Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod II

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Basenanji bombar Lindenius

Tjugofem minuter kvar tills det avgörs. Har någon koll på rösterna?
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Basenanji bombar Lindenius

Vem fan är U-3P0 för övrigt?
Och betyder det här att Basse är Lando? Och att han vill hinta om det tidigt? Eller att han hoppas, som imperialist, kunna tvinga fram eventuella andra spelare som ÄR lando Calrissian genom att nämna dem, och kanske om svar uteblir ta på sig den rollen själv med alibi om att han hintar om det här?
Gaaah!! So many questions!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Analys: Björn den Gode

Jag hinner inte göra en vetig analys av lägget men kan snabbt konstatera att om Craygh skulle claima C3PO som roll som imperialist är väldigt liten och anser därför att det friar honom från mina misstankar för tillfället och därför väljer jag att så här i sista minuterna att ta bort min röst från honom för att lägga ner min röst för denna runda.
Röst: Ingen
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Analys: Björn den Gode

En kvart kvar och det känns som om röstandet kan gå än hit än dit! Aaahh!!

Kom just på att jag hoppas att någon beskyddare skyddar mig. Fick ett spontant paranoiaanfall om att imperialisterna flyttar bort sina röster från mig och tänker skjuta mig i ryggen i stället....
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Basenanji bombar Lindenius

Jag är INTE Lando. Jag är människa, tillhör röd skvadron och sitter på bra info inför nästa runda.

Hoppas att jag får vara med då.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Analys: Björn den Gode

"Eksem röstar lättvindigt på Bearnie "

Jag tycker inte det var lättvindigt alls. Däremot blev inlägget skrivet i all hast, och jag hade helt enkelt inte tid eller lust att repetera sådant Basenanji redan skrivit.


"gillar han inte drevet mot… Bearnie"

Mycket riktigt. Redan i runda 1 förklarade jag varför jag inte röstade på Bearnie då, sedan dök det upp saker (typ, oviljan att dela med sig av information, antydan om en kraftfull förmåga som sedan inte visar sig vara det, etc) som inte alls clearade honom utan satte honom djupare i klistret. Som jag påpekade i runda 1 var min förhoppning att press på Bearnie i runda 2 skulle ge mer information och vara bättre för spelet än att hänga honom ohörd i runda 1. Dock utvecklades drevet till att bli extremt konfrontativt som inte gav någon information alls. Det gillade jag inte. Dåligt drev.


"säger han bu/bä"

Men här skojar du väl med mig?


"Här kommer ett inlägg som mest säger självklarheter"

Läs Hans inlägg som jag svarade på så bör det inlägget bli lite mer begripligt för dig.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Basenanji bombar Lindenius

Craygh said:
Vem fan är U-3P0 för övrigt?
Och betyder det här att Basse är Lando? Och att han vill hinta om det tidigt? Eller att han hoppas, som imperialist, kunna tvinga fram eventuella andra spelare som ÄR lando Calrissian genom att nämna dem, och kanske om svar uteblir ta på sig den rollen själv med alibi om att han hintar om det här?
Gaaah!! So many questions!
Och kan ni please please please sluta spekulera om High Command i onödan!
En av anledningarna till att jag varit vag är ju för att impsen inte ska veta vem som är low life (som jag är). Varje gång jag får en sådan roll så är min förhoppning att jag skall ta en "kula" från varulvarna genom att låtsas som jag vet något. Min tanke var från början att strax innan innan deadline hinta att jag satt på info… för för att kunna dra på mig impsens uppmärksamhet, men det sket sig ju.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Re: Analys: Björn den Gode

Vilken cirkus det här blev.

Röst: Eksem

/Han som inte vill att varken Lindenius (ger ingen information) eller Craygh (C-3PO!) åker
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Basenanji bombar Lindenius

Jag är Red Leader och kan se folks kodnamn.

De enda jag känner till just nu är:

Red Leader: Basenanji (jag är rebell)
Gold Leader: Bearnie (bekräftat via min förmåga och Bearnies utsaga)
Blue Leader: ?
Green Leader: ?

En av dessa är alltså Imperialist om Banaroks utsaga stämmer.

Förstår ni oddsen? En på fyra. ROTFSMGADIFOBG

(Rolling On The Floor Shouting "My God!" And Drooling In Front Of Beautiful Girl)

Om jag berättar det här så kommer nog imperialisterna ta mig, men det spelar ingen roll, för det innebär (om Banaroks utsaga stämmer alltså) att ni har en på tre nästa runda.

Och där börjar vägen till framgång för oss rebeller!

Tro på kraften, bröder!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Re: Basenanji bombar Lindenius

Jag misstänkte att du var rebell-ledare, för du fick inte reda på när ditt kodnamn skulle avslöjas. Därför friade jag dig tidigt när Anders Åstrand olyckligt fällde dig.

/Han som tycker det blivit väldigt många avlöjande i runda två
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Basenanji bombar Lindenius

jag är riktigt nöjd med denna rundan,, hoppas nu bara att vi har rätt om lindenius!
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Basenanji bombar Lindenius

Det har hänt SKITMYCKET om inte annat. Mycket att analysera.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Rösterna stannar på

Rösterna stannar på

Lindenius (5): krank, Vimes, Purgatory, Craygh, Basenaji
Craygh (3): Björn den gode, Eksem, Lindenius
Eksem (2): Bearnie, Han
Bearnie (1): Zebulon
Zebulon (1): HJK

Ny tråd kommer snart
 
Top