Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod II

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Re: RÖSTNINGSLÄGET OCH PDF

Basenanji said:
Såhär ser röstningsläget ut när jag gör en lista:

Craygh (5): BDG, Eksem, Craygh, Vicotnik, Purgatory
Bearnie (2): Zeb, Purgatory
BDG (2): Lindenius, Basenanji
Poseur (2): Bearnie, Vimes
Zebulon (1): HJK
Banarok (1): Vicotnik
Eksem: (1) Han

Kvar: Anders Åstrand och krank
En olaggd röst är värdelös för precis alla; samtidigt vet jag inte alls hur mycket tid jag kommer ha till djupare analyser eller så senare. Se det här som en röst på ett "alternativt tåg" mer än som en genomtänkt, analyserande och jätteperfekt röst:

Röst: Björn den Gode
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Bearnie

Zebulon said:
Banarok, jag vill bara säga varför jag röstar på Bearnie.
Åh, vad jag längtat efter det här!

Jag skulle vilja dela upp vad du säger:
  1. I mitt fall var det var för att han inledningsvis var negativ mot varje idé som jag tyckte var utvecklande för rebellerna.
  2. En sak som också spelade in mycket var att dom som jag betraktade som goda kritiserade honom och dom som jag tyckte var mystiska inte gjorde det.
  3. Avslutningen i runda 1 var så speciell att jag verkligen ville veta mer om Bearnie och lät min röst ligga kvar. Detta ångrar jag nu. Hade jag varit smart hade jag bytt röst lite mer och hade kunnat påverka flera personer.
  4. Efter det blev han i mitt tycke mer och mer misstänkt timme efter timme.
  5. Nu har han spelat asbra och till och med jag funderar på vad han är.
  6. Hans anfall mot mig sopar dock undan mina tvivel.
Mina svar:
  1. Punkt 1 har varit återkommande i kritiken mot mig, nu senast här. Det har bland annat att göra med att jag under början av runda 1 mest mäktade med att svara på vad andra skrivit, och då yttrade en del farhågor. Jag tror också att det kan ha mycket med att göra att jag ibland har bestämda uppfattningar av vad en god rebell skall och bör sysselsätta sig med, och vad som kännetecknar ett lämpligt beteende. Jag är inte rädd att kritisera.
  2. Punkt 2 tycker jag har återkommit i en eller annan form hos alla som pressat mig, tycker jag. Suffice to say att även rebeller kan göra dåliga analyser, dra konstiga slutsatser och, tja... ha fel, helt enkelt. Att vara många gör inte ett fel till ett rätt.
  3. Denna punkt skulle jag gärna vilja återknyta till lite senare.
  4. Vad hände här? Har du några exempel?
  5. Wow! Jag hoppas kunna upprätthålla den höga kvalitén.
  6. Jag hoppas du kan igenkänna att det var brister i vad du igenkänner under punkt 2 och 3 - brister som du bortsåg ifrån väldigt länge - var vad som ledde till förtroendekrisen från min sida igår.
Faktum är att du i högsta grad skärpt till dig, att du har gjort en genomgång av Crayghs analys och att du i alla fall raljerat lite kring vad din förmåga kan innebära. Det motsvarar faktiskt mina första och orimliga krav. Jag har all anledning att vara nöjd, och jag kommer i alla fall inte rösta på dig denna runda, eller uppmana någon annan att göra det.

Det slår mig att jag helst av allt helt skulle vilja gräva ner stridsyxan oss emellan. Vad säger du? Kan du tänka dig att börja på ny kula?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,604
Location
Helsingborg
Re: RÖSTNINGSLÄGET OCH PDF

Ett massivt inlägg, men här är vad som är intressant ur HJK:s inlägg, om man läser det som att han är imperialist. Jag har nästan citerat ur alla hans inläg.

Utan annat än slumpen att gå på så här tidigt så låter jag tärningen avgöra: Eksem
Ny Röst:Vimes
Han har argumenterat lite ologiskt tycker jag.
https://www.rollspel.nu/threads/47418
Läs detta. Han säkrar mig, men jag tror att det kan bero på att jag är helt ute och cyklar.

Nä, här händer inte mycket...Så, Bearnie, du har 4 röster mot dig. Och? /.../

Röst: Bearnie

Nu har du 5 röster på dig. Vad tänker du göra åt det?

Lite olyckligt att det blev en så sen bandvagn...
Lustigt att han gör såhär och sedan direkt skriver:

Jag är inte helt säker på vad bernie gjort för fel. Hans inlägg saknade iofs lite substans kanske. Men varför det blev ett drev förstår jag inte riktigt. Men jag håller med om att han åtminstone borde försvara sig ändå.
Här säkrar han sig genom att säga att Bearnie både är oskyldig och skyldig.

