Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod II

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Analys: Björn den Gode

Lindenius said:
Jag har velat sätta press på BDG eftersom han, precis som Basenanji konstaterade, argumentarat ovanligt svagt (typ). Som en följd av Banaroks snabba urskuldande misstänker jag att han är i cahots med Banarok ( se här).

[Jag tycker dock BDG har blivit betydligt skarpare i sina analyser på sistone. Men jag tänker hålla pressen på honom tills någon ger mig anledning till någon annat.]

Du, det där var det lamaste jag läst hittills. Har du inte bättre att komma med än "han är inte så bra som jag fått för mig att han borde vara" så ligger du nog illa till. Försök inte lura mig gosse, jag inga konster tål.


Och lite längre ner:

Jag är lite överraskad att inte fler har pressat honom, mest för att han fått ha en ganska stark röst. Det är aldrig riktigt bra att EN stark röst får styra.
...och här; en klassisk scumtell som jag bara sett hos totala nybörjare och varulvar, typ: Att försöka racka ner på någon för att de har en stark röst. För mig är det här jättetydligt.

Du måste prestera bättre än såhär för att krångla dig av kroken, kan jag säga.

//Krank, ook ook
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Analys: Björn den Gode

Huh...

Craygh (6): Björn den gode, Eksem, Vimes, Vicotnic, Purgatory, krank
Bearnie (2): Zebulon, Craygh
Björn den gode (2): Lindenius, Basenaji
HJK (1): Han
krank (1): Bearnie
Zebulon (1): HJK
Inte röstat: Anders Åstrand, Banarok, Poseur

Lustigt att jag misstänker alla som röstar på mig mer eller mindre mycket. Mest Eksem, sedan Vicotnik, Purgatory och sist Vimes.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Analys: Björn den Gode

Craygh said:
Eksem (Skriver visserligen lite mer än de andra, men ändå)
Jag vill förresten passa på att påminna om att Eksem även tidigare, vad jag minns, varit försiktig och rätt inaktiv som spelare. Betyder inte att han är varulv.


Betyder inte att han INTE är det, förvisso, men ändå.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Analys: Björn den Gode

krank said:
Craygh said:
Eksem (Skriver visserligen lite mer än de andra, men ändå)
Jag vill förresten passa på att påminna om att Eksem även tidigare, vad jag minns, varit försiktig och rätt inaktiv som spelare. Betyder inte att han är varulv.


Betyder inte att han INTE är det, förvisso, men ändå.
Stämmer, men om han nu inte är imperialist så är han i alla fall en av de som bidrar minst.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Analys: Björn den Gode

Det finns så klart en del orsaker att vi alla skriver mer eller mindre. Bortsett från alla uppenbara icke-wrnu-relaterade saker så är det svårt för fler än 2-3 pers att samtidigt hålla låda. Dessutom så gör den plötsliga explosionen av inlägg att vissa teorier blir inaktuella. Den i mitt tycke klockrena analys jag tänkte göra av Eksem blev till exempel inte lika stark några timmar senare efter 40-nånting inlägg.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Analys: Björn den Gode

okey ärligt så många inlägg urk, jaja dags att outa min förmåga oavsett vad som händer kan jag inte dö med dethär och vi kommer få reda på vilka ranker alla har i alla fall men det hade blivit intressantare ifall vi visste vilka som var vad.

min förmåga är passiv och jag vet att EXAKT en ledare är imperialist.

jag pointerade 2 gånger ganska utförligt att jag hade info men ingen ville dela sina ranker, så ofattbart irriterande men jag antar att folk inte läser mina posts så noga eftersom jag inte är under granskning eller en högprofil spelare alla är rädda för . . .
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Analys: Björn den Gode

Craygh said:
Huh...

Craygh (6): Björn den gode, Eksem, Vimes, Vicotnic, Purgatory, krank
Bearnie (2): Zebulon, Craygh
Björn den gode (2): Lindenius, Basenaji
HJK (1): Han
krank (1): Bearnie
Zebulon (1): HJK
Inte röstat: Anders Åstrand, Banarok, Poseur
Doesn't seem very uppdaterad...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Analys: Björn den Gode

Uppdaterat röstningsläge:

Craygh (5): Björn den gode, Eksem, Vimes, Vicotnic, Purgatory
Bearnie (2): Zebulon, Craygh
Björn den gode (2): Lindenius, Basenaji
Lindenius (2): Bearnie, Krank
HJK (1): Han
Zebulon (1): HJK
Inte röstat: Anders Åstrand, Banarok, Poseur

*Ångest*. Jag vet inte vad jag ska tro i nuläget. Än mindre vad som är vettigt att göra. Att Craygh har gått ut och sagt att han är C3PO är ju fan... ja, skitbra egentligen. Det hade varit vansinnigt av honom att claima en sådan roll om han varit imperialist (någon av rebellerna får antas vara C3PO).

