jag upplever målen och nivåerna röriga. Speciellt att på de högre fundingnivåerna så blandar ni in andra rollspel från Mylingspel. Varför? Det ger ett osammanhängande intryck och jag blir förvirrad över om jag backar rollspelet Starchallange eller om jag backar Mylingspel som företag?

Jag tror (för jag har aldrig gjort en crowdfunding) att ni skulle ha gjort en ren Starchallange funding och inte blandat in andra spel från Myling.

Jag håller tummarna för att SC får in massor av pengar.

/Andy
 
Top