Jag funderar på om man får mer information av att rösta ut Bernie eller om det inte spelar nån roll. Han är ju mera insyltad än Vandraren och om han visar sig vara ond så kan man se vad han skrivit. Om vi röstar ut t ex Vandraren så får vi mindre info oavsett om han är god eller ond.
Men det kanske inte är så mycket information när vi fortfarande är i första rundan. Vad tror folk?

De som hängde på drevet på slutet kan kräva än närmare inspektion.
Bearnie, oskyldig?

Mja, jag kan möjligen nämna att jag liksom Han tyckt att Bernie reagerat lite väl kraftigt mot drevet. Han verkar nästan arg, vilket gör mig lite fundersam om han försöker avskräcka folk från att rösta på honom.
Bearnie, skyldig?

HJK said:
Dock kommer några av dessa att finnas med:
Basenanjis inlägg belyste lite konstigheter hos BDGs argument och jag har fått lite skumma vibbar. Bernie blev jagad på lite lösa grunder, men hans sätt att möta kritiken gör mig misstänksam. Han och Zebulon som jag tidigare utgick från var oskyldiga var inblandad i jakten på Bernie, som jag tyckte var ogrundad. Och jag är nog beredd att ändra mig angående Zebulons outande. Han kanske är en riktigt smart varulv med mycket stake.
Sen var det en hel del neggon i början av förra omgången som jag också ska kika närmre på. Tyvärr minns jag inte vilka det var men jag har för mig att BDG och Vimes var såna.

/.../

Det är bra om fler med mer ork än mig gör som Basenanji och plockar ihop lite citat som verkar skumma.
Mer ork än mig?

Är det nån som vet om Purgatory brukar uttrycka sig så i vanliga inlägg eller om han är mer inställsam just nu? Det var rätt slående hur supportande han var. För mig känns det som en "medåkare". Dock har han ju gjort en del bra genomgångar på slutet.
Ok, Röst:Bernie
Detta är hela inlägget!

Det kan vara värt att dubbelkolla de genomgångar som gjorts. Purgatory har förstås bara gjort en miss i detta fall. Hur folk har röstat och när man outat sig är ju rätt lätt att kolla upp men i mer subjektiva listningar finns ju utrymme att plocka de detaljer som hjälper ens argument. Jag tänker på genomgångar av vad folk har sagt tidigare. Vilka har man valt att kontrollera och vad har man valt att inte ta med?

Synd att jag är en sån damp-unge som inte orkar göra sånt själv. :gremtongue:
Eftersom mitt tålamod inte räcker för att gå igenom och analysera hela trådarna så tänker jag inrikta mig på att analysera de sammanställningar som andra plockar ihop.

Lindenius: Varför tror du att Basenanji tillhör en tredje fraktion?

Anders Åstrand: vad fick dig att byta till vandraren?

Basenanji: Varför kände du inte till att färgerna skulle avslöjas? Vad är det du vet om Bernie?

Banarok: Väldigt lite inlägg tycks det. Vad kan du säga nu när färgerna är avslöjade?
Mer ork än mig? Mitt tålamod inte räcker?

Egentligen misstänker jag inte dig mer än, säg Vimes.

Jag håller med om att det fortfarande är lösa grunder, och egentligen borde misstankarna vara mer riktade mot de som drog igång/hängde på förra drevet. Vilka var egentligen drivande i det drevet?
NOT, ovan: Anger motivering till rösten på Bearnie.

Om Bernie är imperialist: Så är troligen de flesta av Basenanji, Vimes, Han och Zebulon oskyldiga.

/.../

Om Bernie är rebell: Så säger det här oss inte så mycket. Imperialisterna vill antagligen hellre få bort Bernie än den inaktiva Vandraren så det är mindre troligt att Anders, Banarok och Krank är imperialister.
Han har redan slängt misstankar åt Åstrand och Banarok. Notera att han även vill hänga de som hänger Bearnie.

"Konsekvensen av det här är att jag vill se minst ett nytt ordentligt drev. Problemet är att jag inte har några bra förslag. Jag återkommer så snart jag bara kan med en ny röst. " (Eksem)

Samma här.

Kanske skulle vi inrikta oss på några av de som mest högljutt vill hänga Bernie.
Igen, hänga oss.

Samtidigt vill han (om jag fattat allt rätt) fria Craygh och Zebulon. Om det var en sista desperat åtgärd av en imperialist så är det kanske för att få dem att att verka skumma och kanske röstas ut därefter. Men tyvärr vill jag nog bara att Bernie ska vara skurk så att vi får något att utgå ifrån.

Men paret Han och Zebulon är faktiskt intressanta. /.../

Kort sagt, Röst: Zebulon
Crayghs analys var förstås väldigt subjektiv, eller vad man ska kalla det, men den lyfter på ett tydligt sätt fram att du spelat... annorlunda.
Fortsätter mot Zebulon.

Ja, det är en klar risk att han är en klantig rebell, eller en klantig imperialist. /.../ Kan det vara så att han är en tredje fraktion? Såna kan ju uppträda konstigt har jag förstått.
Notera smygandet igen. "Han är säkert oskyldig, fast han är nog skyldig".