Nu när Craygh har nämnt vad han har för roll undrar jag hur de övriga som har sina rster på honom resonerar. Jag vet att ni har sett detta, men de flesta av er har också skrivit att ni inte kommer vara med något mer under kvällen. Men vad anser ni om detta?

Alltså om man tänker sig att Craygh är imperialist, hur förklarar man att han säger sig vara C3PO? Rollen borde sannolikt vara med i spelet, och den borde inte vara med på varulvssidan. Det verkar vansinnigt att den hypotetiske imperialisten Craygh säger sig vara C3PO, ska man ljuga om sin roll finns det ju en uppsjö perifera karaktärer att välja bland istället (som Mon Mothma (eller hur det nu stavas) ;))

Att Craygh säger sig ha den här rollen, och att ingen annan har sagt: "Hey! Det är ju jag som är C3PO!" anser jag clearar honom.

Så:

Röst: Ingen

(Jag ska återkomma innan rundan är över, men måste fundera på vad jag ska göra. Det är möjligt att det inte spelar någon roll i och försig, Craygh ligger bajsigt till. Lindenius ligger bra till för min röst (kranks analys är klockren i sin koncisa form), men även Bearnie igen (som jag skrivit tidigare tror jag inte att Craygh och Bearnie kan vara imperialister båda två, men å andra sidan kan det ju vara så att ingen av dem är det heller). Slutligen kan jag konstatera att det finns mycket information i både Craygh och Bearnies eventuella sorti, men jag vet egentligen inte om det är skäl nog att lägga en röst där.)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Analys: Björn den Gode

Vimes said:
Att Craygh säger sig ha den här rollen, och att ingen annan har sagt: "Hey! Det är ju jag som är C3PO!" anser jag clearar honom.
Observera att varulvarna under åtminstone ett par andra spel fått alternativa roller tilldelade av spelledarn.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Analys: Björn den Gode

Allt eftersom tiden har gått har jag blivit mindre säker på om Craygh verkligen är imperialist. Särskilt outandet av att han är C-3PO känns konstigt om han är imperialist. C-3PO är väl knappast den roll man väljer ifall man vill skaffa sig ett alibi eftersom den garanterat finns med i spelet.

Dock har jag hittat en mycket lämplig kandidat för utröstning denna eller nästa runda.

Så tills nästa inlägg är klart:

Röst: Ingen
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Analys: Björn den Gode

angående eksem, han spelar precis som han gjorde som siare förra spelet passivt och hintar om saker oftare än han gör de själv, jag vet inte vad man ska tycka om det men jag tycker han är misstänkt för som jag sakt tidigare att vara siare är precis som att vara kultist man vet saker som ingen annan vet och men man måste fortfarande inte dra uppmärksamhet till sig.

men mitt internet är så långsamt det tog 2-3 minuter att ladda denhär sidan ifall det blir bättre snart kanske jag kan kolla upp honom lite mer och faktiskt lägga min röst denhär rundan.

Röst:ingen
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Analys: Björn den Gode

Purgatory said:
Allt eftersom tiden har gått har jag blivit mindre säker på om Craygh verkligen är imperialist. Särskilt outandet av att han är C-3PO känns konstigt om han är imperialist. C-3PO är väl knappast den roll man väljer ifall man vill skaffa sig ett alibi eftersom den garanterat finns med i spelet.
Vet du vad som är roligt? Att ditt inlägg är ett svar på ett där jag uttryckligen skriver att varulvar i tidigare spel fått färdiga alibis. Exempel nära till hands: Som Jokern i Batman fick jag aliaset Polkadot Man.

OK, nu var det ett ganska obskyrt alias att ha som alibi, men inget hindrar Feu från att ha delat ut även kända roller som "lediga att användas som alibis".
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Analys: Björn den Gode

Fast i varulvsspel of Cthulhu fanns det inga alibiroller...