/Hon som nu läste som fan läste bibeln
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: RÖSTNINGSLÄGET OCH PDF

Zebulon said:
Men vad faaaan, Han!

Vilken.... jävla grej!
Din smurf!
Zebulon said:
Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.

Först en ganska massiv attack från B&C som såklart lyckas så några frön.

Sen kommer detta....
Jag är helt slut :gremlaugh:

No hard feelings, Han.
Men gör inte om det är du snäll :gremsmile:
HAHAHAhaHAHAHAhAAaaaaaaa... *kvävs*

Hur det nu än är, Zebulon...

...så är din runda två den roligaste följetongen i varulvsspelets historia! :gremlaugh:
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
462
Location
Örby, Stockholm
Re: Bearnie

Kul att ha uppfyllt dina krav. Det var nåt slags mål.

Jag älskar att gräva ner stridsyxor, att försonas. Det är så vackert.

Det verkar inte vara någon risk för att du skall åka ut den här rundan. Jag har inte tid nu att ändra min röst, för att göra det vill jag göra ett val baserat på något. Kanske jag får ett litet fönster vid 19 och gör något. Jag vill inte ändra min röst nu för jag vill se vad som händer, de närmaste timmarna är viktiga. Jag tror du kommer klarar dig så min röst är inte kritisk.
Du är en bra spelare och jag vill se mer av dig. Jag tror dock fortfarande att du är imperialist. Tror jag... Fan.

Jag kommer inte ha en röst slentrian-liggandes på dig som jag haft den här rundan och jag kommer ha en annan ton i mina inlägg. Röstar jag på dig senare så skall jag anstränga mig att motivera det så du får en chans att försvara dig.

Låter det som en nergrävd stridsyxa :gremwink:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Bearnie

Jag tror att det är en Imperialist per färg.

Dessutom, eftersom jag utgår från att det finns fem Imperialister så tror jag att en grupp innehåller två imperialister.
(Detta är ursprungligen Purgatorys teori.)

Jag tror detta då det skulle vara så himla taskigt av Feuflux att sätta ihop mer än tre Imperialister i en färg.
Då skulle det bli jättelätt att hitta dem, helt enkelt.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: RÖSTNINGSLÄGET OCH PDF

Euwww, Han, är inte följande en av Måns inlägg?

Nä, här händer inte mycket...Så, Bearnie, du har 4 röster mot dig. Och? /.../

Röst: Bearnie

Nu har du 5 röster på dig. Vad tänker du göra åt det?

Lite olyckligt att det blev en så sen bandvagn...
Jo!

----

I övrigt tycker jag du får HJK att framstå som den nybörjare han är, mer än någonting annat. Han skriver i alla fall vad han tänker och tycker, och jag tycker han verkar ärlig.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,322
Location
Göteborg
Re: Bearnie

Då måste jag alltså sticka nu, jag tycker vi är dåliga när vi fortfarande inte har några alternativ, risken med att starta ett alternativt tåg 5h innan deadline (host krank) istället för under de dagar vi haft på oss innan det är att vi inte kan få ut samma grej av det.

Jag kommer till exempel inte nu gå ut med någon ny information bara för att det "eventuellt" kommer att bildas ett tåg mot mig. Om ni dessutom lyckas i uppsåtet att få ut mig så tycker jag byn suger, alltså så här långt så har vi Lindenius som verkar ha något personlig emot mig, Basse som gör ett inlägg där han listar en massa saker som jag inte har gjort och sen röstar på mig och krank som hänger på för att det är kul med ett tåg till. Kom igen liksom!

Jag tänker inte pusha ytterligare på Craygh, det går att läsa tillbaka vilka argument som jag har haft och det är inte något som väsentligen förändrats. Jag tror att varulvarna börjat bli nervösa och att det här kanske är början på en sistaminuten kupp (det betyder inte att jag tror att alla som röstar på mig är imperialister, det är väldigt lätt att dras in i såna här saker även om man är rebell), men låt dom inte lyckas med det.

Nu måste jag springa.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Bearnie

Craygh-tåget är inte tillräckligt stort för att det ska vara ok med slentrian-röstande för att dra igång nya tåg. Skall det startas nya tåg skall de banne mig vara motiverade.

Jag kanske hinner hem till slutet av rundan, annars blir det här det sista jag skriver den här rundan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
NY PDF!

Slänger med en PDF, kolla att jag har fått med allt snälla.

Dessutom röstningsläget inför den rafflande avslutningen:

Craygh (5): BDG, Eksem, Craygh, Vicotnik, Purgatory
BDG (3): Lindenius, Basenanji, krank
Bearnie (2): Zeb, Purgatory
Poseur (2): Bearnie, Vimes
Zebulon (1): HJK
Banarok (1): Vicotnik
HJK (1): Han

Ej röstat: Anders Åstrand
 

Attachments

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Bearnie

Jag tycker att du har spelat bra, men jag är osäker på om du är rebell eller inte. När jag läser dina inlägg så får jag en känsla av att du inte har bidragit på samma sätt som du har gjort förut i andra omgångar.

Ungefär det är mitt intryck av Bearnie också. Lindenius och AÅ har ju gömt sig under laserskottsammunitionslådan den här rundan och jag tror att de försöker ligga så lågt de bara kan, nu när vi andra yrar bättre än Chewbaccas höns.

Men jag tror helt enkelt ännu så länge på min teori. En Imp i varje grupp, två st i guldgruppen.

Sedan är det tråkigt att ni inte kan vara aktiva nu på slutet.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: NY PDF!

Min analys av nästan alla inlägg BDG har gjort hitintills. Det är långt, så jag ska försöka sammanfatta efter spoilern.

Genom analysen kommer jag att markera med CK (Crayghs kommentar) där referatet tar slut och analyserandet tar vid.

#660752
Ett riktigt långt inlägg, Björn den godes första, där han lägger ut många tankar kring Mafiaspel i allmänhet och förklarar hur hans tankegångar ser ut rent allmänt. Försöker hjälpa oss alla, inte minst genom att göra sitt eget framtida agerande mera transparent.

CK. Ett bra inlägg, tycker jag. Något som får mig att fundera lite är hans tankar kring en eventuell tredje fraktion. Han ponerar att de skulle kunna bestå av organismidealister som vinner då alla robotar är utplånade, och jag tycker att det låter logiskt och bra, håller med om att det låter som en trolig tredje fraktion som skulle tillföra en hel del till spelet. Det får mig dock också att tänka på att jag själv är robot och att han har legat på mig sedan ruta ett.

#660753
Ett inlägg där han använder Hans och Zebulons tidiga planer som två exempel på dels en plan som man kan följa och dels en plan som man inte ska följa. Tycker att Hans plan verkar menlös men också harmlös, så han har ingenting emot att vi kör med på den. Är nyfiken på vad resultatet kan tänkas bli. Kommenterar dock Zebulons plan som att den verkar skitdålig och att de enda som kan tjäna på det är imperialisterna. Han tycker dock att en bra sak vi kan få ut av det puckade inlägget (citat) är att han nästan är säker på att Zebulon är grön, det vore ett alltför högt spel för en imperialist, menar han på. Zeb skulle dock mycket väl kunna vara imperialist, enligt BDGs mening. tycker att
Han said:
"Jag hoppas att alla har satt sig osynliga på Inloggade-listan via Inställningar så att det inte blir smygkik och skärmdumpar."
Är ett väldigt skumt inlägg. Men att även de verkar mera puckat än imperialistiskt.
Säger efter det att han vill nämna Krank. Säger om Krank att han inte kan analysera honom och att han inte kommer att bry sig honom, för han får alltid skumtells av honom. Fortsätter dock med att säga att hans röst kommer falla på Krank tidigt om någon annan analyserar honom och röstar på honom. Uppmanar oss andra att hålla ett öga på Krank. Röstar sedan på Purgatory med motiveringen att han har fel och bara lyckas vara precis så aktiv som krävs för syns skull. Fortsätter med att säga att Pugatory gör fel som hakar på och röstar på Anders Åstrand utan att själv motivera.

CK. Detta är ännu ett långt inlägg, som dessutom är svårt att analysera i och med att det kommer så pass tidigt i spel. Värt att notera tycker jag dock att det är att han skaffar sig alibi för att inte misstänkliggöra Krank längre fram i spelet.

#660826
En lista tips om hur man bör/kan spela. Uppmanar till aktivitet och aktivt användande av röster även om man inte är helt säker på sin sak. Tycker att det är bättre att vara hjälpsam än att såga planer, men säger även att det är dåligt att gå ut med för mycket information från början.

CK. En sammanfattning av hans första inlägg.

#660827
Svar på ett av Hans inlägg. Är nöjd med Hans resonemang till "osynliga-pm-grejen" och tar bort Han från skummislistan. Vill dock se lite Magic in action nu när Han fått in den information han efterfrågat.

CK. Ingen kommentar.

#660830
Ännu ett inlägg som förklarar varför massclaimande är dåligt. Ett direkt svar till Zebulon. Säger det att om någon går ut med att de har en förmåga som gör att vi faktiskt tjänar på att outa färg så kan han tänka sig att göra det. Tycker dock att vi ska använda den beprövade metoden att den som är på väg att åka ut spiller bönorna.

CK. Inte mycket att kommentera här heller, annat än att jag personligen börjar tvivla på hur bra den beprövade metoden är.

#660837
Motiverar varför han kan tänka sig gå ut med färg om någon går ut med att den har information rörande dem. Flaggar för att han tänker ändra sin röst, men tänker utveckla det i ett annat inlägg. Tror att personen som har info om färger antagligen inte är någon powerroll, och att denne persons förmåga antagligen är passiv, så det är relativt riskfritt för personen att gå ut med infon.