Å andra sidan fanns det inga roller alls. Err...

jag litar nog mest på Björn den gode tror jag. Sedan är jag alldeles för paranoid, men i viss mån Han och Bearnie.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Analys: Björn den Gode

krank said:
Vimes said:
Att Craygh säger sig ha den här rollen, och att ingen annan har sagt: "Hey! Det är ju jag som är C3PO!" anser jag clearar honom.
Observera att varulvarna under åtminstone ett par andra spel fått alternativa roller tilldelade av spelledarn.
Fusk!

Men, okej. Fast ändå.. C3PO? Det är väl en sak att spelledaren slänger åt dem en lista med typ Mon Mothma och liknande, men en karaktär av C3PO:s kaliber? Äh, eller så är det just därför han är med på deras lista...

Nä, jag vet fan inte vart jag ska ta vägen med det här. Det lutar ju åt att Craygh ryker och då får vi ju en jäkla massa info.

Jag tror att jag gör såhär nu:

Röst: Lindenius (har inte presterat så värst mycket, även om analysen av Eksem verkade okej. Jag tror dock inte att han kommer ryka denna runda, men det kan vara värt att börja bygga lite press där.)

Craygh (4): Björn den gode, Eksem, Vicotnic, Purgatory
Lindenius (3): Bearnie, Krank, Vimes
Bearnie (2): Zebulon, Craygh
Björn den gode (2): Lindenius, Basenaji
HJK (1): Han
Zebulon (1): HJK
Inte röstat: Anders Åstrand, Banarok, Poseur

(Btw: vad händer vid oavgjort (jag vet att det skrivits någonstans, men minns inte)?)
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Analys: Björn den Gode

All info om mig:

C-3P0, Rebell, Robot, Blue 3. Outas runda 4 (Ifall ni kommer till runda fyra och undrar varför ingen outas)
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Analys: Björn den Gode

krank said:
Lindenius said:
Jag är lite överraskad att inte fler har pressat honom, mest för att han fått ha en ganska stark röst. Det är aldrig riktigt bra att EN stark röst får styra.
...och här; en klassisk scumtell som jag bara sett hos totala nybörjare och varulvar, typ: Att försöka racka ner på någon för att de har en stark röst. För mig är det här jättetydligt.

Du måste prestera bättre än såhär för att krångla dig av kroken, kan jag säga.
Höh‚ du läser mina inlägg som du vill tydligen. Vad menade är: det är konstigt att ingen ansatt Basenanji hårdare, med tanke på hur dominerande han varit. Jag tror alla mer eller mindre blivit utsatta för drev/misstankar förutom just Basenanji. Fast det klart, det kanske inte är legitimt att pressa någon som har en stark röst, eller vad menar du?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Analys: Björn den Gode

Vimes said:
(Btw: vad händer vid oavgjort (jag vet att det skrivits någonstans, men minns inte)?)
Slumpen avgör, och det är kasst.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Purgatory bombar... ...Lindenius!

Detta bygger på vissa antaganden, nämligen:

1.Min färgteori stämmer. Dvs en imperialist i varje färg och en färg har två imperialister.
2.Kranks och Bearnies tankar om Lindenius (inlägg #661913 respektive #661920 )
3.Basenanji är grön.

Än så länge har jag inte sett någonting som visar på att färgteorin inte stämmer. Snarare stärks den nu när vi vet att minst en förmåga som siar färg.

Kranks och Bearnies teorier om Lindenius tyder på att jag inte är den enda som har haft dessa tankar.

Punkt tre är jag nästan helt säker på. Jag har hittills inte upptäck något i hans spel som ger mig anledningar till att misstänka honom.

Hela grejen bygger som sagt på färgteorin och i detta fallet har jag fokuserat på Röd grupp, eftersom den är enklast att utgå ifrån. Den gruppen består av:

Basenanji - Red
Purgatory – Red
Måns - Red
Lindenius – Red

I den ordningen som de outade sin färg.

Som sagt anser jag att Basenanji är grön. Jag vet att jag själv är rebell och Måns är bekräftad som rebell. Alltså återstår bara Lindenius. Att han dessutom ligger sist på listan gör inte saken bättre.

Om det inte framkommigt än så anser jag på starka grunder att Lindenius är imperialist. Jag har gjort en snabbkoll av hans inlägg och det är inte mycket innehåll. Mest utfyllnad och undvikande svar och kommentarer. Alltså inget som är direkt hjälpsamt för gruppen.

Dessutom har han varit på Björn den Gode i båda rundorna, utan vidare konkreta bevis.
 
Top