CK. Björn den gode verkar vid det här laget vara ganska rebellisk i mina ögon. Med stöd av detta och tidigare inlägg. Möjligtvis medlem av en tredje fraktion.

#660839
Svarar på Hans plan. Tycker att den var ett bra initiativ, men antagligen missade målet och satte Han i rampljuset. Säger att han skulle ha röstat på Han om han inte tyckte att Eksem var ännu skummare.

CK. Han har ett jobbigt namn, det gör texter otydliga. I övrigt, inget misstänkt här såvitt jag kan se.

#660912
Svar på MÅNS kommentar om att HANs plan var dålig för siarna. Håller med MÅNS men tycker att det han skriver är komprometterande. Tycker att det visserligen är skönt om man kan sia en högprofilspelare tidigt, för då får man mycket som man veta tt man kan/inte kan lita på. Å andra sidan så har högprofilspelare en tendens att ryka tidigt, så då har man slösat bort ett siande. Tycker för övrigt att det är ungefär lika bra att hitta en högprofilonding som att hitta en lågprofilonding. Den tidigare påverkar spelet mer medans den senare är svårare att hitta.

CK. Håller med BDG även här, men noterar att han tycker att Måns komprometterar sig.

#660915
Svar till Eksem. Påpekar att det är lika stor chans att en spelare som var kultist tidigare är imperialist nu som att en spelare som inte var kultist tidigare är imperialist nu. Tycker att Eksem fortfarande är skum och uppmanar honom att komma med lite konkreta resonemang och rösta på den.

CK. Jag håller med i resonemanget kring Eksem.

#660929
Det är här det berömda "Bråket med stort B" drar igång mellan Han och BDG.

CK. Själv tycker jag inte att det är så mycket till bråk, och verkar mest vara överreaktion från båda sidor. Deras handlande skulle verkligen inte verka smart om de var imperialister, men som rebeller betyder det mest bara att de behöver fundera lite.

#661084
Ah yes, det är i det här inlägget han misstänker mig, som förste man ut.
Börjar med att skriva att han helt klart överreagerade på Hans tidigare inlägg och att vi bör glömma hela den incidenten nu. Han (BDG) är fortfarande inte är säker på att det är bra att gå ut med färg. Tror att det kanske kan finnas dåliga förmågor som har nytta av det och vill inte gå ut med det förrän man vet att det finns bra förmågor som har nytta av det. Kommenterar att man borde vara försiktig med att tro att man har gått om tid att vända bandvagnar, de kan vara ganska tröga.

Röstar på mig för att jag enbart skrivit tre inlägg och haft komprometterande innehåll i alla tre, enligt honom. Tycker att min motivation till rösten på Purgatory är dålig och att det är en typisk varulvsstrategi för att slippa lämna ifrån sig information. Tycker när han dubbelkollar Purgatorys inlägg att han haft vettiga resonemang även om han vart lite undvikande i fråga om misstänkta. Ignorerar det jag skrivit i min motivering (Att jag misstänker Purgatory på grund av att han spelar väldigt likt sitt tidigare varulvsspel) och frågar sig om jag misstänker Purgatory för att Purgatory spelar vettigt.

Skriver vidare att han inte gillar det jag skrev om färg. Tycker att jag borde veta att även imperialisterna fått information om färg, och skriver att det kanske är en ärlig miss men mer troligt är en imperialist som försöker spela okunnig. Skriver att jag vill att vi ska analysera mindre i mitt tredje inlägg, och att han inte gillar det. Tycker inte om att jag inte vill motivera min röst på Purgatory och tycker att det tyder på att jag är en klantig imperialist eller en lat rebell. Tycker även att det är misstänkt att jag uppmanar folk att ta bort rösterna från mig.

CK. Rösterna på mig uppmanade jag skulle tas bort då de flesta inte var motiverade med annat än att jag var inaktiv, vilket jag ju alltså bevisligen inte var för tillfället. Inget konstigt med det. Att jag ville att vi skulle analysera mindre var ett missförstånd som resulterade av att BDG inte ville läsa det jag skrev ordentligt. Vad gäller färgerna så har han helt rätt i att det jag skrev kan verka skumt. Överlag tycker jag att han har helt rätt att misstänkliggöra mig i sin analys, jag hade vart väldigt oklar och flummig dittills i mitt spelande. På ett personligt plan blir jag förtretad över att han tolkar allt jag skrivit så fel, men samtidigt så inser jag att för spelets skull så är hans tolkning bättre och mer nykter.

#661091
Ännu ett inlägg om BDG-Han-bråket. Skriver att han har en historia av att bete sig som ett svin i sådana här spel och att Hans kritik därför träffade en vek punkt.

CK. verkar genuint, tycker jag.

#661092
Kommenterar en fras som Bearnie använt. Tolkar det som att Bearnie försöker skrämma bort röster från sig genom att anklaga de som röstar efter basenanji för att vara imperialister. Tycker dock att jag fortfarande är skummare än Bearnie och håller kvar sin röst där.

CK. Jag håller inte alls med BDG om att det Bearnie säger verkar som ett illa förtäckt hot. Däremot får min paranoia mig att misstänka att BDG och Bearnie är kumpaner och att BDG skaffar sig alibi. För trots allt som hänt och alla fingrar som pekar på Bearnie, plus det faktum att BDG själv säger att han tycker att han är misstänkt så har han aldrig röstat på Bearnie, utan röstar istället på... mig. Helt ensam också väldigt länge i början. Lite mysko. Å andra sidan så lider jag ju bevisligen av raging-paranoia-syndrome.

#661149
Förklarar ännu en gång varför det kan vara dåligt att outa färg.

CK. vettigt resonemang, men oviktigt.

Jag har nu gått igenom lite mindre än hälften av BDG's alla inlägg. Satan den killen producerar text!

#661171
Korrigerar Basse.

CK. Oviktigt.

#661224
Är besviken på sin auktoritet, tycker att fler borde ha hängt på och röstat på mig. Tycker att de andra två bandvagnarna (Bearnie och... någon annan. Kanske vandraren? Jag minns inte) visserligen är mer motiverade, men att jag fortfarande är mest skum. Säger att han kommer hålla kvar sin röst på mig.

CK. Helt rätt resonerat. Håller dock inte med om att jag var mest skum vid det här laget, jag skulle nog säga att Bearnie var det. Eller möjligtvis Zebulon, men då är jag först med att säga att han är skum såhär tidigt.

#661225
Svarar Zebulon, snackar lite allmänt om vad som brukar hända i Mafiaspel. Avslutar med att han tycker att "ni" borde rösta på mig.

CK. Ännu en gång, inget matnyttigt.

#661227
Är glad att någon äntligen gått ut med att den har information som skulle hjälpas av att gå ut med färger. Går ut med sin färg och uppmanar oss att minnas att Banarok påstått sig kunna vara behjälplig nu när han fått reda på färger. Är orolig att vi spelat DTF eller impsen i fatet.

CK. Han gör som han lovade men är fortfarande drabbad av varulvsspelsparanoian. Inga konstigheter.

#661280
Säger att han inte kommer orka posta några längre inlägg på en gång, men tror att vi har nytta av att läsa igenom Måns gamla inlägg. Tycker att Bearnie har blivit mer skum, men håller kvar sin röst på mig än så länge.

CK. har hållit kvar sin röst på mig rätt länge nu på ganska svaga grunder, annars vettiga resonemang.

#661310
Röstflödesschema.

CK. Typiskt bra grej för rebeller.

#661378
Ett svar till Basenanji, där han dels försvaraar sin tidigare analys av Purgatory och dels ställer sig frågande till varför Basse tycker att han (Basse) borde vara suspekt. Själv tycker han att Basse verkar ha en hel del tells i sina texter som rentav tyder på det motsatta. Tycker dock att det är mystiskt att påstå att man själv är mystisk. Kommenterar Basses velande vad gäller färgoutande som varandes det enda som kanske är suspekt med honom, men tycker inte att det rättfärdigar en röst.

CK. Jag håller med, än en gång.

#661382
Säger att hans analys av röstningen runda ett inte gav vad han hoppats på. Kommenterar att Lindenius inte röstade särskilt skumt, och att det inte verkar som om han röstade som om han ville rädda Bearnie. Tror med underlägg av röstandet att antingen Anders Å eller banarok är Skummisar. har implicit utgått från att Bearnie är skum. Tror inte att röstanalys av dag ett enbart kan ge oss särskilt mycket, men att den datan kanske kan vara värdefull nästa runda då vi har ytterligare en runda att jämföra mot.

CK. Håller med honom i det han säger. Intressanta tankar om Lindenius.

#661385
Försvarar sig mot Basenanji.

CK. Han skriver på ett ställe att det enda som kanske är sämre än att slumprösta är att skapa dåligt underbyggda bandvagnar. Detta trots att han enligt min mening fortfarande inte motiverat alla sina röster på mig, och helt tydligt vill att fler röstar på mig också.

#661390
Ett inlägg som behandlar mig. Ser ut som tidigare inlägg fram tills dess att han tycker att jag skjuter mig själv i foten som försvarar Bearnie och tycker att jag själv borde gräva fram substans om någon annan istället för att kommentera de som röstar på honom.

CK. Inlägget får mig att fundera på om han avsiktligt missförstår det jag skriver eller om han bara tror att jag är så dum som han vill få mig att verka. Han verkar även missa att jag inte försvarade Bearnie, utan att jag ville rikta lite av ljuset mot dem som pressade honom också till skillnad från detta ensidiga spotlightljus vi haft på honom så länge.

#661393
Bearnie vill göra folk uppmärksamma på huruvida BDG riktar misstankar mot några som Bearnie tror kan vara varulvskompisar i framtiden. Misstankar som faktiskt leder någonstans. Allt annat kan vara alibibyggande. BDgG svarar med att han vill att folk ska minnas att ingen lyssnade på honom under första rundan.

CK. Alibi eller bara allmänt snack, svårt att säga.

#661397
Går återigen ut med att han tror att min strategi går ut på att vi ska diskutera så lite som möjligt. Säger att det vore långsökt att jag och Han är imperialister. Inlägget är ett svar på ett av Hans inlägg där Han kommenterar bristen på motivering till sin röst på mig. BDG säger att han motiveradeden alldeles nyss (Jag antar att han menar i #661390)

CK. Hans motiv är fortfarande svaga vad gäller mig, och bygger oftast på kreativt missförstånd. Han svarar inte på någon av Hans frågor. Här är det lite lurt, tycker jag.

#661402
Ett inlägg behandlande Den tredje fraktionen. Tycker att den tredje fraktionen är svår men att vi kan vara säkra på att den är förankrad i temat på något sätt. Tycker även att vi kan vara säkra på att en tredje fraktion finns. Drar återigen sin organismidealistteori som den mest troliga, men postulerar även en annan som han tror mindre på.

CK. Vettiga resonemang som går ungefär i linje med vad jag tänkt om DTF. Skriver dock "(Även om jag inte själv har några exempel)" Som skulle kunna vara ett försök att verka from då han egentligen är DTF. Fast då skulle ju hela inlägget vara Alibi, vilket vore ganska magstarkt med tanke på att ingen vart särskilt intresserad av DTF så här långt.

#661406
Ännu ett inlägg om mig. Tycker om att jag påpekar att jag inte vill att folk analyserar mindre, bara att de överanalyserar mindre. Vill att jag ska skriva en analys själv. Drar en liknelse för att försöka förklara "Men va fan, kom med lite substans själv då". Tycker att jag inte ska kritisera någonting gällande folks misstankar mot Bearnie om jag inte kan peka på någon jag tycker är skummare än Bearnie. Vill se en analys från mig som slutar i en röst.

CK. Jag tycker att liknelsen helt missar målet och att det är misstänkt att han inte vill bemöta kritiken utan istället väljer att misskreditera mig.

#661431
Komplimang till Vimes för visad observationsförmåga. Tycker dock att inlägget han svarar på var dumt, eftersom det kan ha upplyst fler imperialister om att Bearnie antyder att han har en powerroll. Avslutar med att han tycker att Bearnie borde försöka rädda sig om han har en viktig roll istället för att outa allt 21:28.

CK. Jag tycker att det är onödigt att basha någon för att han pekar ut det uppenbara, och jag håller heller inte med om att det är en dum idé att outa allt 21:28. Då får Imparna infon såpass sent att de inte har någon nytta av den medans det faktiskt kan hjälpa rebellerna.

#661544
Skriver att han läst igenom alla Bearnies inlägg och gjort en analys liknande den jag gör här nu, men att han inte tror att någon skulle ha läst den så han tänker försöka skriva mera kortfattat i stället. Tycker att Bearnie mycket väl kan vara skum, men är inte säker. tycker att Bearnie hamnat i svårt läge och borde gå ut med all info i god tid i stället för 21:28. Tycker att Bearnie har så låg trovärdighet att han inte är något värd för laget oavsett om han stannar.

CK. Vettiga resonemang. Jag håller inte med, men det beror på åsiktskillnader. Dock knepigt att han säger att han inte alls är säker på att Bearnie är men ändå har kvar sin röst trots att han tidigare sagt att spelet går ut på att rösta ut de man tycker är mest skumma.

#661547
Ännu ett röstschema. Tycker att det är läskigt att Bearnie fått så många röster på sig så snabbt (jaså nu är han inne på mitt spår!?!? GRRR!!!) För det kan bara bero på att vi antingen har fel och imperialisterna är tacksamma, eller att imperialisterna har valt att offra en av de sina. Tycker att det är intressant att jämföra tidigare rundans Bearnie-röstare med denna rundans.

CK. Nu är det tydligen rätt att misstänka de som röstar på Bearnie. Tidigare var det ju hädelse. Bygger även alibi där han säger att vi ska minnas det här inlägget om det visar sig att Bearnie är rebell. Suspekt.

#661634
Tycker att det går dåligt för oss idag, gillar inte att så många röster ligger på Bearnie då det blir att ingen annan känner press.Påpekar att analyser inte är hans starka sida, utan snarare att pressa folk. Säger att det är svårt att pressa folk när ingen lyssnar på honom och röstar som han vill. Tycker att folk inte ska lyssna när Bearnie försöker cleara mig och tycker fortfarande att jag är mest suspekt. Säger att han inte vill ge mig chansen att visa mig som god, utan bara att göra bort mig för att övertyga folk än mer om att jag är ond. Citerar tre korta inlägg från mig och ställer sig förundrad till att inga fler tycker att jag är suspekt (Synligen på basis att alla som skriver kort är suspekta) Tycker att mitt röstande på Bearnie var dåligt motiverat. Börjar bli mer och mer övertygad om att Bearnie är goding. Tycker att vi ska leta imperialister någon annan stans än Bearnie.

CK. Tycker det är mysko att han har så lätt att släppa Bearnie när han fortfarande är i det närmaste fanatisk gällande mig. Att han dessutom verkar tro sig vara först att kritisera Bearnie tåget är lite knepigt.

#661679
Upplyser om att han tänker återkomma med sågandet av min analys av Zebulon. Säger sig fortfarande tycka han har rätt då han säger att vi inte ska peka på uppenbar information, Imparna kanske missat det.

CK. Tja, inte mycket att säga. Förstår inte varför han tror att imperialisterna är dumma.

#661755
Tycker att det är bra att jag gör en analys. Tycker jag kunde gjort den bättre men all information är bra information. Tycker inte om att jag blandar referat och analys huller om buller (Förståeligt). Sammanfattar min analys av Zebulon som att han är informationstaliban och att jag tycker att det är skumt spelat. Tycker inte att jag borde behövt så många rader för att säga det. Frågar varför jag inte kommenterar Zebulons inställning till Bearnie. Tycker att jag borde motivera kopplingen Zebulon - Vimes - Han bättre och inte bara i förbifarten. Säger att hans egen analys av Zebulon är att han är dålig, men en goding. Konstaterar även att det inte är särskilt troligt alls att både jag och Zebulon är ondingar, då det här vore ett alldeles för lödigt krig för att vara iscensatt.

CK. jag förstår inte varför han missar så mycket i min analys. Jag kanske skrev den dåligt. Exempelvis att jag tyckte det var knepigt att Zebulon tycker att andra ska komma med konkreta och konstruktiva inlägg när han sjäv inte skrivit något annat än "ut med info!". Detta uppfattade dock inte BDG. Och att han inte märkte att jag kommenterat all ställning som Zebulon tog till Björn heller. Han läste nog bara inte igenom analysen så noga, den var ju lika lång som ett av hans egna inlägg :gremsmirk:

jag tänker inte analysera det senaste inlägget, det är så aktuellt att det kan behandlas separat.

För att vara ärlig så tycker jag att BDG i allmänhet verkar vara rebell, men att han spelar lite vingligare mot slutet. Överlag tycker jag dock att han är dålig på att motivera sitt korståg gentemot mig, även om han i övrigt spelar som en duktig rebell.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: NY PDF!

Basenanji said:
Slänger med en PDF, kolla att jag har fått med allt snälla.

Dessutom röstningsläget inför den rafflande avslutningen:

Craygh (5): BDG, Eksem, Craygh, Vicotnik, Purgatory
BDG (3): Lindenius, Basenanji, krank
Bearnie (2): Zeb, Purgatory
Poseur (2): Bearnie, Vimes
Zebulon (1): HJK
Banarok (1): Vicotnik
HJK (1): Han

Ej röstat: Anders Åstrand
Den där sammanräkning innehåller väl ändå lite väl många fel. Jag röstar på Craygh, inte på Bearnie också. Dessutom röstar väl inte Craygh på sig själv?
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: NY PDF!

Vafan, nu kommer jag att ryka till stor del på grund av att folk slänger röster i ansiktet på mig och springer iväg :gremfrown:

Dålig stil för fan. Dålig stil.

Vill bara säger att jag tycker att Eksem är mest skum av alla. Då vet alla det och kan kolla tillbaka på det när jag är utröstad.

Och med floder av information menar jag att jag tänker analysera och fundera och spekulera och posta så mycket jag hinner innan jag åker ut.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: NY PDF!

För övrigt tänker jag rösta på BDG, bara för att rädda mitt eget skinn. I nuläget tycker jag att jag bidrar med mer än honom även om jag är nästan säker på att han är rebell också. Å andra sidan är jag HELT säker på att jag är rebell.

Röst: Björn den gode
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Re: NY PDF!

Ajdå, ser ut som att jag kommer att vara tvungen att göra den där analysen ändå... Ska se om jag hinner.

Eller det gör jag inte (för mycket lektionsplanerande som måste vara gjort innan imorrn) så jag röstar som alla de coola kidsen istället:

Röst: Craygh

Risken vore ju att det blir 50/50 i slutänden, och det är genuint skitdåligt. Det vill jag inte vara med om.


//Krank, som önskar att han hade mer tid till att sätta sig in i spelet, funderat flera gånger på att hoppa av eftersom han inte känner att han kan göra spelet rättvisa denna gång
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: NY PDF!

....

Fan också

....

Kranks röst kommer ni inte få ut något av oavsett om jag ryker eller inte :gremfrown:
 
Top